Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65817 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049610 indlæg i 100423 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1236
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1234

Følg bodybuilding.dk på

Smerte ved dips

Udskriv emne


Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding





Hey..

Har på det sidste oplevet ved udførelse af dips, at jeg har fået ondt i brystkassen.. Når jeg går ned, føles det som om brystkassen er ved at dele sig midt over. Hele vejen ned midt på brystkassen..
Kan ikke lige forstå hvorfor det sker, for har lavet øvelsen jævnligt i 2 år, men oplevede det første gang for et halv år siden. Holdt derefter en pause, hvorefter det forsvandt, men det er nu dukket op igen, og er derfor ikke vild med at lave denne øvelse længere..
Har for tiden ingen ekstra vægt på som jeg ellers altid har gjort, så det kan jo ikke være pga. for meget vægt.

Har I nogen bud på hvad det kan skyldes?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 65
Tilmeldt: 3. dec 2006, 21:24
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Følger lige lidt med her.. har selv haft lidt problemer med smerter i midten af brystkassen ved dips.
Har bænket med BB og DB før det, så det kan ikke være fordi musklen er kold.
Jeg kører dog med BW + 15. Og det er kun nede i bunden det gør ondt. Ved ikke om det er fordi jeg udføre dem meget vertikalt. har egentlig ikke prøvet om det hjælper hvis jeg putter lidt vinkel på. :-k
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3020
Tilmeldt: 25. maj 2008, 11:04
Geografisk sted: Frederikssund
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 145.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (1)
Kostplan: Vis kostplan



Har også selv BB bænkpres, BB incline og DB skulder inden jeg når til dips, så vil også mene jeg er godt varmet op på det tidspunkt.. Og selvom jeg er gået ned fra BW+40kg til kun BW, har jeg stadig enorme smerter..
Og det generer mig grænseløst, for elsker dips! :)

Så håber der er nogen der har et bud på, hvad det kan skyldes..
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 65
Tilmeldt: 3. dec 2006, 21:24
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Det kunne lyde som at sternum, brusken der samler ribbene i midten af brystkassen skaber problemer. Jeg ved ikke hvad du kan gøre ved det, har selv haft problemet. Mit er gået væk ved at jeg har lært at "knække" brusket ligesom man knækker fingre.
The unexamined life is not worth living. - Socrates...
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 376
Tilmeldt: 17. nov 2007, 15:05
Geografisk sted: Kgs. Lyngby
 
Træner her: Atlas Motion og Fitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Lasse bassen skrev:Det kunne lyde som at sternum, brusken der samler ribbene i midten af brystkassen skaber problemer. Jeg ved ikke hvad du kan gøre ved det, har selv haft problemet. Mit er gået væk ved at jeg har lært at "knække" brusket ligesom man knækker fingre.


Sternum - også kaldet brystbenet - er en knogle, og ikke brusk. Ribbenene består derimod dels af knogle, dels af brusk.
"Lad din medicin være din mad og din mad være din medicin"
(af Hippokrates; år 460 til 370 før Jesu Kristi fødsel)
Brugeravatar
 
Reputation point: 30
 
Indlæg: 858
Tilmeldt: 17. jun 2010, 14:17
Geografisk sted: Aarhus Nord
 
Træner her: Ny Helse og Motion
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 112.50
- Squat: 117.50
- Dødløft: 160.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (2)
Kostplan: Vis kostplan



lav dem uden extra kilo, havde det samme problem selv da jeg kørte med kilo under mig, hvorfor det gør ondt ved jeg ikke ,men det hjalp at smide kiloene( ps det var ikke fordi det var for tungt med dem xD )
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 50
Tilmeldt: 28. okt 2009, 23:54
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



naturallygifted skrev:lav dem uden extra kilo, havde det samme problem selv da jeg kørte med kilo under mig, hvorfor det gør ondt ved jeg ikke ,men det hjalp at smide kiloene( ps det var ikke fordi det var for tungt med dem xD )



nu skriver han jo at det er uden kilo det gør ondt. og at han før har kørt med 50kg ekstra.

Derudover så er der jo ingen grund til at køre øvelsen uden kilo hvis man normalt har kørt med +40 eller noget i den retning. så får man jo ikke noget ud af det. Så hellere vælge en anden øvelse.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3020
Tilmeldt: 25. maj 2008, 11:04
Geografisk sted: Frederikssund
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 145.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (1)
Kostplan: Vis kostplan



Er også nået til at jeg må erstatte dips med en anden øvelse.. Men der er mit problem så, at jeg endnu ikke har fundet en øvelse der går i triceps lige så godt.. Men der må jeg jo læse mig frem til hvilken øvelse I andre har succes med, og så tage den derfra :)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 65
Tilmeldt: 3. dec 2006, 21:24
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



no pain no gain drenge, Jeg ka oss godt selv mærke det man tager 5 sæt stadig væk, det ska trænes væk :), bliver faktisk bedre for hvergang.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 507
Tilmeldt: 26. dec 2008, 00:33
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Danté skrev:no pain no gain drenge, Jeg ka oss godt selv mærke det man tager 5 sæt stadig væk, det ska trænes væk :), bliver faktisk bedre for hvergang.


Nej det lyder som en utrolig dum idé.
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 353
Tilmeldt: 9. jun 2010, 13:22
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



fisken skrev:
Danté skrev:no pain no gain drenge, Jeg ka oss godt selv mærke det man tager 5 sæt stadig væk, det ska trænes væk :), bliver faktisk bedre for hvergang.


Nej det lyder som en utrolig dum idé.


ikk for mig.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 507
Tilmeldt: 26. dec 2008, 00:33
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg har været til læge med selv samme problem, døjede med at lave dips og chin ups uden at jeg fik ondt i midten af brystet. Min læge mente at det var bryst musklen der træk i mine ribben, og at jeg derfor har skulle holde mig fra de øvelser i noget tid nu. Havde også problemer med at brystet sagde knæk, dette var bryst musklen også skyld i.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1305
Tilmeldt: 1. okt 2009, 10:41
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Danté hold nu kæft. Jeg tror du har misforstået "no pain no gain", det handler ikke om at køre sine led eller andet i sænk og smadder.
Min ven havde noget lignende (eller det samme) engang, han blev ved med at træne dips, men stoppede da han knap kunne sove om natten pga. smerter. Han kom til lægen, og han fik at vide det var noget betændelse ved brystbenet, så vidt jeg husker.
Brugeravatar
 
Reputation point: 160
 
Indlæg: 3557
Tilmeldt: 18. jun 2008, 14:43
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Danté skrev:no pain no gain drenge, Jeg ka oss godt selv mærke det man tager 5 sæt stadig væk, det ska trænes væk :), bliver faktisk bedre for hvergang.


så du vil også mene et brækket ben skal løbes væk?

Det er jo bare dumt at skrive sådan, og det ved du forhåbentlig også. DOMS er en god ting, men alle andre typer smerter skal man aldeles ikke ignorere. Det er kroppen måde at sige fra på, og fortælle der er noget galt.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3020
Tilmeldt: 25. maj 2008, 11:04
Geografisk sted: Frederikssund
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 145.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (1)
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Fitness & bodybuilding




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster