Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65564 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Jfj

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049544 indlæg i 100419 emner

2 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1229
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1226

Følg bodybuilding.dk på

Blodprøver Testosteron

Udskriv emne


Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum





Hej. Efter en lang pause genoptager jeg nu min bodybuilding hobby, jeg elsker det og glæder mig til at komme i gang igen :D . Jeg fik taget nogle blodprøver for at udelukke Testosteron mangel i forbindelse med en lægekonsultation. Men der er flere punkter som hedder noget med Testosteron, og jeg er usikker på hvilke tal som har relevans for min træning. Lægen sagde at niveauet lå i normal området. Men efter lidt research, ligner det at jeg enten har et unaturligt højt niveau på 836,4 ng/dL, eller ligger under gennemsnittet med 473 ng/dL. Min komplette mangel på skægvækst og mandelig kropsbehåring i betragtning, er jeg usikker på hvilket tal er det rigtige. Hvilken blodprøve udtrykker dét reelle niveau af testosteron?

Blodprøverne er vedhæftet som to screenshots. Andre kommentarer til blodprøverne modtages med kyshånd.

Testosteron frit;P 0,5876 nmol/ml = 16,95 ng/dL
Testosteron;P 29 nmol/ml = 836,4 ng/dL
P-Testosteron 16,4 nmol/ml = 473 ng/dL

30 år, 184 cm, 95 kg, fedt 22%.

På forhånd tak.
LIGHT WEIGHT BABY!
Magnus
Vedhæftede filer
Blodprøve 2 del.png
Blodprøve screenshot 2 del
Blodprøve 1 del.png
Blodprøve screenshot 1 del
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: 8. apr 2013, 11:20
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Du har på ingen måde testosteronmangel. Det har de færreste, i øvrigt, og hvis de har vil en blodprøve typisk bruges til at konfirmere en mistanke baseret på et klinisk billede (slatten medister, at ligne en sæk kartofler, fx). Du kan ikke bruge skægvækst og kropsbehåring til særligt meget i den forbindelse.

Er der flere prøvesvar under der hvor du har beskåret billede nr 2, P-testosteron 16.4?

Hvorfor sidder du og regner om til ng/dl? Sidder du og læser amerikanske boards hvor folk dyrker testosteron som en afgud? Man bruger de ref. rammer et laboratorium har.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2314
 
Indlæg: 7369
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Men efter lidt research

ÅÅÅÅÅÅÅHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2314
 
Indlæg: 7369
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Så vidt jeg husker betyder ens testosteron-niveau ikke det store for ens hypertrofi-potentiale, så længe det er inde for normalerne. Forskellen på høj-normal og lav-normal skulle være minimal til ikke-eksisterende.
 
Reputation point: 65
 
Indlæg: 458
Tilmeldt: 25. nov 2019, 17:07
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



magnusskyt skrev:Hej. Efter en lang pause genoptager jeg nu min bodybuilding hobby, jeg elsker det og glæder mig til at komme i gang igen :D . Jeg fik taget nogle blodprøver for at udelukke Testosteron mangel i forbindelse med en lægekonsultation. Men der er flere punkter som hedder noget med Testosteron, og jeg er usikker på hvilke tal som har relevans for min træning. Lægen sagde at niveauet lå i normal området. Men efter lidt research, ligner det at jeg enten har et unaturligt højt niveau på 836,4 ng/dL, eller ligger under gennemsnittet med 473 ng/dL. Min komplette mangel på skægvækst og mandelig kropsbehåring i betragtning, er jeg usikker på hvilket tal er det rigtige. Hvilken blodprøve udtrykker dét reelle niveau af testosteron?

Blodprøverne er vedhæftet som to screenshots. Andre kommentarer til blodprøverne modtages med kyshånd.

Testosteron frit;P 0,5876 nmol/ml = 16,95 ng/dL
Testosteron;P 29 nmol/ml = 836,4 ng/dL
P-Testosteron 16,4 nmol/ml = 473 ng/dL

30 år, 184 cm, 95 kg, fedt 22%.

På forhånd tak.
LIGHT WEIGHT BABY!
Magnus

Fair nok spørgsmål, som jeg vil forsøge at belyse hvordan du selv kan besvare:

De forsk. dage hvor du fik taget de 2 blodprøver, hvordan følte du dig tilpas da, hvad skrev du om morgenen da du vågnede op i din dagbog, om eftermiddagen, aftenen, ifbm. træning el. aktivitet, hvordan var humøret, sexlysten, energien osv.? Spec. hvordan var disse elementer ifht. hvordan du normalt oplever din hverdag el. hverdage, som du sikkert kan læse i din dagbog, hvis du skriver en sådan?

Måske ved at notere el. have fokus på disse ting, kan du selv prøve at få lidt ide om hvordan du har det ifht. hvad dit test, østrogen, osv. niveau viser, det har ligget på, de aktuelle dage du har fået det målt.
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 1637
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



M0rten skrev:Så vidt jeg husker betyder ens testosteron-niveau ikke det store for ens hypertrofi-potentiale, så længe det er inde for normalerne. Forskellen på høj-normal og lav-normal skulle være minimal til ikke-eksisterende.

Det tror jeg er helt forkert konklusion, altså at man ikke kan udlede direkte forhold mellem disse ting, ofte pga. der også kan være høj GH osv. mens der er lav test, se blot Isach Mireanda fra youtube med testniveau på 21, under pige niveau, men alligevel med nice og ok prop krop med ok muskler, dog uden sex drift OG han har ikke været på the juicewagon inden, sure; mange har sikkert ide om dette er løgn, men det er de tosser som ikke evner at se hvem der er on og hvem som er not on juice.
Sidst rettet af Bilsten 10. dec 2021, 00:06, rettet i alt 1 gang.
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 1637
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



SandyFrink skrev:Du har på ingen måde testosteronmangel. Det har de færreste, i øvrigt, og hvis de har vil en blodprøve typisk bruges til at konfirmere en mistanke baseret på et klinisk billede (slatten medister, at ligne en sæk kartofler, fx). Du kan ikke bruge skægvækst og kropsbehåring til særligt meget i den forbindelse.

Er der flere prøvesvar under der hvor du har beskåret billede nr 2, P-testosteron 16.4?

Hvorfor sidder du og regner om til ng/dl? Sidder du og læser amerikanske boards hvor folk dyrker testosteron som en afgud? Man bruger de ref. rammer et laboratorium har.

God pointe,en blodprøve bruges til at bekræfte en mistanke, ikke omvendt.
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 1637
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



magnusskyt skrev:Hej. Efter en lang pause genoptager jeg nu min bodybuilding hobby, jeg elsker det og glæder mig til at komme i gang igen :D . Jeg fik taget nogle blodprøver for at udelukke Testosteron mangel i forbindelse med en lægekonsultation. Men der er flere punkter som hedder noget med Testosteron, og jeg er usikker på hvilke tal som har relevans for min træning. Lægen sagde at niveauet lå i normal området. Men efter lidt research, ligner det at jeg enten har et unaturligt højt niveau på 836,4 ng/dL, eller ligger under gennemsnittet med 473 ng/dL. Min komplette mangel på skægvækst og mandelig kropsbehåring i betragtning, er jeg usikker på hvilket tal er det rigtige. Hvilken blodprøve udtrykker dét reelle niveau af testosteron?

Blodprøverne er vedhæftet som to screenshots. Andre kommentarer til blodprøverne modtages med kyshånd.

Testosteron frit;P 0,5876 nmol/ml = 16,95 ng/dL
Testosteron;P 29 nmol/ml = 836,4 ng/dL
P-Testosteron 16,4 nmol/ml = 473 ng/dL

30 år, 184 cm, 95 kg, fedt 22%.

På forhånd tak.
LIGHT WEIGHT BABY!
Magnus

Desuden, din indstilling, fokus, drive, motivation, engagement, kropsbevidsthedvisualiseirngsrealisering, kan i høj grad være med til at give dig resultater vs., via fokus på at finde undskyldninger, søge at undslippe at forholde og lære at forholde dig mest mulig hensigtsmæssig til de stimuli du bør el. udsætter dig og din krop for.

Hubermann lab omtalte behov for, at man i høj grad lærer at separere sind og krop, for sådan at kunne lære at styre og skabe adrenalin osv. i krop uden sindet effektueres af påvirkning i lign. stil i sindet, dvs. man kan sådan lære at holde hovedet koldt mens kroppen er i max præstationsmode og og (måske) omvendt..?!
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 1637
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tilføjelse: Der er måleusikkerhed på +5/-5 ng/ml, hvilket betyder at resultatet med 95% sikkerhed ligger mellem 24-34 ng/ml, hvis det er det første tal som er målet for testosteron. Men hvis det er det andet tal, ligger mit reelle niveau med 95% sikkerhed mellem 11,4-21,4 ng/ml og så kan jeg potentielt have et testosteron niveau, som potentielt ligger væsentligt under gennemsnittet - og faktisk blive diagnosticeret med lavt testosteron niveau :shock: . Det eneste lægen seriøst skrev var "Det ligger indenfor normal området" :?

Jeg har læst nogle artikler om testosteron, og fandt at noget testosteron kategoriseres som androgene og giver mandlige træk, skægvækst m.m., mens andre former for testosteron er anabolske, muskelopbyggende. Men må umiddelbart konkludere at blodprøverne ikke fortæller forskellen mellem dem.

Under alle omstændigheder har jeg det godt.

LETS GET GOING AND LIFT SOME HEAVY ASS WEIGHTS!
Magnus
Sidst rettet af magnusskyt 12. jul 2022, 22:54, rettet i alt 1 gang.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: 8. apr 2013, 11:20
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



magnusskyt skrev:Tilføjelse: Der er måleusikkerhed på +5/-5 ng/ml, hvilket betyder at resultatet med 95% sikkerhed ligger mellem 24-34 ng/ml, hvis det er det første tal som er målet for testosteron. Men hvis det er det andet tal, ligger mit reelle niveau med 95% sikkerhed mellem 11,4-21,4 ng/ml og så kan jeg potentielt have et testosteron niveau, som potentielt ligger væsentligt under gennemsnittet - og faktisk blive diagnosticeret med lavt testosteron niveau :shock: . Det eneste lægen seriøst skrev var "Det ligger indenfor normal området" :?

Jeg har læst nogle artikler om testosteron, og fandt at noget testosteron kategoriseres som androgene og giver mandlige træk, skægvækst m.m., mens andre former for testosteron er anabolske, muskelopbyggende. Men må umiddelbart konkludere at blodprøverne ikke fortæller forskellen mellem dem.

Under alle omstændigheder har jeg det godt.

LETS GET GOING AND LIFT SOME HEAVY ASS WEIGHTS!
Magnus


Haha, jeg fik den tanke, efter at have kendt til Mike O hearn siden 80 erne, at han sgu ikke ser ud til at have særlig højt testosteronniveua; Jeg søgte så hurtigt youtube, og bum, her fortæller han præcis dette, dog ikke hvad jeg har set med nærmere def. af hvad hans niveau er, blot siger han, at han har haft lavt testniveau hele livet. Og han er sgu ok muskuliøs.

https://www.youtube.com/watch?v=PLForsf ... NESSMODELS

Man kan ofte ret let se på folk hvor højt deres niveau er, da spec. de androgene træk er ret lette at spotte el. spotte fravær af. Det var det sidstnævnte der slog mig ved Ohearn altid at have været at se.
Han opfører sig jo som en lille skolepige.
Han har været meget fremme og fortælle om hans store martial arts karriere, men.... det er ikke ved at dele øretæver ud med næverne kan jeg forsikre dig; Den mand har aldrig været en mand der slås med næverne; Det kan han simpelthen ikke finde ud af. Det er ret let at spotte.
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 1637
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Dan Pena har ekstremt højt test niveau, postuerer han og ser bestemt ud til at have sådan højt testniveau, langt over 1000 selvom over 60, ja han påstår vist over 2000 men jeg ved det sgu ik, for det kan være når han er helt oppe at ringe at de tager en blodprøve af ham, måske trækker den ud et sted mellem testiklerne, altså trækker blodet til blodprøven ud der, el. mellem testiklerne og binyrerne; han er en businesscoach levende i Skotland, træner overhovedet ikke, er kun godt halvanden meter, men se hans øjne, hans fokus, latent-eksplosive voldsparathed if wanna be so doing osv., manden er en tikkende testbombe.

Du kan sikkert i høj grad modellere hans behaviourisme og hvis evnende at spotte , forstå, skabe forståesle for hvordan at visualisere, materialisere, realisere de selvsamme neurologiske processer som er hvad han består af og kontinuerligt skabes ud af, altså hvordan han forholder sig til og i verden, så kan test formodenlig højnes meget via sindet på denne måde, da test i høj grad skabes via adrenalglands, binyrerne, via adrenalinstimuliering, dopamin værende en precursor, forstadie el led i skabelseprocessen af adrenalin, og dopamin er i høj grad inflydende på testosteronproduktionen og niveauet af testosteron.
Ifald interesseret, så studer Andrew Hubermann, proff. Harvard, s videoer, hvor han præcis kommer ind på dette ifbm. muskeludvikling på hans kanal; Han plumrer nogle gange lidt rundt, men han er alligevel interessant at høre på og er rimelig god til at skabe overskuelighed og forståelse for de forsk. processers indvirken og indgriben i hinanden.

LIge en her til Musse og div. andre, der pissede lidt af på mig tidl. da jeg forespurgte på musses evlauering af om jeg havde værdi i min forskning, test af hypoteser: Jeg spurgte om min evaluering af værdien af min forskning, ikke om musses mening om hvordan jeg formidlede den, hvilket er irrellevant hvis forskningen der laves, som ofte er tilfældet, i sig selv er værdiløs el. af mindre værdi end værdiløs, hvis de der udfører den, ikke har forståelse for hvad de laver, og det er meget, meget, meget ofte tilfældet, også selvom div. forskere har læst, husket, gået til eksamener og bestået osv. en række tests og verificeringsprocesser i videnskabsdata-akkumuleringen's hellige fucking stjernetegn.
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 1637
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Prøv at vise lidt interesse overfor Sandys virke, måske købe adgang til noget af hans materiale, for han er ret kompetent til at formidle hvordan de forsk. aspekter i testosteron hænger sammen, altså at det er fri test, den lave testosteronscore el tal, der er vigitgt, og at SHBG binder test og derfor inaktiverer det til det kan bruges til muskelbygning og i kroppens celler uden videre.
Også Hubermann er inde på dette i hans 1,5 timer video om testosteron, østrogen og kortisol, mener jeg den nævnes som... jeg finder den lige....:
Nå den er sgu 2 timer, men det er ret godt det hele, så tag og se den og gerne flere gange for du fatter helt sikkert ikke at huske og lære det hele første gang.

https://www.youtube.com/watch?v=qJXKhu5 ... ewHuberman

Han har mange andre videoer, ny kommer hver mandag, og de er alle meget interessante, Jeg har fulgt ham siden han kun havde få tusinde subscribers, hvilket blot var få måneder tilbage; Og se hvor mange views hans videoer har,ligeså mange som subscribers, Han er meget interessant at høre på og gentagelse af vidoeerne er nok nær den bedste invesering man kan gøre, da de første par visning, ofte går med at finde ud af at det er pisse interessant.

By the way, han omtaler også hans test nvieau gik drastisk ned efter han begyndte at indtage 2 gram gurkemeje om dagen, en kendt faktor til at sænke testosteronniveauet.
Jeg har været oppe at tage mange gange mere om dagen, ja, måske 30 gram pr. dag, og havde også problemer med test og gains osv. Ja, her er måske god indikator på lavt testniveau, Jeg kunne ikke rigtig skabe gains og fik slet ikke pump på musklerne selvom dette var præcis hvad jeg søgte, trænede efter og tilstræbte og ved hvordan at skabe, Jeg indtog også masser af lakrids, du ved, de der 100% ren lakrids i stenhårde klumber uden sukker, og også lakrids er test nedsættende, blodtryksforøgende, jeg havde enorm hovedpine i den periode, og indtog masser af nellikker, jeg købte 25 kg sæk og spiste fra en ende af, toppen først, også hver dag og vigigt for dig, antiinflamatorisk kost er testosteronsænkende, dvs. når folk rigtigt vil være sunde fordi de blvier seriøse med deres træning, kan de ofte risikere at sænke deres præstationsniveau og testniveau fordi de indtager mange antiinflamatoriske fødevarer og lever antiinflamatorisk, sundt.
Jeg har dog i mente at søge om dette ikke blot gør, at man kan presse kroppen meget længere uden el. før den ellers vil blive så belastet og betændt, så man altså kan træne meget mere og længere og oftere uden at blive overtrænet.

SANDY(!!!), har du ide om denne tilgang er brugbar, valid at undersøge el. studere mulighed for iværksættelse af? Jeg elsker at træne og erfare og lære optimering af belastning og brug af pump på krop, belastning af og på led, knogler, osv.
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 1637
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tilbage til Begynder forum




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster