Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65562 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Jfj

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049543 indlæg i 100419 emner

1 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1111
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1108

Følg bodybuilding.dk på

Den store podcast tråd!

Udskriv emne


Nyheder, information, konkurrence info, regler mv.

Tilbage til Generel information





Det er sgu kloge ord fra Taler; Tak!


Hvilke podcasts hører du egentlig selv? :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 260
 
Indlæg: 2523
Tilmeldt: 13. mar 2015, 12:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



taler skrev:
Det er sgu kloge ord fra Taler; Tak!


Hvilke podcasts hører du egentlig selv? :)

Hubermanlabs pga. hans mange kompetente gæster; Selv er han ass. professor, og viser klart hvorfor, der stor forskel i at være ass. prof og professor. Ved du egentlig, om der er øvre skridt op ad rangstigen efter at være tildelt tittel som professor?
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 1637
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Bilsten skrev:Hubermanlabs pga. hans mange kompetente gæster;


Den podcast kender jeg ikke, den må jeg lige tjekke ud.

Bilsten skrev: Selv er han ass. professor, og viser klart hvorfor, der stor forskel i at være ass. prof og professor. Ved du egentlig, om der er øvre skridt op ad rangstigen efter at være tildelt tittel som professor?


I forhold til at være associate professor eller bare generelt? Titlen associate professor ved jeg ikke helt hvad indbefatter, det er ikke en titel der bruges i det danske akademiske system. Men får man et professorat, er man placeret højest i det akademiske hierarki og har gjort det ganske godt må man sige. Det er ikke noget jeg selv har opnået endnu. :wink:
Brugeravatar
 
Reputation point: 260
 
Indlæg: 2523
Tilmeldt: 13. mar 2015, 12:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Min topliste for tiden

Dan John Podcast... Korte QA stil om alt muligt inden for træning. og Dan ved meget

Geopolitics decanted: En af de bedste lige nu om storpolitik og sikkerhedspolitik

Power Vertical: Super nørdet men vildt god om sikkerheds og stor politik. Ikke udpræget pacifisisk

War on the rocks.Lidt lettere og mere poppet, men god med militære vinkler

Vildt naturligt: danmarks bedste naturformidling

TV2 NBA... for the love of the game

Talking Elite fitness.. lidt meget snik snak, men 2 virkelig gode værter og af og til ret fantastisme gæster

Fitness M/K: Anders er stadig den bedste danske podcaster om alt mht sport og træning

Sort søndag: fordi...det er metal
Naturvidenskab er sjovt!

http://hufysik.blogspot.dk/
Brugeravatar

 
Reputation point: 235
 
Indlæg: 2628
Tilmeldt: 6. jan 2008, 16:31
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 137.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 195.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



taler skrev:
Bilsten skrev:Hubermanlabs pga. hans mange kompetente gæster;


Den podcast kender jeg ikke, den må jeg lige tjekke ud.

Bilsten skrev: Selv er han ass. professor, og viser klart hvorfor, der stor forskel i at være ass. prof og professor. Ved du egentlig, om der er øvre skridt op ad rangstigen efter at være tildelt tittel som professor?


I forhold til at være associate professor eller bare generelt? Titlen associate professor ved jeg ikke helt hvad indbefatter, det er ikke en titel der bruges i det danske akademiske system. Men får man et professorat, er man placeret højest i det akademiske hierarki og har gjort det ganske godt må man sige. Det er ikke noget jeg selv har opnået endnu. :wink:


Taler, tag lige og læs med her, hvis du stadig tænker på at prøve testosteron/drugs, for der kan være vigtig info. for dig.

