Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69626 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1355
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1352

Følg bodybuilding.dk på

░░░ CANONS & CANNABINOIDS ░░░

Udskriv emne

Opret en logbog og lad andre følge din træning

Tilbage til Logbog

CaliWali skrev:
Benjamin Reilly skrev:
CaliWali skrev:Er man så ikke bare en lille smule idiot? Jeg spørger bare, at du ved det. Nemlig.

Jo. Jo det er ret dumt, og dermed idioti. Men jeg regner med, at kunne træne let torsdag. Jeg tager dog ingen chancer.

Du må endelig skrive, hvis du en eftermiddag er i Hvidovre, og skal træne. Så tager vi op i Target.
Dette burde jeg nok have skrevet i din log, men eftersom den er lukket er det lidt svært, ikk'.

Det er sjældent jeg bruger mine eftermiddage i Hvidovre, om end jeg var der i dag - besøgte min farmor. Hun er indlagt fordi hun ej kan skide. Jeg skriver selvsagt hvis jeg en dag er i Hirdovre, og er i en tilstand der tillader træning.
Most everyone's mad here.
Brugeravatar

Reputation point: 192

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Jeg gad godt have en træning med Jer. Jeg tror pauserne i mellem sets ville være noget af det længste jeg har oplevet. Og det siger ikke så lidt.

Reputation point: 232

Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Squat: 210.00
- Dødløft: 220.00

andreas7074 skrev:Jeg gad godt have en træning med Jer. Jeg tror pauserne i mellem sets ville være noget af det længste jeg har oplevet. Og det siger ikke så lidt.

Hvad er det helt præcist du antyder? At vi er styrkeløftere?
Brugeravatar

Benjamin Reilly skrev:
andreas7074 skrev:Jeg gad godt have en træning med Jer. Jeg tror pauserne i mellem sets ville være noget af det længste jeg har oplevet. Og det siger ikke så lidt.

Nej? Det er I for svage til. Jeres samtaleemner er bare hilarious.

Styrkeliste

andreas7074 skrev:
Benjamin Reilly skrev:

Men man kan jo være styrkeløfter i sjælen. Eller noget.

Bare rolig vi er slet ikke sjove i virkeligheden.
Brugeravatar

Benjamin Reilly skrev:
andreas7074 skrev:
Benjamin Reilly skrev:

Men man kan jo være styrkeløfter i sjælen. Eller noget.

Bare rolig vi er slet ikke sjove i virkeligheden.

"Jeg er styrkeløfter".."I sjælen"...Det virker ikke rigtigt, synes jeg.
Bare rolig? Hv....Well.. Det tror jeg altså I er.

Styrkeliste

Jeg må desværre indrømme, at jeg ikke har haft tid til de længere, og dermed gode træninger, i denne uge. Jeg har været optaget af idræts performance på mit gymnasium, hvilket er meget hyggeligt, men utroligt tidskonsumerende. Desuden har jeg yderligere 20 afleveringstimer i denne uge, ligesom sidste uge, som jeg ikke fik lavet alle opgaver i, da vi skulle lave performance, og jeg skulle træne, og snakke med gamle mennesker, og brokke mig her på forummet.
Når jeg er sur, så skriver jeg prosa, og snakker svensk. Når jeg er rigtig sur, snakker jeg norsk blandet med spansk blandet med selvopfundne ord, mens jeg kaster med ting. I dag er jeg dog blot sur:

Jeg stillede mig op, for at se mig selv i spejlet. Mit hår havde fået en ny egenskab; Det kunne stå af sig selv. Og jeg lod det stå der, mens jeg så på mig selv i spejlet. Mens jeg iagttagede mit hår. Det var besynderligt, at jeg aldrig havde lagt mærke til, at mit hår, havde denne egenskab. Jeg tænkte, om man kunne tage det af, så jeg greb fat om mine hårrødder, og rev til. Til at starte med, skete der ikke nået, men så gav håret sig med et ryk, og slap stille og roligt min hovedbund. Man kunne se hårsækkene sidde for enden af hvert eneste lille hår, som et par vanddråber. Jeg satte mit hår fra mig, og betragtede nu mit skallede hoved. Det klædte mig ganske vidst, blev jeg enig med mig selv om.

Her er min inferiøre træning fra i dag. Jeg trænede her i aftes, kl. 19:30-21:00 (da vi skulle øve det der performance opvisning) hvilket er alt for sent IMO.
Den får 3 pøls' ud af 5 pøls'. Jeg måler ting i pøls' fra nu af. Deal with it.:
ER = Extended range of motion

DB Bench Press ER R1-2 30X0
?x15
?x17,5
6x25 virkelig, virkelig sølle i dag.
6x25
6x25
6x25
5x25
5x25

Incline DB Bench Press ER R1-2 ?0X0
?x17,5 focus on da feeeeel
?x17,5
?x17,5
?x17,5

Pec Press Machine R1
10x50
10x50
8x50

A1) Y-raises R0 3022
?x2
?x2
?x2
?x2

A2) WG BOR - Elbows out: 90º R0 20X2
10x60
10x60
8x60
8x60

A3) CS T-bar Row - Elbows semi out: 60-70º R2-3
12x30
10x30
8x30
8x30

B1) DB Fly ER R0 4-51X0
?x12,5 focus on da feeeeel
?x12,5
?x12,5
?x12,5

B2) W. Pull-ups R2 30X1
8x5+
8x5+
8x5+
7xBW

Standing NG DB Press R1 20X0
8x17,5
10x17,5 godt opspænd
8x17,5
8x17,5

C1) OH DB Extension R0 2-30X0
15x20
13x20
10x20

C2) Straight-bar Biceps Curl R1 2-30X0
12x30
10x30
10x30

Havde ikke tid til mave.
Sidst rettet af Funken 25. feb 2014, 22:57, rettet i alt 1 gang.
Welcome my son, welcome to the machine.
Brugeravatar

Reputation point: 45

Geografisk sted: Tiergarten

Styrkeliste
- Squat: 35.00

Nu kan vi alle hvile i fred.
JMT, 2017 skrev:"Hvad skal man med omega-3 når man har en stor tissemand?"
Brugeravatar

Reputation point: 178

Styrkeliste
- Bænkpres: 4.25
- Squat: 200.00
- Dødløft: 3.98

Mapsen skrev:
Benjamin Reilly skrev:
Mapsen skrev:FFFFFFUUUUUUNKEN! TRÆNER DU OVERHOVEDET?!!

Ja, hvor i helvede er det overkropspas du lovede os?

Jeg tror slet ikke FUNKEN gider træne mere. Han vil hellere spise REGNBUEIS og se RAMBO-film!

Jeg er vild med begge, i al fald - bare ikke den brune. Altså isen. Den smager altid harsk, synes jeg. Det er nok bare mig.
Brugeravatar

Styrkeliste

Funken skrev:
Mapsen skrev:
Benjamin Reilly skrev:
Mapsen skrev:FFFFFFUUUUUUNKEN! TRÆNER DU OVERHOVEDET?!!

Ja, hvor i helvede er det overkropspas du lovede os?

Jeg tror slet ikke FUNKEN gider træne mere. Han vil hellere spise REGNBUEIS og se RAMBO-film!

Jeg er vild med begge, i al fald - bare ikke den brune. Altså isen. Den smager altid harsk, synes jeg. Det er nok bare mig.

Nej det er ikke. Den brune er fucking ækel. Den røde er dejlig.

Styrkeliste

Benjamin Reilly skrev:
CaliWali skrev:
Benjamin Reilly skrev:
CaliWali skrev:Er man så ikke bare en lille smule idiot? Jeg spørger bare, at du ved det. Nemlig.

Jo. Jo det er ret dumt, og dermed idioti. Men jeg regner med, at kunne træne let torsdag. Jeg tager dog ingen chancer.

Du må endelig skrive, hvis du en eftermiddag er i Hvidovre, og skal træne. Så tager vi op i Target.
Dette burde jeg nok have skrevet i din log, men eftersom den er lukket er det lidt svært, ikk'.

Det er sjældent jeg bruger mine eftermiddage i Hvidovre, om end jeg var der i dag - besøgte min farmor. Hun er indlagt fordi hun ej kan skide. Jeg skriver selvsagt hvis jeg en dag er i Hirdovre, og er i en tilstand der tillader træning.

Min farmor bor i Rødovre og har stomi. ANOTHER CLUE
Brugeravatar

Styrkeliste

Funken skrev:
Benjamin Reilly skrev:
CaliWali skrev:
Benjamin Reilly skrev:

For FUCK SAKE.

Her er noget Ze Frank, elsk det:

Brugeravatar

Benjamin Reilly skrev:
Funken skrev:
Benjamin Reilly skrev:
CaliWali skrev:
Benjamin Reilly skrev:

For FUCK SAKE.

Her er noget Ze Frank, elsk det:

Det kan jeg godt lide. Det er godt. Han freaker mig dog lidt ud med hans ikke-blinkende øjne.

EDIT: Du kender det sikkert i forvejen, men jeg er fan af Vsauce på ubegribelige astronomiske niveauer. Jeg har næsten set alle deres videoer. BEGYND:
Brugeravatar

Styrkeliste

Vsauce er AWSAUCE
Proud member of Team Fat Ups.
Brugeravatar

Reputation point: 68

Træner her: TarGet Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 40.00

Vsauce er dejligt, Michael(Vsauce1) kan dog opsummeres således:
Brugeravatar

Benjamin Reilly skrev:Vsauce er dejligt, Michael(Vsauce1) kan dog opsummeres således:

Det er suverænt det der!
"Biebs"
Aiming for, "Junior Fat-Ups Master"
Brugeravatar

Reputation point: 69

Geografisk sted: København k

Kostplan: Ingen kostplan

Halløj, du skal fucking i Target på lørdag, at the 12 OH CLOCK
Brugeravatar

Benjamin Reilly skrev:Halløj, du skal fucking i Target på lørdag, at the 12 OH CLOCK

Det er faktisk 12:10 ish.
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg trænede i dag, og jeg trænede længe, hvilket var godt. Det kunne jeg godt lide.
EDIT: Skriver den ind senere.
Brugeravatar

Styrkeliste

Det gik godt til vores fremvisning af performance, dvs. vi fik tolv. Hvilket er godt. Jeg har også fået min SRP tilbage. Den gik også godt, så det er jo godt. Alt er godt, rart. Jeg var helt Happy i dag, hvorfor jeg også gik og nynnede denne hele dagen:

Træning fra i går, i dag var off.

Deadlift | R:2-2½ | T: 3-41X1 |
?x70
8x100
8x110
8x110
8x110
8x110

Front Squat | R:2 | T: 2-32X2-3 |
?x30
?x30
8x70
8x80
8x80
8x80
10x70

DB Bulgarian Split-squat - FFE | R:½ | T: 2-3110 |
10x20 | 10x20
9x20 | 10x20
8x20 | 8x20

Lying Leg Curl
12x40
9x40
8x40
8x40

Standing Calf-raises
10x120
10x120
8x120

A1) DB Decline Sit-up
12x10
10x10
10x10

A2) Cable Sidebends
blabla

+ noget okklusioneret biceps og lidt foaming
Brugeravatar

Styrkeliste

I morgen skal jeg lege sammen med team BBC. Det bliver godt. Jeg skal desuden træne ben, så det er jo godt.
Brugeravatar

Styrkeliste

Funken skrev:I morgen skal jeg lege sammen med team BBC. Det bliver godt. Jeg skal desuden træne ben, så det er jo godt.

Så ska' jeg nok tælle dine reps, så du kan gå all out platz ogholde fokus på the reps!
Edit
Jeg tror jeg vil have mig en af de dersens shakes du omtalte som ekstra awesome! De koster en flad 50'er ikk'?
Brugeravatar

Styrkeliste

CaliWali skrev:
Funken skrev:I morgen skal jeg lege sammen med team BBC. Det bliver godt. Jeg skal desuden træne ben, så det er jo godt.

Så ska' jeg nok tælle dine reps, så du kan gå all out platz ogholde fokus på the reps!
Edit
Jeg tror jeg vil have mig en af de dersens shakes du omtalte som ekstra awesome! De koster en flad 50'er ikk'?

Tak, ven. Men så må du også love mig, at råbe ad mig, som var jeg din slave. Det kan jeg nemlig godt lide.
Angående det med shaken, så ved jeg det faktisk ikke. Sidst jeg fik en, var til Target fællestræning for lang tid siden. Bone er nok mere sagkyndig hvad det angår.
Brugeravatar

Styrkeliste

I dag trænede jeg. Det gjorde jeg egentlig også i går. Jeg har bare ikke skrevet den ind endnu. I dag vil jeg dog skrive den ind, da det er var ben dag, og da det var fællestræning i Target, med team de anorexia ut anabolicus, som bestod af Sp0derman, Cali og den nykomne Muskelpianist.

Vores træning blev indledt med, at Benjamin og jeg krammede. Han løftede mig op, og krammede mig, med hans store arme. I et split sekund følte jeg en stærk intens akt af aktualitet, som at alt var aktuelt i netop dette øjeblik, og at det derfor var aktualitet. Eksistensen af Benjamins og min tilstedeværelse, i krammet, manifesterede sig således, at jeg følte mig eksisterende, hvilket var godt. Så det er jo godt. Jeg fandt senere ud af, at Benjamin jo også var eksistentialist, så det er jo godt. Godt, så.
Muskelpianisten havde flotte hænder. Det var tydeligt at se, at han var pianist. Da jeg hilste på ham, studerede jeg også hans hænder. De var meget pianistisk, hvilket er et totalt legitimt adjektiv, hvilket er sejt.
Cali stod bare og så swole ud, som altid. Han har sådan en særlig aura af swoleness omkring sig. Specielt ved hans glutes. Hans glutes har et maximum gravitationsfelt, og virker konkret fysisk tiltrækkende - ikke legemligt, men helt reelt fysisk tiltrækkende. Jeg måtte sige til ham, at han skulle gå væk, da jeg squattede, da jeg mistede balancen flere gange, på grund af hans massive gravitative glutes.
Alt i alt, så var det en hyggelig træning, eller som Benjamin ville sige det "lige til at hugge i".
Vi snakkede desuden meget om TV, og reality programmer. Cali kom med et forslag om, at man burde lave et realityprogram, som gik ud på, at realitystjerner skulle have et køleskab på rygge, mens de løb ned ad en stejl bakke med min. 45 graders hældning, og den der så kom først ned, måtte æde alt det, der var i køleskabet.
Jeg kom med et forslag om, at man burde lave den store bagedyst, med de unge mødre.
Det grinte vi lidt af, og så løftede vi nogle vægte. Muskelpianisten er meget stærk i squatten. Han squattede godt, og hårdt. Når han squattede råbte vi alle "Kom nu for helvede Mozart! og Pres for Beethoven!. Jeg gjorde det også under mine egne worksets, og kunne mærke en mærkbar forskel. Mozart var faktisk også en god squatter. Legend tells, that he could squat 2 pianos while playing ave verum corpus, hvilket var meget belejligt, på et tredje.
Efter træningen, prowlede vi, hvilket også var træning, men uden for vores individuelle træningsregime. Det var hyggeligt.

Efter træningen, altså efter træningen, efter træningen (træningception), snakkede vi. Vi snakkede meget og længe. Det var rart, at snakke. Vi redegjorde kort for vores individuelle livshistorie, og deklamerede anekdoter fra hverdagen, hvilket jeg elsker. De er nogle dejlige nogen, de dejlige fyre.

Her er min træning:

OL ATG Squat | R:1-2 | T:2-30X1-3 |
?x20
?x70
10x110
10x110 Bælte herfra
6x110 for kort pause
7x110 tilpas pause
8x100

Hack Squat
20xBW
?x70
?x70
?x70
?x70

Romanian Deadlift
8x100
6x100
6x100

Decline Situps
?x5+
?x5+
?x5+
______________ SNAKKE PAUSE ______________

Prowler
3 x 1 bane x 40+prowler

Brugeravatar

Styrkeliste

de anorexia ut anabolicus - True dat. Det er det sejeste navn for os. Det var i sandhed en sjovt træning. Også det der slædeskub til sidst. Kan sgu ikke huske hvad det hedder, men det er en ganske forminice måde lige at smadre sig selv totalt.
Calis bukser er som skabt til de pæne glutes, han bære rundt på. Kan godt forstå du lige skulle mærke!

2 REPS FOR MOZART!!
Aiming for, "Junior Fat-Ups Master"
Brugeravatar

Reputation point: 69

Geografisk sted: København k

Kostplan: Ingen kostplan

Jeg sætter aldrig mine hænder på den prowler igen. AD.
Brugeravatar

Styrkeliste

Hvordan går det med dine lucide drømme? Har altid gerne ville prøve at flyve
Brugeravatar

Reputation point: 152

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 117.50
- Dødløft: 157.50

Da det er søndag, og jeg har spist mine pandekager, har jeg ikke noget at lave. Jeg vil derfor begynde en miniserie omhandlende historiske, politiske og racistiske årsager til kriminaliseringen af diverse rusmidler. Jeg vil dernæst sammenligne med nutidens lignende tendenser.

DISCLAIMER:
Vær dog sød at komme med konstruktiv kritik til evt. debat, hvis du har noget. Jeg gider ikke noget mudderkastning.[/i]

Eskapistiske tendenser - DEL 1

Narkotika. Et lægemiddel og en sinds stimulans. Brugt gennem årtusinder til alt fra medicin til hedonistiske tendenser. Men hvad er narkotika, specifikt?

Narkotika
Når man snakker om narkotika, er der tale om en bred vifte af stoffer, som påvirker centralnervesystemet. Disse stoffer kan opdeles 3 grupper:

1. Neuroleptika (Antipsykotikum): Medicinske præparater, der anvendes til behandling af psykiske sygdomme.
2. Bedøvelsesmidler (Anæstetikum): Anæstesiologiske præparater til anvendelse ved lokalbedøvelse, regional bedøvelse og narkose.
3. Rusmidler (Narkotikum): Centralstimulerende stoffer, euforiserende stoffer, psykedeliske stoffer mm.

Jeg vil i følgene indlæg primært beskæftige mig med sidstnævnte. Jeg vil i de følgende afsnit redegøre for årsagen af kriminaliseringen af henholdsvis opium, kokain og hamp (cannabis).

Der er ingen tvivl om den mulige kausale skadevirkning af et narkotikum, ved et misbrug, er eklatant. Narko kan være farligt. Men hvorfor tager folk så narko? Hvorfor er narkomani en så hyppig demografisk tendens? Og hvad er fordelene af ulemperne ved legalisering kontra kriminalisering – og vice versa?
For at svare på disse spørgsmål, bliver man nød til at danne sig et holistisk perspektiv - både historisk, økonomisk og samfundssocialt.

War on Drugs eller War on Race?
Hvis man ser på narkokriminalisering i et historisk perspektiv, så har kampen mod narko aldrig handlet om narko – den har handlet om raceforhold.

Den forbudte opium
I 1800-tallet var opium, morfin og heroin trivielle selvmedicineringspræparater. Disse opioider, som blev tilskrevet af en læge, men også kunne købes i små doser i butikker, var også kendt under navnet ”G.O.M – God’s own medicine”. De blev brugt til alt fra ”Women’s trouble” (i.e. menstruationssmerter) og hovedpine til dementia og diabetes. Det blev også brugt som smertestillende til de sårede soldater under Den Amerikanske Borgerkrig. Det var simpelthen et middel, som blev brugt til alt fra små skavanker, men også kroniske lidelser. De blev brugt af børn og gamle, og også til dyr. Opioider var således set på, som et almindeligt smertestillende, ligesom hovedpinepiller i dag, mens misbrugere af disse også var set på som syge mennesker, der skulle hjælpes – ikke som kriminelle.

Billede

Billede

Asiatere strømmede til USA i anden halvdel af 1800-tallet, for at få arbejde. USA var i gang med at bygge the great Western railroads, og det var et velsøgt arbejde for kineserne. Kineserne arbejdede længere end den generelle hvide amerikaner, og til en lavere pris. De havde også taget deres ”opium dens”, eller opium huler, med, og disse blev brugt flittigt af den hvide amerikanske befolkning, både af mænd, kvinder men også børn.

Billede

I 1875 blev opium, som en af de første stoffer, kriminaliseret i Californien, med udgangspunkt i San Francisco. Men hvorfor? Opioider var jo et alle mands eje, og hjalp mange mennesker med deres daglige lidelser.
Den primære årsag var, af de kinesere, som immigrerede til USA for at få arbejde, og for en meget lav løn, i stigende grad, overtog de hvide mænds job. Man kan kalde det den tids social dumping. Derfor kriminaliserede man opium i Californien, for på den måde kunne man afskaffe mange af de opium huler, som var by-kinesernes primære levebrød. Man kunne fængsle dem, og på den måde skabe flere arbejdspladser til de hvide amerikanske mænd.
Politikerne vidste jo godt, at man ikke bare ville kunne smide folk i fængsel, fordi de var kinesere, men fordi, at de røg opium. Smart.
Samme politiske taktikker ses også ved kriminaliseringen af kokain.

Den forbudte kokain
Tusindevis af negere immigrerede efter tiden omkring 1. Verdenskrig fra sydstaterne til nordstaterne, for at få arbejde i de industrialiserede storbyer. Dette blev kendt som the First Great Migration. Jim Crow lovene var stadig i fuld flora, og i starten af 1900-tallet, begyndte der at komme racistiske udtalelser i aviserne om negerne som, ligesom kineserne, arbejdede længere, hårdere og til en lavere løn end de hvide amerikanske mænd. Mange arbejdsgivere valgte derfor at ansætte negere og kinesere, da de var bedre i drift, og billigere. Fordi at de arbejdede hårdt og ikke havde mange penge, gjorde mange af negerne sig brug af kokain, som virker opkvikkende på CNS, og dermed øger arbejdsintensiteten og arbejdskapaciteten. I aviserne blev de fremstillet som umenneskelige stærke og skudsikre. Politiet ville have større rifler, for at kunne beskytte sig mod the ”cocaine-crazed negroes”.

Billede

Den 19. december 1914, trådte the Harrison Narcotics Tax Act I kraft. Denne nye lov, som var blevet fremført af Francis Burton Harrison, indbefattede beskatning og regulering af opioider og koka-produkter. De lavere klasser, som primært bestod af immigranter fra Afrika og Kina, og hvoraf mange af dem var afhængige af enten opium eller kokain, havde ikke råd til at betale for disse relativt dyre rusmidler længere, og hvis de prøvede at skaffe dem på kriminel vis, blev de sat i fængsel. Smart.
Samme mønster ses i kriminaliseringen af cannabis – senere mere notorisk kendt under navnet marihuana.

Den forbudte marihuana
Hamp har været brugt i årtusinder, og var i 1800-tallet en af de mest anvendte medicinske præparater og mest brugte industrielle materialer. I 1841 introducerede den skotske læge William Brooke O'Shaughnessy cannabis for den vestlige medicinske verden. Gennem de kommende år, blev det kultiveret ind i mange former for medicin, bl.a. til psykotiske patienter og som smertestillende. I 1890 fik Dronning Victoria tildelt cannabis medicin af sin livlæge, Sir Russel Reynolds, for at dulme hendes menstruationssmerter.
Hamp var heller ikke nogen økologisk belastning at dyrke - tværtimod - da det hverken behøvede gødning eller sprøjtning. I begyndelsen af 1930’erne besluttede landbrugsministeriet at fremme hampproduktionen, og i 1937 blev der patenteret en maskine som lettere kunne frigøre hamptaverne. Uafhængighedserklæringen blev nedskrevet på hamp papir, da det var normalt papirs kvalitet langt overlegent. Hamp vokser meget hurtigere end træer, og biomassen til papirfremstilling var derfor meget højere, faktisk 4,1 gange så høj som konventionel træproduktion, hvis man så på landbrugsministeriets Bulletin 404 fra 1916.
Og alligevel blev hamp kriminaliseret efter The Marihuana Tax Act of 1937.

Billede

For at vide hvorfor, at hamp blev kriminaliseret, må vi få et indblik i det gemte motiv, som primært kan ledes tilbage til 3 store amerikanske virksomheder.

Hearst & Dupont
William Randolph Hearst var stifter af Amerikas dens tids største avis. Han var også ejer af store skovarealer, og hvis hampproduktionen steg, ville hans skovarealer falde betragteligt.
En anden virksomhed, som ville tabe betragtelig summer penge, var kemikaliefirmaet DuPont. Dupont skabte i 1935 nylon, som var en af de eneste materialer der kunne hamle op med kvaliteten af hamp. Han havde også patenteret 80 % af hans firma til plastik og olie. DuPont, som blev stiftet i 1802, havde store lån i the Mellon Bank of Pittsburgh, som var eget af Andrew Mellon som også var finansminister på daværende tidspunkt. Mellon og DuPont var altså i forretningsmæssig symbiose, så Mellon oprettede the Federal Bureau of Narcotics, og udpegede hans nieces mand, Harry J. Anslinger, til at være direktør. Jim Crow lovene var på ingen måde slut endnu.

Billede

"Reefers [red. joints] makes darkies think they're as good as white men" (...) "There are 100,000 total marijuana smokers in the U.S., and most are Negroes, Hispanics, Filipinos and entertainers. Their Satanic music, jazz and swing result from marijuana use. This marijuana causes white women to seek sexual relations with Negroes, entertainers and any others.”
- Harry J. Anslinger

The Marihuana Tax Act of 1937, som Anslinger fremlage for det amerikanske senat den 14. april 1937, havde været under hemmelig forberedelse i 2 år. Da Anslinger fremlage sin rapport om hamp, brugte han ikke ordet cannabis eller hashish, som var velkendt af befolkningen, men marihuana, som er mexicansk for cannabis, og som de fleste i senatet ikke havde hørt om før. Han kunne derfor anlægge dette "nye stof" negative konnotationer, og dæmonisere det som han ville. Han fremstillede stoffet som værende yderst farligt, og at det i høj grad var anvendt af mexicanske immigranter. Sammen med Hearst, som gennem årene havde spredt racistiske rygter om mexicanere, negere og kinesere, fremlage Anslinger det nye lovforslag for senatet, og alle former for hamp blev forbudt. Store anti-marihuana kampagner blev propaganderet i hele USA. Mange af de mexicanere, som ligesom kineserne og negerne kom til USA for at søge arbejde, blev fængslet, fordi de røg marihuana.

TBC
____________________________________________________________________________________________________________

Det var slut på denne omgang. Næste afsnit kommer til at handle om "The Chain of Destruction", hvilket jeg selvfølgelig vil komme nærmere ind på.
Brugeravatar

Styrkeliste

DonKahle skrev:Hvordan går det med dine lucide drømme? Har altid gerne ville prøve at flyve

Det går egentlig fint nok. Jeg er røget lidt ud af den, her på det seneste, og har ikke altid lige fået skrevet i min drømmelogbog, men sådan er det jo.
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg er fan af disse indlæg. Flere af dem.
Brugeravatar

ForegåendeNæste

Tilbage til Logbog

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 44 gæster