Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65562 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Jfj

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049543 indlæg i 100419 emner

1 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1197
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1194

Følg bodybuilding.dk på

Keto-tråden

Udskriv emne


Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud





SandyFrink skrev:
PittBull! skrev:Sandy, det er meget off topic, men har du ofte oplevet søvnbesvær i perioder med hårde og lange overload træninger? I den sidste måned har jeg stortset hverdag taget 1-3 timer om at falde i søvn og det er uagtet om jeg har været stresset på dagen eller afslappet. Jeg mistænker, at det er træning der fører til problemet. Min split er meget lav og derfor når den muskulær træthed næsten altid at falde før jeg træner samme muskel igen, men jeg mistænker at det måske er min CNS og hormonal miljø der efterhånden er kronisk overtrænet. Siger det dig noget?


Søvnrytme, vaner og evt. problemer er jo et helt univers.

Overordnet set sover jeg mere og tungere i perioder med hård træning end ikke. Hård træning betyder helst 10 op mod 11 timers søvn.

Lige nu respekterer jeg seneskedehindebetændelse i v. håndled ved abduktion. Det betyder 0 træning. Jeg kunne nøjes med 5 timer og har uendelig mere energi.

Jeg forstår slet ikke folk der ikke træner ikke udretter mere end de gør.

Uden træning/job er der ingen stimuli til de naturlige processer som skaber basis for fokus, koncentration osv. Ja, faktisk udretter folk som er uden træning/job væsentlig mindre og er meget mindre produktive end folk som træner/arbejder. Folk som sover mindre og har mere tid til x, men som er mindre fokuserede osv. farer jo fragmenterede rundt og laver ofte ingenting af reel værdi.
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 1637
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hej alle kloge hoveder herinde :D

Jeg er helt ny til både dette forum OG til keto-kuren...
Som ny, ville det være superfedt at kunne spare med nogen, som måske allerede har gjort sig erfaringer med keto og bodybuilding.

Jeg er stor fan af kaffe - nogen vil sige afhængig :-k og i min søgen efter keto-kaffe, så faldt jeg over begrebet bulletproof kaffe. Det er nogen, som hedder Kaffe-eksperten som har skrevet artiklen, men hvad er jeres take på det?

Har I prøvet at putte smør eller kokosolie i jeres kaffe? Oplever I et energiboost eller er det bare vammelt? :-k

Jeg håber det er OK at jeg linker til artiklen som jeg fandt, hvis ikke, så skal jeg nok fjerne det!

Tak for alle jeres inputs på forhånd.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 15. jan 2020, 19:33
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Gitte.Rasmussen skrev:Hej alle kloge hoveder herinde :D

Jeg er helt ny til både dette forum OG til keto-kuren...
Som ny, ville det være superfedt at kunne spare med nogen, som måske allerede har gjort sig erfaringer med keto og bodybuilding.

Jeg er stor fan af kaffe - nogen vil sige afhængig :-k og i min søgen efter keto-kaffe, så faldt jeg over begrebet bulletproof kaffe. Det er nogen, som hedder Kaffe-eksperten som har skrevet artiklen, men hvad er jeres take på det?

Har I prøvet at putte smør eller kokosolie i jeres kaffe? Oplever I et energiboost eller er det bare vammelt? :-k

Jeg håber det er OK at jeg linker til artiklen som jeg fandt, hvis ikke, så skal jeg nok fjerne det!

Tak for alle jeres inputs på forhånd.


Spørgsmålet er om du hedder Gitte Rasmussen eller er en 23 årig ung smart i en fart SoMe-orienteret der forstår skjult reklame.
Retfærdigvis skal det også siges at "Gitte.Rasmussen" jo er et ligeså legitimt nick som så mange andre.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2314
 
Indlæg: 7369
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



SandyFrink skrev:
Daniel$an skrev:
Nej. Men umiddelbart tegnede det jo ikke så godt? Lav eller ej - low carb var et helvede for mig.


Det er jo svært at sige uden at vide hvordan du greb det an.


True. Nu hvor jeg kigger tilbage på mine kostplaner fra den tid, så ser det nok ikke optimalt ud.

Jeg har fået svar på mine seneste blodprøver. Tjek CRP i forhold til sidste år. Det er med carbs - 150-200 gram'ish om dagen. Ændringer? Curcumin. Og der er vidst også nogen studier, der viser drastisk fald i CRP ved supplering.





https://ibb.co/LQ5Xkyq

https://ibb.co/YhGgS8v

EDiT: I øvrigt mærker jeg ikke længere til RLS og anden svien/ømhed i kroppen -
og i særdeleshed lænden, hvilket er i fin kongruens med faldet i CRP.
BRN skrev:Du er en rottweiler af styrke, chihuahua af sind.
Brugeravatar
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 1249
Tilmeldt: 11. aug 2011, 12:46
Geografisk sted: Ringkøbing
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 3.00
- Squat: 1.00
- Dødløft: 2.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



CRP kan fluktuere af forskellige årsager - det kan hænge sammen med gurkemeje(ekstrakt), men er ikke nødvendigvis hele forklaringen. Du har dog ret i at det godt kan påvirke i den retning.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2314
 
Indlæg: 7369
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Er det plausibelt, at kroppen kan have været i gang med at bekæmpe en infektion på tidspunktet blodprøverne blev taget?

Det er bare bemærkelsesværdigt, at dykket er så voldsomt. Jeg mener, at mine CRP niveauer har været riiiiimelig consistent gennem årene. Jeg kan tage fejl, men må lige lidt længere tilbage i historikken. Det kunne være sjovt at se blodprøverne fra den gang, jeg havde SVINEINFLUENZA.

Hvad synes du om mine kolesteroltal, Sandy? FORTÆL MIG, HVAD DU SYNES.
BRN skrev:Du er en rottweiler af styrke, chihuahua af sind.
Brugeravatar
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 1249
Tilmeldt: 11. aug 2011, 12:46
Geografisk sted: Ringkøbing
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 3.00
- Squat: 1.00
- Dødløft: 2.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Daniel$an skrev:Er det plausibelt, at kroppen kan have været i gang med at bekæmpe en infektion på tidspunktet blodprøverne blev taget?

Det er bare bemærkelsesværdigt, at dykket er så voldsomt. Jeg mener, at mine CRP niveauer har været riiiiimelig consistent gennem årene. Jeg kan tage fejl, men må lige lidt længere tilbage i historikken. Det kunne være sjovt at se blodprøverne fra den gang, jeg havde SVINEINFLUENZA.

Hvad synes du om mine kolesteroltal, Sandy? FORTÆL MIG, HVAD DU SYNES.


Diskussionen er spekulation, tangerende meningsløs. Din CRP er jo ikke "høj", ie 10-15+. Det kan være en fluke. Måske var den 1 5 dage efter. De fleste af os har jo 1-5 lige nu og her. CRP kan stige af andre årsager, og ja, det er plausibelt isoleret set - dog næppe så sandsynligt. Hvordan den stiger på en H1N1 er et godt spørgsmål. Rule of thumb er CRP ikke stiger meget pga virus, men fx en rhinovirus kan tit have en sekundær, beskeden bakteriekomponent, som kan få CRP til at stige.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2314
 
Indlæg: 7369
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Takker for at måtte picke your brain. Jeg tænker ikke, tallene er pæne efter 5 timers Barbarian back workout, huh.
BRN skrev:Du er en rottweiler af styrke, chihuahua af sind.
Brugeravatar
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 1249
Tilmeldt: 11. aug 2011, 12:46
Geografisk sted: Ringkøbing
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 3.00
- Squat: 1.00
- Dødløft: 2.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Genopliver lige den her tråd, da jeg har kørt Keto/LCHF i forskellig art igennem de sidste 4 måneder. Mine resultater må tale for sig selv:
Start: Kropsvægt 108 kg, nu 86 kg, fedt %31 nu 18%, muskelmasse 71% nu 77%. Kigger jeg på mig selv så er det virkelig flotte resultater på ret så kort tid.

Har jeg så kørt striks Keto igennem hele perioden? Nej. De første 2-3 måneder var striks KETO, så har jeg spist et cheat meal med burger og frittes to gange siden, været på restaurant to gange, drukket rødvin og til festival hvor mojitoerne røg indenbords, og det betød faktisk ikke en dyt i det store billede, så steg jeg måske 1.6 kg og det var væk efter 5 dage igen. Så man kan altså godt leve livet ved siden af Keto.

Hvordan har det så gået igennem de 3½ måneder? Til at starte med. KETO var super nemt for mig i det mindste, der var fristelser men jeg stod imod i de første par måneder så ingen kage, slik, eller andre dikkedarer, jeg tillod Pepsi Max som en del af min diæt og det gav bare det boost som jeg havde brug for. Var jeg til fødselsdag havde jeg min egen keto brownie med og så var det det. Det sjove ved KETO er mæthedsfornemmelsen som bare dækker fantastisk, idag er jeg faktisk endt med en naturlig faste som en del af min hverdag så jeg spiser aftensmad (18-19) og frokost (11.30-12.30) fasten var ikke planlagt, men hvorfor spise hvis man ikke er sulten? I løbet af det hele har jeg haft to kriser, hvor jeg kunne mærke at min krop manglede et eller andet og så var det at jeg tyede til et cheat meal om man vil og så var alt fint igen. Det var specielt head rushes som jeg stødte ind i ad to gange, men jeg lyttede til min krop og gjorde noget ved det. Ellers kan jeg sige at jeg på KETO aldrig i mine 48 år har været mere energisk end nu. Nærmest til et punkt hvor kroppen bare skreg på at blive brugt, så jeg har præsteret at gå 9km om formiddagen, udføre husligt arbejde i pænt tempo, for at vægt træne om eftermiddagen også, bare for at komme af med al energien!

Så hvis I kan bruge ovenstående til noget så be my guest! Jeg kan ikke se at jeg går tilbage til det mere gængse igen, for det gjorde aldrig noget godt for mig andet end jeg blev træt (hvilket også sker så snart jeg går ud over grænsen på de måske 50G kulhydrater i LCHF som nok bliver min tilgang fremadrettet), og så må de sidste ændringer jeg er igang med på min krop komme hen ad vejen. Lige nu nyder jeg min nye krop som ikke har set bedre ud siden jeg var i tyverne!
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 33
Tilmeldt: 26. mar 2012, 14:31
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Luthr skrev:Genopliver lige den her tråd, da jeg har kørt Keto/LCHF i forskellig art igennem de sidste 4 måneder. Mine resultater må tale for sig selv:
Start: Kropsvægt 108 kg, nu 86 kg, fedt %31 nu 18%, muskelmasse 71% nu 77%. Kigger jeg på mig selv så er det virkelig flotte resultater på ret så kort tid.

Har jeg så kørt striks Keto igennem hele perioden? Nej. De første 2-3 måneder var striks KETO, så har jeg spist et cheat meal med burger og frittes to gange siden, været på restaurant to gange, drukket rødvin og til festival hvor mojitoerne røg indenbords, og det betød faktisk ikke en dyt i det store billede, så steg jeg måske 1.6 kg og det var væk efter 5 dage igen. Så man kan altså godt leve livet ved siden af Keto.

Hvordan har det så gået igennem de 3½ måneder? Til at starte med. KETO var super nemt for mig i det mindste, der var fristelser men jeg stod imod i de første par måneder så ingen kage, slik, eller andre dikkedarer, jeg tillod Pepsi Max som en del af min diæt og det gav bare det boost som jeg havde brug for. Var jeg til fødselsdag havde jeg min egen keto brownie med og så var det det. Det sjove ved KETO er mæthedsfornemmelsen som bare dækker fantastisk, idag er jeg faktisk endt med en naturlig faste som en del af min hverdag så jeg spiser aftensmad (18-19) og frokost (11.30-12.30) fasten var ikke planlagt, men hvorfor spise hvis man ikke er sulten? I løbet af det hele har jeg haft to kriser, hvor jeg kunne mærke at min krop manglede et eller andet og så var det at jeg tyede til et cheat meal om man vil og så var alt fint igen. Det var specielt head rushes som jeg stødte ind i ad to gange, men jeg lyttede til min krop og gjorde noget ved det. Ellers kan jeg sige at jeg på KETO aldrig i mine 48 år har været mere energisk end nu. Nærmest til et punkt hvor kroppen bare skreg på at blive brugt, så jeg har præsteret at gå 9km om formiddagen, udføre husligt arbejde i pænt tempo, for at vægt træne om eftermiddagen også, bare for at komme af med al energien!

Så hvis I kan bruge ovenstående til noget så be my guest! Jeg kan ikke se at jeg går tilbage til det mere gængse igen, for det gjorde aldrig noget godt for mig andet end jeg blev træt (hvilket også sker så snart jeg går ud over grænsen på de måske 50G kulhydrater i LCHF som nok bliver min tilgang fremadrettet), og så må de sidste ændringer jeg er igang med på min krop komme hen ad vejen. Lige nu nyder jeg min nye krop som ikke har set bedre ud siden jeg var i tyverne!


Har du fået målt dit fedtlindhold i blodet, da manglende/lav insulin, ifht. carbmetaboliserende, vil gøre at stor mængde fedt sikkert/(måske) kan være til rådighed som energi, da insulin jo ikke fjerner fedtet, som man er vant til når spisende kulh. i stor mængde?
Det stabile blodsukker er også med til at øge energiniveauet, men på anden måde.
Fedtet i blodet forsvinder med andre ord hovedsageligt/kun, når det bruges i aktivitet/forbrænding, derudover er der så det specielle ved fedt, at fedt så ovenikøbet ikke kan forbrændes anerobt som kulhydrater kan det.
Et sundhedsprogram med Bente Klarlund analyserede en ketopersons blod, - det var en serie hvor man i hele serien fulgte denne person og fandt, at han havde meget højt kolestrolindhold, hvilket ved gentagne sådanne målinger, ville blive anbefalet at opstarte brug af kolesterolsænkende medicin. Også han fortalte om den enorme energimængde han oplevede ved skift til Keto.Min egen erfaring er ligeså, men det sker kun når man reelt kommer i ketose og ikke blot ved at følge ketodiæt. At følge diæten er ikke ensbetydende med at man opnår at komme i keto.
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 1637
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg ser kun kulhydratrige fødevarer som værktøjer, der kan benyttes i forbindelse med et ønske om øget performance. Levede jeg en komplet inaktiv livsstil, ville jeg finde, at fordelene indtagelse af kulhydratrige fødevarer på ingen måde vil nå konsekvenserne til knæene. Faste + et lavt indtag af kulhydrater har været en genvej til større livsglæde for mig. Bortset fra udfordringerne ved at spise ude, gør det alting nemmere. Jeg har dog 1 ugentlig dag, hvor jeg fylder på med kulhydrater; og nej, jeg ser det ikke som carte blanche til at fylde i mig med lort. Hurtige kulhydrater lige efter endt træning, giver dog et vildt kick på denne dag. Jeg kan ikke basere virkningen på andet end personlig observation, hvor jeg føler at der lagres noget ekstra power til 1-2 træningspas heraf. Desuden modvirker det, det ellers flade look ens muskler får, når man har udeladt kulhydrater i flere dage. Desuden muliggør det deltagelse i sociale arrangementer med spisning, der for mit vedkommende anyways typisk blot vil være 1x ugentligt. Win win.

Stabilt blodsukker, toiletbesøg, der kan næsten kan afstemmes med præcise klokkeslag og færre tanker om at have mad ved hånden hele tiden, er geniale i forbindelse med et liv på farten eller udenlandsrejse. Jeg mødte mange på caminoen, der hele tiden måtte ind og lade op energimæssigt, fordi de røg op og ned i blodsukker, flere gange skulle på toilettet. Bevidstheden var fyldt med dette, hvad jeg blot finder uhensigtsmæssigt - også i en almindelig tilværelse. Jeg var klar over, at så længe jeg havde vand og salt, så kunne jeg klare mig til jeg kom frem. Det er den optimerede levevis for mit vedkommende, og jeg vil tro for rigtig mange. Fedt er dog ikke er den mest optimale energikilde for alt slags performance, og ja, der findes individuelle afvigelser.

Førstegangsoplevelsen ved at være i ketose var dog langt vildere end nu, men det kan tilsyneladende tilskrives ændring i adrenalinniveauer. Personligt vågnede jeg efter 5-5.5 time og var LYSVÅGEN, klar til at erobre hele verden.
Lev i dag, så du kan dø i morgen. Lad dit hjerte slå for mere end en. Den som skænker livet sine drømme, skal forlade jorden rig og ren.
Brugeravatar
 
Reputation point: 305
 
Indlæg: 3035
Tilmeldt: 30. aug 2011, 19:15
Geografisk sted: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Ceneeh skrev:Jeg ser kun kulhydratrige fødevarer som værktøjer, der kan benyttes i forbindelse med et ønske om øget performance. Levede jeg en komplet inaktiv livsstil, ville jeg finde, at fordelene indtagelse af kulhydratrige fødevarer på ingen måde vil nå konsekvenserne til knæene. Faste + et lavt indtag af kulhydrater har været en genvej til større livsglæde for mig. Bortset fra udfordringerne ved at spise ude, gør det alting nemmere. Jeg har dog 1 ugentlig dag, hvor jeg fylder på med kulhydrater; og nej, jeg ser det ikke som carte blanche til at fylde i mig med lort. Hurtige kulhydrater lige efter endt træning, giver dog et vildt kick på denne dag. Jeg kan ikke basere virkningen på andet end personlig observation, hvor jeg føler at der lagres noget ekstra power til 1-2 træningspas heraf. Desuden modvirker det, det ellers flade look ens muskler får, når man har udeladt kulhydrater i flere dage. Desuden muliggør det deltagelse i sociale arrangementer med spisning, der for mit vedkommende anyways typisk blot vil være 1x ugentligt. Win win.

Stabilt blodsukker, toiletbesøg, der kan næsten kan afstemmes med præcise klokkeslag og færre tanker om at have mad ved hånden hele tiden, er geniale i forbindelse med et liv på farten eller udenlandsrejse. Jeg mødte mange på caminoen, der hele tiden måtte ind og lade op energimæssigt, fordi de røg op og ned i blodsukker, flere gange skulle på toilettet. Bevidstheden var fyldt med dette, hvad jeg blot finder uhensigtsmæssigt - også i en almindelig tilværelse. Jeg var klar over, at så længe jeg havde vand og salt, så kunne jeg klare mig til jeg kom frem. Det er den optimerede levevis for mit vedkommende, og jeg vil tro for rigtig mange. Fedt er dog ikke er den mest optimale energikilde for alt slags performance, og ja, der findes individuelle afvigelser.

Førstegangsoplevelsen ved at være i ketose var dog langt vildere end nu, men det kan tilsyneladende tilskrives ændring i adrenalinniveauer. Personligt vågnede jeg efter 5-5.5 time og var LYSVÅGEN, klar til at erobre hele verden.

