Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 66401 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin
Vores medlemmer har i alt skrevet 2049782 indlæg i 100455 emner
0 nye indlæg i dag
Mussetrussen skrev:Omfavn dine særheder. Jeg er lykkelig for at jeg har en smuk og dejlig kone som elsker mig med alle mine særheder. Hun elsker også det alle de andre har syntes var 'forkert'.
mic skrev:Mussetrussen skrev:Omfavn dine særheder. Jeg er lykkelig for at jeg har en smuk og dejlig kone som elsker mig med alle mine særheder. Hun elsker også det alle de andre har syntes var 'forkert'.
Med alder kommer accept, indsigt og forståelse.. Du er en vis mand Brian, og jeg genkender størtstedelen af såvel dine “udfordringer” dine samfunds-betragtninger - og ikke mindst tankerne derom, hos mig selv; med undtagelse af knalderiet - for det gider jeg virkelig gerne
Uden at ham der selv har bimlende ADHD, skal lange mærkater ud, så vil jeg opsummere mit kendskab til dig igennem årene, med en lille konstatering af, at du besidder en fascinerende blanding af adhd og aspergers træk Du er fan-fabulous, en sand inspiration og lidt af en tanke-generator i min bog. Spank you.
mic skrev:[ blanding af adhd og aspergers træk
Ceneeh skrev:mic skrev:[ blanding af adhd og aspergers træk
Er det muligt for dig at begrunde det med aspergers?
Jeg synes efterhånden, at flere og flere, jeg føler jeg godt kunne dele båd med, lader til at falde under det prædikat. Enten grundet andres besyv eller egenhændig proklamering. Oftest er de ikke selv afvisende. Personligt er jeg selv blevet konfronteret med det 2 gange inden for 1 måneds tid, hvorfor det især interesser mig - ikke mindst om majoriteten ikke alle kan tillægges nogle autiske træk. Det forekommer mig generelt, at øget bevidsthed sidestilles med noget negativt.
Mussetrussen skrev:Jeg har altid haft en fornemmelse af at jeg hyperanalyserer mine medmennesker, deres ansigtsudtryk, deres intentioner, deres følelser osv osv. Og hyperreflekterer over mig selv, mine interaktioner med andre, ting jeg har sagt, gjort osv. Og denne ekstreme bevidsthed, analyseren eller self-consciousness er enormt udmattende, hvilket også er en grund til at reducere mængden af sociale interaktioner. Det virker som om nogle mennesker har ekstremt lidt af dette karaktertræk, og jeg har svært ved at relatere til dem, fordi jeg føler de mangler et helt aspekt af deres personlighed. På den anden side skræmmes jeg lidt væk af dem som netop har dette karaktertræk, da jeg ved hvordan de har det, og føler deres analyserende øjne i nakken.
Mussetrussen skrev:Og en dag må vi omfavne at alle disse logs og pennevens indlæg forsvinder.
Mussetrussen skrev:2) De fleste søger sociale fællesskaber og dyrker dem. Jeg undgår dem gerne og har efterhånden afviklet stort set alle venskaber, bortset fra de allernærmeste. .
Mussetrussen skrev:Nu de her sygeplejersker, som gerne vil have mere i løn. Det er selvfølgelig svært at sige nej til, efter de har knoklet røven ud af bukserne det seneste 1½ år for at holde sundhedssystemets hoved oven vande under corona pandemien. De ydede en ekstra indsats og nu vil de gerne have tak i form af lønstigninger, og så er takkelysten pludselig ikke så stor længere. Man forstår godt de er utilfredse. Personligt synes jeg dog de er forkert på den.
Nu er jeg som bekendt selv fys, og tjener vel ca. lige så meget som en sygeplejerske, og jeg synes ikke jeg har brug for mere. Faktisk har jeg over de seneste år bevidst reduceret min indtægt til fordel for mere fritid. For 4-5 år siden havde jeg nok 8-10.000 mere udbetalt hver måned end jeg har nu. Og min nyeste kontrakt på jobbet, som træder i kraft fra 1/9 betyder en yderligere lønnedgang på ca. 3000 om måneden udbetalt. Jeg har svært ved at forstå den evige jagt på MERE, MERE i lønposen. Selvfølgelig har jeg brug for penge ligesom alle andre. Vi har alle regninger og der skal købes mad og betales benzin og realkreditlån og børnene skal have nye sko og hvad har vi, men det eneste der skete da jeg arbejdede mere og tjente flere penge var: at jeg brugte flere penge. Derudover havde jeg mindre tid til at lave de ting jeg virkelig holder af, og som giver mit liv indhold og mening, som f.eks. at læse, tulle rundt i haven, være sammen med børnene og bare have tid til at tænke over det fucking liv jeg lever.
Det virker måske lidt uambitiøst, som 44-årig, at min største ambition i livet er at have tid til at sidde på en stol i haven, mens solen står op og drikke kaffe, læse en bog og høre et stykke klassisk musik, men i mine øjne er det den mest fantastiske ambition at have.
Jeg ser det som en del af en Nietzsche inspireret rejse gennem livet. "Det store ved mennesket er, at han er en bro og ikke et mål. Mennesket er noget der skal overvindes. Hvad har I gjort for at overvinde det?"
Ja vi kan f.eks. foretage et bevidst valg om at forsøge en slags viljesstyret evolution. Vi kan starte med at bruge de mest veludviklede dele af vores menneskelige hjerne og overvinde idiotiske hulemandstendenser.
Hvis du f.eks. holder ved et lyskryds, og den idiotiske primitive abe, der sidder i en stor fed high-status Audi ved siden af dig føler et behov for at køre fra dig, for at vise hvor fucking vild en alfa han han er, ja så kan du smile lidt for dig selv og lade ham få sin meget vigtige trafiklys sejr, så hans ego ikke krakelerer, mens du selv tøffer adstadigt afsted. Seriøst, der er stadig mænd som i 2021 føler behov for at hævde sig i trafikken, eller som stadig tror der er status i en Audi, i et dyrt ur, i mærkevare tøj og sko, eller et stort hus. Her må jeg bare sige: Det er på tide at komme videre. At overvinde dette primitive idioti. Den bedste måde at overvinde det på er ved bevidst at træde ud af dette absurde ræs. Personligt har jeg gjort det ved at vælge den billigste og mindst prestigeagtige bil der findes: En Citron C1. Mit tøj er no name. Mit ur koster 375,- Og mit hus er et nedslidt og nedlagt landbrug fra 1946. Vi må videre. Vi må have det godt og befri os fra statusidiotiet.
De fleste af os har også denne her gut-feeling af at flere penge MÅ gøre os lykkeligere. Det VED vi. Det kan vi mærke indeni. Flere penge vil betyde mere frihed og flere af livets goder, og det vil gøre os mere lykkelige. Problemet er bare at denne gut-feeling er forkert. Det viser al forskning. Min egen jagt på penge gav bestemt ikke mere frihed, men reducerede derimod min frihed, fordi jeg brugte en del mere tid end nu på at arbejde. Og jo flere penge der var til rådighed på kontoen, des flere ligegyldige ting købte jeg bare. Det bidrog, som forskningen så fint viser os, ingenting til lykke og glæde. Det der bidrager til lykke og glæde er vores nære sociale relationer, et godt helbred og tillid til vores omgivelser. Derfor ofrer jeg gerne 10-15000 om måneden på at kunne arbejde mindre og leve mere. Det er også en del af en personlig evolution: lad være med at være drevet af latterlige ambitioner og instinktiv jagt på noget vi ved er ligegyldigt, FLERE PENGE.
Er det ikke muligt at fokusere på andre ting end penge når der skal forhandles ny overenskomst for sygeplejerskerne? Noget der faktisk ville gøre deres liv bedre fremfor lidt småpenge, som hverken gør fra eller til. For selvom de hver fik 7000 mere om måneden hvad så? Giv det 3 år, så har de vænnet sig til det niveau (ad modum den hedonistiske trædemølle), og vil have endnu mere. Indtil de indser at det ikke er MERE som gør dem mere lykkelige. Okay, du skal ikke nævne dette argument for denne verdens Vanopslagher, da de lynhurtigt, på bedste sofistiske vis får det vendt rundt til at alle dem som tjener lidt, skal have endnu mindre, men på et personligt plan er en tankegang væk fra MERE tankegang et skridt i en positiv retning.
Kukuken skrev:Der var en herinde, der forlod hamsterhjulet, og ville leve af at investere. Ikke meget forbrug, ingen børn...kan ikke huske om han var i et forhold.
Han var vist i nyhederne. Kan ikke huske hans navn, men han var heller ikke en decideret bb-bruger.
Mussetrussen skrev:Daniel duden. Jeg kan huske Shooter var stor fan af ham
BRN skrev:Du er en rottweiler af styrke, chihuahua af sind.
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster