Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65478 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Jfj

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049533 indlæg i 100419 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 482
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 480

Følg bodybuilding.dk på

Slut med kvindesport?

Udskriv emne


Alt om sport (Minus BB, styrkeløft og stærkmand)

Tilbage til Sport





Billede
http://www.cyclingnews.com/news/mckinnon-is-first-transgender-woman-to-win-world-title/

Vil det være slut med kvindesport hvis de skal konkurrere mod tidligere mænd? Skal de konkurrere i en kategori for sig? Grundlæggende synes jeg, at transkønnede skal have lov til at dyrke elitesport, men er det ikke unfair overfor "fødte" kvinder?
Brugeravatar
 
Reputation point: 190
 
Indlæg: 446
Tilmeldt: 5. okt 2011, 14:15
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Grundlæggende holdning. Der findes 2 køn. Resten er ........

De må konkurrere i egne forbund eller i kategorier blandt ligesindede. Det andet er håbløst.
Lev i dag, så du kan dø i morgen. Lad dit hjerte slå for mere end en. Den som skænker livet sine drømme, skal forlade jorden rig og ren.
Brugeravatar
 
Reputation point: 305
 
Indlæg: 3035
Tilmeldt: 30. aug 2011, 19:15
Geografisk sted: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



“We cannot have a woman legally recognized as a trans woman in society and not be recognized that way in sports. … Focusing on performance advantage is largely irrelevant because this is a rights issue. We shouldn’t be worried about trans people taking over the Olympics. We should be worried about their fairness and human rights instead,” she told USA Today.


Det her er simpelthen for åndsvagt og et bevis på, at den der køns og seksual identitetspolitik har taget overhånd.
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 50
Tilmeldt: 24. nov 2012, 21:17
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Måske en kategori ligesom handicap ol ? Transgender OL.

Måske lidt voldsomt, men det må godt nok føles noller som kvinde og have trænet hele livet og så kommer der en mandlig atlet og snupper 1 pladsen foran én. ](*,)
 
Reputation point: 200
 
Indlæg: 948
Tilmeldt: 13. aug 2013, 20:01
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hvis feministerne og de andre SJW'er får deres vilje, bliver det jo nok bare at identificere sig som et køn, så kan man stille op i det.

Enig i at de må lave transgender kategorier så
Brugeravatar
 
Reputation point: 714
 
Indlæg: 5853
Tilmeldt: 23. feb 2013, 09:54
 
Træner her: Fitness One Kolding
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Så må vægtklasser også være et problem, man kan vel godt føle sig som en tynd person selvom man er overvægtig? Ligesom man godt kan være tyk og have tynd mave.
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 365
Tilmeldt: 16. apr 2010, 13:16
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Det her eksempel er godt nok fra bodybuilding (på dette forum burde jeg være tilgivet), men i videoen nedenfor diskuteres en transgender kategori i bodybuilding. Jeg kender dog ikke forbundet dog.

Brugeravatar
 
Reputation point: 260
 
Indlæg: 2523
Tilmeldt: 13. mar 2015, 12:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hende på billedet har jo ikke engang fået lavet bryster. Vedkommende er helt flad.
Brugeravatar
 
Reputation point: 260
 
Indlæg: 2523
Tilmeldt: 13. mar 2015, 12:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Det er skønt, jeg så gerne at mange flere transkønnede deltog i kvindeturneringer.
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 281
Tilmeldt: 20. apr 2014, 19:01
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Man behøver jo ikke engang undergå en kønsskifteoperation eller hormonterapi.

Det er i disse dage nok at man bare FØLER sig som en kvinde, så er man det jo også.

Det er vist ret sikkert at kvinder har vundet deres sidste medalje nogensinde, hvis genderbenders og feministers ideologi bliver udført i praksis.


Kan kun grine af tanken. Specielt i politisk korrekte sportsgrene som tennis hvor præmiepengene helt fejlagtigt er ligeligt fordelt imellem kønnene når kvinderne er ringere, dårligere atleter, spiller færre sæt og der er færre der gider se på dem. De vinder aldrig en tenniskamp igen.
Brugeravatar
 
Reputation point: 20
 
Indlæg: 2707
Tilmeldt: 25. feb 2011, 01:23
Geografisk sted: Odense
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



taler skrev:Hende på billedet har jo ikke engang fået lavet bryster. Vedkommende er helt flad.


Hende? :lol:
Brugeravatar
 
Reputation point: 25
 
Indlæg: 1057
Tilmeldt: 5. jun 2011, 08:46
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 225.00
- Dødløft: 240.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



taler skrev:Det her eksempel er godt nok fra bodybuilding (på dette forum burde jeg være tilgivet), men i videoen nedenfor diskuteres en transgender kategori i bodybuilding. Jeg kender dog ikke forbundet dog.