Det med at du oplever vildt kick, tyder for mig lidt på, at du ikke er i keto, men har du tjecket det via strips til urin feks.?
Anerobt betyder uden behov for ilt i forbrændingsprocessen, hvilket intet direkte har at gøre med aerobiske el. anerobiske aktiviteter.
Jeg tror det er lidt svært at indtage store mængder fedt via IF, da man simpelthen har så meget fedt i blodet via sole feeding, spec. hvis kun få timer, hvilket var hvad jeg ogstå erfarede da jeg IF 18-20/4-6 . Pga. fedtet i blodet ikke bringes ned via insulin har man enorm energi efterfølgende feeding.
Topmålsfølelse af herlighed, eminénthedsfølelse, eufori oplevede jeg da jeg gik i Keto, selv tror jeg det var relaterende til GH raise en mass, da hud osv. blev helt anderledes smooth og alt tydede på gh var naturlig allmost over the edge.
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 1637
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg er ikke i ketose denne ene dag, på nævnte tidspunkt, da jeg inden træningen også har spist kulhydrater. Jeg faster ikke denne ene dag, men kører flere måltider ind. Jeg tilskriver følelsen, at jeg de 6 andre dage ikke har noget sødmefyldt i kosten end eksempelvis end det sukker, der findes i fløde, fermenteret kål, nødder og 99 procent chokolade. Jeg holder mig generelt under 10, og altid 20 gram kulhydrat.

Det er muligt at effekten vil være anderledes, hvis jeg gik direkte fra faste ~ træning ~ hurtige kulhydrater. Det vil jeg prøve at eksperimentere med!
Lev i dag, så du kan dø i morgen. Lad dit hjerte slå for mere end en. Den som skænker livet sine drømme, skal forlade jorden rig og ren.
Brugeravatar
 
Reputation point: 305
 
Indlæg: 3035
Tilmeldt: 30. aug 2011, 19:15
Geografisk sted: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Ceneeh skrev:Jeg er ikke i ketose denne ene dag, på nævnte tidspunkt, da jeg inden træningen også har spist kulhydrater. Jeg faster ikke denne ene dag, men kører flere måltider ind. Jeg tilskriver følelsen, at jeg de 6 andre dage ikke har noget sødmefyldt i kosten end eksempelvis end det sukker, der findes i fløde, fermenteret kål, nødder og 99 procent chokolade. Jeg holder mig generelt under 10, og altid 20 gram kulhydrat.

Det er muligt at effekten vil være anderledes, hvis jeg gik direkte fra faste ~træning ~ hurtige kulhydrater. Det vil jeg prøve at eksperimentere med!

MEN er du sikker på du er i ketose, hvilket ikke kommer automatisk fordi man ikke spiser kulhydrater gennem længere tid?
Jeg har oplevet IKKE at gå i ketose selvom i mange uger ikke spise kulhydrater overhovedet udover det som naturligt er i de groveste og mindst kulh. holdige grøntsager.

Når jeg er gået i keto, har der ikke været nogen lyst el. glæde overhovedet ved at spise kulhydrater!!

Pas også på med at indtage for meget fedt, spec. mættet, på een gang el. i for høje koncentrater, da kroppen jo ikke blot kan lagre det som sukker via insulin og det dermed vil være tilgængeligt i blodet og let ophobes der el. kan gøre, at du ikke kan sove, falde til ro osv.
Tror ikke du skal søge hurtigere kulh., da disse måske blot vil gøre det endnu sværer at få det optimale ud af keto.

Kender du Thomas de lauer fra youtube, han har en del interessante videos trods lidt søgt sciencebasednerdwannabe?

Når jeg er gået fra ikke keto til keto, har energien været så udtalt, at jeg har haft svært ved at sove, også selvom fastende = ingen energiindtag overhovedet. Det kan måske hjælpe lidt med at give ide om hvordan det for mig og andre der har oplevet dette skift, er el. føles.
Sidst rettet af Bilsten 4. maj 2022, 23:09, rettet i alt 8 gange.
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 1637
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg har ikke tjekket min urin, men tjekket via blod fra min pegefinger på en blodsukkermåler, der også måler MOL, men ligger ikke selv inde med en til hverdag.

Interessant, hvad der ligger til grund for de mange uger uden ketose. For høj protein til fedt ratio måske?
Lev i dag, så du kan dø i morgen. Lad dit hjerte slå for mere end en. Den som skænker livet sine drømme, skal forlade jorden rig og ren.
Brugeravatar
 
Reputation point: 305
 
Indlæg: 3035
Tilmeldt: 30. aug 2011, 19:15
Geografisk sted: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Ceneeh skrev:Jeg har ikke tjekket min urin, men tjekket via blod fra min pegefinger på en blodsukkermåler, der også måler MOL, men ligger ikke selv inde med en til hverdag.

Interessant, hvad der ligger til grund for de mange uger uden ketose. For høj protein til fedt ratio måske?

De der ph sticks kan man få på apoteket og kan sådan tjecke ph i urin.
Bs tror jeg ikke kan sige det helt store.... Eller har du da opnået meget lavt bs ifbm. keto?

Årsagen til ikke at gå i keto er formodentlig et sted hvor du for at høre mere om det, skal kontakte mig via pm og vi kan diskutere det der, da jeg ikke gider div. ignorante holdninger skal skabe basis for folks meningsdannelse. (jeg mener ikke at du har ignorante holdninger, da du aldrig har udvist tegn på dannelse af sådanne, men at andre skal prøve at finde et eller andet i det jeg skriver de kan kaste op over herinde.)
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 1637
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



https://youtu.be/UE9RdTQUnWE?t=1288

Fandt lige det her klip hvorden det ser ud, når folk ikke går i keto selvom følgende ketodiæt, det er ikke kun lack of drugs, der gør disse bbs er ude af form, men også lack of ketoskift i krop selvom man indtager zero carbs. Spec. Mike Quinn er helt ude af form, men også Danny Padilla er flad som teorien i flatearthers ideologi.

Selv kunne jeg ad flere omgange ikke gå i keto heller ikke selvom fastende i mange uger uden indtag af føde overhovedet, går ud fra det simpelthen er kroppen som omdanner egne muskler til sukkerstoffer, ekstremistisk katabolisme.
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 1637
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 1637
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Bilist:

1) det handler om hunde
2) det er ekstrabladet

gentag disse 2 punkter et par gange i hovedet for dig selv...
Naturvidenskab er sjovt!

http://hufysik.blogspot.dk/
Brugeravatar

 
Reputation point: 235
 
Indlæg: 2628
Tilmeldt: 6. jan 2008, 16:31
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 137.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 195.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Blackmoore skrev:Bilist:

1) det handler om hunde
2) det er ekstrabladet

gentag disse 2 punkter et par gange i hovedet for dig selv...

.... og det gør det uden relevans som komplementærinfo. til folk som søger info. om faste?
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 1637
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hundes fordøjelsessystem er ikke det samme som menneskers
Naturvidenskab er sjovt!

http://hufysik.blogspot.dk/
Brugeravatar

 
Reputation point: 235
 
Indlæg: 2628
Tilmeldt: 6. jan 2008, 16:31
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 137.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 195.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Blackmoore skrev:Hundes fordøjelsessystem er ikke det samme som menneskers

Løver spiser ca. hver 4. dag. Kan være det er dét vi skal gøre....
Brugeravatar
 
Reputation point: 495
 
Indlæg: 4444
Tilmeldt: 7. okt 2006, 13:55
Geografisk sted: Vejle
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan


Foregående

Tilbage til Kost & kosttilskud




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 14 gæster