Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1129
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1126

Følg bodybuilding.dk på

2-split program

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej BB.dk!

Jeg har det seneste år trænet efter programmet Back To Basics – Round II. Men da jeg ikke længere har tiden til 6 ugentlige træninger, har jeg været på udkig efter et nyt program.
Jeg har bl.a. kigget på Back To Basics – Round I, Maxer.dk's 2-split træningsprogram - træk/pres (http://maxer.dk/artikler/2-split-traeningsprogram), RAMP-UP samt et 2-split træningsprogram af Jonas Hoffmann med low-rep og high-rep dage (http://insidefitness.dk/jonas-hoffmann- ... sindssygt/).

Det program der fangede min opmærksomhed mest var Jonas Hoffmann's. Jeg blev især fanget af hans skiftevis brug af low-rep og high-rep dage.
Dog er Jonas' program delt op over 5 ugentlige træningen, hvilket jeg ikke har tiden til.

Jeg satte mig derfor ned, og prøvede at kreere mit egent program som et mix af de oplistede programmer.

Dette blev mit resultat:

Billede

Det er tænkt, at skulle køres; mandag og tirsdag, pause, torsdag og fredag, pause, mandag og tirsdag, pause osv...

Som i kan se, så har jeg valgt at reprangen på low-rep dagene er 5x5 i de store øvelser, og lidt højere i støtte øvelserne. Jeg valgt at køre 5x5 i de store øvelser, da jeg gerne ville opbygge noget mere styrke.

Hvordan synes I alt i alt det ser ud? Jeg tager imod ris og ros med kyshånd! :pumping:

Mvh.

Reputation point: 10

Træner her: Alhedens Motion og Sundhed

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 150.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Umiddelbart ser det jo okay ud.

Hvilken form for progression har du tænkt dig at bruge på; bænk, squat, military press og sumo dødløft?
"We're Fragments of Fiction!"
Brugeravatar

Reputation point: 95

Logbog: Vis logbog

Ved B2 vil jeg bytte om på squat og sumo dødløft (ikke gentagelser og reps, kun øvelserne), så du ikke skal squatte efter du har givet lænden en del tæsk via dødløft
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: Århus

Hej drenge!

Mange tak for jeres svar! :drink:

Pedes92 skrev:Umiddelbart ser det jo okay ud.

Hvilken form for progression har du tænkt dig at bruge på; bænk, squat, military press og sumo dødløft?

Jeg har tænkte mig at smide 2,5 kg på, om ugen, i de store øvelser som i SL.

Jok skrev:Ved B2 vil jeg bytte om på squat og sumo dødløft (ikke gentagelser og reps, kun øvelserne), så du ikke skal squatte efter du har givet lænden en del tæsk via dødløft

Jeg kan godt se pointen i, at bytte om på sumo dødløft og squat. Men i B2 ligger mit fokus jo på tung ryg - vil squat ikke tage for mange kræfter fra mit dødløft så?

Mvh.

Reputation point: 10

Træner her: Alhedens Motion og Sundhed

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 150.00

Logbog: Ingen logbog

Wilson skrev:
Jok skrev:Ved B2 vil jeg bytte om på squat og sumo dødløft (ikke gentagelser og reps, kun øvelserne), så du ikke skal squatte efter du har givet lænden en del tæsk via dødløft

Jeg kan godt se pointen i, at bytte om på sumo dødløft og squat. Men i B2 ligger mit fokus jo på tung ryg - vil squat ikke tage for mange kræfter fra mit dødløft så?

Mvh.

Du kan også sagtens køre squat efter dødløft, men du vil højest sandsyndligt kunne flytte flere kilo, hvis du squatter først. Squat "rister" ikke din lænd på samme måde som dødløft med høj intensitet, men bruges stadig meget til at få et godt opspænd i squattet. Hvis du har en træt lænd, vil du have svært ved at lave et ordentligt opspænd.

Der er sikkert én herinde der kan forklare det meget bedre end jeg, men nu har jeg da prøvet. :)
"We're Fragments of Fiction!"
Brugeravatar

Reputation point: 95

Nu skal det så siges at sumo dødløft skåner lænden gevaldigt i forhold til konventionel, så jeg synes det er fint.
Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster