Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65564 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Jfj

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049544 indlæg i 100419 emner

2 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1112
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1110

Følg bodybuilding.dk på

Hjælp til træningsmængde og hvil (aktiv hvil)

Udskriv emne


Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum





Hej

Jeg har nu det seneste 5 mdr trænet i Loop Fitness (cirkeltræning). 16 maskiner i en ring, hvor man træner ca 45 sek, og skifter derefter til ny maskine. Hvor man som regel kører 2 runder.

Jeg har ikke haft tænkt så meget over hvil før nu. Jeg har indtil videre trænet 5-6 gange om ugen og har tænkt om kroppen egentlig har brug for mere hvile?. eller kan man godt træne 2-3-4 dage i træk med denne form træning.?

Grundet arbejde, familie og andet, så varierer det uge efter uge om jeg kan træne 3-6 gange, Jeg havde overvejet at skifte til:
F.eks En uge hvor jeg Træner 3 dage i træk
Dag 1: opvarmning 10-15 Crosstrainer+romaskine derefter kører cirklen 2-3 gange og så udstrækning
Dag 2: Cardio: 10-20 min crosstrainer, 8-12 min romaskine, (mix med noget sjip og løbebånd)
Dag 3: opvarmning 10-15 Crosstrainer+romaskine derefter kører cirklen 2-3 gange og så udstrækning
Dag 4: Hvil
Dag 5: opvarmning 10-15 Crosstrainer+romaskine derefter kører cirklen 2-3 gange og så udstrækning
Dag 6: Cardio: 10-20 min crosstrainer, 8-12 min romaskine, (mix med noget sjip og løbebånd)
Dag 7: Hvil

så tankerne er at ligge en aktiv hviledag eller rigtig hviledag ind imellem mine cirkeltræninger. Jeg vil holde 1-2 rigtige hviledage i løbet af ugen.
Min tanke er at der skal ikke være 2 cirkeltræninger i træk eller kan man godt det 2 dage i træk??

Er dette her holdbart for at få mest mulig ud af min træning??
Er der tilstrækkelig hvile, eller for meget??
Er lidt på bar bund ifht. træning og hvile mængde, så håber der er nogle der kan hjælpe :)
Vil også lige være sikker på jeg har forstået kalorieindtag korrekt. Er det fint/optimalt at spise samme mængde hver dag alle dage. Eller skal man spise lidt mindre de dage man slet ikke træner??

Ekstra info:
Jeg er 177cm høj, vejer nu 79 kg (startede på 98kg for 5 mdr siden). Min fedtprocent er stadig på 20% og vil gerne forsat have den længere ned, så mit mål er stadig at tabe fedt, men samtidig bevare så meget muskelmasse som mulig. Jeg har sådan rimelig styr på min kost og spiser relativt sundt.
Når fedtprocent kommer tilstrækkelig ned, vil jeg hæve mit kalorieindtag og forsøge at bygge lidt muskler, men ikke noget vildt.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: 27. aug 2021, 21:30
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg var igang med at skrive et længere svar, men mistede inspirationen. Her kommer det korte svar i stedet.

Du har vanvittig god fremgang. Hvis du nyder den træning du laver, så bliv for guds skyld ved! Lad være med at prøve på at optimere noget der gør at du har tabt dig 19 kg på 5 måneder. Lad være med at stole på fedtprocentsmålinger. På et tidspunkt vil din fremgang gå i stå/sætte farten voldsomt ned. Når det sker skal du begynde at lave ændringer. Alternativt skal du selvfølgelig ændre på noget hvis du kører sur i det.

Godt klaret!
 
Reputation point: 65
 
Indlæg: 458
Tilmeldt: 25. nov 2019, 17:07
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg er enig med Morten. Man kan altid optimere og der ER plads til forbedring. Men, du har jo fået sindssygt gode resultater på det du laver nu, så ændringer kan du vente med at lave til dine resultater stagnerer.
“Trust me when you love something you don’t need motivation”
Brugeravatar
 
Reputation point: 105
 
Indlæg: 2557
Tilmeldt: 3. feb 2009, 17:29
 
Træner her: The Gym
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tak for svarene.

Ja det er gode resultater. Min grund til jeg gerne vil optimere. Er fordi jeg også havde en mindre god måling efter 1oghalv mdrs træning. Jeg havde tabt 0,2 procent fedt, 0,5kg abdominalt fedt og 2,2 kg muskler. Jeg villle gerne miste mindre mængde muskler mens jeg taber mig. Fandt ud af jeg spiste for lidt. Jeg har lagt 1000 kalorier under mit ligevægtindtag. Jeg har nu ændret det til 400-500 under ligevægtsindtag. Defor søger jeg en forbedring og råd ifht. Træningsmængde og hvil.

Men kan også godt se jeg kom til at lave lidt en roman. Jeg kan prøve at stille det lidt bedre op.
1. Kan man træne cirkeltræning flere dage i træk eller er det bedst at ligge noget cardio/aktiv hvil/hvil ind imellem dagene.??
2. Skal man regulere kosten de dage man ikke træner, til at spise mindre? (Spørgsmål kom, da jeg troed man skal spise ud fra hvor aktiv man er en dag. Men har læst, at opbygning af muskler kræver meget energi og derfor skal man spise næsten samme mængde kalorier hverdag, når man træner 4-6 gange om ugen)

Mvh Thomas
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: 27. aug 2021, 21:30
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Før jeg svarer på punkterne vil jeg igen understrege at de målinger du har fået taget, medmindre det er deciderede dexa-scanninger, ikke overhovedet er præcise. Gå i stedet efter spejlet, vægten du flytter under træning og hvordan du har det. Drop målingerne! Muligvis nogen herinde der vil sige at jeg lyder som en gammel plade med hak i, men fuck dem.

Svarene:

1. Hvis du har fremgang i træningen kan du. Hvis ikke, så prøv det andet.
2. Du har nok, med din nuværende træning, ikke brug for at variere indtaget.
 
Reputation point: 65
 
Indlæg: 458
Tilmeldt: 25. nov 2019, 17:07
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tilbage til Begynder forum




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 14 gæster