Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65478 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Jfj

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049533 indlæg i 100419 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 594
Medlemmer: 4
Skjulte: 0
Gæster: 590

Følg bodybuilding.dk på

Hvilken film har du sidst set?

Udskriv emne


Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic





Prey https://www.imdb.com/title/tt11866324/

Den nyeste Predator film, hvor en Predator står overfor sin hidtil stærkeste modstander...en Pocahontas på 50 kg.
Selvom man godt kender udfaldet af opgøret, var den faktisk ok. 6.5/10.
Diversitet er IKKE vores styrke! Repræsentation er IKKE vigtigt!
Brugeravatar
 
Reputation point: 25
 
Indlæg: 378
Tilmeldt: 7. jul 2009, 20:11
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Kan næsten ikke begribe, hvor ringe From Dusk Till Dawn af Tarantino er. Den starter egentlig okay ud, men kører derfra blot nedad bakke, indtil vi når PRÆCIS 1 time og 1 minut ind i filmen, hvor den kører af skinnerne; for mit vedkommende så langt ud, at den ikke fortjente mere af min tid. Hold nu kæft en omgang bræk. At han både står bag Jackie Brown, True Romance og denne, er grunden til, han aldrig vil være en stor instruktør for mig. Ja, han har lavet forrygende film, men disse trækker for langt ned i det samlede regnskab, præcis som når der uddeles årskarakterer i gymnasiet. Det er muligt, der er flere 12'ere, men 00'erne og 02'erne gør bare, at vi samlet ikke kan slutte på 12.
Lev i dag, så du kan dø i morgen. Lad dit hjerte slå for mere end en. Den som skænker livet sine drømme, skal forlade jorden rig og ren.
Brugeravatar
 
Reputation point: 305
 
Indlæg: 3035
Tilmeldt: 30. aug 2011, 19:15
Geografisk sted: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Saló, or the 120 days of sodom (1975)

Well, nok den mest provokerende og ydmygende film, jeg har set til dato. Jeg ved ikke, om de laves meget vildere. 9 unge fyre og 9 unge kvinder tages til fange af sadomasochister på et slot, hvor de gennem tvang og slaveforhold bliver ydmyget og misbrugt på flere planer - af samme, såvel som modsatte køn. Sadomasochisterne i filmen, er italienske fascister under 2. verdenskrig, og det er tydeligt en kommentar til dén tid. En nødvendig, men naturligvis ubehagelig film. Døden forekom pludselig at være en rar, befriende ting, sammenlignet med et liv som knælende sexdukke inden for de mure.
Lev i dag, så du kan dø i morgen. Lad dit hjerte slå for mere end en. Den som skænker livet sine drømme, skal forlade jorden rig og ren.
Brugeravatar
 
Reputation point: 305
 
Indlæg: 3035
Tilmeldt: 30. aug 2011, 19:15
Geografisk sted: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



x
Sidst rettet af PittBull! 18. aug 2022, 17:07, rettet i alt 2 gange.
 
Reputation point: 215
 
Indlæg: 620
Tilmeldt: 6. feb 2019, 14:22
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg elsker Jackie Brown - i min bog er den bedre end Django, den der med Brad Pitt og Hateful Eight. Jackie Brown var ikke plastret til i hans evendelige "tarantino"-dialog scener som har fyldt alt for meget for mig. From Dusk til Dawn er meget tidstypisk og kedelig 90'er smart teenager apeal. Elskede den som teenager, men det var nok pga gore og humoren. Hans short-film i Four Rooms syntes jeg var ret fed.
... My CNS is a neural net processor; a learning computer...

Billede

...there is a time in every one’s life when you must clench your teeth together and your fate only depends on your determination.
Brugeravatar

 
Reputation point: 415
 
Indlæg: 4701
Tilmeldt: 7. jan 2010, 17:41
Geografisk sted: Aarhus
 
Træner her: Ultimate Gym
Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Aarhus Athlet Klub
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Beau Travail 1999

Jeg havde ikke læst om filmen inden, andet end at den var anbefalelsesværdig. Den skulle dog vise sig at have homoerotiske undertoner, hvilket overraskede. Spændende take på fremmedlegionen, skyggesider og undertrykte lyster, der ikke får plads i et meget maskulint miljø.
Lev i dag, så du kan dø i morgen. Lad dit hjerte slå for mere end en. Den som skænker livet sine drømme, skal forlade jorden rig og ren.
Brugeravatar
 
Reputation point: 305
 
Indlæg: 3035
Tilmeldt: 30. aug 2011, 19:15
Geografisk sted: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Glass. Sidste del af M Night Shyamalans trilogi. Unbreakable var rigtigt god, Split var forholdsvis ringe, og denne her var midt imellem. Den føles dog temmelig uforløst. Som om den aldrig rigtig kom i gang. Og så er slutningen som ofte med Shyamalan lidt fortænkt. Ok underholdning, men så heller ikke mere end det.
6.5/10
Brugeravatar

 
Reputation point: 1265
 
Indlæg: 7363
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



Baraka (1992)

Dokumentarfilm uden narrativ eller voice-over, der er skudt i 24 lande. Kombinationen af musikken og de betagende billeder, gør at jeg blot kan drømme mig væk. Jeg fik lyst til at rive de sidste teltpløkker op i tilværelsen, leve på en sten og blot udforske og granske natur og kulturer.

Lev i dag, så du kan dø i morgen. Lad dit hjerte slå for mere end en. Den som skænker livet sine drømme, skal forlade jorden rig og ren.
Brugeravatar
 
Reputation point: 305
 
Indlæg: 3035
Tilmeldt: 30. aug 2011, 19:15
Geografisk sted: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Finch (2021) https://www.imdb.com/title/tt3420504/?ref_=nv_sr_srsg_0
Jeg har svært ved at stå for post apokalyptiske settings (medmindre der er zombier, så mister jeg interessen), så denne virkede oplagt. Det er dog 100% en klichéfilm og en meget middelmådig omgang Tom Hanks leverer. Det er vel en blanding af Short circuit aka Nr 5 lever, the road (ultra light) og cast away, bare i ødemarken frem for på en øde ø. En robot agerer Wilson, og det hele er set før og er meget banalt. Dog iblandet en del halv sjov humor og et forsøg på at virke rørende. Meget forudsigeligt det hele. Senest jeg så Tom Hanks var i den nye live-action Pinocchio, som var en forfærdelig kedelig film. Det er ikke fordi han spiller dårligt, det er bare som om han er blevet noget ukritisk med de roller han tager de senere år.
5.5/10
Brugeravatar

 
Reputation point: 1265
 
Indlæg: 7363
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



Ronnie Coleman af Generation Iron

Damn, den er godt lavet.
Det med at Ronnie tog det hele med storm pga. et par glas sprut virker helt troværdigt og kan være sandt.
Det med han længe var clean kunne de have spillet på, men gjorde det ikke, istedet taler man slet ikke om drugs, men måden det er klippet sammen på uden at lyve el.bedrage el. enddog manipulere, det er sgu eminent,

Er generation irons 1 2 og 3 iøvrigt på nogle af streamingstjenesterne og hvordan kan man lettest leje dem alle, helst i længere tid end blot 48 hrs. som oftest tilfældet?
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 1636
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Bilsten skrev:Ronnie Coleman af Generation Iron

Damn, den er godt lavet.
Det med at Ronnie tog det hele med storm pga. et par glas sprut virker helt troværdigt og kan være sandt.
Det med han længe var clean kunne de have spillet på, men gjorde det ikke, istedet taler man slet ikke om drugs, men måden det er klippet sammen på uden at lyve el.bedrage el. enddog manipulere, det er sgu eminent,

Er generation irons 1 2 og 3 iøvrigt på nogle af streamingstjenesterne og hvordan kan man lettest leje dem alle, helst i længere tid end blot 48 hrs. som oftest tilfældet?


Generation iron 3 er den eneste der er tilgængelig på streaming, på Netflix. Ellers kan de jo lejes eller købes via GIs egen hjemmeside https://generationiron.com/category/wat ... inal-docs/
Brugeravatar

 
Reputation point: 1265
 
Indlæg: 7363
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



Dice

Skyshowtime

Serie

Fortsættelse af Fordfairlane

Ford Failane var den første film, hvor jeg lagde mærke til, at en ukendt hovedrolleindehaver, blev til den person han i filmen spiller; Efterfølgende er han nu i denne serie blevet til sig selv, men stadig i helt samme rolle som i Ford Fairlane; Dvs. han spillede en film hvor han blev til hovedrolleindehaveren og nu er han igen hovedrolleindehaver i en serie, hvor han spiller sig selv, og til syneladende altså i helt samme rolle med replikskabelse, sprogbrug, gestikuliktyr... osv. som Ford Fairlane.... Det er sgu rodet men skide sjovt; Har kun set en enkelt afsnit af seriens første sæson, der er 2 såvidt, men give it a shot... og se Ford Farilane, vildt sjov.
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 1636
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Im Westen nichts Neues/All Quiet on the Western Front (2022)
https://www.imdb.com/title/tt1016150/
Den er squ tæt på at være oppe på niveau med en anden 1. verdenskrigsfilm 1917, bare fast paced fremfor 1917s slow pace. Meget medrivende og smukt filmet. Hvis jeg skulle se en af filmene igen, blev det dog nok 1917 og ikke denne.
Brugeravatar

 
Reputation point: 1265
 
Indlæg: 7363
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



Længe siden jeg sidst har set en film, men kastede mig over
Tunnelen (2019) https://www.imdb.com/title/tt9049042/
Meget følelsesmæssigt medrivende og egentlig ret godt sat sammen af en forholdsvis ukendt norsk film. Okay, det meste er set før i andre sammenhænge og settings, og de sidste 10-15 får den lige rigeligt med idioti og overkill, men overordnet set en ganske god film.
7/10

#Nordiskfilm+
Brugeravatar

 
Reputation point: 1265
 
Indlæg: 7363
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



POSSESSION (1981

Vil gerne slå et MEGET anbefalelsesværdigt slag for denne. Faktisk har den indtaget førstepladsen på min liste over bedste film nogensinde. Jeg har set maaaange film, men jeg kan absolut ikke sammenligne den med noget. Desuden den bedste kvindelige optræden, jeg nogensinde har set. Enestående mesterværk.

Helt kort fortalt - uden at spoile: En mand kan og vil ikke give slip på sin kone, der har en affære. Hun ved i øvrigt heller ikke, hvad hun selv vil. DERTIL SKER DER EN MASSE UFORUDSETE OG GENIALE TING.
Lev i dag, så du kan dø i morgen. Lad dit hjerte slå for mere end en. Den som skænker livet sine drømme, skal forlade jorden rig og ren.
Brugeravatar
 
Reputation point: 305
 
Indlæg: 3035
Tilmeldt: 30. aug 2011, 19:15
Geografisk sted: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Ceneeh skrev:POSSESSION (1981

Vil gerne slå et MEGET anbefalelsesværdigt slag for denne. Faktisk har den indtaget førstepladsen på min liste over bedste film nogensinde. Jeg har set maaaange film, men jeg kan absolut ikke sammenligne den med noget. Desuden den bedste kvindelige optræden, jeg nogensinde har set. Enestående mesterværk.

Helt kort fortalt - uden at spoile: En mand kan og vil ikke give slip på sin kone, der har en affære. Hun ved i øvrigt heller ikke, hvad hun selv vil. DERTIL SKER DER EN MASSE UFORUDSETE OG GENIALE TING.


"Helt kort fortalt - uden at spoile: En mand kan og vil ikke give slip på sin kone, der har en affære. Hun ved i øvrigt heller ikke, hvad hun selv vil. DERTIL SKER DER EN MASSE UFORUDSETE OG GENIALE TING."

Tak for din visdom, men gælder det så i alle ligesådanne situationer el. er det specifikt for kun denne film?
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 1636
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Fik endelig set Druk (2020)
https://www.imdb.com/title/tt10288566/
Mine forventninger var måske kommet lige rigeligt op, og det kunne den ikke helt leve op til. Jeg havde nok regnet med lidt mere dybde og en lidt mere interessant historie. I bund og grund er det vel egentlig bare en romantisk komedie. Jeg kan dog huske at jeg selv læste Finn Skårderud for mange år siden. Hans bog Uro ligger vist stadig på loftet et sted, så at de hev en teori ind fra Skårderud brød jeg mig vældig godt om. At den ligefrem vandt en Oscar er måske lige rigeligt, det forstår jeg ikke helt, men jo, det er da en god film, helt sikkert. Det kunne have været interessant at se to andre udgaver af den, hvor der enten var mere fokus på comedy-moments, eller hvor der blev gået mere i dybden med det eksistentielle i at vælge at drikke sig gennem dagligdagen. For mig blev det nok lige lidt nok af begge dele.
7.5/10
Brugeravatar

 
Reputation point: 1265
 
Indlæg: 7363
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



Bilsten

Instruktøren skrev den på baggrund af en skilsmisse, han selv gennemgik nogle år forinden. Der findes naturligvis andre break-up movies derude, men intet slår den her. Jeg tænker, vi alle kender følelsen. Steen Steensen Blicher havde ret. Den største sorg i verden her, er at miste den, man har kær - om det så er dødsfald eller brud. Folk reagerer forskelligt. I filmen her, river smerten og sorgen i kroppen, og kommer til udtryk i voldsomme, omend IKKE slemt urealistiske scener. De irrationelle tanker forbliver ikke blot tanker. Det mest interessante og forfærdelige er, at hun ikke selv ved, hvad hun vil - og derfor stikker i flere retninger, hvilket driver mændene til sindssyge. Dialogerne og monologerne er poetiske og filosofiske. Alt samtale i filmen er guld værd. Jeg er måbende. En gave til menneskeheden.

Selvom jeg er tilhænger af stoisk livsførelse, tror jeg næppe man kan være forberedt og afklaret med at være i sådan en situation. Visse ting er bare for meget for den menneskelige psyke, og det må UD på en eller anden måde, for man bliver ikke syg af det, der kommer ud - men af det, der bliver inde.
Lev i dag, så du kan dø i morgen. Lad dit hjerte slå for mere end en. Den som skænker livet sine drømme, skal forlade jorden rig og ren.
Brugeravatar
 
Reputation point: 305
 
Indlæg: 3035
Tilmeldt: 30. aug 2011, 19:15
Geografisk sted: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Fra den måske bedste spillefilm - til den måske bedste dokumentarfilm.

A House of Splinters (2022)

Optagelser fra et børnehjem i Østukraine, hvor vi kommer helt tæt på. Vi er virkelig fluen på væggen her. De mest dybsindige og tunge samtaler bag lukkede døre, oftest mellem små børn. Selvskade, kammerater, der forsvinder og håb om en bedre fremtid. Afskedsscener og besøg af enkelte fordrukne forældre. Børn, der ringer hjem, men ingen tager telefonen. Efter 9 måneder vil de børn, der ikke har fået en plejefamilie, ryge videre til forskellige børnehjem. Den familie de har etableret med andre børn, splittes atter ad, mens en lille pige på 3 med sløjfe i håret forsøger at trøste en dreng på 12. Jeg fik godt nok lov at mærke mine følelser her.

splinter.PNG


Kan ses på DRTV. SKAL ses.
Lev i dag, så du kan dø i morgen. Lad dit hjerte slå for mere end en. Den som skænker livet sine drømme, skal forlade jorden rig og ren.
Brugeravatar
 
Reputation point: 305
 
Indlæg: 3035
Tilmeldt: 30. aug 2011, 19:15
Geografisk sted: OBBC
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Ad astra (2019) https://www.imdb.com/title/tt2935510/
Det virker som en film, der ikke nødvendigvis behøvede foregå i rummet. Vel egentlig bare en film om hvordan man kan bruge sin fars fejl som inspiration til selv at vælge en bedre vej i livet and han gjorde. Det er visuelt smuk, og Brad Pitts noget mutte og indadvendte performance mindede mig om den måde han spiller på i Se7en. Actiondelene af filmen virker absurd urealistiske og fyldt med plothuller, men jeg tilgiver det, da de sekvenser blot bruges for at accelerere historien videre. Den første time, hvor der opbygges historie og mystik er bedst, mens kulminationen på det hele er lidt en fuser. Ikke verdens bedste film, men lang tid siden jeg har hygget mig med en sci-fi film, og de mere filosofiske aspekter af filmen kunne jeg egentlig godt lide. Bl.a. at mange tager ud i verden for at finde noget indhold og noget mening, og udrette store ting, mens de misser, at de store ting lige så vel kan være, at være derhjemme, og være nærværende sammen med de nærmeste, inden det hele er slut.
6.5/10
Brugeravatar

 
Reputation point: 1265
 
Indlæg: 7363
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



Miss Viborg (2022)
Overraskende fin lille film. Minder måske lige rigeligt om En mand der hedder Ove, og efter 10 min havde jeg gættet slutningen, men jeg kan alligevel ikke lade være med at holde af dens dejligt provinsielle og meget danske stil og den underspillede humor. Jeg synes det er en overset lille perle her i andedammen.
8.5/10
Brugeravatar

 
Reputation point: 1265
 
Indlæg: 7363
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



Brugeravatar
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 53
Tilmeldt: 11. nov 2020, 21:50
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Xapo2020 skrev:https://www.dr.dk/drtv/episode/doedelige-droemmekroppe_-fuck-om-jeg-doer-ung_366903

Der var da én udsendelse med en ung mand fra Hadsund, hvis nyrer var steget af pga. parafinolie, og som døde; Det var da tilbage for nogle år siden; Hvorfor siger man så første mand døde i 2022?
Jeg husker de første jeg hørte om var i 90erne, der var top bb s, købte drugs hos x og han var kendt for hans olie i armene, som han både lavede, "lavede" og soglte; Jeg synes dengang det var idiotiskt; Roids, up to you, men det der, no way! Det er jo silikopatkonkurrence så.
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 1636
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



...
Sidst rettet af Bilsten 14. feb 2023, 17:05, rettet i alt 2 gange.
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 1636
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



https://play.tv2.dk/serie/jens-the-beas ... start+over

Sidder lige og tænker lidt over filmen, og finder.... at når Jens fortæller om hans fars årsager til hvorfor han agerede så voldsomt som hans far tilsyneladende gjorde, så virker Jens' forklaring til at kaste glorien yderligere over fantastiske Jens!
Hold k... en gang pis!
Jens var en rod og gangster alike wanna be as., og hans bror .... vil jeg ikke kommentere på men blot konstatere at de virker helt i samme båd, så når faren søgte at ruske op i dem, var det måske for at forebygge den kriminelle bane Jens var inde på. Dette skete måske også ifht. hans beskæftigelse... hvis han var involveret el. på anden vis er inde på ifbm. Lenus, hvor han berigedes uretmæssigt, hvis han var arbejdende for disse mennesker, ifht. folks forventninger til hans personlige engagement i deres træningsprogrammer..., noget som forstærkedes af, at han ikke ville ud med at folk skulle vide der var olie i armene, og at hans videosekvenser ang. bevægelse der vistes skulle optages før han blev opereret for hans oliepåfyldning i armene osv. osv..
Jeg ved det sgu ik, det er muligvis blot som jeg ser det, men han virker til at misbruge programmet til selvpromo vs. oprigtigt at fortælle hvad som er sket; Mere doku shit! Måske DR kunne lave en dokumentar om ham, de plejer jo at være gode til at bruge billeder og data fra virkeligheden til at fortælle de historier, de ønsker, hvilket intet har at gøre med at de viser sandheden, siger de selv!

DR s dokumentarer er ofte, men dog heldigvis ikke altid, lige til at åbne og skide ned i!

NÅ JA...., pointen er så, at hvis Jens havde lyttet efter hans fars råd, faderen virker til at være en fornuftig mand, så ville han sikkert ikke have udviklet til en rod og gangster-alike person, sikkert ikke have sprøjtet olie i armene og sådan ikke have haft de problemer han idag har og på sigt sikkert el. måske vil få pga. hans valg af at få olie i armene...
"Ikke alle der skyder olie i armene er kriminelle..."
Hm... snyd og poppragt, kriminalitet osv. virker til at være fælles for de fleste der skyder olie i armene... da det jo er illusion af at være muskler!!!?

Patter er lavet af fedt og lidt kirtelvæv og lign. mens musker er helt anderledes funktionelle.
At få lavet patter større af silikone er vel ligemeget, da det jo begge dele er ufunktionelt i bevægelse og styrkeregi; Silikonepatter er lidt naturligt derfor, mens det at få sprøjtet olie ind, det er sgu for dumt, medmindre man kan få penge for det, men selv, og heldigvis, i bb konkurrenceregi, dømmes olie i musklerne ned og roids er ok i pro cirklen, hvilket vel er ok, da det jo er rigtige muskler, der sådan laves.
Man kan godt forstå, folk føler sig lidt dumme i at erkende de har sprøjtet sig fulde af olie; Håber det vil afholde folk fra at begå sådan dumhed.

Dvs. sådan drejer TV2 s dokumentar sig til at være Jens' far, der var problemet, mens, det måske... var Jens , der var problemet og har problemerne nu pga. han ikke vil se problemet, hverken nu el. dengang.
TV2 er med til at sløre årsagen til hvorfor mænd sprøjter sig med det lort, og istedetfor at fokusere på andet end at styrke folks selvbilleder, så fjerner man måske løsningen, at Jens havde lyttet til hans fars opdragelsesmetoder!!!!
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 1636
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Ceneeh skrev:Bilsten

Instruktøren skrev den på baggrund af en skilsmisse, han selv gennemgik nogle år forinden. Der findes naturligvis andre break-up movies derude, men intet slår den her. Jeg tænker, vi alle kender følelsen. Steen Steensen Blicher havde ret. Den største sorg i verden her, er at miste den, man har kær - om det så er dødsfald eller brud. Folk reagerer forskelligt. I filmen her, river smerten og sorgen i kroppen, og kommer til udtryk i voldsomme, omend IKKE slemt urealistiske scener. De irrationelle tanker forbliver ikke blot tanker. Det mest interessante og forfærdelige er, at hun ikke selv ved, hvad hun vil - og derfor stikker i flere retninger, hvilket driver mændene til sindssyge. Dialogerne og monologerne er poetiske og filosofiske. Alt samtale i filmen er guld værd. Jeg er måbende. En gave til menneskeheden.

Selvom jeg er tilhænger af stoisk livsførelse, tror jeg næppe man kan være forberedt og afklaret med at være i sådan en situation. Visse ting er bare for meget for den menneskelige psyke, og det må UD på en eller anden måde, for man bliver ikke syg af det, der kommer ud - men af det, der bliver inde.

Som en eller anden mand udtalte, tror det var Sheldon, så ville han ønske for andre, at andre kunne have det lige så godt i hinandens selskab, som han havde det i hans eget.

Munke har jo slet ikke samme emontionelle forhold som andre mennesker har til andre, hvilket er en form for uafhænighedsgørelse, en frigørelse og eliminering af hvad som kan skabe sorg unødigt. Jeg er meget tiltrukket af munkes livsførelse, en fokus på fuld udnyttelse af tiden på bedst mulig vis, med ting som virkelig betyder noget. At fordybes i religion er ikke for at kunne huske tekster mhp. akkumulering, men istedet for konstant at kunne vedblive at finde dybere forståelsesvinkler end de tidl. var opmærksomme på.... osv.
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 1636
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



A Nightmare on Elmstreet (1984)
https://www.imdb.com/title/tt0087800/

Som barn fik vi lov at se alle de videofilm der blev lejet nede på den lokale Shell-tank, Mobil-tank eller nede i Superkiosken i Ikast. Det var noget helt særligt når movieboksen blev pakket ud og sat til tv'et, og en ny lejefilm tonede frem. Jeg erindrer især Poltergeist filmene, Herbie den skøre folkevogn, den tyske Herbie pendant Superbug/Dudu, Rambo, Rocky samt usandsynligt mange ninja film. Jeg erindrer også Fredag d. 13. og Nightmare on Elmstreet, og sidstnævnte fik jeg for nylig genset for første gang siden 80'erne.

Holder den så? Arh....Det var vildt dengang. Jeg var vel en 10-11 år da jeg så den, men i 2023? Jo, som retro film holder den, men der er sgu sket meget godt med film siden dengang. Især den sidste scene, hvor moderen hives gennem et vindue i en dør, er helt og aldeles absurd dårligt lavet. Den var dog ikke så ringe som jeg havde frygtet, og hele den 'feel' der er omkring filmen er egentlig ret lækker, men beror nok mestendels på nostalgi.

Mine brødre og jeg, samt en kammerat, lavede for øvrigt på et tidspunkt vores egen VHS film: A Nightmare on Østergade, hvor jeg blev dræbt af en Freddy lignende karakter, og senere genopstod jeg tilsyneladende fra de døde, da jeg fulgte resten af optagelserne efter jeg var død, og på et tidspunkt ses løbe ud af billedet, fordi jeg opdagede at jeg var kommet med på billedet igen. Desuden kunne man i starten, i det som skulle forestille et forladt hus, høre min mor i baggrunden spille radiobingo. Det var en pisse god film.
Brugeravatar

 
Reputation point: 1265
 
Indlæg: 7363
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



Endnu en 80'er gyser
Pet Sematary 1989 https://www.imdb.com/title/tt0098084/
Jesus den er ikke god. Skuespillet virker stift og kunstigt, og karaktererne er flade og utroværdige. Der er ikke mange karakterer med, med de virker alle som om de er lavet af pap. Historien er pænt gennemsnitlig, set ud fra et 2023 synspunkt, men var sikkert bedre tilbage i 1989, da man ikke havde så meget at vælge mellem. Dog er der også en unik stemning i filmen, som trods alt kan et eller andet. Min dreng på 10 fik lov at se de sidste 10 min, og han var pænt engageret, og syntes det var vildt, så noget af min skepsis kommer selvfølgelig også at at jeg har langt mere at sammenligne med end ham, som har set meget få gysere i sit liv.
5/10
Brugeravatar

 
Reputation point: 1265
 
Indlæg: 7363
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



Putins kamp mod Vesten - 3 timers dokumentar fra 2023
Meget sober og interessant 3-delt dokumentar, som beskriver tiden fra omkring 2011-2022 og alle de konflikter og spændinger, der endte med at føre til krigen i Ukraine. Det er et interessant indblik ind i international toppolitik og (forfejlet) diplomati.
https://www.dr.dk/drtv/serie/putins-kam ... ten_363707

Navalny (2022)
https://www.imdb.com/title/tt17041964/
Jeg er ikke sikker på at Navalny ville være verdens bedste russiske præsident, men man må sige at den måde han er blevet behandlet på i Rusland af Putins styre er helt afsindig, og et godt billede på hvor autoritært og lovløst Rusland er blevet under Putin.
https://www.dr.dk/drtv/program/navalny_368143
Brugeravatar

 
Reputation point: 1265
 
Indlæg: 7363
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



Everything Everywhere All at Once
https://www.imdb.com/title/tt6710474/
Oscarvinder, afsindigt mange priser, så bliver man jo næsten nødt til at se den. Men...Jesus Kristus hvor var den kedelig.
Selve pointen med det hele, som først bliver evident de sidste 15 min af filmen er egentlig ganske fin. Er man kynisk kan man kalde pointen for ganske banal, men lad os tage de positive briller på. Det handler vel basalt set om at vi i dag lever et liv med så mange muligheder, at vi har tendens til at være utilfredse med det vi har, simpelthen fordi et andet liv, en anden kone, et andet job, en ny by, et nyt land, nye hobbies og nye venner, ja næsten alt, i princippet kunne skiftes ud og være anderledes. Og i en slags FOMO fortvivlelse gør det os utilfredse, hvilket er unfair over for alle omkring os, som lider under vores manglende evne til at værdsætte det vi faktisk har valgt. Se det er jo ikke nogen dum pointe. Måden filmen præsenterer denne pointe på er dog dødsenshamrende kedsommelig. Time jump, absurde paralleluniverser, dadaistiske handlinger og kung fu lyder måske som et brag af en film. Det er det bare ikke. Det er for hektisk, fjollet, irriterende og intetsigende. Jeg vil til enhver tid foretrække noget ala Manchester by the sea, eller noget mere low key og realistisk til at fortælle en historie med en pointe som denne her film. Mange siger at det er en film man kan se igen og igen. Jeg kommer dog aldrig nogensinde til at kæmpe mig igennem den igen, medmindre jeg får et akut behov for selvmishandling.
Brugeravatar

 
Reputation point: 1265
 
Indlæg: 7363
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan


ForegåendeNæste

Tilbage til Off topic




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster