Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65722 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049582 indlæg i 100422 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1359
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1356

Følg bodybuilding.dk på

Lav selv kreatin piller - lovligt?

Udskriv emne


Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud





Halløj,

Mine kammerater og jeg har gennem længere tid taget kreatin i forbindelse med træning. For nemhedens skyld har det altid været kreatin i pille form eftersom det passer bedre i min dagligdag. Problemet ved at tage det i pille form er, at det ofte er noget dyrere end at købe det i pulverform. Jeg så tilfældigvis på tiktok, at man kan købe et super simpelt kit som selv kan lave kreatin piller https://www.amazon.de/-/en/gp/product/B0781D9QYX/. Eftersom vi er en del kammerater som alle tager kreatin piller, så er der en del for os at spare.

Et hurtigt regnestykke:
Bodylab kreatin pulver 300g - 169kr
Bodylab kreatin kapsler (180 stk) 90g - 139kr

300g Bodylab kreatin kapsler koster 463kr.

300 gelatinekapsler - 60kr
300g bodylab kreatin pulver - 169kr
i alt - 229

Jeg sparer altså 234kr pr. 300g, hvilket alligevel er en god slat. Eftersom maskinen kun koster det samme som jeg sparer første gang, så er det jo hurtigt tjent hjem.

Jeg er dog i tvivl om den slags udstyr er lovligt at købe i Danmark? Jeg vil jo helst ikke have politiet forbi blot fordi jeg vil spare lidt penge på kreatin haha. Er der andre som laver deres kreatin piller selv som ved noget om det?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 39
Tilmeldt: 30. aug 2012, 20:42
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 48.00
- Squat: 85.00
- Dødløft: 85.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Det du køber er vel bare noget plastik, som man kan fylde ampuller op med. Det er der vel intet fordækt i. Min kone har selv fyldt kapsler op med oreganoolie på et tidspunkt. Det ville VIRKELIG have været praktisk med sådan en tingest der. Gelatinekapsler kan jo købes i helt normale butikker, så kan ikke se hvorfor en anordning til at fylde dem op skulle være ulovlig. Når det så er sagt, så lyder det temmelig besværligt fremfor bare at have en bøtte kreatin, og smide en skefuld i noget væske.
Brugeravatar

 
Reputation point: 1265
 
Indlæg: 7363
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



kasperhs skrev:Halløj,

Mine kammerater og jeg har gennem længere tid taget kreatin i forbindelse med træning. For nemhedens skyld har det altid været kreatin i pille form eftersom det passer bedre i min dagligdag. Problemet ved at tage det i pille form er, at det ofte er noget dyrere end at købe det i pulverform. Jeg så tilfældigvis på tiktok, at man kan købe et super simpelt kit som selv kan lave kreatin piller https://www.amazon.de/-/en/gp/product/B0781D9QYX/. Eftersom vi er en del kammerater som alle tager kreatin piller, så er der en del for os at spare.

Et hurtigt regnestykke:
Bodylab kreatin pulver 300g - 169kr
Bodylab kreatin kapsler (180 stk) 90g - 139kr

300g Bodylab kreatin kapsler koster 463kr.

300 gelatinekapsler - 60kr
300g bodylab kreatin pulver - 169kr
i alt - 229

Jeg sparer altså 234kr pr. 300g, hvilket alligevel er en god slat. Eftersom maskinen kun koster det samme som jeg sparer første gang, så er det jo hurtigt tjent hjem.

Jeg er dog i tvivl om den slags udstyr er lovligt at købe i Danmark? Jeg vil jo helst ikke have politiet forbi blot fordi jeg vil spare lidt penge på kreatin haha. Er der andre som laver deres kreatin piller selv som ved noget om det?

Jeg dryscooper alt. gider ikke besvær med iblande vand osv. men skyller bare efter m vand, blander mundindhold m vand og sluger
.
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 1637
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Det ville være ulovligt hvis du solgte det, fordi du (antager jeg ud fra spørgsmålet) ikke er godkendt til at producere eller sælge fødevarer. Om du gør det til eget forbrug er helt op til dig selv :)

Prøv at regn ud hvad din egen timeløn bliver på projektet bagefter.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2008 Månedens skribent: Juli 2008
Moderator
 
Reputation point: 257
 
Indlæg: 17391
Tilmeldt: 15. jun 2006, 18:10
Geografisk sted: Aalborg
 
Træner her: SPH GYM
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 275.00
- Squat: 215.00
- Dødløft: 240.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (3)
Kostplan: Vis kostplan



Enig at prisen for kapsler, mask., tid osv. skal vurderes.
ifbm. dryscopping, kan man, når på farten, tage tomme beholdere fra kapsler el. piller til at fylde dagsdosis i og disse kan så genbruges el . deponeres i plastaffald alle steder.
Jeg har masser tomme vit. glas osv.
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 1637
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hvad med kreatin med smag?
Brugeravatar
 
Reputation point: 70
 
Indlæg: 606
Tilmeldt: 28. maj 2014, 13:38
 
Træner her: Fresh fitness
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Kost & kosttilskud




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 24 gæster