Tror nu det er assistant professor, men det gode ved ham er, at han selv er bekendt med at have begrænset forståelse og viden, hvilket er hvorfor han inviterer en række meget interessante gæster i studiet for at hjælpe med at afdække hans egen manglende viden og visdom på de aktuelle områder på områder han har forståelse for er vigtige for ham og alle mænd (kvinder) samt som er i hans store interesse at kunne optimere på; Dvs. han er dybt engageret i emnet han debatterer.
Han er lidt som det jeg tidl. skitserede som: "jeg ved ikke alt på en række områder", men ved at være bekendt med dette, kender man i højere grad sine begrænsninger og undgår at spilde alles tid og er i højere grad åben og nysgerrig på en række områder relevante for ens tilgang og perspektiv.
Det var bla. ham, der via samtale med en gæst ansporede til fokus på, hvordan alkohol influerer testosteronprod./sammensætning i kroppen, og han udtrykte frustration over, at evidens på områder stak i alle mulige retninger....(han kan ikke forstå hvorfor, fordi hans forståelse er manglende/ikke er stor udover evidensbaseret akkumulering af viden, der ikke tager højde for genetisk forskellighed i undersøgte individder = evidens' største problem (som ingen har fokus på - udover jeg/folk som jeg, tilsyneladende)) osv. osv.
Da jeg nyligt drak lidt vin, faldt det mig ind, logiskt, at den følelse jeg udviklede, alene drikkende vin og til maden, når kontrolleret og styret, kunne udmynte sig i reaktiv stimuli på processer kendte for testosteronproud. Derfor søgte jeg og det første link der kom op, var det link jeg gengav i artikler sidst læst; Testosteron er fundet øget ifbm. alkoholindtag.
Det er det der med forståelse......, der, når man har det, lader til at spare een for en masse spild af tid, styrker selvtilliden og booster motivationen; Alle er disse elementer påvirkelig på spec. dopamin, der i sig selv er påvirkende testosteronprod. på meget positiv viis, hvilket så igen booster testosteron. (Det var det jeg var inde på ang. at elske at elske at træne)
Dvs. ved at vide (el. tro) man ved/vider', stimuleres testosteron, potentielt, HVIS fokus er korrekt rettet ind, - kæmp, ikke flygt (adrenalin og testosteron er også nært forbundne, og adrenalin er skabt ud af dopamin, hvorfor dopamin således ikke kan fungere som neurotransmitter, formoder jeg, da det jo allerede indgår i skabelsen af adrenalin (det kan ikke være aktivt 2 steder på samme tid, formoder jeg?! Nogen med anden viden på området?)!
Det var også Huberman som overraskedes over at lære, at prolactin øges via caseinindtag, æg osv., hvilket sænker testosteronprod. el. dens effektivitet og forstyrrer søvnen.
Det var også Huberman der oplyste, at hans test sænkedes via indtag af gurkemeje, ja, det fik hans testosteronniveau til virkelig at falde drastisk. (og hvis gurkemeje forstyrrer testprod., hvilket kan ødelægge mulighed for god søvn, så KAN gurkemeje virkelig være et problem, hvis ikke opmærksom på I IKKE TRT/DRUGUSENDE INDIVIDDER.
Jeg spiste masser af mælk, æg, gurkemeje osv., bla. også da jeg skød den infamøse video i gym med bolleøvelsetræning i brysttræningsdelen - og stoppede helt en periode lidt senere, da jeg simpelthen blev for lidt entusiastified, ikke længere fik pump,
blev mat, blød osv.; Siden fik jeg sat stop for indtag af caseing og æg, har jeg virkelig sovet godt siden, spec. i de føste timer efter indsovning; Prolactin kvæler den gode søvn , - det kan vist bedre REM søvn, men på bekostning af den dybe søvn, formodes det; Det er ikke et tradeoff jeg ønsker. Damn, det minder mig om Sov godt, bogen om Ronaldos træner, der anbefaler mange kortere søvnperioder, OG præcis sådan får man potentielt flere af de dybe søvnperioder, der hvor kval. søvn, GH udløsening sker og ikke flimsy REM søvn (der måske er lidt som bollebrygstræningsøvelser uden ret megen vægt). (Jeg fandt ud af, at jeg er een af de som kan styre drømmene under søvn, hvilket gav mig indsigt i, at så vil jeg sgu hellere lave Nonsleepdeeprest træning istedetfor at sove REMsøvn.
Det her skema, passer godt på, at jeg føler fantastisk når sovende 4 timer, men hvis jeg vågner og falder i søvn igen el. sover 8 timer i streg, så er jeg generelt mere søvndrukken, træt og doven/ugidelige; Tror Ronaldos træner har fat i noget. - Skal have læst bogen færdig...

https://www.google.com/search?q=sleep+d ... XnhjzdmFtM

Kender andre det med, at man føler sig frisk og godt tilpas efter få timers søvn, men kan blive træt ret hurtig igen kort efter opvågning, hvorimod ved mange timer søvn, kan man føle sig grokky når vågnende, men er mere frisk resten af dagen og langt mindre søvning end hvis man kun sover få timer?
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 1637
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Bilsten skrev:Taler, tag lige og læs med her, hvis du stadig tænker på at prøve testosteron/drugs, for der kan være vigtig info. for dig.


Lige til at starte med, så overvejer jeg ikke at benytte steroider. Det er korrekt, at jeg på et tidspunkt luftede tanken om en eller anden form for PED’s. Når alt kommer til alt, er jeg nok for intelligent til den slags, om end jeg stadig tænker at det kunne være interessant og lærerigt som en del af et kropsprojekt, affødt af en grundlæggende nysgerrighed over for, hvad kroppen er i stand til med hjælp fra medicin.

Angående resten af dit indlæg, er der bestemt nogle gode betragtninger vedrørende især testosteron. Dog har jeg aldrig nørdet indenfor hverken fysiologi, anatomi eller kost og ernæring. Det skyldes, at hvis målet er en god og stærk fysik, er det faktisk ikke til nogen hjælp, i min optik, at være godt inde i den videnskabelige idrætsteori. Tager du kontinuerligt til træning og træner fucking hårdt, spiser en proteinrig kost, så er det minimalt hvad PudMed og Google Scholar kan bidrage med.

Jeg er derfor ikke i stand til at give dit indlæg den kvalificerede respons som det fortjener, men måske Musse eller andre vil give deres besyv med.

For nu at blive ved topic angående podcasts, er min egen top tre lige p.t. dette:
- Brinkmanns Brinks
- 4. Division.
- Statsministeren spørger.
Brugeravatar
 
Reputation point: 260
 
Indlæg: 2523
Tilmeldt: 13. mar 2015, 12:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Bilsten skrev:(.. enormt lang rant)
Kender andre det med, at man føler sig frisk og godt tilpas efter få timers søvn, men kan blive træt ret hurtig igen kort efter opvågning, hvorimod ved mange timer søvn, kan man føle sig grokky når vågnende, men er mere frisk resten af dagen og langt mindre søvning end hvis man kun sover få timer?


At minde dig om ikke at deraile en tråd, er som at skovle sne i en snestorm, men hvis man forholder sig passivt så sker der i hvertfald heller ikke noget.. Derfor:

Tråden handler om podcasts. Dette kan vist ikke siges meget pænere.
Brugeravatar
 
Reputation point: 240
 
Indlæg: 606
Tilmeldt: 29. sep 2014, 15:50
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



"Jeg har ødelagt kvinders hjerner" siger kvinden Ekaterina Krarup Andersen, efter at hun gik fra at være kendt feminist til ikke længere at være feminist.

Et podcast med et lidt anderledes indspark i feminismedebatten: (kør langt ned på siden).

https://www.berlingske.dk/aok/psykologe ... erligheden
Brugeravatar
 
Reputation point: 260
 
Indlæg: 2523
Tilmeldt: 13. mar 2015, 12:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Nettohunden skrev:At minde dig om ikke at deraile en tråd (…) Tråden handler om podcasts. Dette kan vist ikke siges meget pænere.


Det kan man jo sagtens argumentere for. Som jeg ser det, er der dog to forskellige syn på, hvor vigtigt det er at holde sig stringent til trådens emne.

Det første synspunkt siger, at det ofte leder til nogle mere interessant debatter, hvis den ene tanker får lov at tage den anden, at der faktisk kommer nogle gode diskussioner ud af det, som ellers aldrig var opstået.

Det andet synspunkt siger, at man skal holde sig strengt til trådens oprindelig formål, da man mener det kun er relevant at diskutere det pågældende emne, da topic jo netop var tiltænkt dette.

Personligt kan jeg se fornuften i begge filosofier, om end der efterhånden er så lidt aktivitet på siden, at jeg nok mener, at har man noget at sige bør man gøre dette, for aktivitetens skyld. Men igen, det er et meningsspørgsmål og rent subjektivt.
Brugeravatar
 
Reputation point: 260
 
Indlæg: 2523
Tilmeldt: 13. mar 2015, 12:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Testosteron former mænds psykologi og adfærd gennem hele livet, men testosteron-mangel er tabu. Næsten 30.000 danske mænd over 50 går rundt og trænger til testosteron, men de fleste ser aldrig en læge.

Gynækolog Svend Lindenberg forklarer, hvad der sker inde i sure gamle mænd, og hvad man kan gøre ved det.
https://omny.fm/shows/24-sp-rgsm-l-prof ... st=podcast
Brugeravatar

 
Reputation point: 1265
 
Indlæg: 7363
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



Mussetrussen skrev:Testosteron former mænds psykologi og adfærd gennem hele livet, men testosteron-mangel er tabu. Næsten 30.000 danske mænd over 50 går rundt og trænger til testosteron, men de fleste ser aldrig en læge.

Gynækolog Svend Lindenberg forklarer, hvad der sker inde i sure gamle mænd, og hvad man kan gøre ved det.
https://omny.fm/shows/24-sp-rgsm-l-prof ... st=podcast


Men hvad kom først, at mænd blev gamle, sure el. at deres testosteron faldt?
Når dopamin falder, mindskes stimuli for sund testosteronproduktion også, og når parfoldet bare kører og kører og kører og kører..... så får også mænd cyklusser og kan køre lidt falmende i trummerummen, med deraffølgende fald i dopamin og dermed stimulien for test prod. el. ihvertfald en af de væsentligste stimuli for testprod.

Jeg har ikke rigtig søgt på det, men er sikker på, at man kan finde store sammenhæng mellem parkinsons og lav testosteron!

Problemet forstærkes af, at folk med lav dopamin, har lav stimuli for skabelse af energi til at gøre noget ved problemer, der ikke absolut kræver forholdelse, dvs. de har ikke energi til at gøre noget ved det, der gør, at de ikke har megen energi.
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 1637
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan


Foregående

Tilbage til Generel information




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster