Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65811 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049610 indlæg i 100423 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1177
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1174

Følg bodybuilding.dk på

Bumser på ryg = Det samme behandling?

Udskriv emne


Spørgsmål til pleje af kroppen

Tilbage til Kropspleje





Hey!

Nu har jeg læst forummet godt igennem, hvor folk kommer ind på div. creme man kan bruge mod acne i hovedet.. Læste bl.a. denne tråd viewtopic.php?t=2422&postdays=0&postorder=asc&highlight=tandpasta&start=0

Men nu er det at jeg har en del bumser på ryggen, og skal til spanien til marts, så kunne være fedt hvis man kunne gøre et eller andet ved det?

Drikker allerede meget vand, og vasker ryggen med en børste hver gang jeg er i bad, men der sker ligesom ingenting :(

Så er det samme behandling når det er ryggen, og altså ikke hovedet? :) Kunne godt bruge lidt hjælp..
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 21. dec 2006, 16:40
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg ville ikke anbefale dig at bruge tandpasta som et permanent middel mod bumser.

Har du problemer med bumser, så søg (hud)læge. Jeg har selv været på to forskellige kure (mod acne) og det hjælper rigtig meget :)
Brugeravatar

Moderator
 
Reputation point: 55
 
Indlæg: 6079
Tilmeldt: 4. okt 2006, 10:51
Geografisk sted: København
 
Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 302.50
- Dødløft: 292.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



method skrev:Hey!

Nu har jeg læst forummet godt igennem, hvor folk kommer ind på div. creme man kan bruge mod acne i hovedet.. Læste bl.a. denne tråd viewtopic.php?t=2422&postdays=0&postorder=asc&highlight=tandpasta&start=0

Men nu er det at jeg har en del bumser på ryggen, og skal til spanien til marts, så kunne være fedt hvis man kunne gøre et eller andet ved det?

Drikker allerede meget vand, og vasker ryggen med en børste hver gang jeg er i bad, men der sker ligesom ingenting :(

Så er det samme behandling når det er ryggen, og altså ikke hovedet? :) Kunne godt bruge lidt hjælp..


heej:) ...
du kan bruge intin sæbe det renser bedre end noget andet, hvis end ikke det hjælper så tag til lægen og få agna piller, det tager 4 måneder mener jeg, hvor du ikke må tage sol, og derefter skulle de gerne forsvinde helt,
da agna er betænelse i kroppen kan du lige således få det ud af dit system :=)
har hørt fra min helsse heske veninde at massere af hvidløg og ingefær, skylle hjælpe med at rense kroppen;) så prøv det:D
held og lykke herfRA:)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 607
Tilmeldt: 24. okt 2007, 08:15
 
Træner her: FitnessDK Randers ApS
FitnessDK Vejle
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



method skrev:Hey!

Nu har jeg læst forummet godt igennem, hvor folk kommer ind på div. creme man kan bruge mod acne i hovedet.. Læste bl.a. denne tråd viewtopic.php?t=2422&postdays=0&postorder=asc&highlight=tandpasta&start=0

Men nu er det at jeg har en del bumser på ryggen, og skal til spanien til marts, så kunne være fedt hvis man kunne gøre et eller andet ved det?

Drikker allerede meget vand, og vasker ryggen med en børste hver gang jeg er i bad, men der sker ligesom ingenting :(

Så er det samme behandling når det er ryggen, og altså ikke hovedet? :) Kunne godt bruge lidt hjælp..
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 607
Tilmeldt: 24. okt 2007, 08:15
 
Træner her: FitnessDK Randers ApS
FitnessDK Vejle
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Biiver: Nej nej mente heller ikk tandpastaen, men de andre creme folk foreslår, bl.a. Finacea 15% gel og basirson creme? Er det noget der kan anvendes på ryggen os?

li-zette: Hmm det med sæben havde jeg sku aldrig hørt, det kunne måske være en idé.. Og de piller du snakker om, er de ligeså effektive på ryggen? Er det ik kun i hovedet de bruges til? Men ok, logisk nok hvis de renser ud i hele kroppen.. :D
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 21. dec 2006, 16:40
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



method skrev:Biiver: Nej nej mente heller ikk tandpastaen, men de andre creme folk foreslår, bl.a. Finacea 15% gel og basirson creme? Er det noget der kan anvendes på ryggen os?

li-zette: Hmm det med sæben havde jeg sku aldrig hørt, det kunne måske være en idé.. Og de piller du snakker om, er de ligeså effektive på ryggen? Er det ik kun i hovedet de bruges til? Men ok, logisk nok hvis de renser ud i hele kroppen.. :D


Har selv samme problem. Har været hos en hudlæge, og jeg fik 2 forskellige crémer mod acne. Og ja, du kan sagtens bruge alle de midler mod bumser på ryggen, såvel som i hovedet.

De 2 crémer jeg bruger hedder som tidligere nævnt, Basiron og så noget der hedder Redap. Basiron tager du på om morgenen når du har evt. været i bad, eller vasket dit ansigt med varmt vand, da det åbner porrene(staveplade?) i huden, sådan at de er mere modtageligt for crémen.

Redap bruger du om aftenen inden sengetid. Redap kan du ikke få i håndkøb. Men tag til din læge, og du får en recept på det.

Hvis du husker at bruge det HVER morgen og aften, så er du godt på vej mod en bumsefri ryg.

Håber det kunne bruges til noget.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 36
Tilmeldt: 25. nov 2007, 14:39
Geografisk sted: Viborg
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg bruger også Basiron og Redap.

Ganske udemærkede produkter - selvfølgeligt afhængig af hvor slemt dit acne er! :wink:
Brugeravatar

Moderator
 
Reputation point: 55
 
Indlæg: 6079
Tilmeldt: 4. okt 2006, 10:51
Geografisk sted: København
 
Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 302.50
- Dødløft: 292.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



method skrev:Biiver: Nej nej mente heller ikk tandpastaen, men de andre creme folk foreslår, bl.a. Finacea 15% gel og basirson creme? Er det noget der kan anvendes på ryggen os?

li-zette: Hmm det med sæben havde jeg sku aldrig hørt, det kunne måske være en idé.. Og de piller du snakker om, er de ligeså effektive på ryggen? Er det ik kun i hovedet de bruges til? Men ok, logisk nok hvis de renser ud i hele kroppen.. :D


de virker til hele kroppen;)-
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 607
Tilmeldt: 24. okt 2007, 08:15
 
Træner her: FitnessDK Randers ApS
FitnessDK Vejle
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Laktose som er i meget proteinpulver og i mælk er med til at give uren hud, så prøv også at undgå dette.


-Brask
Disciplin og du får fremgang!!!
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 105
Tilmeldt: 5. okt 2006, 14:29
Geografisk sted: Aalborg
 
Træner her: Power Gym
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



kbrask skrev:Laktose som er i meget proteinpulver og i mælk er med til at give uren hud, så prøv også at undgå dette.


-Brask


Fuldstændig enig.

Det var her mit problem lå i sin tid..
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 7828
Tilmeldt: 20. jul 2005, 21:40
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Fandt lige ud af at Redap er udgået her i dag. Men der er kommet en erstatning.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 36
Tilmeldt: 25. nov 2007, 14:39
Geografisk sted: Viborg
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



kbrask skrev:Laktose som er i meget proteinpulver og i mælk er med til at give uren hud, så prøv også at undgå dette.


-Brask


Det er vist kun hos nogle personer ikke sandt? Ikke noget der gælder for alle
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 445
Tilmeldt: 20. jun 2007, 09:07
Geografisk sted: Kbh
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Det er meget forskelligt fra person til person, men laktose (mælkesukker) kan være grund til uren hud for nogle.

Derudover kan man jo få andre udslet og problemer hvis man er laktoseintolerant.
Brugeravatar

Moderator
 
Reputation point: 55
 
Indlæg: 6079
Tilmeldt: 4. okt 2006, 10:51
Geografisk sted: København
 
Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 302.50
- Dødløft: 292.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Personlig slår jeg meget ud med bumser på ryggen i de perioder jeg køre tung squat og dødløft :roll:
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007
 
Reputation point: 25
 
Indlæg: 32988
Tilmeldt: 4. jan 2007, 12:13
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Det der med at man ikke må tage sol når man er på anti-acne kur, gælder det alle kurer? For jeg var på sådan en kur for lidt under et år siden, og der tog jeg sgu pænt meget solarie ved siden af. Hvad kan der ske ved acne-kur mixet med solarie?
Till I Collapse!
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 380
Tilmeldt: 23. jun 2006, 15:26
Geografisk sted: København S
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 160.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Skunq skrev:Det der med at man ikke må tage sol når man er på anti-acne kur, gælder det alle kurer? For jeg var på sådan en kur for lidt under et år siden, og der tog jeg sgu pænt meget solarie ved siden af. Hvad kan der ske ved acne-kur mixet med solarie?


Nogle produkter hæver lysfølsomheden - hvilket vil sige der ingenting skal til før du bliver skoldet. Har selv prøvet det med en høfeberpille.
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007
 
Reputation point: 25
 
Indlæg: 32988
Tilmeldt: 4. jan 2007, 12:13
Geografisk sted: Holstebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



MrBrasco skrev:Fandt lige ud af at Redap er udgået her i dag. Men der er kommet en erstatning.


Ok hvad hedder den? :) Altså mit acne er ikke sindssygt meget, har bare en 15-20 bumser hen over den brede del at ryggen og skulderne som jeg gerne ville have væk :( Det er langt fra at ligne en fuldstændig betændt ryg..

Det med laktosen ved jeg ikke, for jeg har ALTID haft bumser på ryggen, lang tid før jeg begyndte med protein pulver og træning, så jeg tror ikke det skyldes det. Ydermere tog jeg ikke prot. pulver i 2 mdr. ca. hvor der ingen bedring var at spore.

Så jeres råd er altså at tage til lægen og få noget fancy creme til ryggen? + Basiron creme fra apoteket?
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 21. dec 2006, 16:40
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Den hedder faktisk det samme :) Det er bare et anderledes indhold, men samme virkning.

ja, prøv redap og basiron. Det virker på meget. Jeg havde rimelig meget acne, det er svundet betydeligt. jeg mikser det så med en gang solarie en gang i mellem, så det er lidt mindre synligt. Men det er smag og behag.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 36
Tilmeldt: 25. nov 2007, 14:39
Geografisk sted: Viborg
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



MrBrasco skrev:Den hedder faktisk det samme :) Det er bare et anderledes indhold, men samme virkning.

ja, prøv redap og basiron. Det virker på meget. Jeg havde rimelig meget acne, det er svundet betydeligt. jeg mikser det så med en gang solarie en gang i mellem, så det er lidt mindre synligt. Men det er smag og behag.


Hvor lang tid tager det før det virker? og er det hele tiden man skal bruge det, eller bare i perioder?
Billede
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1154
Tilmeldt: 4. apr 2007, 12:39
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



ninjagrenen skrev:
MrBrasco skrev:Den hedder faktisk det samme :) Det er bare et anderledes indhold, men samme virkning.

ja, prøv redap og basiron. Det virker på meget. Jeg havde rimelig meget acne, det er svundet betydeligt. jeg mikser det så med en gang solarie en gang i mellem, så det er lidt mindre synligt. Men det er smag og behag.


Hvor lang tid tager det før det virker? og er det hele tiden man skal bruge det, eller bare i perioder?


De kloge hudlæger siger jo, at man ikke kan udtale sig om et produkt virker, efter man har prøvet det minimum 4-6 måneder.

Jeg var så heldig at jeg kunne se og mærke min hud blev glattere og pænere allerede efter 2 uger.

Men husk og brug noget blødgørende gel i ansigtet, fo Redap har det med at tørre huden en smule ud.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 36
Tilmeldt: 25. nov 2007, 14:39
Geografisk sted: Viborg
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg døjer kun med det når jeg spiser weightgainer..(pga kulhydraterne) og når den virkelig får gas med squat og dødløft (nok noget med den testeron der bliver frigivet)
Men solarie plejer at kunne få dem væk :D
Fik nogen penicilinpiller mod acne da jeg var yngre, tror de hed tetracyklin.. dem vil jeg ihvertfald ikke anbefale!!
George Turner 10x10
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 365
Tilmeldt: 27. feb 2007, 20:42
Geografisk sted: Herning
 
Træner her: Fitness world Herning
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 170.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg ved godt, at denne tråd er ret gammel, men kan ikke lade være med lige at kommentere på den.

For mange bodybuildere er bumser på ryggen og brystet nemlig et stort problem, og jeg har selv haft problemet længe :-(

Behandlingen er rigtigt nok næsten den samme som til ansigtet, men der er stadig nogle andre produkter og råd, som hjælper bedre. Jeg har fået lov til at låne dem af menscare.dk til indlægget her.

7 gode råd mod bumser på ryggen og bryst

1. Undgå meget varme og lange bade. Det varme vand udtørrer din hud og kan øge hudens naturlige fedtproduktion. Bad derfor i lunket vand, og kun et kort bad.

2. Vask dig altid efter sport. Sved indeholder bakterier og kan være årsag til problemet, hvis du ikke får vasket kroppen, efter du har svedt.

3. Undgå tætsiddende tøj og tunge rygsække. Bær ligeledes åndbart tøj som bomuld, så din hud kan ånde.

4. Husk at skift sengetøj og ikke mindst pudebetræk ofte.

5. Ændre en smule på din kost. Spis mere frugt, grønsager, nødder og frø. Disse indeholder vigtige vitaminer og mineraler, som vil være med til at holde kroppen acnefri.

6. Stress er en vigtig kilde til bumser. Prøv at undgå at blive stresset, f.eks. ved at skrive de ting ned, som du skal nå - lav evt. en prioriteringsliste.

7. Undgå at kradse og klemme på bumserne. Det medfører blot yderligere irritation, blødning og permanente ar.

Jeg har lånt tips'ene herfra: http://www.menscare.dk/slip-bumser-bryst-a-20.html

Jeg har selv brugt Danish Skin Care AHA 7% cremen, som virker helt fantastisk! :) Har fundet ud af, at AHA er en frugtsyre, der renser i porerne, mindsker bumser og giver en finere hud. Jo jo, jeg er blevet klogere på det seneste haha :)

Nå, held og lykke til dem, som kan bruge mit indlæg - og god dag.

Mads
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 15. nov 2010, 21:52
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Basiron virker både på ryggen og i ansigtet, vær dog lidt forsigtig med dosering da det altså er noget rimelig skrapt stads. Jeg har i perioder været knaldrød i hovedet og kløet mig som en sindssyg på ryggen pga. jeg har overdoseret det lidt rigeligt. Men helt sikkert, det virker, man skal dog være vedholdende!

Specielt tung back squat er jeg ret sikker på kan være grund til bumser på ryggen, da du jo har en meget tung vægt liggende på det øverste af ryggen og skurre på huden. Bumser handler udover bakterier også en del om irritation af huden, og gæt selv selv på om noget der ligefrem kan give dig blodsprængninger ikke også irriterer huden?

Men ellers er rådet med at skifte sengetøj tit(minimum en gang om ugen) en god ting. Alternativt kan du også bare hoppe i en ren t-shirt inden du går i seng, hvis du ellers kan holde varmen ud. :)
Rowdy!
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 116
Tilmeldt: 29. apr 2009, 23:30
Geografisk sted: Hjørring
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 130.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Kropspleje




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 0 gæster