Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 59308 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er DustinKnola

Vores medlemmer har i alt skrevet 2045530 indlæg i 98549 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 615
Medlemmer: 5
Skjulte: 0
Gæster: 610

Følg bodybuilding.dk på

Tråd for småspørgsmål og strøtanker

Udskriv emne


Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic





Jeg hælder gerne forskellige slags smag sammen for at få smagsvariation. På den måde stagnerer du ikke i samme pose med samme smag.
Jeg har ikke set shelf life data på whey. Generelt anskuet kan en del tørstof holde sig længe.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2174
 
Indlæg: 7232
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Kidd skrev:Jeg har 4 smage kørende normalt...


Så holder de vel i 6+ måneder for dit vedkommende? Eller er der tale om 1 kgs poser?

Jeg prøver. Det med blande smagene må jeg også få prøvet. Tak for svarene alle sammen :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 145
 
Indlæg: 515
Tilmeldt: 6. feb 2019, 14:22
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



SandyFrink skrev:
Jeg har ikke set shelf life data på whey. Generelt anskuet kan en del tørstof holde sig længe.


Jeg havde engang en af bodylabs proteinpulver spande (til de unge på siden: Ja; proteinpulver kom i noget der lignede malerspande fra bodylab førhen) - stående i et par måneder, hvor låget ikke var presset ordenligt sammen.

Det lugtede og smagte af sur mælk. Jeg tror det er en god indikator for, om det er brugbart. Lugter det af sur mælk - smid lortet ud.

Jeg tror luftpåvirkningen har utroligt meget at sige. Jo mere tæt din beholder er, jo længere holder det.
Brugeravatar
 
Reputation point: 40
 
Indlæg: 148
Tilmeldt: 20. mar 2020, 04:14
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



InspectorNorse skrev:til de unge på siden: Ja; proteinpulver kom i noget der lignede malerspande fra bodylab førhen

Åh ja, de gamle spande. Jeg har stadig et par af de helt gamle Bodylab proteinpulverspande stående ude i garagen. De er ganske anvendelige til diverse former for opbevaring. Vi har b.a. hundefoder i en.

Det var tider dengang man fik tingene i spande. I dag får man alting i elendige "genlukkelige" poser fordi det er billigere, hvor halvdelen af scoopet ryger af når man tager det op af posen og den anden halvdel sidder på ens hånd.
Brugeravatar
 
Reputation point: 480
 
Indlæg: 4395
Tilmeldt: 7. okt 2006, 13:55
Geografisk sted: Vejle
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Apropos bøtterne, så har jeg købt nogen ved siden af, som jeg altid hælder pulveret i. Det er mere praktisk at arbejde med :)

Men jeg husker godt tiden. Det var også dengang proteinpulver var farligt.

Jeg synes det er fint at pulver kommer i poser i dag, fordi det er vanskeligt at smide spande ud. For slet ikke at snakke om at de fylder mere. Hvad skal man gøre af det, hvis man bestiller +20 kg af gangen. Man kan jo selv købe de spande man behøver ved siden af til ingen penge.
Brugeravatar
 
Reputation point: 145
 
Indlæg: 515
Tilmeldt: 6. feb 2019, 14:22
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Pzyrex skrev:
InspectorNorse skrev:til de unge på siden: Ja; proteinpulver kom i noget der lignede malerspande fra bodylab førhen

Åh ja, de gamle spande. Jeg har stadig et par af de helt gamle Bodylab proteinpulverspande stående ude i garagen. De er ganske anvendelige til diverse former for opbevaring. Vi har b.a. hundefoder i en.

Det var tider dengang man fik tingene i spande. I dag får man alting i elendige "genlukkelige" poser fordi det er billigere, hvor halvdelen af scoopet ryger af når man tager det op af posen og den anden halvdel sidder på ens hånd.


Jeg har også stadig en stak. De bliver bl.a brugt til kattemad og til at sætte over muldvarpefælder :D
Brugeravatar

 
Reputation point: 1035
 
Indlæg: 7133
Tilmeldt: 18. sep 2008, 19:14
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan



Apropos smag - hvilken smag er så anbefalelsesværdigt, og hvilket brand får i proteinpulver fra?

Er producenterne blevet bedre hvad angår smag, eller er det stadig lige så svært at komme igennem som jeg husker det.
Brugeravatar
 
Reputation point: 20
 
Indlæg: 2702
Tilmeldt: 25. feb 2011, 01:23
Geografisk sted: Odense
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Til Zyzz

Jeg erindrer en smag der hed Jammie biscuit fra GoNutrition i England. Det er den bedste jeg har smagt.
For tiden får jeg mit fra Bodylab, og kører med de "sikre" smage.
 
Reputation point: 205
 
Indlæg: 1517
Tilmeldt: 2. jun 2013, 21:49
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Dude hvad er en "sikker" smag wtf

Jeg kender ikke proteinpulver metaet.
Brugeravatar
 
Reputation point: 20
 
Indlæg: 2702
Tilmeldt: 25. feb 2011, 01:23
Geografisk sted: Odense
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Meta er de klassiske: choko, jordbær og vanilje.

Dem går du sjældent helt galt i byen med.
Nogle af de mere eksotiske varianter kan til tider være noget så rædsomme.
 
Reputation point: 205
 
Indlæg: 1517
Tilmeldt: 2. jun 2013, 21:49
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Der findes en-eller-anden strategi efter hvilken de roterer flavors, skifter dem undervejs.

Så, many things don't stay the same. Der er åbenbart mere salg i det.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2174
 
Indlæg: 7232
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Personligt foretrækker jeg fire træningspas i ugen, hvor jeg kører efter et opper/lower split.
På den måde føler jeg virkelig, at jeg får tæsket de respektive muskelgrupper igennem.

Men, jeg er også blevet far. Jeg har en 30-timers arbejdsuge, samt studie ved siden af.

Så jeg er gået over til at træne 3x om ugen, og i stedet kører fullbody.

Jeg har haft kig på dette program af Maxer:

https://maxer.dk/artikler/fullbody-traeningsprogram

Programmet ses i bunden. Er der nogen der har kritik til dette, eller modificeringer, som de mener bør foretages?
Jeg er ikke ligefrem ekspert i træningsprogrammer, men har personligt altid kørt efter dagsform, og opnået en nogenlunde progression.
 
Reputation point: 205
 
Indlæg: 1517
Tilmeldt: 2. jun 2013, 21:49
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Lucas1994 skrev:
Men, jeg er også blevet far. Jeg har en 30-timers arbejdsuge, samt studie ved siden af.



UNI? Det ugeskema lyder fuldstændig vanvittigt, med mindre der er tale om et lille studie.

Om det program kan fungere, afhænger af det samlede workload på bundlinjen.

Men som udgangspunkt er det noget lort.

Jeg ville gå med en øvelse der rammer alle motorenheder i en muskelgruppe af gangen og køre all out i det. Fx fokus på øvreryg i form af chins eller rows den ene dag, fokus på bryst i form af dips eller pres den anden dag, fokus på underkrop og lænd den tredje dag i form af DL, SQ, GM og andre gange fokus på arme, skulder, mave for yderligere variation og så rotere i noget a la det. Pga. overlap skal du ikke være bange for at miste dine gains, så længe du presser dig. På den måde behøver du ikke at køre en øvelse mere end 1-2 gange i mdr. eller endda en gang hver 6. uge i tilfælde af DL.
Brugeravatar
 
Reputation point: 145
 
Indlæg: 515
Tilmeldt: 6. feb 2019, 14:22
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Lucas1994 skrev:
https://maxer.dk/artikler/fullbody-traeningsprogram

Programmet ses i bunden. Er der nogen der har kritik til dette, eller modificeringer, som de mener bør foretages?
Jeg er ikke ligefrem ekspert i træningsprogrammer, men har personligt altid kørt efter dagsform, og opnået en nogenlunde progression.


For God in Hell
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2174
 
Indlæg: 7232
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



PittBull! skrev:
Lucas1994 skrev:
Men, jeg er også blevet far. Jeg har en 30-timers arbejdsuge, samt studie ved siden af.



UNI? Det ugeskema lyder fuldstændig vanvittigt, med mindre der er tale om et lille studie.

Om det program kan fungere, afhænger af det samlede workload på bundlinjen.

Men som udgangspunkt er det noget lort.

Jeg ville gå med en øvelse der rammer alle motorenheder i en muskelgruppe af gangen og køre all out i det. Fx fokus på øvreryg i form af chins eller rows den ene dag, fokus på bryst i form af dips eller pres den anden dag, fokus på underkrop og lænd den tredje dag i form af DL, SQ, GM og andre gange fokus på arme, skulder, mave for yderligere variation og så rotere i noget a la det. Pga. overlap skal du ikke være bange for at miste dine gains, så længe du presser dig. På den måde behøver du ikke at køre en øvelse mere end 1-2 gange i mdr. eller endda en gang hver 6. uge i tilfælde af DL.


Det er lærerstudiet. Jeg har afsluttet mine undervisningsfag, og skal "blot" skrive bachelor, samt have to specialiseringsmoduler.

Så på en fokusdag, hvor det er øvre ryg som er i fokus, så kører jeg vel stadig øvelser til de øvrige muskelgrupper, blot med mere fokus på enkelte grupper. Er det korrekt forstået?
 
Reputation point: 205
 
Indlæg: 1517
Tilmeldt: 2. jun 2013, 21:49
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



SandyFrink skrev:
For God in Hell


:mrgreen: :mrgreen:
 
Reputation point: 205
 
Indlæg: 1517
Tilmeldt: 2. jun 2013, 21:49
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Military press EFTER rumænsk dl EFTER Sq.... og så Bent-over rows efter det?

Front Sq efter DL?

Og de der rep ranges. Den sindssyge volumen, og ikke på en god måde.

Det må være noget af det værste bud på FB jeg har set. Du må vide bedre.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2174
 
Indlæg: 7232
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Nej, du vælger blot en øvelse og dedikerer en hel dag kun til den :)

Har du fx kørt pres, chinups og dødløft, så har du allerede trænet hele kroppen.

Jeg aner ikke hvor folk har det der med at køre 4 eller 6 brystøvelser fra. Både pres og dips er nok til at træne hele brystet. Hvorfor så køre flere brystøvelser?

Bliver din bænkpres bedre, så bliver dit bryst større. Bliver din chinups bedre, så bliver din ryg bredere, bliver din curls tungere, så bliver din biceps større. Så kan du bare rotere mellem de forskellige øvelser med tiden eller fra gang til gang. Fokuserer på gode øvelser der omfatter de respektive muskelgrupper og the body will become its function.
Brugeravatar
 
Reputation point: 145
 
Indlæg: 515
Tilmeldt: 6. feb 2019, 14:22
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



PittBull! skrev:Nej, du vælger blot en øvelse og dedikerer en hel dag kun til den :)

'


Vil det ikke betyde for lav frekvens?

Er med på at pres, chin ups og dødløft banker hele kroppen igennem, men så må det enkelte træningspas vel inkluderer de tre øvelser, for så at udskifte med andre varianter, der ligeledes aktiverer alle muskelgrupper?

Eller vil du køre:

Dag: 1 - Chin ups
Dag: 2 - Pres
Dag: 3 - dødløft

?
 
Reputation point: 205
 
Indlæg: 1517
Tilmeldt: 2. jun 2013, 21:49
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Du kigger aldrig på frekvens uden at kontekstualisere den.

Uge 1
rows
pres
dl

Uge 2
chins
dips
sq

Uge 3
skulder/mave
arme
gm

fx

Der er selvfølgeligt mange flere detaljer, men det vigtigste er at du presser dig selv og kører en masse sæt. Fokuserer på fremgangen i øvelserne og lad være med at tænke så meget på alt andet.
Brugeravatar
 
Reputation point: 145
 
Indlæg: 515
Tilmeldt: 6. feb 2019, 14:22
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Dag 1: SQ + chins/PU
Dag 2: DL + CGBP / DB skulderpres
Dag 3: DB incline / dips + DB rows

2 øvelser hver træning.
Fuld effort. Top kvalitet. For SQ og DL, 2-4 sæt. For resten, 4-6.
2-4 sek excentrisk på alt.
Mix af rep ranges.


You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2174
 
Indlæg: 7232
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Ja, jeg medgiver, at 2 øvelser er bedre.

Sandy, hvorfor er den excentriske fase altid så vigtig for dig? Er det udelukkende med henblik på skaderisiko og longevity?
Brugeravatar
 
Reputation point: 145
 
Indlæg: 515
Tilmeldt: 6. feb 2019, 14:22
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



PittBull! skrev:Ja, jeg medgiver, at 2 øvelser er bedre.

Sandy, hvorfor er den excentriske fase altid så vigtig for dig? Er det udelukkende med henblik på skaderisiko og longevity?


Kan det have noget at gøre med TUT? (Time under tension)

Føler også jeg får en bedre "kontakt" til musklen, når jeg sætter farten ned i den excentriske fase af løftet.
 
Reputation point: 205
 
Indlæg: 1517
Tilmeldt: 2. jun 2013, 21:49
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Er selv begyndt at implementere bænk med langsom excentrisk. Selv i perioder med bænk 6 gange i ugen var det ikke fordi mit bryst var udfordret. Det er først nu jeg rigtig begynder at få DOMS af klassisk bænkpres - grundet den langsomme excentrisk fase - endda selvom vi blot taler 2-4 sæt mod de måske 30 sæt i ugen før.
Lev i dag, så du kan dø i morgen. Lad dit hjerte slå for mere end en. Den som skænker livet sine drømme, skal forlade jorden rig og ren.
Brugeravatar
 
Reputation point: 180
 
Indlæg: 2821
Tilmeldt: 30. aug 2011, 19:15
Geografisk sted: Primært kælderen + AK Nordland
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jo, men selvom man får noget ved excentrisk træning, så er der også noget man ikke får. Såsom bedre vilkår for mekanisk belastning.

Jeg tror næppe, at svaret ligger i stimuli alene for Sandys vedkommende. Er det noget du gider uddybe Sandymand?
Brugeravatar
 
Reputation point: 145
 
Indlæg: 515
Tilmeldt: 6. feb 2019, 14:22
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hvor meget fylder sex for jer i et parforhold?

Og spurgt på en anden måde: Kan I så se jer selv blive i et forhold, selvom der ikke er sex, eller kun er sex af dårlig kvalitet?
 
Reputation point: 205
 
Indlæg: 1517
Tilmeldt: 2. jun 2013, 21:49
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Lucas1994 skrev:Hvor meget fylder sex for jer i et parforhold?

Og spurgt på en anden måde: Kan I så se jer selv blive i et forhold, selvom der ikke er sex, eller kun er sex af dårlig kvalitet?

Det korte svar er nej. Medmindre der selvfølgelig ligger noget væsentlig til grund som fx sygdom, psykiske issues el.lign. Jeg synes sex er vigtigt i et forhold. Det er sjældent et godt tegn, hvis man nærmest aldrig knalder.
Brugeravatar
 
Reputation point: 480
 
Indlæg: 4395
Tilmeldt: 7. okt 2006, 13:55
Geografisk sted: Vejle
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Var der ikke snak om siden ville blive opdateret så den er "sikker" og samtidig få en makeover?
 
Reputation point: 30
 
Indlæg: 1106
Tilmeldt: 24. mar 2010, 01:08
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 130.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Liverpool skrev:Var der ikke snak om siden ville blive opdateret så den er "sikker" og samtidig få en makeover?

Det blev vist ved snakken. Den nye ejer har tydeligvis droppet projektet.

Er der i øvrigt noget, som kan komme i kontakt med ham? Jeg har sendt ham op til flere mails, men aldrig fået svar.
Brugeravatar
 
Reputation point: 480
 
Indlæg: 4395
Tilmeldt: 7. okt 2006, 13:55
Geografisk sted: Vejle
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Pzyrex skrev:
Liverpool skrev:Var der ikke snak om siden ville blive opdateret så den er "sikker" og samtidig få en makeover?

Det blev vist ved snakken. Den nye ejer har tydeligvis droppet projektet.

Er der i øvrigt noget, som kan komme i kontakt med ham? Jeg har sendt ham op til flere mails, men aldrig fået svar.


Woow hvor sindsygt. Det vis sige at bb.dk nu er død og det blot er et spørgsmål om tid før der er begravelse.

Gad vide hvorfor ingen i DK formår, vil og kan lave en hjemmeside for bodybuilding. Det må være fordi alt nu foregår på fb og ig. Samt alle de Paradise hotel personlige trænere som smadre det.

Der burde da kunne laves en side, med div artikler fra "pro's". Samtidig med en butik for tøj, tilskud osv. Samt et debat forum. Som denne her side i gamle dage. Bare anno 2021

Tænker det simpelthen er for besværligt og en tidsrøver set ud fra økonomisk indtægt
 
Reputation point: 30
 
Indlæg: 1106
Tilmeldt: 24. mar 2010, 01:08
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 130.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan


ForegåendeNæste

Tilbage til Off topic




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Georgetug og 18 gæster