Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65333 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Jfj

Vores medlemmer har i alt skrevet 2048817 indlæg i 99747 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 354
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 352

Følg bodybuilding.dk på

tung-mellem-let

Udskriv emne


Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding





Ja, er snart færdig med min cyklus og skal have lavet mig et nyt program...
mener jeg har læst et sted at et godt alternativ til progressions cyklusser er, at køre med tung, mellem og let trænings dage på ugen, er det brugbart, og hvordan kører man det? er det kg, volumen eller noget andet, som sørger for hhv. tung mellem og let dag? er lidt på bar bund
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 352
Tilmeldt: 16. okt 2006, 13:57
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg ved ihvertifald de store gutter på Westside kører det (Max Effort og Repetition Effort, tror jeg) :)
Der er masser af gode artikler på forsiden af Westside BarbBell, så måske der står noget der :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 4628
Tilmeldt: 5. jan 2007, 21:23
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Prøv at læs denne tråd og nogle af de links der er deri:

http://www.motion-online.dk/fora/index. ... ntry998612

I bund og grund handler det om at kroppen tilpasser sig når den bliver udsat for stimuli den ikke er vant til. Hvordan man varierer sin træning for at opnå dette er meget forskelligt fra person til person, men personligt har jeg gode erfaringer med DUP-programmer.

WSB er mere styrkeorienteret. Kort fortalt går går WSB programmerne ud på at man har en DE (dynamic effort) dag hvor man kører eksplosivt i de tre sl-øvelser og en ME (Maximum Effort) hvor man kører tungt i øverlser der minder om de tre sl-løft (front squat istedet for squat eksempelvis)

Meget kort fortalt :wink: men god læsning
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2008 Månedens skribent: Juli 2008
Moderator
 
Reputation point: 257
 
Indlæg: 17360
Tilmeldt: 15. jun 2006, 18:10
Geografisk sted: Aalborg
 
Træner her: SPH GYM
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 275.00
- Squat: 215.00
- Dødløft: 240.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (3)
Kostplan: Vis kostplan



Kender et meget stort talent som benytter Tung-let-medium i træningen fra gang til gange.. og det så et 2-split program med noget nær de samme øvelser som basis og så med lidt skiftende assistance øvelser :wink: er værd at prøve.. det fungere jo fint for ham..
Danmarks Stærkeste Mand 2014 og 2015

Vil du være stærkere, så skriv en PM til mig, tilbyder personlig hjælp og træning :)

Facebook: Mikkel Leicht
IG: mikkelleicht
Brugeravatar
StrongMan
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 7543
Tilmeldt: 4. nov 2005, 09:25
Geografisk sted: Thisted
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 260.00
- Squat: 330.00
- Dødløft: 400.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Mikkel leicht skrev:Kender et meget stort talent som benytter Tung-let-medium i træningen fra gang til gange.. og det så et 2-split program med noget nær de samme øvelser som basis og så med lidt skiftende assistance øvelser :wink: er værd at prøve.. det fungere jo fint for ham..


Fungerer hans approach bedst for masse eller styrke eller lidt en blanding?
Og er de lette dage bare med høje reps (15-20?) tæt på failure? Også medium dage er fx 8-12 reps tæt på failure, også tunge dage er 3-6 reps tæt på failure?
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 4628
Tilmeldt: 5. jan 2007, 21:23
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



jeg kører skiftevis 10/6/3 reps i et 2-split nu.. er ike så lang henne endnu, så jeg kan ikke sige om dt virker..
cutting.. cutting and cutting you fat bastard!
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2007
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 4894
Tilmeldt: 23. nov 2006, 14:59
Geografisk sted: aars
 
Træner her: Fitnessmaster Hadsund
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Misterhamper skrev:
Mikkel leicht skrev:Kender et meget stort talent som benytter Tung-let-medium i træningen fra gang til gange.. og det så et 2-split program med noget nær de samme øvelser som basis og så med lidt skiftende assistance øvelser :wink: er værd at prøve.. det fungere jo fint for ham..


Fungerer hans approach bedst for masse eller styrke eller lidt en blanding?
Og er de lette dage bare med høje reps (15-20?) tæt på failure? Også medium dage er fx 8-12 reps tæt på failure, også tunge dage er 3-6 reps tæt på failure?


well det er til begge.. alt efter hvordan du vælger øvelser etc og prioritere så er den fremragende til begge ting, simpelthen fordi det ikke er det samme fra gang til gang, og det giver mulighed for en god frekvens uden at øge skadesrisikoen for meget og at man har en dag hvor man virkelig kan træne tungt og let, så man for (hvis det er styrke) DE/CAT lignende træning eller bare flere reps (igen med approach) med mere endurance og masse og en tung da hvor du øger 1RM og rammer dybt med tunge vægte..
High reps og low reps har jo hver sine fordele og ulemper, med denne approach skulle du gerne få begge.. :wink:
Danmarks Stærkeste Mand 2014 og 2015

Vil du være stærkere, så skriv en PM til mig, tilbyder personlig hjælp og træning :)

Facebook: Mikkel Leicht
IG: mikkelleicht
Brugeravatar
StrongMan
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 7543
Tilmeldt: 4. nov 2005, 09:25
Geografisk sted: Thisted
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 260.00
- Squat: 330.00
- Dødløft: 400.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Friche skrev:Prøv at læs denne tråd og nogle af de links der er deri:

http://www.motion-online.dk/fora/index. ... ntry998612

I bund og grund handler det om at kroppen tilpasser sig når den bliver udsat for stimuli den ikke er vant til. Hvordan man varierer sin træning for at opnå dette er meget forskelligt fra person til person, men personligt har jeg gode erfaringer med DUP-programmer.

WSB er mere styrkeorienteret. Kort fortalt går går WSB programmerne ud på at man har en DE (dynamic effort) dag hvor man kører eksplosivt i de tre sl-øvelser og en ME (Maximum Effort) hvor man kører tungt i øverlser der minder om de tre sl-løft (front squat istedet for squat eksempelvis)

Meget kort fortalt :wink: men god læsning


mange tak, der er noget at gå i gang med..
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 352
Tilmeldt: 16. okt 2006, 13:57
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



meget interrasant diskussion der på MOL, som jeg kan anbefale andre at læse. Lyder til, at det er et godt alternativ til den normale HST idee.
 
Reputation point: 45
 
Indlæg: 352
Tilmeldt: 16. okt 2006, 13:57
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



kejserA skrev:meget interrasant diskussion der på MOL, som jeg kan anbefale andre at læse. Lyder til, at det er et godt alternativ til den normale HST idee.


Velbekomme :wink:

Og ja, synes det er en rigtigt godt alternativ til de lineære cyklusser som IMO er lidt for meget på mode lige for tiden. Derudover så er det også en mere varieret træning man får ud af det og det kan måske hjælpe på motivationen (hvis der skulle være burg for det)

Og held og lykke med programmet når du får skruet det sammen
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2008 Månedens skribent: Juli 2008
Moderator
 
Reputation point: 257
 
Indlæg: 17360
Tilmeldt: 15. jun 2006, 18:10
Geografisk sted: Aalborg
 
Træner her: SPH GYM
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 275.00
- Squat: 215.00
- Dødløft: 240.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (3)
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Fitness & bodybuilding




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster