Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 66996 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049897 indlæg i 100472 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1341
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1338

Følg bodybuilding.dk på

Træning af biceps!

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jeg synes tit man hører at rows og chins er nok til biceps og at isolationsøvelser er spild af tid. Har kigget lidt rundt på T-nation.com og faldt over en interessant tråd.

http://www.t-nation.com/readTopic.do?id=1353480&pageNo=0

Trådstarter ønsker at droppe sine curls og vil have råd om hvilke øvelser der kan erstatte hans curls. Folk inde på T-nation er temmelig nedladende i deres kommentarer og en stærkmands konkurrence udøver skriver enda:

I'm a competitive strongman and really wouldn't consider myself much of a bodybuilder. I do, however, like the size I have gained over the years and like being relatively big for my height.

Anyway, I got caught up in the "no-need-to-curl" hype and hardly did any curls for 3 years. I'm regretting it big time now. For one my elbows constantly hurt. I've built up such an imbalance with my triceps that I always have pain in my elbows. Every heavy pressing movement sets my elbows on fire, especially the negative. It sucks.

Secondly, I like being big and I have very little bicep development. I'm not a bodybuilder, but I want size everywhere, including biceps.

Lastly, I'm such a weak curler now that it's almost embarrassing. I hate struggling with sets of the 50's. Someone that's been lifting as long as me should be stronger than that.

Learn from my mistakes; don't stop curling.

Jeg har for det meste haft en enkelt eller to isolationsøvelser til biceps med i de programmer jeg har kørt, til trods for at de fleste mener at chins og rows skulle være tilstrækkeligt.

Har egentlig ikke noget specifikt spørgsmål. Indlægget er mere ment som et oplæg til debat om træning af biceps :D.

Reputation point: 0

Geografisk sted: Glostrup

Træner her: Energym
Fitness World Brøndby
Fresh Fitness Rødovre

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 115.00
- Dødløft: 210.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (1)
Kostplan: Ingen kostplan

Ham stærkmanden har helt ret, efter min overbevisning. - Mine biceps kræver rimelig intens biceps træning for at vokse. Dog har det sikkert meget med gernerne at gøre, om man kan undlade curls eller ej.

Galleri: Intet galleri

Har selv kun kørt curls 1 enkelt gang siden Maj. Blev fanget af de mange gymnaster, der havde udviklet fantastiske biceps gennem kropshævninger. Har dog måtte sande, at biceps er kommet til at halte en smule efter efter et halvt år uden curls. Dog slet ikke drastisk.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010

Reputation point: 573

Kostplan: Vis kostplan

Det program jeg kører i øjeblikket er faktisk det program min arm er vokset mest ved (0,5-1cm på 1 måned). Samtidig har min kost også været væsentligt bedre end i sidste bulkeperiode så det er svært at hvilken af de to faktorer der har spillet ind. Muligvis begge!
Sidst rettet af Matt 29. nov 2006, 20:08, rettet i alt 1 gang.

Fitness World Brøndby
Fresh Fitness Rødovre

Styrkeliste

Nemlig, der skal mange kcal til for at få sine arme til at vokse. - Kan ikke huske det præcist, men arnold havde en teori omkring at man skulle tage et vist antal kg på før ens arm kunne vokse et antal cm.

Men kcal'erne er jo et must for at vokse :)

Matt skrev:Det program jeg kører i øjeblikket er faktisk det program min arm er vokset mest ved (1-1,5cm på 1 måned). Samtidig har min kost også været væsentligt bedre end i sidste bulkeperiode så det er svært at hvilken af de to faktorer der har spillet ind. Muligvis begge!

Hvilket program kører du nu ?

HAV skrev:
Matt skrev:Det program jeg kører i øjeblikket er faktisk det program min arm er vokset mest ved (1-1,5cm på 1 måned). Samtidig har min kost også været væsentligt bedre end i sidste bulkeperiode så det er svært at hvilken af de to faktorer der har spillet ind. Muligvis begge!

Hvilket program kører du nu ?

Jeg kører et 2-split program med forholdsvis høj volumen til arme, kig forbi i min log :D .

EDIT: Jeg fik da vidst overdrevet min fremgang lidt voldsomt. Biceps er "kun" vokset 0.7cm på en måned

#-o

Fitness World Brøndby
Fresh Fitness Rødovre

Styrkeliste

Interessant debat vil jeg mene.. :D

Mange siger stadig at curls er unødvendigt og vi har bl.a. et par programmer i artikelarkivet som "curls are for girls" osv., som 'underbygger' hvad folk siger..

I det lille center, hvor jeg træner, er folk rimeligt splittet.. Der er en stor gruppe af discopumpere, som laver virkeligt mange isolationsøvelser med kabler osv. De er selvfølgeligt kæmpe tilhængere af curls mv.. Men mange af dem ligner tændstiksmænd med for stor arme ( #-o )..
Den anden gruppe laver store basisøvelser og det er jeg rigtig glad for.. Et par stykker af dem mener ikke at isolationsøvelser for armene er nødvendige.. Og siger at de har haft den største fremgang i perioder uden..

Personligt kører jeg et fullbodyprogram med 7 store basisøvelser og så én isolationsøvelse til biceps og triceps.. Det fungerer super godt for mig både vækst- og styrkemæssigt..
Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: København

Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 302.50
- Dødløft: 292.50

Husk at "Curls are for Girls" artiklen ikke forsøger at sige at curls er unødvendige. Budskabet er nærmere at curls ikke er nødvendige. Det er ikke det samme :wink:

Man kan sagtens få massive biceps uden curls. Problemet er ikke så meget at det er bedst at undlade curls. Problemet er nærmere at mange laver for mange curl øvelser. Hvis valget står imellem et middelmådigt program, med maskinøvelser og andre ligegyldige øvelser, samt masser af curls øvelser, og så et program med masser af basisøvelser, så er programmet med basisøvelserne at foretrække.

Det absolut bedste, hvis man vil have store arme, er at lave alle de store basisøvelser, og fokusere på dem. Og så derudover smide 1-2 direkte armøvelser på som supplement.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 168

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

Logbog: Ingen logbog

Thomas Jagd skrev:Husk at "Curls are for Girls" artiklen ikke forsøger at sige at curls er unødvendige. Budskabet er nærmere at curls ikke er nødvendige. Det er ikke det samme :wink:

Man kan sagtens få massive biceps uden curls. Problemet er ikke så meget at det er bedst at undlade curls. Problemet er nærmere at mange laver for mange curl øvelser. Hvis valget står imellem et middelmådigt program, med maskinøvelser og andre ligegyldige øvelser, samt masser af curls øvelser, og så et program med masser af basisøvelser, så er programmet med basisøvelserne at foretrække.

Det absolut bedste, hvis man vil have store arme, er at lave alle de store basisøvelser, og fokusere på dem. Og så derudover smide 1-2 direkte armøvelser på som supplement.

Nu endte mit indlæg med at blive meget rodet, men det var naturligvis også det jeg mente og det er præcis min mening, hvilket vel også fremgår af mit program.. :wink:

Hvis du har tid, så må du gerne kritisere mine løft i min logbog på det groveste, helst lidt sagligt.. :roll:
Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: København

Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 302.50
- Dødløft: 292.50

Thomas Jagd skrev:Problemet er nærmere at mange laver for mange curl øvelser. Hvis valget står imellem et middelmådigt program, med maskinøvelser og andre ligegyldige øvelser, samt masser af curls øvelser, og så et program med masser af basisøvelser, så er programmet med basisøvelserne at foretrække.

Ja det har du fuldstændig ret i. Det er utroligt så dårlige programmer jeg ser folk køre i mit center #-o

Thomas Jagd skrev:Det absolut bedste, hvis man vil have store arme, er at lave alle de store basisøvelser, og fokusere på dem. Og så derudover smide 1-2 direkte armøvelser på som supplement.

Det er jeg sgu glad for at du siger, for det er præcis sådan jeg har opbygget mit program i nuværende cyklus :D

Fitness World Brøndby
Fresh Fitness Rødovre

Styrkeliste

Køre selv 2 til 3 iso øvelser i arm.. frank press som fast tris og bb curl eller med lige stang til bis også endten noget cabel eller håndvægt.. og noget dips til tris.. hvis humøret er til det :)

Geografisk sted: :P

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 150.00

Min erfaring er at jeg bliver nødt til at have en curl øvelse, for at min biceps skal vokse.

Så længe jeg har haft det, er den vokset stødt og roligt igennem min træningstid i alt 5-6 cm. vil jeg tro. Jeg har kørt lidt uden til tider, men der er den ikke vokset, tværtimod vil jeg næsten sige.

Men tror det er forskelligt fra person til person. Har bare måtte sande, at jeg skal have en :)
Quitters never win, winners never quit ;)

Geografisk sted: Skive

tror det kommer meget an på ens kropskomposition.

Jeg har ik trænet mine arme i noget nær et år, så jeg har valgt at stole på at mine rygøvelser gav dem nok træning. Mine arme er vokset (har dog ik mål på dem)

De har bestået af BB rows og chinups med underhåndsgreb, begge øvelser gir mig et "pump" i mine biceps. Føler de er ligeså hårde for armene som for min ryg.

Det er dog meget muligt at væksten ville have været større med en isolationsøvelse

Logbog: Ingen logbog

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 80 gæster