Tilbage igen efter næsten et års pause. Har dog trænet hele tiden men har haft så uendeligt meget at se til, at en luksus som at have en logbog, ikke var noget der ville være tid til at passe ordenligt. Derfor valgte jeg at lukke ned for den igen, men savner lidt at have et sted, hvor jeg kan holde styr på min fremgang.
Mine knæ har lidt rigtig meget i denne periode, har været helt væk fra bentræningen i næsten et halvt år. er først lige begyndt at kunne squatte og dødløfte igen her inden for de sidste måneder.
Er siden sidst, begyndt at læse til skole lærer ved siden af mit fuldtidsjob og har stadig min datter hver anden uge, så er godt hængt op. Er derfor også i tvivl om, hvordan jeg vil formå at passe min log, men har nu logget på i et paruger og det er formået at hænge sammen med min ellers noget pressede hverdag.
Vil lige poste mine træninger fra den sidste periode og er så tilbage mandag.
Hej igen.
Efter et turbulent år, grundet en hård skilsmisse, er jeg nu for første gang i lang tid, motiveret til igen at tage min træning seriøst.
Tænker at første skridt på vejen må være at lave mig en ny logbog her på bb. En ny start på et nyt liv, kræver også en ny logbog, hvorfor jeg ikke bare er hoppet tilbage i den gamle.
Jeg har i det sidste års tid, haft en del op og nedture, hvad angår motion. Startede i januar msidste år med lidt kickboxing, hvilket jeg stadig synes er rigtig sjovt, men desværre ikke rigtig kan finde tiden til. I hvert fald ikke nok til at at jeg kan få noget seriøst ud af det.
Jeg er jo nu gået hen og blevet skilsmissefar, hvilket vil sige at jeg har min lille prinsesse hver anden uge, fra fredag til fredag. Min træning vil også være præget af den manglende forudsigelighed, som kan forekomme når man har en lille pige på næsten 3 år, helt alene og skal klare alle dagligdagens gøremål selv.
Jeg har i dag meldt mig ind i det lokale Enjoy fitness center. Har siden august måned sidste år, udelukkende trænet på jobbet. (Er idrætslærer på en sikret afd). Men har nu besluttet mig for at forkæle mig selv med et medlemsskab i et rigtigt center, hvor man ser andre mennesker og har et lidt større udvalg af udstyr. Ved godt at Enjoy centrene ikke er de fedeste, men her er jeg igen nødsaget til at vælge hvad der nu er nemmest, når jeg nu har Amalie. Desuden har jeg fordelen at kunne smutte en tur forbi Enjoy i Fr.sund eller Helsinge, når Amalie og jeg er på besøg hos henholdsvis Farfar og Farmor.
Jeg har valgt at overtage Vores fælles hus, hvilket vil sige at min økonomi ikke bliver nogen dans på roser, Men vil dog stadig forsøge at spise fornuftigt. Har Heldigvis en fed kantine ordning på jobbet.
Har ikke sat noget årstal på, men vil helt sikkert arbejde på, at stille op til DM igen. Var med i athletic fitness i 05, hvilket ikke var den store succes. Det var nogle dyre lærerpenge, men har lært meget om min egen krop og taget en masse udd. siden, så er sikker på at det nok skal gå bedre næste gang. Jeg vil dog arbejde på at kunne være med i classic bodybuilding i stedet. Vil nemlig helst slippe for Den fysiske del af fitness konkurrencen.
Der er som sagt ikke sat noget årstal på og det er udelukkende kun fordi jeg har besluttet mig for at projektet skal være på min datters primisser. Min datter skal ikke lide under mine drømme og mål.
Jeg har de sidste år primært kørt en masse forskellige fullbody programmer, men har i den sidste tid kørt et 3 spit og et 5 split. Kører altså kun hver muskel gruppe en gang om ugen. Ved godt at jeg ville kunne få et større udbytte med en højere frekvens, men har det nu bedst med at få rørt mig lidt, stort set hver dag. Det er også nemmere for mig at hive Amalie med en sjælden gang i centeret, hvis det kun er for ca. 40 min, end hvis det er for 90 min.
En anden grund er også , at jeg lider en del under slidegigt i begge knæ. jeg kan derfor ikke tåle at træne ben med en høj frekvens. Så for at få en nogenlunde ens frekvens over hele linien, har jeg altså valgt følgende.
Dag 1. Skulder
Dag 2. Ryg.
Dag 3. Bryst.
Dag 4. Ben.
Dag 5. Arme.
Maven ligger ikke skemalagt. Den ryger ind hvor der er tid og overskud.
Kører ikke efter nogen fastlagt plan, men kører som udganngspunkt sæt mellem 5 og 12 reps.
14-16 sæt på skulder og bryst. 17-20 sæt på ryg. 14-18 sæt ben og 9-12 sæt på biceps og triceps.
Mine indskrivninger i loggen, vil ligesom min træning, være lidt vekslende. Men vil som udgangspunkt få skrevet alle træninger ind, men bliver ikke altid på dagen.
Nå. Det må være nok for nu. Vil straks få skrevet det første pas ind i loggen.
God træning Til jer