Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 64612 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Flatreal
Vores medlemmer har i alt skrevet 2048800 indlæg i 99721 emner
0 nye indlæg i dag
mic skrev:Jeg har selv bookmarked artiklen for et stykke tid siden - og vil følge lidt med i din log under dit forløb.. Jeg overvejer det nemlig selv som mit næste projekt efter S.D.H.
Balboa skrev:mic skrev:Jeg har selv bookmarked artiklen for et stykke tid siden - og vil følge lidt med i din log under dit forløb.. Jeg overvejer det nemlig selv som mit næste projekt efter S.D.H.
Ja det er helt sikkert en spændende måde at træne på.
Hva er din holdning til at jeg kun træner 2 gange ugenligt? Jeg vil "bare" gerne stige i de 4 core løft og det burde vel være nok med 2 gange træning om ugen?!
mikkel_baech skrev:Balboa skrev:mic skrev:Jeg har selv bookmarked artiklen for et stykke tid siden - og vil følge lidt med i din log under dit forløb.. Jeg overvejer det nemlig selv som mit næste projekt efter S.D.H.
Ja det er helt sikkert en spændende måde at træne på.
Hva er din holdning til at jeg kun træner 2 gange ugenligt? Jeg vil "bare" gerne stige i de 4 core løft og det burde vel være nok med 2 gange træning om ugen?!
nu skriver du de fire "core" løft? hvad mener du specifikt med det?
mikkel_baech skrev:ok superskulle bare lige være sikker på hvad du mente da nogen når de refererer til FIRE store istedet for tre nogengange mener BOR og ikke skulderpres
held og lykke med forsøget
the-QB skrev:Har ingen erfaring med Wendler 5-3-1, men to ugentlige træninger kan man sagtens blive stærkere af .. #62 herinde, steg betragteligt ved 2 sessioner med vægte om ugen, men det indeholdt så også en del andre træningsmetoder ..Han har outlined sin vægtprogression i en post på et tidspunkt..
ST skrev:Har ikke lige bogen ved mig, men han skriver, at man sagens kan træne 2 gange om ugen, men du skal blot være opmærksom på det max, man løfter udfra i andet løft, også skal være et max, du har lavet efter, at du allerede har kørt en øvelse.
ST skrev:Desuden skriver han, at man skal glemme sit ego, når man indtaster sit max løft i excel. Man skal hellere bruge for lidt end for meget.
ST skrev:En anden ting er, at du nok skal være indstillet på at køre mere end én cyklus og mht. til max-test, så skriver han om, at man i starten skal glemme alt om at teste sit 1RM og istedet koncentrere sig om at slå sine reps i sidste sæt, som er all out.
ST skrev:Mht. assistance work, så skriver han (på hans gode måde), at hvis man ikke kan give en retfærdiggørelse om hvorfor man har valgt en specifik øvelse, så skal man ***** glemme den.
Han siger også, at man skal passe på med at lave for mange øvelse (Og måske især, når du vil træne de 2 løft sammen).
TheFatboy skrev:Er ikke 100% sikker, men jeg tror at Thomas Jagd sagde god for det i en anden tråd, hvis det betyder noget for dig
Han siger også, at man skal passe på med at lave for mange øvelse (Og måske især, når du vil træne de 2 løft sammen).
ST skrev:Han siger også, at man skal passe på med at lave for mange øvelse (Og måske især, når du vil træne de 2 løft sammen).Tja jeg mener nu at det er okay det assistance work jeg har valgt. Jeg kører lidt flere øvelser med med midnre sæt. Jeg tror nu at man kan klare det, jeg har jo god til at restituere i.
Synes også det er nogle gode øvelse, du har valgt og når du kun træner 2 gange om ugen, så er der også go' restitutionstid. Han gør bare meget ud af, at det her er "Less is more" og kvalitet over kvantitet osv.
Jeg har slev trænet for dumt ift. min resituering og er sikker på, at jeg vil få noget ud af programmet, når jeg starter om 3-4 uger.
Ja er klar over han siger: It's assistance work it don't fucking matter![]()
Men han har jo stadig assistance work med. Fx 5x10 i en presse og 5x10 i en trække øvelse. Så kan ikke se problemet i det assistance work jeg har valgt, men det kan være jeg bliver klogere![]()
ST skrev:Ja er klar over han siger: It's assistance work it don't fucking matter![]()
Men han har jo stadig assistance work med. Fx 5x10 i en presse og 5x10 i en trække øvelse. Så kan ikke se problemet i det assistance work jeg har valgt, men det kan være jeg bliver klogere![]()
Lige præcis. Jeg tror, at det er helt fint.
Søren W skrev:Præcise max er ikke vigtige til 5/3/1, guestimates er fine nok, da man alligevel skærer 10% af maxet, inden vægtene til programmet beregnes. Endvidere er det mere eller mindre ligegyldigt, hvor præcis det er, fordi man i det sidste sæt skal reppe ud, altså gør det ikke så meget hvad der er på stangen. Det er jo heller ikke meningen man skal køre én cyklus og så er den skid slået, så hvis man har skudt for lavt i første cyklus, så kommer der jo flere kg på i den næste.
Søren W skrev:Det er korrekt, jeg mener ikke det er vigtigt at bestemme sine max helt præcist inden man går i gang, det betyder ikke det store. Mht. dit assistance work synes jeg det er alt for tungt og du har intet til baglårene. I det hele taget er der enormt lidt til understellet.
Søren W skrev:Jeg er uenig i at alm. dødløft er en god baglårsøvelse, men det er selvfølgelig op til dig selv hvad du vil. Jeg synes at 5 reps er for lidt i assistance work, det bliver imo for tungt, jeg ville sigte efter 8-15 reps.
Søren W skrev:Det er kun i chins og pullups jeg går efter 50 reps i alt, men det kan jo gøres på mange andre måder, det er mere eller mindre ligegyldigt, det er bare godt til at motivere mig. Generelt ville jeg lave flere forskellige øvelser som assistance work så du kommer "mere omkring", du skifter i forvejen mellem BB og kabel rows, så hvorfor ikke skifte mellem dips og DB pres? Dips og bænk KAN være gode pec-øvelser, men det er ikke sikkert de er det, det er de ikke for mig jeg bliver nødt til at ty til DB pres og flyes for at få ramt pecs ordentligt. Evt. ville jeg også skifte DB skulder pres ud med lateral raise for ikke at få for mange presseøvelser. Mht. benene ville jeg tilføje SLDL på squat dagen og leg curls på dødløft dagen.
Søren W skrev:Det forslag kan jeg bedre lide, 5x max er fint nok. Din forlårs øvelse om torsdagen kunne evt. være noget unilateralt, jeg laver selv walking lunges.
Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 0 gæster