Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65562 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Jfj

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049543 indlæg i 100419 emner

1 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1172
Medlemmer: 4
Skjulte: 0
Gæster: 1168

Følg bodybuilding.dk på

Georg Olesen er død :(

Udskriv emne


Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic





Hvor trist. En stærk mand og et godt menneske har takket af.


https://ugeavisen.dk/midtsyd/artikel/bl ... r-d%C3%B8d
Brugeravatar
 
Reputation point: 260
 
Indlæg: 2523
Tilmeldt: 13. mar 2015, 12:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Han boede i Onsild lige uden for Hobro, hvor jeg voksede op. Hilste på ham flere gange, hvor han fungerede som udsmider til fester jeg deltog i. Der var også meget påstyr i området, fordi han avlede muskelhunde :)
I never got along with my dad. Kids used to come up to me and say, "My dad can beat up your dad." I'd say Yeah? When?
-Bill Hicks
Brugeravatar
 
Reputation point: 420
 
Indlæg: 1920
Tilmeldt: 25. feb 2012, 21:36
Geografisk sted: Det Astrale Plan
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Squat: 110.00
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Trist og for tidligt :( RIP
Diversitet er IKKE vores styrke! Repræsentation er IKKE vigtigt!
Brugeravatar
 
Reputation point: 25
 
Indlæg: 378
Tilmeldt: 7. jul 2009, 20:11
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Manden så bestemt heller ikke sund ud.

Man tænker jo altid, gad vide hvor meget steroiderne har bidraget til den relativt tidlige død? Men igen, Arnold er i 70'erne og Frank Zane er 80.

Uanset årsagen er det da trist, han er vel den mest succesfulde stærkmand Danmark har haft.
Brugeravatar
 
Reputation point: 260
 
Indlæg: 2523
Tilmeldt: 13. mar 2015, 12:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



taler skrev:Manden så bestemt heller ikke sund ud.

Man tænker jo altid, gad vide hvor meget steroiderne har bidraget til den relativt tidlige død? Men igen, Arnold er i 70'erne og Frank Zane er 80.

Uanset årsagen er det da trist, han er vel den mest succesfulde stærkmand Danmark har haft.


Arh, det er vist at stramme den. Mest succesfuld ift. promovering og at skabe et stort navn for sig selv internationalt i en periode ja, men han var mere stærk mand end han var stærkmand. Han har jo aldrig været 'verdens stærkeste mand' som han slog sig op som, hvis man ved det forstår at være vinder af WSM eller Arnold Strongman classic. Den betegnelse skal nok ses mere i tråd med det han egentlig var, en showman, ala de gamle stærkmænd, som især huserede sidst i 1800-tallet.
Brugeravatar

 
Reputation point: 1265
 
Indlæg: 7363
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg har delt platform med ham til nogle master stævner i vægtløftning. Han virkede hyggeligt og jovial, men talte også meget om hans hjerteproblemer/Helbredsproblemer. Det var "bare med at få konkurret" inden det blev for sent. Han har levet "hardcore" træningsmæssigt må man sige - om det er attråværdigt vil jeg lade andre om at bedømme.
... My CNS is a neural net processor; a learning computer...

Billede

...there is a time in every one’s life when you must clench your teeth together and your fate only depends on your determination.
Brugeravatar

 
Reputation point: 415
 
Indlæg: 4704
Tilmeldt: 7. jan 2010, 17:41
Geografisk sted: Aarhus
 
Træner her: Ultimate Gym
Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Aarhus Athlet Klub
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg må ærligt indrømme, at der er en pointe i det med promoveringen. Gennem min opvækst var han kendt som DSM, og som ham der ku løfte 20 kasser øl oven på hinanden - eller noget i den absurde stil. Jeg husker ham fra SeogHør, fra station 2 grundet handel med kamphunde, og en hulens masse røverhistorier fra styrkeløftsmiljøet. Jeg kunne skrive en del om alle de historier.

Selv traf jeg ham for første gang i 2015, da han var med på sidelinjen som hjælper til sin søns stævner, hvor han også fyldte; dog ikke så meget fysisk som hidtil. Et par bekendte var på talefod med ham, og ud fra min blotte observation, når han ikke var i spotlight var, at han var et varmt menneske med en hård facade, men ikke desto mindre en fantastisk far. Nok den far de fleste fodboldtrænere ville være træt af om ikke andet.
Lev i dag, så du kan dø i morgen. Lad dit hjerte slå for mere end en. Den som skænker livet sine drømme, skal forlade jorden rig og ren.
Brugeravatar
 
Reputation point: 305
 
Indlæg: 3035
Tilmeldt: 30. aug 2011, 19:15
Geografisk sted: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Mussetrussen skrev:Arh, det er vist at stramme den. Mest succesfuld ift. promovering og at skabe et stort navn for sig selv internationalt i en periode ja, men han var mere stærk mand end han var stærkmand.


Fair nok. :)

Selv traf jeg ham for første gang i 2015, da han var med på sidelinjen som hjælper til sin søns stævner,


Bare af ren nysgerrighed, hvor stræk var sønnen egentlig? :D
Brugeravatar
 
Reputation point: 260
 
Indlæg: 2523
Tilmeldt: 13. mar 2015, 12:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



taler skrev:
Mussetrussen skrev:Arh, det er vist at stramme den. Mest succesfuld ift. promovering og at skabe et stort navn for sig selv internationalt i en periode ja, men han var mere stærk mand end han var stærkmand.


Fair nok. :)

Selv traf jeg ham for første gang i 2015, da han var med på sidelinjen som hjælper til sin søns stævner,


Bare af ren nysgerrighed, hvor stræk var sønnen egentlig? :D


Oliver er noteret for 242,5 kg squat, 212,5 kg bænkpres, 265 kg dødløft og 176 kg stød i officielle konkurrencer.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010
 
Reputation point: 573
 
Indlæg: 22937
Tilmeldt: 26. jun 2005, 20:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



TheCzech skrev:Oliver er noteret for 242,5 kg squat, 212,5 kg bænkpres, 265 kg dødløft og 176 kg stød i officielle konkurrencer.


Det er seriøst. Med udstyr går jeg dog ud fra?
Brugeravatar
 
Reputation point: 260
 
Indlæg: 2523
Tilmeldt: 13. mar 2015, 12:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Nej. Han deltog år tilbage til et udstyrsstævne, hvor han stillede op rå. Det afholdt ham ikke fra at vinde. Han var i -93, og hans 212.5 havde også givet ham medalje med hjem til VM dengang. Han blev dog ikke landsholdsløfter.
Lev i dag, så du kan dø i morgen. Lad dit hjerte slå for mere end en. Den som skænker livet sine drømme, skal forlade jorden rig og ren.
Brugeravatar
 
Reputation point: 305
 
Indlæg: 3035
Tilmeldt: 30. aug 2011, 19:15
Geografisk sted: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tilbage til Off topic




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 60 gæster



cron