Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65699 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049575 indlæg i 100422 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 783
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 780

Følg bodybuilding.dk på

Svag i bænk :S

Udskriv emne


Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum





Jeg har trænet nu ca et halv år kan før hen et halvt år også.. men jeg kan sgu kun tage 45kg i bænk 5x5 reps.. og kan tage et max på ca 60 kg 1 gang..

Hvad skal jeg gøre? er desuden slet ikke så ''slap'' i andre muskel grupper. jeg er 183 ca og vejer ca 73 kg.. løfter 20 kg i dumbell stående og tager ca 20 kg i fransk pres og 85 i squat

håber i kan hjælpe :)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: 26. okt 2011, 14:06
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 50.00
- Squat: 85.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Næsten et umuligt spørgsmål at besvare, uden at kende til dit udgangspunkt, træningsprogram eller kost.

Et forslag kunne dog være, at du kunne forsøge dig med et program udelukkende møntet på at blive stærkere i disciplinen bænkpres. Under artikelbasen ligger der præcis sådanne programmer.

Det kan også være, at det er din teknik, som kunne blive bedre, hvor der typisk er mange "nemme" kilo at hente. Får du den rigtige hjælp til at lave øvelsen korrekt?

Din kost skal sandsynligvis også ændres så du får mere ud af den træning du lægger for dagen.
 
Reputation point: 25
 
Indlæg: 1017
Tilmeldt: 9. maj 2009, 13:11
Geografisk sted: Fredericia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 185.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Altså er jo steget en del i arme osv de sidste halve år. og er ret sikker på jeg gøre det rigtig. men mit bryst er også bare så lille og vokser bare ikke!
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: 26. okt 2011, 14:06
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 50.00
- Squat: 85.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Du kunne jo prøve bænkpres med håndvægte og flyes for at variere :) Men ja, det lyder lidt mystisk.
Billede
Vane, Variation samt Vilje = Victory
Min logbog: project-swoleness-t56471.html
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 720
Tilmeldt: 21. aug 2011, 17:40
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



60 kg er ikke så slemt efter kun et halvt år.? Jeg ved godt der er mange der tager mere efter et halvt år men det handler vel også om udgangspunktet?
Jeg tror ikke selv jeg kunne tage særlig meget mere end det efter et halvt års træning i hvert fald. Men jeg har også selv haft store problemer med at stige i bænk.

Bare bliv ved med at træne det meget og øv dig på at have den rigtige teknik så skal det vel nok komme(?).
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 309
Tilmeldt: 15. aug 2010, 12:07
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 180.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



60 en enkelt gang ja.. Men eller køre jeg 45kg det jo pisse nederen vil op på de 80-90 kg og vil gerne have en større bryst kasse :S ??
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: 26. okt 2011, 14:06
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 50.00
- Squat: 85.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



FWpump33 skrev:60 en enkelt gang ja.. Men eller køre jeg 45kg det jo pisse nederen vil op på de 80-90 kg og vil gerne have en større bryst kasse :S ??


Og jeg synes at de 80-90 er pisse nederen og vil gerne op på de 130-140 kg, og vil også gerne have en end større brystkasse :S Vi står hvis i det samme dilemma. Men jeg kender svaret - træning for pokker og lad være med at brokke dig over du ikke ligner Arnold efter et halvt år..
Brugeravatar
 
Reputation point: 105
 
Indlæg: 1228
Tilmeldt: 12. okt 2009, 10:57
 
Træner her: VK49
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 25.00
- Squat: 50.00
- Dødløft: 75.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Gør jeg hellere ikke men fucking små 45 kg BUUUUH :lol: det fandme RØV!
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: 26. okt 2011, 14:06
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 50.00
- Squat: 85.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



af FWpump33 » 26. okt 2011, 15:06

Jeg har trænet nu ca et halv år kan før hen et halvt år også.. men jeg kan sgu kun tage 45kg i bænk 5x5 reps.. og kan tage et max på ca 60 kg 1 gang..

Hvad skal jeg gøre? er desuden slet ikke så ''slap'' i andre muskel grupper. jeg er 183 ca og vejer ca 73 kg.. løfter 20 kg i dumbell stående og tager ca 20 kg i fransk pres og 85 i squat

håber i kan hjælpe


- ''Bliv stærk i bænk på 7uger'' har du prøvet at kigge på det program?
det er rigtig nemt at komme igang med, kræver dog en spotter til de negative løft/sænk..

jeg har haft rigtig god fremgang med dette program! og kører det selv lige Pt.
jeg kører kun bænkpress dele, altsår exel arket, også har jeg flettet det ind i mit eget 3-split program!
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 351
Tilmeldt: 1. dec 2008, 20:44
 
Træner her: Farum Sol & Motion
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 190.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hej. Kan ikke lige se hvor gammel du er, MEN: 73 kilo fordelt på 183cm, så er man altså ikke ret stor. Hvis jeg var dig, uanset alder ville jeg sætte mig det mål at inden jul skulle jeg veje 80kilo, morgenvægt(der vejer du somregelt mindst). Dvs. du har 2 måneder til at tage 7 kilo på, hvilket absolut er muligt.

Til jul kan du så komme og sige at du er blevet markant stærkere, i blandt andet bænkpres.
Houd's Multifunktionelle Logbog

90% af personlige trænere er tæt på ubrugelige. Overvej dit valg af evt. træner grundigt.
 
Reputation point: 55
 
Indlæg: 1774
Tilmeldt: 6. maj 2011, 11:06
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



riiber skrev:
af FWpump33 » 26. okt 2011, 15:06

Jeg har trænet nu ca et halv år kan før hen et halvt år også.. men jeg kan sgu kun tage 45kg i bænk 5x5 reps.. og kan tage et max på ca 60 kg 1 gang..

Hvad skal jeg gøre? er desuden slet ikke så ''slap'' i andre muskel grupper. jeg er 183 ca og vejer ca 73 kg.. løfter 20 kg i dumbell stående og tager ca 20 kg i fransk pres og 85 i squat

håber i kan hjælpe


- ''Bliv stærk i bænk på 7uger'' har du prøvet at kigge på det program?
det er rigtig nemt at komme igang med, kræver dog en spotter til de negative løft/sænk..

jeg har haft rigtig god fremgang med dette program! og kører det selv lige Pt.
jeg kører kun bænkpress dele, altsår exel arket, også har jeg flettet det ind i mit eget 3-split program!

Hvis træningen har stået på i kun et halvt år ville jeg personligt holde mig til noget fullbody-stipilidas/fundament-program i stedet for at gå igang med alle mulige specialiserings-programmer.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 155
Tilmeldt: 11. jul 2011, 20:18
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Ting tager den tid det tager, og man bliver ikke verdensmester efter et halvt års træning, hvor stærk var du, da du begyndte?
Sidst rettet af LDamsgaard 26. okt 2011, 17:48, rettet i alt 1 gang.
Set the record straight.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1903
Tilmeldt: 18. nov 2010, 22:11
Geografisk sted: AK Nordland
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 220.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



skal siges jeg ikke er spinkel og er heller ikke stor men det næsten ren muskel kg de 73.. Og jeg er 17 år.. og har taget 10 kg på på 3-4 måneder i muskel.. men mit bryst vokser ikke i masse eller styrke kun lidt styrke
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: 26. okt 2011, 14:06
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 50.00
- Squat: 85.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



FWpump33 skrev:skal siges jeg ikke er spinkel og er heller ikke stor men det næsten ren muskel kg de 73.. Og jeg er 17 år.. og har taget 10 kg på på 3-4 måneder i muskel.. men mit bryst vokser ikke i masse eller styrke kun lidt styrke

Fedt, gad også at mine 85-86 kilo var ren muskel, men må desværre henkaste nogle til mine organer og knogler :P
Set the record straight.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1903
Tilmeldt: 18. nov 2010, 22:11
Geografisk sted: AK Nordland
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 220.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Som tidligere naevnt kan du med garanti forbedre dig drastisk paa forbedret teknik
You need to do two things to get stronger: add weight and do more reps. The answer has never been: lift light weights for high reps, or lift heavy weights for few reps. The answer remains: Lift heavy weights for high reps. - Dan John
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 166
Tilmeldt: 23. sep 2009, 20:12
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Prøv et træningscyklus. Det har hjulpet mig rigtig meget. Bare sæt en smule mere vægt på fx. hver uge eller hvert andet træningspas.
Jeg gjorde det at jeg satte 2.5kg ekstra på hvert andet træningspas, om jeg følte at jeg kunne klare det eller ej. Det hjalp mig rigtig meget, men jeg ved selfølgelig ikke om det hjælper dig, men et forsøg værd vil jeg tro.
Læs evt. artikler/bodybuilding/bodybuilding/hemmeligheden-bag-trningscyklusser.html
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 34
Tilmeldt: 8. okt 2011, 18:29
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Du skal vidst sætte dig ned og få styr på noget kost og træning generelt, herunder teknik.

Ved ikke hvordan dit program er opbygget? Men prøv dig frem med et fullbody program 3-4 gange i ugen. Arbejd med forskellige belastninger de forskellige uger. Her mener jeg: nogle uger med mange gentagelser og "syrefornemmelser" i musklerne. Andre uger med tunge vægte som du kan løfte 4-6 gange. Altså progressiv træning (læs om det).

Derudover er min anbefaling at du sætter dig nogle mål og starter med at følge din udvikling. Få en ven til at lave omkredsmål om bryst, lår, læg, arm, talje og hofte hver 2. uge. Skriv det hele ned samme sted. Vej dig ligeledes hver 2. uge.
Med alle de informationer du pludselig har kan du lave nogle grafer der viser din udvikling, og så vil du opdage, at du faktisk udvikler dig.

Og husk at vokse 1cm i omkreds er meget!
God træning ;)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 112
Tilmeldt: 3. okt 2009, 15:30
 
Træner her: Form og Velvære
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg køre nu det program der hedder: større arme på 12 uger som er meget fullbody..

jeg har også prøvet at tage lidt kg på men det kan jeg knap og nap
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: 26. okt 2011, 14:06
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 50.00
- Squat: 85.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



er ca. lige så høj som dig, og af hvad jeg kan huske så tog jeg nok ca. det samme som dig da jeg vejede det samme ;P så tag og spis noget mere, for det er meget begrænset hvor møg stærkere du bliver når du er så høj og sammentidigt vejer så lidt! er 180 og vejer 83, med en muskelmasse på 76, og tager 110kg i bænk. men sørg for en masse varigeion og en masse sunde kalorier :D
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 41
Tilmeldt: 29. aug 2011, 21:35
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 180.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Spis mere og bænkpres mere!
JMT, 2017 skrev:"Hvad skal man med omega-3 når man har en stor tissemand?"
Brugeravatar
 
Reputation point: 178
 
Indlæg: 1477
Tilmeldt: 16. nov 2010, 09:02
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 4.25
- Squat: 200.00
- Dødløft: 3.98
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Begynder forum




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster