Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 66448 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049802 indlæg i 100466 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1165
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 1164

Følg bodybuilding.dk på

Tun & Tungmetaller

Udskriv emne


Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud





Hej folkens

Jeg går på højskole og har ikke råd til proteinpulver, derfor spiser jeg en frygteligt masse tun i vand (dåse) pga. holdbarheden.

Nu har jeg bare hørt at tun desværre skulle være usundt pga. mange tungmetaller.
Nogle snakker om at tunen lever længe før at den bliver fanget og derfor optager mange tungmetaller som ex. kviksølv, andre mener det skyldes dåsen, andre igen siger at det er en skrøne, og at det er fordi at dåserne før i tiden var lavet af bly.

Jeg spiser ca. 1-2 dåser tun om dagen, og vil nødigt skade mit helbred af den grund.
er det en gammel skrøne eller er der faktisk noget om det? og i så fald - hvor meget tun er sundt, og er ex. makral bedre?


1000tak for alle svar! :D
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: 28. okt 2009, 16:22
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Der er tungmetaller i tun og det er altså ikke dåsen den er gal med.

Emnet har været oppe så mange gange men der er så vidt jeg ved aldrig kommet et endegyldigt svar. Nogen snupper en dåse om dagen og mærker måske ikke noget til det hele livet andre er mere påpasselige og prøver at begrænse det. Just in case. I sidste ende er det op til dig hvad du vil risikere :)

Makrel er ret godt da det har en masse sund fedt, men hvis det lige præcis er tunens proteiner du mangler er der jo ingen grund til at skifte en "lean" fisk til en fed fisk. Tungmetals mæssigt burde makrel være bedre. Har ihvertfald aldrig hørt om tungmetaller i makrel.
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2021
Tilmeldt: 28. mar 2008, 19:32
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



min kammerat læser noget kost og fitness halløj. han fortalte at pga tungmetaller må kvinder kun spise en dåse tun om ugen og mener nok at det var 2 eller 3 dåser om ugen for mænd.
eneste jeg ved :D
sikker på andre har en god forklaring på præcist hvorfor :)
No pain no gain..
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 372
Tilmeldt: 27. dec 2009, 20:54
Geografisk sted: Århus (højbjerg)
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 50.00
- Squat: 70.00
- Dødløft: 90.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (20)
Kostplan: Ingen kostplan



Lea W skrev:min kammerat læser noget kost og fitness halløj. han fortalte at pga tungmetaller må kvinder kun spise en dåse tun om ugen og mener nok at det var 2 eller 3 dåser om ugen for mænd.
eneste jeg ved :D
sikker på andre har en god forklaring på præcist hvorfor :)


Torben? :D
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 458
Tilmeldt: 1. dec 2009, 19:16
Geografisk sted: Herning
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



SÅ vidt jeg er informeret er der tungmetaller i alle rovfisk. Mener at have hørt de får det fra de fisk de spiser, men det vil jo betyde der stort set er tungmetaller i alle fisk. Hmm, tror jeg trækker mig tilbage igen.......
LIFT - EAT - REST - REPEAT
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 672
Tilmeldt: 29. sep 2007, 14:56
Geografisk sted: Randers
 
Træner her: Randers styrke og motionsklub (Fjeren)
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 165.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



tapout skrev:
Lea W skrev:min kammerat læser noget kost og fitness halløj. han fortalte at pga tungmetaller må kvinder kun spise en dåse tun om ugen og mener nok at det var 2 eller 3 dåser om ugen for mænd.
eneste jeg ved :D
sikker på andre har en god forklaring på præcist hvorfor :)


Torben? :D


nej sku ikke torben. der kommer kun lort ud af hans mund.. Hvem faen er du?! :D
No pain no gain..
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 372
Tilmeldt: 27. dec 2009, 20:54
Geografisk sted: Århus (højbjerg)
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 50.00
- Squat: 70.00
- Dødløft: 90.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (20)
Kostplan: Ingen kostplan



lidt offtopic men:

- Er tunsalat ( let ) godt ?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 22
Tilmeldt: 9. jan 2010, 23:14
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Lea W skrev:
tapout skrev:
Lea W skrev:min kammerat læser noget kost og fitness halløj. han fortalte at pga tungmetaller må kvinder kun spise en dåse tun om ugen og mener nok at det var 2 eller 3 dåser om ugen for mænd.
eneste jeg ved :D
sikker på andre har en god forklaring på præcist hvorfor :)


Torben? :D


nej sku ikke torben. der kommer kun lort ud af hans mund.. Hvem faen er du?! :D


Kunne da godt være, han er jo lige blevet færdig med det fitness noget der :D

Jonas :hihi:
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 458
Tilmeldt: 1. dec 2009, 19:16
Geografisk sted: Herning
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Makaveli skrev:lidt offtopic men:

- Er tunsalat ( let ) godt ?


definer "godt" :D
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 458
Tilmeldt: 1. dec 2009, 19:16
Geografisk sted: Herning
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Kviksølv er slet ikke godt for kroppen det er der ingen tvivl om. Men det med mængde og hvor meget der er sund eller usundt kan godt være lidt svært at sætte fast.

Grunden til at tun skulle indeholde betydeligt usundt kviksølv vil jeg prøve at besvare:

Billede

Som du kan se på billeder herover, så bliver koncentrationen af miljøgift, i det her tilfælde kviksølv, højere jo længere oppe i fødekæden man kommer.


I dette næste billede kan du se hvilken mængde kviksølv de bestemte fisketyper indeholder:

Billede

Det burde fremgå meget tydeligt at rovfisk, som jo er højere oppe i fødekæden indeholder mere kviksølv, heriblandt tun. Man kan så konkludere at det ikke er nogen god idé at indtage alt for store mængder tun, og i hvert fald ikke i den størrelses orden som du gør.

Jeg spiser selv ca. 3 - 4 dåser om ugen.


Kilde: http://www.biologibogen.systime.dk
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 117
Tilmeldt: 5. maj 2007, 20:04
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Lige en opfølger:

På denne side kan der ses hvor meget kviksølv de forskellige mærker af tun indeholder.

http://www.miljoeogsundhed.dk/default.aspx?node=5519

Der står bla. på siden:
Ifølge Fødevarestyrelsen er den foreløbige tolerable ugentlige indtagelse (PTWI - provisionally Tolerable Weekly Intake) af totalkviksølv er sat til 5 µg/per kg. Højest 1,6 µg/kg må være i form af methylkviksølv. Da methylkviksølv er den mest giftige form for kviksølv, har IMS taget udgangspunkt i dette stof i beregningerne af det ugentlige tolerable indtag af dåsetun (i forhold til vores målte værdier af totalkviksølvindholdet i tun).
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 117
Tilmeldt: 5. maj 2007, 20:04
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Mange tak for svaret og grafen Hustler_boy! Det var meget brugbart :)
Jeg tror at jeg vil skære lidt ned for tunen og spise lidt mere markral, og i hvert fald holde mig helt fra haj :P
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: 28. okt 2009, 16:22
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Spis du bare.

De tun der bruges til tun på dåse er små tun, de har ikke spist så mange andre fisk og derfor ikke optaget så mange tungmetaller

Spiser selv 5 dåser om ugen ca.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 94
Tilmeldt: 27. jan 2008, 16:57
Geografisk sted: Odense
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Dødløft: 147.50
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



daCarp0 skrev:Spis du bare.

De tun der bruges til tun på dåse er små tun, de har ikke spist så mange andre fisk og derfor ikke optaget så mange tungmetaller

Spiser selv 5 dåser om ugen ca.


Nej.. :thumpdown:
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2021
Tilmeldt: 28. mar 2008, 19:32
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



burde virkelig lade vær med at spise 2 dåser dagligt..
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 325
Tilmeldt: 23. nov 2009, 18:17
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



daCarp0 skrev:Spis du bare.

De tun der bruges til tun på dåse er små tun, de har ikke spist så mange andre fisk og derfor ikke optaget så mange tungmetaller

Spiser selv 5 dåser om ugen ca.


Mig bekendt fisker de altså kun store voksne tun på over 100kg.

Men hvis du finder en link til at de fanger små tun til tun på dåse så trækker jeg al tvivl tilbage. Men må indrømme jeg ikke tror de gør dette, da de så netop ville få en masse andre mennesker på nakken med hensyn til bæredygtighed, bestand osv.
You know what you want? Wait for it, it's coming!

