Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65562 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Jfj

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049543 indlæg i 100419 emner

1 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1182
Medlemmer: 4
Skjulte: 0
Gæster: 1178

Følg bodybuilding.dk på

Skal man ændrer sin træning øvelser??

Udskriv emne


Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum





Hej

Jeg har udarbejdet et upper/lower træningsprogram, hvor jeg træner hver kategori 2 gange om ugen = 4 træninger i alt.
Der er lidt forskellige øvelser i de to dage jeg træner upper og i de to dage jeg træner lower.

Indtil videre træner jeg 4-5 uger, hvor jeg kører imellem 8-12 gentagelser
Hvorefter jeg træner 4-5 uger, hvor jeg kører med lidt mere vægt og så 4-6 gentagelser.
Efter de 8-10 uger kører jeg 1 uge deload.

Mit spøgsmål er:
Kan jeg godt køre mit program sådan? eller er det nødvendigt jeg går ind og ændrer de enkle øvelser?
Hvis det er nødvendigt at ændrer de enkelte øvelser, hvor ofte anbefales det man gør dette?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: 27. aug 2021, 21:30
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Det er en god idé at træne de samme øvelser i en rum tid, hvor du fokuserer på at blive stærkere i dem. Efter en periode kan du så udskifte dem og fokusere på nogle nye øvelser, så du opdeler det i forskellige træningsblokke i løbet af et år. Træningsblokken kan vare alt mellem 4 og 20 uger - eller mere i nogle tilfælde. Hvis du er i tvivl om hvor lang tid din træningsblok skal vare, så skift du bare efter 3 måneder :wink:
 
Reputation point: 95
 
Indlæg: 422
Tilmeldt: 21. feb 2013, 18:49
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



bazinga skrev:Det er en god idé at træne de samme øvelser i en rum tid, hvor du fokuserer på at blive stærkere i dem. Efter en periode kan du så udskifte dem og fokusere på nogle nye øvelser, så du opdeler det i forskellige træningsblokke i løbet af et år. Træningsblokken kan vare alt mellem 4 og 20 uger - eller mere i nogle tilfælde. Hvis du er i tvivl om hvor lang tid din træningsblok skal vare, så skift du bare efter 3 måneder :wink:


[-o< [-o< [-o<
Brugeravatar
 
Reputation point: 260
 
Indlæg: 2523
Tilmeldt: 13. mar 2015, 12:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



bazinga skrev:Det er en god idé at træne de samme øvelser i en rum tid, hvor du fokuserer på at blive stærkere i dem. Efter en periode kan du så udskifte dem og fokusere på nogle nye øvelser, så du opdeler det i forskellige træningsblokke i løbet af et år. Træningsblokken kan vare alt mellem 4 og 20 uger - eller mere i nogle tilfælde. Hvis du er i tvivl om hvor lang tid din træningsblok skal vare, så skift du bare efter 3 måneder :wink:


Tak for svaret. :)

Lige et "hurtigt" nyt spørgsmål så. Jeg er forholdsvis ny i træningscenter og har fået nogenlunde styr på de øvelser jeg laver nu. Men synes også det kan være lidt overvældende, at skal finde massere nye øvelser.
Med nuværende program træner jeg 2 varianter at Upper (upper1+2) træning og 2 varianter af lower (lower 1+2).

Mit spørgsmål er, kunne jeg i stedet for træne to varianter af upper og 2 varianter af lower, istedet træne Upper+Lower 1 i 4-20 uger, Så jeg laver de samme upper og lower øvelser 2 gange om ugen?
Så programmer hedder f.eks.
Mandag upper1
Tirsdag lower 1
onsdag fri
torsdag upper 1
fredag lower 1
lørdag og søndag fri.

(Det kan også være det er, der du prøver at sige med dit svar. Men har bare lagt mærke til alle Upper/lower programmer, som jeg stødt på har 2 varianter af upper og 2 varianter af lower. Hvilket jeg har forstået, som træn f.eks.
Mandag upper1
Tirsdag lower 1
onsdag fri
torsdag upper 2
fredag lower 2
lørdag og søndag fri.

Håber mit spørgsmål giver mening :)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: 27. aug 2021, 21:30
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Begge ting kan lade sig gøre. Personligt ville jeg vælge:

Mandag: upper1
Tirsdag: lower 1
onsdag fri
torsdag: upper 1
fredag: lower 1
lørdag og søndag fri.

Man kan også gøre lidt af begge dele, hvor isolationsøvelser fx varierer fra gang til gang.
Gør, hvad du synes er sjovest og som med størst sandsynlighed får dig afsted de fire dage om ugen :wink:
 
Reputation point: 95
 
Indlæg: 422
Tilmeldt: 21. feb 2013, 18:49
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tilbage til Begynder forum




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster