Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 61342 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er montydk

Vores medlemmer har i alt skrevet 2047435 indlæg i 98669 emner

1 nye indlæg i dag

I alt: 230
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 228

Følg bodybuilding.dk på

Tråd for småspørgsmål og strøtanker

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Steinberger skrev:Er benpres nødvendigt? Har jævnligt haft benpres på programmet, men har bemærket, især efter at jeg har skiftet center hvor benpressen har et underligt fladt sæde og ikke lineær modstand (en regulær gang pis fra technogym), at læn får problemer. Føler at min ROM er elendig, hvis jeg skal undgå at bøje læn. Samtidig føler jeg ikke, at den rammer ben, så meget som at styrken kommer fra "abdominalt tryk" mere end benene. Jeg ser også jævnligt folk med tændstikben sætte +14 skiver på. Det må da betyde, at det ikke er baller og lår som laver det hele?

Kører jeg øvelsen forkert, eller er den ikke god?

Ofte er benpres en lorteøvelse. Jeg kører den selv af og til, men så er det med 1 ben af gangen, og det andet strakt, netop pga lænden. Jeg vil til enhver tid foretrække split squat eller reverse lunges, enten med håndvægte eller stang. Det giver desuden god belastning af både adduktorer og glutes, noget jeg ikke oplever benpres giver på nogen måde. Jeg har oplevet gode benpres maskiner, også fra Technogym, om end jeg har oplevet markant flere dårlige end gode. Den gode de har lavet havde de i et gammelt Fitnessdk center i Viby. Det var en hvid maskine, og ryggen kunne justeres og lægges helt ned i flad, med to skulderpuder, således at man næsten kunne lave en slags liggende squat. Den var god. Vi har en af deres nyeste og dyreste modeller inde på arbejdet, og den er ikke noget at råbe hurra for. Ryglænet kan f.eks. ikke justeres trods et prisskilt på 83.250,-
https://www.pedan.dk/produkt/selection-pro-leg-press/

Der er masser af gode alternativer til benpres, så hvis du føler det er lort, så er det sikkert lort, så find på noget andet.
Brugeravatar

Reputation point: 1125

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 152.50
- Dødløft: 202.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (30)
Kostplan: Ingen kostplan

Mussetrussen skrev:
Steinberger skrev:Er benpres nødvendigt? Har jævnligt haft benpres på programmet, men har bemærket, især efter at jeg har skiftet center hvor benpressen har et underligt fladt sæde og ikke lineær modstand (en regulær gang pis fra technogym), at læn får problemer. Føler at min ROM er elendig, hvis jeg skal undgå at bøje læn. Samtidig føler jeg ikke, at den rammer ben, så meget som at styrken kommer fra "abdominalt tryk" mere end benene. Jeg ser også jævnligt folk med tændstikben sætte +14 skiver på. Det må da betyde, at det ikke er baller og lår som laver det hele?

Kører jeg øvelsen forkert, eller er den ikke god?

Ofte er benpres en lorteøvelse. Jeg kører den selv af og til, men så er det med 1 ben af gangen, og det andet strakt, netop pga lænden. Jeg vil til enhver tid foretrække split squat eller reverse lunges, enten med håndvægte eller stang. Det giver desuden god belastning af både adduktorer og glutes, noget jeg ikke oplever benpres giver på nogen måde. Jeg har oplevet gode benpres maskiner, også fra Technogym, om end jeg har oplevet markant flere dårlige end gode. Den gode de har lavet havde de i et gammelt Fitnessdk center i Viby. Det var en hvid maskine, og ryggen kunne justeres og lægges helt ned i flad, med to skulderpuder, således at man næsten kunne lave en slags liggende squat. Den var god. Vi har en af deres nyeste og dyreste modeller inde på arbejdet, og den er ikke noget at råbe hurra for. Ryglænet kan f.eks. ikke justeres trods et prisskilt på 83.250,-
https://www.pedan.dk/produkt/selection-pro-leg-press/

Der er masser af gode alternativer til benpres, så hvis du føler det er lort, så er det sikkert lort, så find på noget andet.

Jeg tænker egentligt, at 83.250 kunne bruges en anelse bedre. Jeg forstår heller ikke formen på sædet? Hvordan forhindrer det, at man svejer i ryg lænd?

Reputation point: 40

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri

Der var en biolog, eller en inden for et felt tæt beslægtet med biologi, inde i Go' Aften Danmark for vel en 5 år siden eller sådan noget, der snakkede om evolutionær biologi og kvinden som det selektive køn, og hvad det betød i gammel tid. Han snakkede om mange interessante ting. Jeg kan ikke huske hvad den overordnede anledning var til at han var derinde.

Er der nogen der har nogen som helst idé om hvem det kunne være? Han har så vidt jeg husker mørkt hår og briller, og så er det ikke en som optræder i medierne 24/7 - jeg mindes dog at have set ham et par gange. Derfor er det ikke en af de klassiske som Anders Kofoed, Emil Sanderhoff eller Sebastian Klein for den sags skyld.
Brugeravatar

Reputation point: 20

Geografisk sted: Odense

Kostplan: Vis kostplan

Aner intet om TV2 og go morgen DK, men briller og (lidt) mørkt hår og kvinder der står for selektion kunne måske lyde som Tor Nørretranders.
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar

Reputation point: 2274

Geografisk sted: Island of Simonia

Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50

Søvn var oppe for nogle indlæg siden, det er vigtigt at prioritere.

Noget mange måske ikke tager seriøst nok er at alene tinnitus kan ødelægge søvnkvaliteten. Jeg har desværre set det tære på en træningskammerat der ikke kan betegnes som ivrig koncertgænger men med 'normalt' forbrug af musik og film.

De ørepropper mange af os bruger for at få ro om natten forværrer blot støjen. Man glider ind og ud af søvnen i løbet af natten, men larmen fra tinnitus giver alt for stor bevidsthed omkring vågenhed. Omvæltning kom brat fra der ikke blev opfattet noget problem til at ørepropper blev uudholdelige. Ørelægen's eneste besked til ham var at stress forværrer tinnitus og fik så tilbud om psykolog. Man kan kun håbe på at man er længere fremme i udlandet med behandlingsmuligheder.

Så pas på ørerne aht. søvn.
Sidst rettet af Franz Biberkopf 4. jun 2022, 17:09, rettet i alt 1 gang.

Reputation point: 115

SandyFrink skrev:Aner intet om TV2 og go morgen DK, men briller og (lidt) mørkt hår og kvinder der står for selektion kunne måske lyde som Tor Nørretranders.

Det er ikke ham. Jeg vil også skyde ham til at være en del yngre end Tor. Måske omkring de 40.

Det skal også siges at han gav som disclaimer at det han skulle til at sige, nok ville være lidt kontroversielt (det med kvinder som det selektive køn) men det hang sammen med at omkostningerne i forbindelse med parring er meget større for kvinder, og det er derfor det er dem der selekterer.

Så jeg tror ikke det er sådan en vigtig talking point han forsøger at rejse land og rige rundt for at udbrede, det var mere en passant han bragte det op ift. det de snakkede om.
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

Franz Biberkopf skrev:Ørelægen's eneste besked til ham var at stress forværrer tinnitus og fik så tilbud om psykolog. Man kan kun håbe på at man er længere fremme i udlandet med behandlingsmuligheder.

Jeg bøvler selv med stressrelateret tinnitus, som jeg har haft 24/7 siden d. 7 januar. Jeg kan høre en mild støj HELE tiden. Jeg håber på at det går væk når jeg snart får mere ro på i ugeskemaet.

Jeg synes dog ikke at det påvirker søvnen.
Brugeravatar

Reputation point: 170

Jeg kører et upper lower split, og vil gerne have dødløft 1x om ugen, hvordan vil det være smartest at programmere ind, når jeg gerne vil squatte 2x om ugen, og samtidig ikke vil squatte og dødløft på samme dag :D hvis det overhovedet kan lade sig gøre

Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 150.00

jsnjeppe skrev:Jeg kører et upper lower split, og vil gerne have dødløft 1x om ugen, hvordan vil det være smartest at programmere ind, når jeg gerne vil squatte 2x om ugen, og samtidig ikke vil squatte og dødløft på samme dag :D hvis det overhovedet kan lade sig gøre

Når jeg vel og mærket spiser nok. Så kan jeg sagtens træne ben 4 dage i ugen. Mandag Dødløft Tirsdag Front squat (smith) Torsdag Back squat fredag Leg press (fokus på forlår og knævandring)

Reputation point: 60

Styrkeliste
- Bænkpres: 67.50
- Squat: 80.00
- Dødløft: 110.00

Foregående

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster