Har trænet en del år nu. Det begyndte med at jeg, da jeg var 26år, var kommet ret højt op i vægt (118kg) og følte, at nu måtte jeg tage mig sammen og tabe mig.
Jeg fik tilbudt at kommet med i en slanke-gruppe, der trænede i et fitness center, hvor alle havde ret stor overvægt. Jeg havde på daværende tidspunkt aldrig prøvet at træne, kun spillet lidt indendørs fodbold, før jeg kom over de 100'ede kilo.
Det gik godt med at tabe mig, og efter godt et år havde jeg tabt mig 25kg.

Da havde jeg så småt fået smag for styrketræning, og begyndte at træne mere seriøst, med målsætningen at få større muskler og muligvis deltage i konkurancer.

Har deltaget flere gange heroppe på Færøerne, men p.g.a. min størrelse/vægt scorer jeg ikke så mange points, at jeg kom til medaljer. Jeg har dog i mange år ligget i top 10 og flere gange på 5.-6.plads.

Nu de sidste 9-10 år har det været vedligeholds træning, hvor jeg om vinteren træner mere seriøst, men om sommerer er det mere afslappet træning.

Man kan heller ikke forvente "det store fremskridt" nu man er over 40år.....og dog ! Jeg har haft et par PR's for ikke så længe siden

Problemet er også at jeg arbejder i skiftende vagter, på Landssygehuset i Tórshavn, så træningen må lægges imellem de der vagter, familjeliv, andre interesser og hobbyer.
Det skal lige siges, at jeg har aldrig taget nogen form for doping eller tilskud, der fræmmer vægst/styrke, så som kreatin og andre produkter. Jeg er stækt imod doping, og alt det, det har med sig.
Beste set jeg har lavet er:
--Benchpress 12reps @ 100kg (nov 2009)
--Benchpress 10reps @ 110kg (juli 2011)
--Benchpress 5reps @ 120kg
--Benchpress 3reps @ 125kg
--Sled 45° Leg Press 5reps @ 520kg (Vinteren i 1998)
--Sled 45° Leg Pres 10reps @ 330kg (juli 2011)
--Smith Shoulder Press 5reps @ 105kg
--Barbell Triceps Extension 5reps @ 75kg
--Cable Lying Triceps Extension 5reps @ 75kg
--Deadlift 15reps @ 150kg
--Deadlift 10reps @ 165kg (Nov 2010)
--Deadlift 10reps @ 170kg (apr 2010)
--Deadlift 6reps @ 180kg
--Deadlift 3reps @ 195kg (apr 2009)
Træningsprogram:
Sheiko beginner 1 var jeg begyndt på i november 2008, men jeg måtte stoppe da jeg fik en lungebetændelse, men vil begynde på det igen på et eller andet tidspunkt.
Jeg har ofte prøvet et toppingsprogram, som en af de ældre der har trænet i over 50 år, har vist mig.
Hedder vist nok "Bio-Phase Training System" lavet af Former Mr.Universe Larry Scott. Jeg har så lavet det i Excel så jeg nemt kan flytte min PR (toppen) det har fungeret fint på mig.
De sidste år har jeg mere og mere gået over at lave 10x10reps fordi jeg føler det er bedre for mig, da jeg ofte får smerter her og der, efter at have toppet og det har givet problemer med at træne. Så George Turner 10x10 har været min opskrift et stykke tid nu.
Jeg følger det ikke så nøje, men synes bare det giver mig mere af det jeg kan li' ved træning.