And The Freakshow Continues =D>

Eneste positive der er og sige om den video, er sq Lee Priest. Flere af ham tak.
Believe To Achive
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 117
Tilmeldt: 22. sep 2018, 19:35
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Neertoft skrev:
taler skrev:Hende på billedet har jo ikke engang fået lavet bryster. Vedkommende er helt flad.


Hende? :lol:


Jeg har sådan set ikke noget imod at kalde vedkommende for 'hende', hvis personen ønsker det. Jeg er derimod kritisk overfor, at tidligere mænd konkurrerer mod kvinder. Men de må da for min skyld hjertens gerne kaldes for kvinder.

Når jeg har et problem med at de konkurrer mod kvinder der er født som kvinder og har levet hele livet sådan, skyldes det at jeg i min ufuldstændige viden formoder, at disse tidligere mænd har nogle konkurrencefordele af at have været mand engang. Det at have gennemlevet en mandlig pubertet, tænker jeg må give livslange fordele. Desuden ved vi, at anabolske steroider har en effekt der varer ved stort set hele livet. En tidligere mand har jo fået "naturligt" krudt i så mange år, at det må have givet nogle fordele. Der er muligvis også andre fysiske fordele som igen gør konkurrencen mere skæv.

I min verden kan man godt skift køn, bare ikke indenfor sport.
Brugeravatar
 
Reputation point: 260
 
Indlæg: 2523
Tilmeldt: 13. mar 2015, 12:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg får lige en tanke. Hvis jeg skulle konkurrere i styrkeløft, ville jeg sikkert klare mig dårlig til medium for min vægtklasse. Hvad nu hvis - det er selvfølgelige bare et tankeeksperiment - at man troppede op i dametøj i en dansk styrkeløfterklub og ville melde sig ind. Man forklarer at man opfatter sig selv som kvinde og at man gerne vil konkurrere mod "de andre" kvinder. Er der nogle regler dette ville stride imod?

Hvem skal vurderer om man er mand eller kvinde; klubben, forbundet, eller noget helt tredje?
Brugeravatar
 
Reputation point: 260
 
Indlæg: 2523
Tilmeldt: 13. mar 2015, 12:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



taler skrev:Jeg får lige en tanke. Hvis jeg skulle konkurrere i styrkeløft, ville jeg sikkert klare mig dårlig til medium for min vægtklasse. Hvad nu hvis - det er selvfølgelige bare et tankeeksperiment - at man troppede op i dametøj i en dansk styrkeløfterklub og ville melde sig ind. Man forklarer at man opfatter sig selv som kvinde og at man gerne vil konkurrere mod "de andre" kvinder. Er der nogle regler dette ville stride imod?

Hvem skal vurderer om man er mand eller kvinde; klubben, forbundet, eller noget helt tredje?

Hvorfor tænke tanken, når det ik har noget formål.

1000 forskellige svar på hvordan man opfatter den situation.
Believe To Achive
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 117
Tilmeldt: 22. sep 2018, 19:35
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



taler skrev:Jeg får lige en tanke. Hvis jeg skulle konkurrere i styrkeløft, ville jeg sikkert klare mig dårlig til medium for min vægtklasse. Hvad nu hvis - det er selvfølgelige bare et tankeeksperiment - at man troppede op i dametøj i en dansk styrkeløfterklub og ville melde sig ind. Man forklarer at man opfatter sig selv som kvinde og at man gerne vil konkurrere mod "de andre" kvinder. Er der nogle regler dette ville stride imod?

Hvem skal vurderer om man er mand eller kvinde; klubben, forbundet, eller noget helt tredje?


Jeg tænker man umiddelbart skal have foretaget et juridisk kønsskifte, før man kan stille op som gældende køn i konkurrencehenseende. Dette skift kræver man som minimum skal i behandling hos sexologisk klinik og er en ret langtrukken proces (for at sikre det ikke bare en fiks idé).
 
Reputation point: 20
 
Indlæg: 26
Tilmeldt: 23. maj 2017, 17:00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Undertaker! skrev:Hvorfor tænke tanken, når det ik har noget formål.


De gamle grækere ville vende sig i deres grav....

Jeg tænker tanken - stiller spørgsmålet – fordi det at stille spørgsmål er det vigtigste overhovedet (hvis formålet er at opnå indsigt.)

Desuden er et tankeeksperiment jo bare en filosofisk metode der har som formål at tænke konsekvenserne igennem af en ide. Selvom det er teoretisk muligt at udføre tankeeksperimentet i virkeligheden, har jeg ingen intention om at gøre det i praksis. Men kunne man ikke forestille sig en situation, hvor en dansk styrkeløfterklub vil stå i en situation a la det jeg har beskrevet. Vi har jo set noget lignende i andre lande, måske man bør tænke tanken, om ikke andet så for at have en ”handlingsplan” klar hvis situationen opstår. For det gør den. Med det stigende antal transseksuelle, vil der være flere transseksuelle indenfor sportsverdenen. Vil man bare tages på sengen eller vil man være forberedt?
Hvis jeg sad i bestyrelsen i dansk styrkeløfterforbund - eller en anden idræt for den sags skyld - ville jeg allerede nu, før situationen er opstået, have gjort mig tanker om forbundets holdning til dette dilemma.

Jeg tænker man umiddelbart skal have foretaget et juridisk kønsskifte, før man kan stille op som gældende køn i konkurrencehenseende.


Det er vel bare en løs tanke. En ganske fornuftig en dog. Men den slags kan man jo ligeså godt have taget stilling til på forhånd. I nogle af de sager der har været fremme, virker det som man bare har stået med håret i postkassen.
Brugeravatar
 
Reputation point: 260
 
Indlæg: 2523
Tilmeldt: 13. mar 2015, 12:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



http://youtu.be/gGpZSefYvwM

Ved ikke om linket virker. Men ellers "Lauren Southern becomes a man" :lol:
Brugeravatar
 
Reputation point: 714
 
Indlæg: 5853
Tilmeldt: 23. feb 2013, 09:54
 
Træner her: Fitness One Kolding
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



awesome skrev:http://youtu.be/gGpZSefYvwM

Ved ikke om linket virker. Men ellers "Lauren Southern becomes a man" :lol:


Det er jo absurd. Når det er så forholdsvis let for hende at skifte køn, skyldes det vel den kollektive ide, at vi skal tolerere stort set alt. Individualiseringen har nået et niveau, hvor samfundet skal indrette sig efter individets følelser - uanset hvad. Vi kender det fra "I-am-offended" kulturen. Samfundet skal rette ind, og det gør det, for når jeg føler noget, er det per definition sandt.
Brugeravatar
 
Reputation point: 260
 
Indlæg: 2523
Tilmeldt: 13. mar 2015, 12:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Egentlig lidt interessant at ingen har nævnt Janae Marie Kroc, tidligere kendt som Matt Kroc. Matt konkurrerede i både styrkeløft og bodybuilding, og var desuden både voldsom stor og stærk. Han var derudover marinesoldat, på mange måder den ultimative alfahan.

Til alles store overraskelse stod Matt frem som Janie Marie og fortalte, at hun nu ville være kvinde. Efterfølgende har hun fået hormonbehandling og er på trods af de store muskler blevet ganske feminin. Her er et spændende interview med hende, selve interviewet starter efter 5 minutter.

I relation til emnet i denne tråd, ved jeg ikke om Janae Marie har konkurreret efter kønsskiftet, men hun taler cirka 58 cirka minutter inde i videoen om når en tidligere mand konkurrer imod kvinder. Hun forklarer, hvorfor hun ikke mener der er nogle fordele ved at have været mand. Jeg synes umiddelbart det er lidt svært at gennemskue i hvilket omfang hun har ret, hvad tænker I?

Brugeravatar
 
Reputation point: 260
 
Indlæg: 2523
Tilmeldt: 13. mar 2015, 12:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Det skulle næsten ske. Ingen ringere end vores allesammens elskede Jorden Peterson har været ude og kommentere sagen om den transseksuelle kvinde, der vandt verdensmesterskabet i banekørsel.
Vedhæftede filer
Jordan.png
Brugeravatar
 
Reputation point: 260
 
Indlæg: 2523
Tilmeldt: 13. mar 2015, 12:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



taler skrev:Egentlig lidt interessant at ingen har nævnt Janae Marie Kroc, tidligere kendt som Matt Kroc. Matt konkurrerede i både styrkeløft og bodybuilding, og var desuden både voldsom stor og stærk. Han var derudover marinesoldat, på mange måder den ultimative alfahan.

Til alles store overraskelse stod Matt frem som Janie Marie og fortalte, at hun nu ville være kvinde. Efterfølgende har hun fået hormonbehandling og er på trods af de store muskler blevet ganske feminin. Her er et spændende interview med hende, selve interviewet starter efter 5 minutter.

I relation til emnet i denne tråd, ved jeg ikke om Janae Marie har konkurreret efter kønsskiftet, men hun taler cirka 58 cirka minutter inde i videoen om når en tidligere mand konkurrer imod kvinder. Hun forklarer, hvorfor hun ikke mener der er nogle fordele ved at have været mand. Jeg synes umiddelbart det er lidt svært at gennemskue i hvilket omfang hun har ret, hvad tænker I?



Hun er jo stadig et bæst. Det er da de færreste kvinder der kommer i nærheden af det der, selv med masser af krudt.

Indtil det er bevist udenfor enhver tvivl, at der ikke er nogen fordel i tidligere at have været mand, synes jeg man skal stille op som det køn, man er født som...og et eller andet sted, skulle man måske alligevel holde sig helt fra det. For hvornår er man kvinde? Når man identificerer sig som det, eller når man får hormonbehandling og nappet sprællemanden af? Nu er Fallon Fox(MMA) ikke den mest maskuline af alle. Men det er da unfair hvis de kvinder hun møder bare bliver slået til lirekassemænd(kvinder), fordi hun har en fordel.
Brugeravatar
 
Reputation point: 714
 
Indlæg: 5853
Tilmeldt: 23. feb 2013, 09:54
 
Træner her: Fitness One Kolding
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Er det nogen sinde begyndt?
 
Reputation point: 90
 
Indlæg: 208
Tilmeldt: 29. apr 2013, 09:28
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Det er påfaldende at der er så mange flere male to female transvestitter end omvendt.

Det får mig til at tro, det mindre handler om køn end om kønsroller.

Men som man siger, you made your bed, now lie in it.

Bliver spændende at se hvordan feminister vil forholde sig til at kvindekvoter i erhvervslivet kan gå til "kvinder" som disse.

I øvrigt, i forhold til fordele ved at være født som mand. Stærkere og større knogler, større brystkasse og lunger, det kan en kvinde aldrig konkurrere med og det forsvinder ikke med hormonbehandling.
Test af romaskiner til hjemmebrug:https://fitfact.dk/fitnessmaskiner/romaskiner/romaskine/
Min anmeldelse af testosteron måling på nettet hos LetsGetChecked

Tidligere styrketræning, nu rotræning og ergometertræning i klub. Træner til konkurrence i 2020.

Blogger også om søvnmåling m.v her
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 46
Tilmeldt: 9. jul 2014, 10:04
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 185.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Helt ny video fra i går om Janae Marie Kroc.

Brugeravatar
 
Reputation point: 260
 
Indlæg: 2523
Tilmeldt: 13. mar 2015, 12:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg fatter ikke polimikken, eller forstår den er der, da ingen har lavet gennemtrumfet den simple løsning. (Min løsning er dog sikkert ikke din løsning(ikke overlappende reference rammer etc), men sport tages som gidsel i en strid om noget helt andet, det er synd for både sport OG den saglige diskusion om det andet emne)

Lav en åben kategori, den er for alle der har lyst. (Vil i store træk være mandekategori, men plads til ALT andet også)

Hav en kvinde kategori, der kun er for personer der er født som kvinde.

Så simpelt burde det være, hvordan nogen har kunne fucke det op fatter jeg ikke.

Endvidere åbner det så for at en "helt almindelig" kvinde kan stille op i den åbne kategori og flække herrene(og hvad der ellers måtte stille op)
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 518
Tilmeldt: 25. jan 2009, 22:45
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 252.50
- Squat: 230.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Lidt nyt til dette emne. En mand slår kvindernes dødløftrekord og siger at han identificerede sig som kvinde under løftet.

Brugeravatar
 
Reputation point: 260
 
Indlæg: 2523
Tilmeldt: 13. mar 2015, 12:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Nu har dr.dk skrevet en artikel om Laurel Hubbard (den transkønnede vægtløfter)

https://www.dr.dk/sporten/oevrig/indivi ... en-i-sport

Fra artiklen:

Vi kan med sikkerhed sige, at ja, det er en fordel at have været mand tidligere i sit liv. Også selv om man har fået den medicinske behandling, så ens testostoron er inden for de grænser, som IOC har. Ens muskulatur og knogler har, som i eksemplet med Laurel Hubbard, haft over 30 år som mand, siger Ask Vest Christiansen.
Brugeravatar
 
Reputation point: 260
 
Indlæg: 2523
Tilmeldt: 13. mar 2015, 12:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Så skete det igen:

Transkvinde svømmede hurtigere end OL-medaljetagere og skaber nu stor debat i USA

En det sejr for mangfoldigheden eller et nederlag for kvindelige atleter, spørges der retorisk.

https://www.dr.dk/sporten/oevrig/transkvinde-slaar-ol-medaljetagere-og-skaber-stor-debat-i-usa

https://pov.international/sport-transkvinden-lia-thomas-vinder/
Brugeravatar
 
Reputation point: 260
 
Indlæg: 2523
Tilmeldt: 13. mar 2015, 12:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Joachim B. Olsen har også en mening om emnet. Gær hvilke: :lol:

https://www.dr.dk/lyd/p1/p1-debat/p1-de ... 1kVNbLke5o
Brugeravatar
 
Reputation point: 260
 
Indlæg: 2523
Tilmeldt: 13. mar 2015, 12:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tilbage til Sport




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 2 gæster