Click her til højre og kom med ud på eventyr! Billede
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3310
Tilmeldt: 29. jul 2009, 09:56
 
Træner her: AK Atlas
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 33.00
- Dødløft: 7.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Ernæringshusholdningsøkonom Martin Kreutzer anbefalede max 1 dåse tun om ugen for kvinder og max 2-3 for mænd, da han var ude og holde foredrag på min skole :)
Eat clen, tren hard
Brugeravatar
 
Reputation point: 135
 
Indlæg: 8205
Tilmeldt: 13. nov 2007, 19:53
Geografisk sted: Århus C
 
Træner her: Ultimate Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Der findes flere forskellige tungmetaller, heriblandt kviksølv, som netop er det tungmetal, man bør orientere sig om, hvis er bange for kviksølvsforgiftning ved store indtag af tun!

Grunden til at tun indeholder store mængder af kviksølv skyldes, som allerede nævnt, at der sker en biomagnifikation, hvilket betyder at kviksølvet oplagres op igennem fødekæden! Kviksølv er, ligesom andre tungmetaller, fedtopløselige og vil der derfor akkumuleres i den organisme, som indtager stoffet! Det betyder altså, at det optagede kviksølv i planteplankton optages af dyreplankton, idet at denne organisme lever af planteplankton: således fortsætter det hele vejen op igennem fødekæden, og netop tun og makrel er højt placeret i fødekæden, hvilket betyder at de indtager store mængder af kviksølv, fordi at den relative koncentration af kviksølv stiger - at tun og makrel, så så også har en forholdsvis lang levetid gør det hellere ikke bedre, fordi at kviksølv udskilles meget langsomt fra kroppen - der er tale om en biologisk halveringstid på 70 - 120 dage! Længere levetid betyder at de skal have mere føde, og mere føde betyder jo som sagt, en større bioakkulamation!

Men hvorfor er kviksølv så farligt? Ja, faktisk så blev kviksølv brugt som lægemiddel tilbage fra Hippokrates og helt frem til midten af det tyvende århundrede, men heldigvis fandt man ud af, at kviksølvs effekt på eksempelvis syfilis blev overdækket af dens konsekvenser, som løse tænder, metalsmag i munden, ukoordinerede bevægelser, tale- og hørevanskeligheder, ukontrollable muskelkontraktioner og øget spytsekretion på helt op imod fem liter om dagen - foruden de personer, som selvfølgelig døde som følge af infektion eller lignende! Metallisk kviksølv, altså Hg, er ikke særlig giftigt, men det er derimod methylkviksølv, CH3Hg+, som netop er det der er at finde i tun, makrel og andre havpattedyr! Langt størstedelen af det methylkviksølv, som vi indtager bliver også optaget i kroppen - jeg mener vi taler om +90%, så man skal altså ikke fråse med det! Kviksølv er, ligesom andre tungmetaller, fedtopløselige og kan derfor passere over cellemembraner, som bekendt også består af fedt: derved påvirkes centralnervesystemet! Man kunne også komme ind på, hvordan tungmetaller blokerer et substrat for danne komplekser med enzymer, som derved sættes ud af spil?

Der findes såvidt jeg ved en grænseværdi for mængden af kviksølv (såvel andre tungmetaller), som fisk må indeholde, hvis de skal anvendes til fødevarer! Mængden for kviksølv er fastsat til 0,5 - 1,0 mg per kg af fødevarestyrelsen, og da tun på dåse i gennemsnit (ifølge nedenstående link) indeholder omkring 0,175 mikrogram/gram vil det svare til omkring fem dåser tun ugentligt! Men man skal selvfølgelig tage højde for variation, hvilket vil sige at man måske kun kan tillade sig at spise én dåse tun, hvis mængden er kviksølv er stor, eller omvendt måske ti dåser tun, hvis mængden er lille? Jeg henviser til en undersøgelse, hvor netop Natuna (tun på dåse) er blevet undersøgt blandt andre tun på dåse varianter! Natuna indeholder 0,43 mikrogram/gram, og hører altså til blandt topscorerne i denne ene undersøgelse!

http://miljoeogsundhed.dk/default.aspx?node=5513

// J-S-O
The closer you are to failure, the closer you are to victory, it all depends on how closely you walk the line
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2009
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 6916
Tilmeldt: 5. jan 2009, 18:52
 
Træner her: Frederikssund Motion Center ApS
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



På den her side http://www.miljoeogsundhed.dk/default.aspx?node=5519
under
"Det Ugentlige tolerabelt indtag af dåsetun"

fortælles der hvor meget man må spise. men jeg har svært ved at læse skemaet. Hvis jeg nu spiser tun af mærket Havets fristelser 0,8 mg kviksølv.
hvor meget må jeg så spise ugentligt når jeg vejer 80 kg ?
nogen der kan hjælpe :(
fisken skrev:you people? talk too much, think too much, and read too much, when all you have to do is rip some fuckin weight off the floor and eat a steak...
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 746
Tilmeldt: 19. dec 2009, 13:40
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 10.00
- Squat: 5.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



The Dane skrev:
daCarp0 skrev:Spis du bare.

De tun der bruges til tun på dåse er små tun, de har ikke spist så mange andre fisk og derfor ikke optaget så mange tungmetaller

Spiser selv 5 dåser om ugen ca.


Mig bekendt fisker de altså kun store voksne tun på over 100kg.

Men hvis du finder en link til at de fanger små tun til tun på dåse så trækker jeg al tvivl tilbage. Men må indrømme jeg ikke tror de gør dette, da de så netop ville få en masse andre mennesker på nakken med hensyn til bæredygtighed, bestand osv.


http://www.2gangeomugen.dk/index.php?id=280

Tun på dåse
Tun på dåse stammer typisk fra små tunfisk. Gravide og ammende skal ikke tage særlige forbehold i forhold til dåsetun. Det er kun tun-bøffer, som typisk kommer fra større og ældre tun, du bør være forbeholden over for, se ovenfor.

og mere her: http://babyklub.netdoktor.dk/dk/babyklu ... icle_21581
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 94
Tilmeldt: 27. jan 2008, 16:57
Geografisk sted: Odense
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Dødløft: 147.50
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



tapout skrev:
Makaveli skrev:lidt offtopic men:

- Er tunsalat ( let ) godt ?


definer "godt" :D


Sund for kroppen - når man træner ;)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 22
Tilmeldt: 9. jan 2010, 23:14
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



nogen der kan svar tak :S
fisken skrev:you people? talk too much, think too much, and read too much, when all you have to do is rip some fuckin weight off the floor and eat a steak...
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 746
Tilmeldt: 19. dec 2009, 13:40
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 10.00
- Squat: 5.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg ville gerne se et link hvor der står at tun på dåse kommer fra småfisk. Og ikke den der babyklub.dk hjemmeside, men noget hvor man ligesom ved at de er inde i sagerne.

Bare kald mig skeptiker.
You know what you want? Wait for it, it's coming!

Click her til højre og kom med ud på eventyr! Billede
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3310
Tilmeldt: 29. jul 2009, 09:56
 
Træner her: AK Atlas
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 33.00
- Dødløft: 7.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



The Dane skrev:Jeg ville gerne se et link hvor der står at tun på dåse kommer fra småfisk. Og ikke den der babyklub.dk hjemmeside, men noget hvor man ligesom ved at de er inde i sagerne.

Bare kald mig skeptiker.


hvis du gad læse begge link......... Nu skal jeg lave et link til dig igen: http://www.2gangeomugen.dk/index.php?id=280
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 94
Tilmeldt: 27. jan 2008, 16:57
Geografisk sted: Odense
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Dødløft: 147.50
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Det jeg skriver nu kan selvfølgelig tolkes som et påstulat, men jeg er meget sikker på at have læst et sted på nettet for et måneder siden, at man kun bruger relativt små tunfisk, da det er den eneste måde producenterne kan overholde grænseværdierne på.

Jeg er som sagt ikke helt 100% sikker, men rimeligt. Jeg tror nok diskussionen efterfølgende gik på hvor sikker man så kunne være på at producenterne altid overholdt disse grænseværdier..
"For me life is continuously being hungry. The meaning of life is not simply to exist, to survive, but to move ahead, to go up, to achieve, to conquer" - Arnie.
Brugeravatar
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 2806
Tilmeldt: 12. aug 2009, 20:50
Geografisk sted: København Ø
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Dødløft: 210.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



ja okay der stod rigtig nok i bunden at det var fra fødevarestyrelsen.

Og på en anden side står der "Dåsetun har ifølge myndighederne generelt et lavere indhold af kviksølv, idet de typisk er fremstillet af små tunfisk."

Men ville dog bare gerne have noget lidt mere konkret, men det bliver nok svært da man så skal have fat i leverandøren af tunen.
You know what you want? Wait for it, it's coming!

Click her til højre og kom med ud på eventyr! Billede
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3310
Tilmeldt: 29. jul 2009, 09:56
 
Træner her: AK Atlas
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 33.00
- Dødløft: 7.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



ØbroMorten skrev:Det jeg skriver nu kan selvfølgelig tolkes som et påstulat, men jeg er meget sikker på at have læst et sted på nettet for et måneder siden, at man kun bruger relativt små tunfisk, da det er den eneste måde producenterne kan overholde grænseværdierne på.

Jeg er som sagt ikke helt 100% sikker, men rimeligt. Jeg tror nok diskussionen efterfølgende gik på hvor sikker man så kunne være på at producenterne altid overholdt disse grænseværdier..


"Fødevarestyrelsen anbefaler maks. 100 g tun og andre rovfisk om ugen. Begrænsningen gælder ikke for dåsetun, der typisk bliver fremstillet af små tunfisk, som indeholder mindre kviksølv" Citat fra Fiskebranchen
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2196
Tilmeldt: 5. nov 2008, 17:02
Geografisk sted: aalborg ø
 
Træner her: Unifitness
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg er overbevist om at det ikke er bedre og formentlig heller ikke billigere med tun..

- En dåse tun i vand koster 5 kr. og inderholder 25g proteiner. Dvs. at prisen for 100g proteiner er 20 kr. Prisen for 28g proteiner er derfor 20*0,28 = 5,6 kr.

- En spand proteinpulver koster 700kr og indeholder 5000g. 100g proteinpulver koster derfor 700/50 = 14 kr. Da det er 35g vi er ude efter (fordi det indeholder 28g proteiner) er prisen: 14*0,35 = 4,9 kr.

Da jeg tillader mig at antage at du ikke vil spise proteinpulveret rent, så skal der selvfølgelig tillægges væske til prisen. Hvis du blander det med vand kan jeg garantere dig at det stadig holdes under 5 kr. Hvis du derimod blander det med mælk, så vil jeg påstå at du sagtens kan nøjes med 400 ml mælk. Prisen for en liter skummetmælk er 4 kr (Egelykke). Prisen for 400 ml: 4*0,4 = 1,6 kr.
Samlet set bliver det 4,9+1,6 = 6,5 kr.. Det vil sige at din dåse tun bliver 1 krone dyrere hvis du erstatter den med en proteinshake med mælk :)

Konklusion: Glem undskyldningerne og få købt det proteinpulver :D
Brugeravatar
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 1234
Tilmeldt: 4. jan 2008, 21:11
Geografisk sted: Aalborg
 
Træner her: Power Gym
Aalborg Styrkeløfter Klub
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Andars skrev:
Konklusion: Glem undskyldningerne og få købt det proteinpulver :D


Hehe, w0rd :mrgreen:
You know what you want? Wait for it, it's coming!

Click her til højre og kom med ud på eventyr! Billede
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3310
Tilmeldt: 29. jul 2009, 09:56
 
Træner her: AK Atlas
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 33.00
- Dødløft: 7.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



WeirdMoose skrev:
ØbroMorten skrev:Det jeg skriver nu kan selvfølgelig tolkes som et påstulat, men jeg er meget sikker på at have læst et sted på nettet for et måneder siden, at man kun bruger relativt små tunfisk, da det er den eneste måde producenterne kan overholde grænseværdierne på.

Jeg er som sagt ikke helt 100% sikker, men rimeligt. Jeg tror nok diskussionen efterfølgende gik på hvor sikker man så kunne være på at producenterne altid overholdt disse grænseværdier..


"Fødevarestyrelsen anbefaler maks. 100 g tun og andre rovfisk om ugen. Begrænsningen gælder ikke for dåsetun, der typisk bliver fremstillet af små tunfisk, som indeholder mindre kviksølv" Citat fra Fiskebranchen


Okay WeirdMoose.. Den må jeg vidst bide i mig igen - selvom jeg ikke er meget for det.. [-( :D
"For me life is continuously being hungry. The meaning of life is not simply to exist, to survive, but to move ahead, to go up, to achieve, to conquer" - Arnie.
Brugeravatar
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 2806
Tilmeldt: 12. aug 2009, 20:50
Geografisk sted: København Ø
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Dødløft: 210.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan


Næste

Tilbage til Kost & kosttilskud




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster