Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 64351 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Flatreal
Vores medlemmer har i alt skrevet 2048728 indlæg i 99716 emner
0 nye indlæg i dag
BigBoi skrev:Ser fornuftigt ud. Ikke rigtig noget at kommentere på, hvis du kan holde dig til det skrevne.
Ceneeh skrev:Gør dig selv og familien en kæmpe tjeneste ved at bortskaffe vegetabilske olier som solsikke og raps fra husholdningen, såfremt disse skulle have sneget sig ind. Spoiler: de er i langt de fleste forarbejdede fødevarer, selv morgenmadsprodukter. Det er generelt utroligt, at folk hidser sig op over atomkraft, men samtidig ukritisk hælder gift i spiserøret på daglig basis.
Ceneeh skrev:Æggeblomme er naturens vitaminpille, hvorfor, det synes fjollet, fuldstændig at undlade disse i din kost.
Andre gode råd:
Oksekød fremfor kylling (kyllingebryst hører til en af de mest næringsfattige proteinkilder, du kan finde - omend, det er en god kilde til protein - som samtidig også er letoptagelig). Rødt kød er dog superior.
Overvej mere frugt og bær. Køb REN skyr og tilsæt bær.
Gør dig selv og familien en kæmpe tjeneste ved at bortskaffe vegetabilske olier som solsikke og raps fra husholdningen, såfremt disse skulle have sneget sig ind. Spoiler: de er i langt de fleste forarbejdede fødevarer, selv morgenmadsprodukter. Det er generelt utroligt, at folk hidser sig op over atomkraft, men samtidig ukritisk hælder gift i spiserøret på daglig basis.
!Option skrev:Ceneeh skrev:Æggeblomme er naturens vitaminpille, hvorfor, det synes fjollet, fuldstændig at undlade disse i din kost.
Andre gode råd:
Oksekød fremfor kylling (kyllingebryst hører til en af de mest næringsfattige proteinkilder, du kan finde - omend, det er en god kilde til protein - som samtidig også er letoptagelig). Rødt kød er dog superior.
Gør dig selv og familien en kæmpe tjeneste ved at bortskaffe vegetabilske olier som solsikke og raps fra husholdningen, såfremt disse skulle have sneget sig ind. Spoiler: de er i langt de fleste forarbejdede fødevarer, selv morgenmadsprodukter. Det er generelt utroligt, at folk hidser sig op over atomkraft, men samtidig ukritisk hælder gift i spiserøret på daglig basis.
Tak for rådene, de er taget til efterretning.
I "smoothien" fra morgenmaden kører jeg nu i stedet rå æg i, som jeg i øvrigt plejer at gøre under bulk også.
Udskiftningen af æggehvider i bulguren bliver en løbende variation med æggehvider, okse, kylling eller hvad køledisken ellers lige har at tilbyde for at holde det bare lidt varieret.
Noteret ifht. skyren med frisk frugt/bær.
Er macrofordelingen ellers nogenlunde fornuftigt?
Xapo2020 skrev:!Option skrev:Ceneeh skrev:Æggeblomme er naturens vitaminpille, hvorfor, det synes fjollet, fuldstændig at undlade disse i din kost.
Andre gode råd:
I "smoothien" fra morgenmaden kører jeg nu i stedet rå æg i, som jeg i øvrigt plejer at gøre under bulk også.
Udskiftningen af æggehvider i bulguren bliver en løbende variation med æggehvider, okse, kylling eller hvad køledisken ellers lige har at tilbyde for at holde det bare lidt varieret.
Ja, det ser fornuftigt ud. Husk din søvn
Xapo2020 skrev:!Option skrev:Ceneeh skrev:Æggeblomme er naturens vitaminpille, hvorfor, det synes fjollet, fuldstændig at undlade disse i din kost.
Andre gode råd:
Ja, det ser fornuftigt ud. Husk din søvn
M0rten skrev:Ceneeh skrev:Gør dig selv og familien en kæmpe tjeneste ved at bortskaffe vegetabilske olier som solsikke og raps fra husholdningen, såfremt disse skulle have sneget sig ind. Spoiler: de er i langt de fleste forarbejdede fødevarer, selv morgenmadsprodukter. Det er generelt utroligt, at folk hidser sig op over atomkraft, men samtidig ukritisk hælder gift i spiserøret på daglig basis.
Det her ser jeg dig gentage ret ofte i forskellige versioner, men personligt har jeg aldrig set noget overbevisende der bakker det op. Jeg ved at der er nogle meget negative resultater ved højt indtag, men for rotter, og jeg ved at en masse junk er lavet med vegetabilske olier, men sådan direkte cause-effect har jeg aldrig set?
Ceneeh skrev:M0rten skrev:Ceneeh skrev:Gør dig selv og familien en kæmpe tjeneste ved at bortskaffe vegetabilske olier som solsikke og raps fra husholdningen, såfremt disse skulle have sneget sig ind. Spoiler: de er i langt de fleste forarbejdede fødevarer, selv morgenmadsprodukter. Det er generelt utroligt, at folk hidser sig op over atomkraft, men samtidig ukritisk hælder gift i spiserøret på daglig basis.
Det her ser jeg dig gentage ret ofte i forskellige versioner, men personligt har jeg aldrig set noget overbevisende der bakker det op. Jeg ved at der er nogle meget negative resultater ved højt indtag, men for rotter, og jeg ved at en masse junk er lavet med vegetabilske olier, men sådan direkte cause-effect har jeg aldrig set?
....
Ift. kost og tips.
Det er relativt individuelt hvad der fungerer for den enkelte. Personligt ville jeg ikke fungere med din macrosammensætning, men det betyder ikke, at det ikke kan det for dig. For nogen fungerer protein og fedt bedst som primus motor - for andre er det kulhydraterne. Jeg skar i årevis helt ned på kulhydraterne og oplevede en del sundhedsfordele heraf. Samtidig oplevede jeg dog at performance faldt i træningscenteret. Min krop og psyke er generelt heller ikke glad for fibre, og jeg spiser sjældent grøntsager. I stedet spiser jeg frugt og bær. Jeg trives i øvrigt ikke med at spise mange måltider om dagen. 1 - og højest 2 synes at fungere bedst for mig. Personligt ville jeg slet ikke få så lille et mellemmåltid som du indtager, til at gavne mig, men igen - vi er forskellige. Jeg kan råde dig til at eksperimentere lidt med antallet af måltider om dagen
Jeg kender selvfølgelig ikke til din hverdagsrytme - men gåture som cardio er totalt undervurderet. 6000-10.000 skridt om dagen er gode at have på kontoen.
Ceneeh skrev:Jo, det lyder som, at du er på rette vej, og har tænkt det meste igennemDerudover, at du har fundet en langtidsholdbar løsning, der fungerer for dig.
!Option skrev:
Jeg prøver (og lykkes for det meste) med ca. 7-8 timer pr. nat, men med 3 små børn, hus, job og alle de andre dårlige undskyldninger kan det være svært at ramme![]()
Tak for tilbagemeldingerne endnu en gang!
zuzaki skrev:!Option skrev:
Jeg prøver (og lykkes for det meste) med ca. 7-8 timer pr. nat, men med 3 små børn, hus, job og alle de andre dårlige undskyldninger kan det være svært at ramme![]()
Ser umiddelbart fint ud, måske protein til den høje side, men det kan du evt. justere på senere hvis du f.eks. har behov for lidt flere kulhydrater i forbindelse med træning.
Er dog lidt nysgerrig på, hvordan din hverdag er skruet sammen for at du kan træne 5 gange om ugen og sove 7-8 timer om natten med 3 små børn.
Kunne jo være man blev inspireret til selv at gøre tingene lidt anderledes.
!Option skrev:zuzaki skrev:!Option skrev:
Ser umiddelbart fint ud, måske protein til den høje side, men det kan du evt. justere på senere hvis du f.eks. har behov for lidt flere kulhydrater i forbindelse med træning.
Er dog lidt nysgerrig på, hvordan din hverdag er skruet sammen for at du kan træne 5 gange om ugen og sove 7-8 timer om natten med 3 små børn.
Kunne jo være man blev inspireret til selv at gøre tingene lidt anderledes.
Vil hellere have "for meget" protein, end at risikere at få i underkanten. Energiniveauet er som sagt stadig fint med den nuværende mængde carbs, så tror bare jeg holder på lidt endnu.
Som nævnt tidligere så kører jeg et PPL/Upper/Lower program som har 5 indlagte træningsdage om ugen. Det er i øvrigt Jeff Nippards "Ultimate Push Pull Legs", hvis nogen har interesse i at prøve det af eller kigge det igennem.
Jeg træner tirsdag, onsdag og torsdag aften efter ungerne er røget i seng, madpakkerne er smurt osv. osv. Her står den på henholdsvis push, pull og legs i nævnte rækkefølge. Jeg har kun 500 meter til centeret så jeg kan som regel være der mellem 19:30-20:00 og så tager en træning for mit vedkommende 1,5-2 timer incl. opvarmning osv. Det betyder så at jeg typisk er hjemme 21:30-22:00 hvor jeg får en shake og næsten ryger på hovedet i seng. Afhængig af primært min kones mødetid dagen efter, så er jeg oppe mellem kl. 5:30-6:00, så det passer fint med de nævnte 7-8 timer. Desværre ikke altid uafbrudt med 3 børn, men det er nok et vilkår man må leve med i en periode![]()
De sidste to træningsdage ligger lørdag og søndag med henholdsvis upper og lower. Her foretrækker, og forsøger jeg, at ligge mine træninger ca. midt på dagen når ungerne typisk har fået brændt noget krudt af om formiddagen og derfor har "pause" i et lidt roligere tempo. Kan det ikke lade sig gøre bliver det typisk en tidligere aften træning i stedet.
Det fungerer egentlig rigtig fint både for jeg selv, men også som far og ægtemand, da der på ovenstående måde for os stadig er en stor grad af mulighed for at tilbringe både dage og aftenener sammen![]()
Ovenstående setup er grundideen som nok følges 9/10 uger, men selvfølgelig er der rum til at rykke træningsdage enten den ene eller den anden vej for sociale arrangementer eller lignende, men altid så når der nås de 5 gange ugentligt.
Håber det gav dig lidt af det du søgte, alternativt så spørger du bare yderligere ind.
Garik skrev:Nu ville jeg have quoted trådstarter, men det virker åbenbart ikke længere.
Personligt ville jeg fjerne æggehviderne - absolut ingen grund til at spilde penge på at undgå det - måske - sundeste ved ægget.
Frokost: Igen, ud med æggehviderne og find en anden proteinkilde. Kød, bælgfrugter etc.
Ellers ser det fint ud. Personligt kan jeg ikke længere få indtaget så meget protein, hvis det ikke skal påvirke børnenes spisevaner, men det er jo individuelt. Så var det min kostplan, som samtidig skulle ligne helt almindelig mad, ville carbs være flere og proteiner færre - men du behøver ikke gøre det.
Ellers faktisk en fornuftig plan, så længe du varierer din kost
Lucas1994 skrev:Køber du dig ikke fattig i proteinpulver med et indtag på 100 gram dagligt?
Kiloprisen er jo oftest over 200 kr.
Hvor handler du henne?
BigBoi skrev:Solidt resultat! Du må ikke hænge dig i tallene fra Tabitha(?)-vægten, de passer ikke og kan endda manipuleres med en tår vand. Træner du hårdt, spiser din protein (hvilket du i den grad gør), så kan du ikke gøre mere for at holde på mest mulig muskelmasse. Fortsæt det gode arbejde!
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 14 gæster