Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 66615 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin
Vores medlemmer har i alt skrevet 2049842 indlæg i 100472 emner
0 nye indlæg i dag
Sneeky Bastard skrev:"Pyramidetabel 2:
10 reps med 50% af 1RM
8 reps med 60% af 1RM
6 reps med 70% af 1RM
5 sæt af 80 reps med 90% af 1RM
3 reps med 90% af 1RM
1 reps med 95% af 1RM"
Jeg synes, det er en rimelig hardcore pyramide med 5 sæt af 80 reps med 90% af 1RM
Også er man ikke en gang færdig bagefter...
JCB skrev:god artiklen, flot arbejde HAV =D>
Ser sku spændende ud. Du skriver i artiklen at der ikke er et specielt program til det, og at det bare kan sættes ind i et normalt program. Men kunne man bygge et program op, hvor alle øvelserne bliver trænet efter pyramide.
fx:
Dag1:
benøvelse (dødløft)
presseøvelse (militærpres)
trækkeøvelse (pullups)
dag2:
benøvelse (squat)
presseøvelse (bænkpres)
trækkeøvelse (row)
så skifte mellem disse dage, med en dagas pause i mellem.
Blir det for få øvelser?
HAV skrev:Jeg har tidligere trænet efter dette fullbodyprogram med indkluderet pyramidetræning til squat, dødløft og bænkpres (mindre øvelser i programmet kan også gøre det):
JCB skrev:HAV skrev:Jeg har tidligere trænet efter dette fullbodyprogram med indkluderet pyramidetræning til squat, dødløft og bænkpres (mindre øvelser i programmet kan også gøre det):
Hvordan var dine fremskridt i de øvelser med pyramidetræing? Virker det? nu skal du være ærlig
HAV skrev:JCB skrev:HAV skrev:Jeg har tidligere trænet efter dette fullbodyprogram med indkluderet pyramidetræning til squat, dødløft og bænkpres (mindre øvelser i programmet kan også gøre det):
Hvordan var dine fremskridt i de øvelser med pyramidetræing? Virker det? nu skal du være ærlig
Jeg er altid ærlig JCB !
Altså jeg har altid godt kunne lide træningskonceptet pyramidetræning - dette skal ikke være en hemmelighed. Og ja, jeg havde ganske udmærket fremgang. Har trænet pyramidetræning i de første 1-2 år af min træningskarriere (hvis man kan kalde det dét )og med en fantastisk resultat, syntes jeg selv.
Dog er jeg blevet meget styrkeløfterorienteret på det sidste, hvorfor jeg p.t. er gået lidt væk fra konceptet.
Lithium skrev:meget interessant artikel HAV - godt arbejde.
Pudsigt nok minder sheiko jo gevaldigt meget om pyramidetræning i sin intensitets-struktur
f.eks
50%
60%
70%
80%
85%
mens strukturen i sæt/reps ser lidt anderledes ud men stadig pyramide-like:
1x5
1x4
2x3
2x3
3x2
og DET virker jo ihvertfald
kr athletic skrev:Mit træningsprogam bygger på pyramidetræning. Personligt er jeg selv glad for det, da jeg kan lide at træne på den måde, altså det med at øge vægten i hver sæt, og det fungerer fint for mig.
Bruger stortset basis øvelser hver gang, og veksler med øvelsesvalg.
Og udemærket artikel =D>
JCB skrev:HAV skrev:JCB skrev:HAV skrev:Jeg har tidligere trænet efter dette fullbodyprogram med indkluderet pyramidetræning til squat, dødløft og bænkpres (mindre øvelser i programmet kan også gøre det):
Jeg er altid ærlig JCB !
Altså jeg har altid godt kunne lide træningskonceptet pyramidetræning - dette skal ikke være en hemmelighed. Og ja, jeg havde ganske udmærket fremgang. Har trænet pyramidetræning i de første 1-2 år af min træningskarriere (hvis man kan kalde det dét )og med en fantastisk resultat, syntes jeg selv.
Dog er jeg blevet meget styrkeløfterorienteret på det sidste, hvorfor jeg p.t. er gået lidt væk fra konceptet.
Det virker altså meget spændende.
Du skriver at når man kan fx kan mærke man er steget i styrke og laver nyt max løft, så skal man holde en deload i øvelsen. Lad os nu sige at man maxer i bænkpres efter 4 uger, skal man så bare deloade i bænk og ikke i de andre presseøvelser som er ved siden af? Det kan jo også være man først stiger i styrke i squat efter 8 uger, så skal der jo først deloades der.
Vil det sige man ikke rigtig holder træningsfri, man delaoder bare i de forskellige øvelser når behovet er der?
incognito skrev:jeg synes man skal passe lidt på med hvad man kalder hvad
Udfra et neuromuskulært og træningsfagligt perspektiv er pyramidetræning bare suboptimalt - ihvertfald at pyramide op... At folk så vælger at gøre det, handler om at man akkumulerer volumen og kærer sine opvarmningssæt samtidig, hvilket også er ok
Bondi skrev:incognito skrev:jeg synes man skal passe lidt på med hvad man kalder hvad
Udfra et neuromuskulært og træningsfagligt perspektiv er pyramidetræning bare suboptimalt - ihvertfald at pyramide op... At folk så vælger at gøre det, handler om at man akkumulerer volumen og kærer sine opvarmningssæt samtidig, hvilket også er ok
Vel også lidt det der fremgår af artiklen, som jeg tolker den
Bruger selv pyramiden af de årsager du nævner sidst. Min krop er simpelthen ikke gearet til tunge løft fra start
Lithium skrev:incognito skrev:1x5@50%
1x5@60%
1x5@70%
1x5@80%
1x5@90%
1x8@80%
1x12@70%
1x15@60%
1x5 @ 90 % crazy, ikke realistisk for mig, men det er selvfølgelig bare et eksempel til illustration
Lithium skrev:incognito skrev:Lithium skrev:incognito skrev:1x5@50%
1x5@60%
1x5@70%
1x5@80%
1x5@90%
1x8@80%
1x12@70%
1x15@60%
1x5 @ 90 % crazy, ikke realistisk for mig, men det er selvfølgelig bare et eksempel til illustration
self... men topsættet i pyramidetræning er jo oftest et limitsæt, hvorfor målet skal være højt sat
Hvilken relevans har back-off sættene i den forbindelse hvis man træner for styrke ? Ingen ?
Bondi skrev:Rigtig god artikel . Pyramide træningen trænger helt sikkert til at blive støvet lidf af igen.
Jeg hører til en af pyramide tilhængerne. Og har især i min spæde start trænet det meget. Primært pyramide 1 og 2 med små justeringer, og dette med godt resultat.
Pyramide system 3, ser spændende og mere tidsvarende ud i forhold til den viden man har idag. Denne kunne være interessant at teste af.
Iøvrigt spændende med nye forfattere i denne del. GOD ARTIKEL =D>
JCB skrev:Mandag:
squat (Pyramidetræning)
Rumænsk dødløft 4x6
Bænkpres 4x6
Pull-up 4x6
Dips 4x6
Bent over rows 4x6
Onsgdag:
dødløft (Pyramidetræning)
Bænkpres 4x6
Chin-up 4x6
Incline Bænkpres 4x6
Yates row 4x6
Military press 4x6
Fredag:
Bænkpres (Pyramidetræning)
Squat 4x6
Rumænsk dødløft 4x6
Pull-up 4x6
Dips 4x6
Bent over rows Rows 4x6
Hvad syns i om denne opstilling, sæt/reps?
og hvilken pyramide skal man vælge? nummer 3 som bondi nævner er mest tidsvarende?
Jævnfør overstående anses det derfor som værende bedst, at træne pyramiden bagfra som vist på pyramidetabel 3 i næste afsnit. Her får man det optimale ud af de tunge sæt i starten og øger sin workload via back-off sættene sidst i pyramiden.
Pyramidetabel 2:
10 reps med 50% af 1RM
8 reps med 60% af 1RM
6 reps med 70% af 1RM
3 reps med 90% af 1RM
1 reps med 95% af 1RM
Moqensen skrev:Har haft kæmpe fremgang med pyramidetræning i over halvdelen af min træningskarriere.
Er der ikke en fejl her?Pyramidetabel 2:
10 reps med 50% af 1RM
8 reps med 60% af 1RM
6 reps med 70% af 1RM
3 reps med 90% af 1RM
1 reps med 95% af 1RM
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 0 gæster