Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 66529 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin
Vores medlemmer har i alt skrevet 2049823 indlæg i 100472 emner
1 nye indlæg i dag
Franz Biberkopf skrev:Jeg ville aldrig få lavet et alment sundhedstjek hos egen læge uden nogen sygdomsymptomer.
Læger kan med rette men også urette køre træt i deres patienter og som jeg ser det gælder det om at belaste forholdet mindst muligt, så man kan få optimale hjælp når det gælder.
For mange år siden kommenterede min daværende massør på at hun mente jeg havde et modermærke der burde tjekkes af en læge, det kunne jeg ikke ignorere, men jeg havde også fået lavet et helbredstjek indenfor de seneste år, sammenlagt resulterede det i at lægekonsultationen omkring modermærket - der var ufarligt - mundede ud i "hvordan går det ellers?" og at jeg fik et OBS på angst i journalen på basis af de seneste henvendelser.
De mere forebyggende sundhedstjek vil jeg hellere selv betale for.
mbhep skrev:Så vidt jeg ved har man krav på det hos sin praktiserende læge. Det har jeg i hvert fald ladet mig fortælle af min læge. 1 gang om året booker jeg et helbredstjek, hvor jeg beder om de vigtigste tal i en blod- og tisseprøve.
Jeg har 1 gang prøvet at en sygeplejerske kiggede skævt til mig og insinuerede at der ikke var grund til at en 30 årig normalvægtig og umiddelbart sund mand skulle komme ind og få taget sine tal, men det er jeg sådan set ligeglad med. Vi betaler dejligt med skat i vores fantastiske land og så sker der ikke noget ved de bruger 3 minutter på en blodprøve og fragter den på hospitalet, så vi kan være på forkant, hvis der er noget som ikke ser rigtigt ud. Der var faktisk en smule med en af gangene hos mig, som jeg så fik rettet op på via kosten, så det så perfekt ud året efter.
Det giver mig en dejlig ro.
Jeg tør også godt påstå, at hvis alle fik et helbredstjek en gang om året, ville det faktisk være billigere for systemet end at være på bagkant istedet ;-)
Elfenben skrev:Som udgangspunkt for et individ og samfundsperspektiv er det en dårlig ide at gå til lægen fra for et "tjek" når man er symptomfri og føler sig rask.
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 30 gæster