Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65705 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049578 indlæg i 100422 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 774
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 772

Følg bodybuilding.dk på

Crossfit

Udskriv emne


Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding





Biiver skrev:
Dingo skrev:Hmm nej det var ikke DeFranco jeg tænkte på... arh irriterende, jeg kan seriøst ikke huske hvad han hed.
Det var noget med at der var nogen der pludselig svinede hans træning til og sagde at han jo ikke engang kunne dødløfte 200 kg og så lavede han en video hvor han dødløftede for 1. gang og nappede 200 kg. Ringer det nogen klokker hos nogen??? ville gerne finde videoerne igen

Ross Enamait

Slow-poke :D
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør
 
Reputation point: 168
 
Indlæg: 5555
Tilmeldt: 18. jun 2006, 09:39
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Joker skrev:
Søren W skrev:
Joker skrev:SandyFrink > Kan godt mærke dit had til CrossFit :)

SandyFrink disliker bare morons

+ alt det andet du skriver


Hehe kan kun smile af dig :hihi:

Jeg regnede heller ikke med, du ville kunne mønstre et velformuleret og velargumenteret svar, så det overrasker ikke.
Go fuck yourself.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2599
Tilmeldt: 1. apr 2009, 21:50
Geografisk sted: Odense
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 177.50
- Squat: 215.00
- Dødløft: 257.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Søren W skrev:
Joker skrev:
Søren W skrev:
Joker skrev:SandyFrink > Kan godt mærke dit had til CrossFit :)

SandyFrink disliker bare morons

+ alt det andet du skriver


Hehe kan kun smile af dig :hihi:

Jeg regnede heller ikke med, du ville kunne mønstre et velformuleret og velargumenteret svar, så det overrasker ikke.


Hehe din indre vrede bør bruges i dit træningscenter istedet :)
cheers
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 67
Tilmeldt: 7. dec 2004, 23:37
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Thomas Jagd skrev:Slow-poke :D
CNS er brændt af :D
Sad lige og læste de mange gode indlæg i tråden :´)
Brugeravatar

Moderator
 
Reputation point: 55
 
Indlæg: 6079
Tilmeldt: 4. okt 2006, 10:51
Geografisk sted: København
 
Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 302.50
- Dødløft: 292.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hvor lang tid tager den omgang i videoen i din garden of awesomeness?
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.


Jeg har en blog nu!
Brugeravatar
 
Reputation point: 635
 
Indlæg: 11131
Tilmeldt: 30. dec 2009, 23:09
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Joker skrev:
Søren W skrev:
Joker skrev:
Søren W skrev:
Joker skrev:SandyFrink > Kan godt mærke dit had til CrossFit :)

SandyFrink disliker bare morons

+ alt det andet du skriver


Hehe kan kun smile af dig :hihi:

Jeg regnede heller ikke med, du ville kunne mønstre et velformuleret og velargumenteret svar, så det overrasker ikke.


Hehe din indre vrede bør bruges i dit træningscenter istedet :)

Vrede ville kræve du ragede mig en høstblomst :)
Go fuck yourself.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2599
Tilmeldt: 1. apr 2009, 21:50
Geografisk sted: Odense
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 177.50
- Squat: 215.00
- Dødløft: 257.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Så så drenge, koldt vand i blodet. Den er ved at gå over i noget fnidder.

Men joker, du må også kunne forstå at folk bliver irriterede af at de faktisk skriver lange og velformulerede indlæg og at du så gang på gang bare skriver korte og lidt ligegyldige svar tilbage istedet for at argumentere tilbage.

Og ja det var Rosstraining jeg tænkte på. Det er seriøst workout
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar
 
Reputation point: 650
 
Indlæg: 25731
Tilmeldt: 12. maj 2007, 09:47
Geografisk sted: Hvidovre
 
Træner her: Workout & Fitness club
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (18)
Kostplan: Vis kostplan



Legend skrev:Hvor lang tid tager den omgang i videoen i din garden of awesomeness?


I videoen er bare sådan lidt random.. men vi kører fx. 25 tireflip mens den anden laver så mange pushpress man kan nå på den tid. Så konkurrere man 2 og 2 og laver måske 10 forskellige stationer. Uden pause, hvis man ønsker pause må den anden hvis han kan bare gå igang og tælle. Når alle stationer er gennemført så skifter man så den anden tæller.. Så tæller man 2 og 2 sammen til sidst og ser hvem der har fået flest. Det gør at man presser sig til det yderste.

300 meltdown klarede jeg første gang på 12:01 minut for en uges tid siden.. ikke vildt impressive, men det er satme hårdt. i kan prøve engang hvis i vil have lidt cardio :)
cheers
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 67
Tilmeldt: 7. dec 2004, 23:37
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Joker skrev:300 meltdown klarede jeg første gang på 12:01 minut for en uges tid siden.. ikke vildt impressive, men det er satme hårdt. i kan prøve engang hvis i vil have lidt cardio :)


Hvordan er din stil i forhold til videoen? Laver du også halve burpess og 3/4 swings? Bruger du en 24'er?
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.


Jeg har en blog nu!
Brugeravatar
 
Reputation point: 635
 
Indlæg: 11131
Tilmeldt: 30. dec 2009, 23:09
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Dingo skrev:Så så drenge, koldt vand i blodet. Den er ved at gå over i noget fnidder.

Men joker, du må også kunne forstå at folk bliver irriterede af at de faktisk skriver lange og velformulerede indlæg og at du så gang på gang bare skriver korte og lidt ligegyldige svar tilbage istedet for at argumentere tilbage.

Og ja det var Rosstraining jeg tænkte på. Det er seriøst workout


Det er fordi jeg ikke mener alle indlæg er lige konstruktive. Kan godt mærke irritationen hos nogle men den mener jeg de må tage et andet sted hen.

Legend > glemte at sige jeg kun har 20 kg kettlebell og ellers 28 og 40.. så bruger en 20'er selv.. hele swings og burpees som i videoen (selvom jeg kender dem som lidt anderledes :) )
cheers
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 67
Tilmeldt: 7. dec 2004, 23:37
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Joker skrev:
Dingo skrev:Så så drenge, koldt vand i blodet. Den er ved at gå over i noget fnidder.

Men joker, du må også kunne forstå at folk bliver irriterede af at de faktisk skriver lange og velformulerede indlæg og at du så gang på gang bare skriver korte og lidt ligegyldige svar tilbage istedet for at argumentere tilbage.

Og ja det var Rosstraining jeg tænkte på. Det er seriøst workout


Det er fordi jeg ikke mener alle indlæg er lige konstruktive. Kan godt mærke irritationen hos nogle men den mener jeg de må tage et andet sted hen.

Legend > glemte at sige jeg kun har 20 kg kettlebell og ellers 28 og 40.. så bruger en 20'er selv.. hele swings og burpees som i videoen (selvom jeg kender dem som lidt anderledes :) )

Lulz, du beder ikke om konstruktiv kritik, du poster en video og spørger hvad folk synes. Mange synes den er fail, deal with it.
Go fuck yourself.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2599
Tilmeldt: 1. apr 2009, 21:50
Geografisk sted: Odense
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 177.50
- Squat: 215.00
- Dødløft: 257.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Legend skrev:
Joker skrev:Legend > Når du nævner resultater er ingen af os på eliteniveau hvad det angår. Har desuden aldrig målt hurtighed og eksplosivitet, mht. hva du efterspørger. Det eneste jeg kan måle er jeg kan udføre de forskellige stationer vi sætter op, med flere og flere kilo og evt. hurtigere og flere gentagelser på samme tid.

At blive hurtigere til at lave 25 mavebøjninger betyder ikke at du er blevet hurtigere. Det betyder at du er blevet hurtigere til at lave 25 mavebøjninger. Meget simpelt.
Mht målbare resultater var det ligeså meget en anbefaling. Box jump er en nem måde at teste eksplosivitet - det kunne i eventuelt tage til jer.

Nogle af jer, fornemmer jeg, er meget seriøse bodybuildere og i og med jeres træning måske bare kører derud af og i generelt er meget meget stærkere og større end gennemsnittet, kan jeg godt se at denne træning udelukkende kan bruges til cardio. Det er jo helt iorden :)


Det kunne også være at der gemte sig et par seriøse atleter, der føler sig provokeret af at i sammenligner den gang lallen rundt med seriøs træning.

Jeg vil her lave en åben udfordring i tre forskellige CrossFit benchmark workouts (pigerne) - det skal selvfølgelig dokumenteres på video. Jeg forudser at jeg er mindst 10% hurtigere på trods af at jeg aldrig har med en basketball fyldt med sand. Jeg løber, laver styrketræning og laver lidt hyggekardio. Jeg er hverken hurtig eller eksplosiv. :wink:


Det kunne også være at der gemte sig et par seriøse atleter, der føler sig provokeret af at i sammenligner den gang lallen rundt med seriøs træning.

skriver du.. skal alle os der træner lidt mere seriøst styrketræning så også disse alle dem der hygger sig med alm styrketræning uden intentioner om at nå højere niveau end generel styrke og social hygge? synes du hater en smule nu. kan godt se pointen med at man ikke partout bliver stærkere til bodybuilding ved at dyrke cf eller "garden cross" men derfra og så til at begynde at hate det synes jeg egentlig er lidt latterligt. Nogen herinde burde måske huske at variation er godt og at der også er andet end tung styrketræning der er godt.
dedikation, motivation, inspiration.
Brugeravatar
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 2117
Tilmeldt: 5. nov 2007, 11:22
Geografisk sted: viborg
 
Træner her: DIT Studie
Falkevejens Motionscenter
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 168.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 260.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (4)
Kostplan: Ingen kostplan



skal alle os der træner lidt mere seriøst styrketræning så også disse alle dem der hygger sig med alm styrketræning uden intentioner om at nå højere niveau end generel styrke og social hygge? synes du hater en smule nu.

Må erklære mig enig. Synes tonen, når det drejer sig om crossfit relaterede tråde, er en anelse fjendtlig. Klart, man bliver ikke stor som en bodybuilder, stærk som en styrkeløfter eller olympiske vægtløfter, eller hurtig som en 100 meter løber ved at træne crossfit. Men det er jo heller ikke ideen med det. Det er at blive semi-god til det hele. Og hvis man påstår man ikke kan være bare nogenlunde stærk ved at træne crossfit, så tjek Josh Everett's clean and jerk med 155 kg. Det er at være stærk i min bog.



Det er fint nok hvis kritikken kun er rettet imod selv videoen, men man kunne godt holde tonen lidt mere sober imo.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør
 
Reputation point: 168
 
Indlæg: 5555
Tilmeldt: 18. jun 2006, 09:39
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hvis Cf'ere sagde:"CF gør mig god til CF og semi-god til en del andre ting", så tror jeg de fleste ville lade dem hygge sig med deres træning i fred. Problemet er, at de fleste af dem siger:"CF er det bedste i verden og man bliver sygt stærk og vild af det, når armageddon kommer dør I allesammen fordi I ikke har trænet CF, der i øvrigt er det bedste i verden".

BB, VL og SL burde træne CF.
Go fuck yourself.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2599
Tilmeldt: 1. apr 2009, 21:50
Geografisk sted: Odense
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 177.50
- Squat: 215.00
- Dødløft: 257.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Søren W skrev:Hvis Cf'ere sagde:"CF gør mig god til CF og semi-god til en del andre ting", så tror jeg de fleste ville lade dem hygge sig med deres træning i fred. Problemet er, at de fleste af dem siger:"CF er det bedste i verden og man bliver sygt stærk og vild af det, når armageddon kommer dør I allesammen fordi I ikke har trænet CF, der i øvrigt er det bedste i verden".

BB, VL og SL burde træne CF.


det er sjovt som man hører forskelligt for jeg har egentlig kun hørt hobby bodybuildere/styrkeløftere rante og hate omkring crossfit ikke den anden vej? denne tråd her er et ret godt eksempel på hobby bodybuildere der hater synes jeg.
dedikation, motivation, inspiration.
Brugeravatar
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 2117
Tilmeldt: 5. nov 2007, 11:22
Geografisk sted: viborg
 
Træner her: DIT Studie
Falkevejens Motionscenter
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 168.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 260.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (4)
Kostplan: Ingen kostplan



mikkel_baech skrev:
Søren W skrev:Hvis Cf'ere sagde:"CF gør mig god til CF og semi-god til en del andre ting", så tror jeg de fleste ville lade dem hygge sig med deres træning i fred. Problemet er, at de fleste af dem siger:"CF er det bedste i verden og man bliver sygt stærk og vild af det, når armageddon kommer dør I allesammen fordi I ikke har trænet CF, der i øvrigt er det bedste i verden".

BB, VL og SL burde træne CF.


det er sjovt som man hører forskelligt for jeg har egentlig kun hørt hobby bodybuildere/styrkeløftere rante og hate omkring crossfit ikke den anden vej? denne tråd her er et ret godt eksempel på hobby bodybuildere der hater synes jeg.


Jeg snakkede med en CF'er der var meget begejstret for det. Så sagde jeg at jeg var mere til det der med at være stor og stærk. hvortil hans mening var at han ikke gad alt det der med kæmpe muskler og protein shakes hele tiden, alle de der bodybuilder kunne drikke alle de shakes de gad, det ville han ikke ha noget med at gøre. Om det er at rante ned ved jeg ikk. Det vel en smagssag.
Jeg bruger håndvægte, som hverken du eller jeg kan løfte.
Brugeravatar
 
Reputation point: 35
 
Indlæg: 7867
Tilmeldt: 4. maj 2009, 19:47
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



D'herrer Jagd og Baech:
I glemmer at læse alle mine indlæg før i dømmer min tone. Jeg dyrker selv CrossFit til tider og dele af min træning er inspireret af det. Jeg synes CrossFit er fantasisk. Til et formål.

Jeg har aldrig hævdet at man bliver "stærk som ind i helvede", "eksplosiv" eller lignende ved CF. Det gør man nemlig ikke.

Det er dog en dejlig måde at lave noget styrkebaseret træning på, ingen tvivl om det.
Søren er inde på noget af det rigtige i mine øjne her:
Søren W skrev:Hvis Cf'ere sagde:"CF gør mig god til CF og semi-god til en del andre ting", så tror jeg de fleste ville lade dem hygge sig med deres træning i fred. Problemet er, at de fleste af dem siger:"CF er det bedste i verden og man bliver sygt stærk og vild af det, når armageddon kommer dør I allesammen fordi I ikke har trænet CF, der i øvrigt er det bedste i verden".

BB, VL og SL burde træne CF.


Jeg vil gerne genposte mit link til Crossfit.com's FAQ hvor der står at CF er en bedre måde at bygge styrke og masse på end bodybuilding, men i kan også bare læse tråden igennem. Hvis det ikke er at sætte sig selv på en piedestal, så ved jeg ikke hvad er. Det svarer lidt til at en badmintonspiller siger du bliver bedre til at serve i tennis af at spille badminton.

Jeg vil mene at 90% af boardets brugere ville få rigtig gode resultater af CF en gang om ugen. Ikke styrkemæssigt, ikke eksplosivitetsmæssigt men GPP-mæssigt. Crossfit er i bund og grund GPP.
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.


Jeg har en blog nu!
Brugeravatar
 
Reputation point: 635
 
Indlæg: 11131
Tilmeldt: 30. dec 2009, 23:09
 
Træner her: The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Legend skrev:D'herrer Jagd og Baech:
I glemmer at læse alle mine indlæg før i dømmer min tone. Jeg dyrker selv CrossFit til tider og dele af min træning er inspireret af det. Jeg synes CrossFit er fantasisk. Til et formål.

Jeg har aldrig hævdet at man bliver "stærk som ind i helvede", "eksplosiv" eller lignende ved CF. Det gør man nemlig ikke.

Det er dog en dejlig måde at lave noget styrkebaseret træning på, ingen tvivl om det.
Søren er inde på noget af det rigtige i mine øjne her:
Søren W skrev:Hvis Cf'ere sagde:"CF gør mig god til CF og semi-god til en del andre ting", så tror jeg de fleste ville lade dem hygge sig med deres træning i fred. Problemet er, at de fleste af dem siger:"CF er det bedste i verden og man bliver sygt stærk og vild af det, når armageddon kommer dør I allesammen fordi I ikke har trænet CF, der i øvrigt er det bedste i verden".

BB, VL og SL burde træne CF.


Jeg vil gerne genposte mit link til Crossfit.com's FAQ hvor der står at CF er en bedre måde at bygge styrke og masse på end bodybuilding, men i kan også bare læse tråden igennem. Hvis det ikke er at sætte sig selv på en piedestal, så ved jeg ikke hvad er. Det svarer lidt til at en badmintonspiller siger du bliver bedre til at serve i tennis af at spille badminton.

Jeg vil mene at 90% af boardets brugere ville få rigtig gode resultater af CF en gang om ugen. Ikke styrkemæssigt, ikke eksplosivitetsmæssigt men GPP-mæssigt. Crossfit er i bund og grund GPP.


Må indrømme at jeg ikke havde bidt mærke i dine posts men havde set mig lunken på Sørens :)
jeg er faktisk fuldstændig enig i alt du skriver så kan ikke rigtigt bidrage med mere end at jeg som du mener at hver ting er godt til hver sit formål og at de fleste ville have godt af at prøve cross fit som variation ikke mindst da det ville fremme den generelle sundhed.
dedikation, motivation, inspiration.
Brugeravatar
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 2117
Tilmeldt: 5. nov 2007, 11:22
Geografisk sted: viborg
 
Træner her: DIT Studie
Falkevejens Motionscenter
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 168.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 260.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (4)
Kostplan: Ingen kostplan



mikkel_baech skrev:Må indrømme at jeg ikke havde bidt mærke i dine posts men havde set mig lunken på Sørens :)
jeg er faktisk fuldstændig enig i alt du skriver så kan ikke rigtigt bidrage med mere end at jeg som du mener at hver ting er godt til hver sit formål og at de fleste ville have godt af at prøve cross fit som variation ikke mindst da det ville fremme den generelle sundhed.

Det er ikke alle, der træner for sundhedens skyld :)
Go fuck yourself.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2599
Tilmeldt: 1. apr 2009, 21:50
Geografisk sted: Odense
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 177.50
- Squat: 215.00
- Dødløft: 257.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Søren W skrev:
mikkel_baech skrev:Må indrømme at jeg ikke havde bidt mærke i dine posts men havde set mig lunken på Sørens :)
jeg er faktisk fuldstændig enig i alt du skriver så kan ikke rigtigt bidrage med mere end at jeg som du mener at hver ting er godt til hver sit formål og at de fleste ville have godt af at prøve cross fit som variation ikke mindst da det ville fremme den generelle sundhed.

Det er ikke alle, der træner for sundhedens skyld :)


det er heller ikke alle der træner hobby bodybuilding :wink: Nogen værdsætter at være i en generel god form og ikke svede kød ved at forcere ti trappetrin :wink:
dedikation, motivation, inspiration.
Brugeravatar
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 2117
Tilmeldt: 5. nov 2007, 11:22
Geografisk sted: viborg
 
Træner her: DIT Studie
Falkevejens Motionscenter
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 168.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 260.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (4)
Kostplan: Ingen kostplan



Legend skrev:D'herrer Jagd og Baech:
I glemmer at læse alle mine indlæg før i dømmer min tone. Jeg dyrker selv CrossFit til tider og dele af min træning er inspireret af det. Jeg synes CrossFit er fantasisk. Til et formål.

Jeg har aldrig hævdet at man bliver "stærk som ind i helvede", "eksplosiv" eller lignende ved CF. Det gør man nemlig ikke.

Det er dog en dejlig måde at lave noget styrkebaseret træning på, ingen tvivl om det.
Søren er inde på noget af det rigtige i mine øjne her:
Søren W skrev:Hvis Cf'ere sagde:"CF gør mig god til CF og semi-god til en del andre ting", så tror jeg de fleste ville lade dem hygge sig med deres træning i fred. Problemet er, at de fleste af dem siger:"CF er det bedste i verden og man bliver sygt stærk og vild af det, når armageddon kommer dør I allesammen fordi I ikke har trænet CF, der i øvrigt er det bedste i verden".

BB, VL og SL burde træne CF.


Jeg vil gerne genposte mit link til Crossfit.com's FAQ hvor der står at CF er en bedre måde at bygge styrke og masse på end bodybuilding, men i kan også bare læse tråden igennem. Hvis det ikke er at sætte sig selv på en piedestal, så ved jeg ikke hvad er. Det svarer lidt til at en badmintonspiller siger du bliver bedre til at serve i tennis af at spille badminton.

Jeg vil mene at 90% af boardets brugere ville få rigtig gode resultater af CF en gang om ugen. Ikke styrkemæssigt, ikke eksplosivitetsmæssigt men GPP-mæssigt. Crossfit er i bund og grund GPP.

Jeg er slet ikke uenig i budskabet. Man bliver ikke maksimalt stor, stærk, hurtig etc. af crossfit. Det er som sagt ikke meningen med det. Det er at øge ens all-around form, så man kan performe i mange forskellige discipliner med relativt gode resultater. Jeg synes bare tonen bliver lidt nedladende nogen gange når crossfit bringes på banen. Dem som er seriøse med crossfit er rent faktisk ret gode atleter. Check den docu-film ud som hedder Crossfit: Every Second Counts ud. Jeg synes selv mange af dem man følger i filmen er ganske fine atleter fra en all-around betragtning.

Og hvad angår crossfit.com, så er det selvfølgelig det rene vås som postuleres på dette site. Men det skal alverdens crossfittere jo ikke stå til regnskab for.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør
 
Reputation point: 168
 
Indlæg: 5555
Tilmeldt: 18. jun 2006, 09:39
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



mikkel_baech skrev:
Søren W skrev:
mikkel_baech skrev:Må indrømme at jeg ikke havde bidt mærke i dine posts men havde set mig lunken på Sørens :)
jeg er faktisk fuldstændig enig i alt du skriver så kan ikke rigtigt bidrage med mere end at jeg som du mener at hver ting er godt til hver sit formål og at de fleste ville have godt af at prøve cross fit som variation ikke mindst da det ville fremme den generelle sundhed.

Det er ikke alle, der træner for sundhedens skyld :)


det er heller ikke alle der træner hobby bodybuilding :wink: Nogen værdsætter at være i en generel god form og ikke svede kød ved at forcere ti trappetrin :wink:

Hvis nu jeg nogensinde havde påstået, at BB var en super måde at komme i god kondi på, ville jeg have begået samme fejl som CF-lemmingerne, men det har jeg ikke, da det ville være noget vås.

For couch potatoes, der ikke laver noget, er CF super, alt er bedre end ingenting. Men f.eks. at påstå, at professionelle sportsfolk, der er højt specialiserede inden for det de nu laver, ville blive bedre af at dyrke CF er jo bare dumt. Hvis det er tilfældet, træner de ikke optimalt i forhold til deres sport.

Det er i øvrigt at tage munden rimelig fuld at pille CF-udøvere ud, der INDEN de begyndte på CF, var gode til et eller andet og så sige at CF har gjort dem dygtige.. Det er f.eks. tilfældet med fyren i power clean videoen.
Go fuck yourself.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2599
Tilmeldt: 1. apr 2009, 21:50
Geografisk sted: Odense
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 177.50
- Squat: 215.00
- Dødløft: 257.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Søren W skrev:
mikkel_baech skrev:
Søren W skrev:
mikkel_baech skrev:Må indrømme at jeg ikke havde bidt mærke i dine posts men havde set mig lunken på Sørens :)
jeg er faktisk fuldstændig enig i alt du skriver så kan ikke rigtigt bidrage med mere end at jeg som du mener at hver ting er godt til hver sit formål og at de fleste ville have godt af at prøve cross fit som variation ikke mindst da det ville fremme den generelle sundhed.

Det er ikke alle, der træner for sundhedens skyld :)


det er heller ikke alle der træner hobby bodybuilding :wink: Nogen værdsætter at være i en generel god form og ikke svede kød ved at forcere ti trappetrin :wink:

Hvis nu jeg nogensinde havde påstået, at BB var en super måde at komme i god kondi på, ville jeg have begået samme fejl som CF-lemmingerne, men det har jeg ikke, da det ville være noget vås.

For couch potatoes, der ikke laver noget, er CF super, alt er bedre end ingenting. Men f.eks. at påstå, at professionelle sportsfolk, der er højt specialiserede inden for det de nu laver, ville blive bedre af at dyrke CF er jo bare dumt. Hvis det er tilfældet, træner de ikke optimalt i forhold til deres sport.

Det er i øvrigt at tage munden rimelig fuld at pille CF-udøvere ud, der INDEN de begyndte på CF, var gode til et eller andet og så sige at CF har gjort dem dygtige.. Det er f.eks. tilfældet med fyren i power clean videoen.


Tjaa til MMA træner vi nu mere crossfit inspireret end vi træner bodybuilding efterhånden og vi er stærk inspirerede af professionelle da vi både har og har haft flere ovre i usa og træne med de pro så til mma er det nu højt specialiseret træning. Jeg er selv enig i at hvis man gerne vil være god til Bænkpres så skal man træne bænkpres og hvis man vil være god til squat så skal man squatte primært men igen til dem der ikke er højt specialiserede og derimellem tæller jeg også folk der løfter i vores størrelse og ikke stiller op til hverken bodybuilding eller vil være toppen af poppen indenfor styrkeløft. Hvad prøver du at være højt specialiseret i?
dedikation, motivation, inspiration.
Brugeravatar
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 2117
Tilmeldt: 5. nov 2007, 11:22
Geografisk sted: viborg
 
Træner her: DIT Studie
Falkevejens Motionscenter
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 168.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 260.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (4)
Kostplan: Ingen kostplan



Mikkel hvis i før trænede bodybuilding for at blive bedre til mma, så siger det unægteligt noget om hvor lidt styr i har på hvad i laver. At noget er crossfit inspireret gør det ikke til crossfit.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 306
Tilmeldt: 1. dec 2009, 22:57
 
Træner her: Atletklubben Jyden
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tovegris skrev:Mikkel hvis i før trænede bodybuilding for at blive bedre til mma, så siger det unægteligt noget om hvor lidt styr i har på hvad i laver. At noget er crossfit inspireret gør det ikke til crossfit.


Vi har fint styr på det :wink: bare rolig men derfor har vi altid brugt meget styrkeøvelser og bodybuilding inspireret træning også fordi mange af os trænede styrke og bodybuilding ved siden af :) så bare rolig Tove
dedikation, motivation, inspiration.
Brugeravatar
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 2117
Tilmeldt: 5. nov 2007, 11:22
Geografisk sted: viborg
 
Træner her: DIT Studie
Falkevejens Motionscenter
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 168.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 260.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (4)
Kostplan: Ingen kostplan



mikkel_baech skrev:Hvad prøver du at være højt specialiseret i?

Brudmekanik i kompositter.
Go fuck yourself.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2599
Tilmeldt: 1. apr 2009, 21:50
Geografisk sted: Odense
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 177.50
- Squat: 215.00
- Dødløft: 257.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Søren W skrev:
mikkel_baech skrev:Hvad prøver du at være højt specialiseret i?

Brudmekanik i kompositter.


Det lyder sgu også bedre end Bodybuilding :wink: held og lykke med det.
dedikation, motivation, inspiration.
Brugeravatar
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 2117
Tilmeldt: 5. nov 2007, 11:22
Geografisk sted: viborg
 
Træner her: DIT Studie
Falkevejens Motionscenter
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 168.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 260.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (4)
Kostplan: Ingen kostplan



Hvis CrossFittere dyrkede deres ineffektive træning i fred, uden at genere andre, så fred være med det. Desværre er CrossShit blevet et kultisk, religiøst foretagende, hvilket er helt klart ved deres udtryk og sporbrug. CrossFit centeret er "Kirken". "are you fit, or are you CROSSFIT" "Our warm-up is your workout". Magen til pompøs, arrogant og falleret jargon. De minder ganske meget om HIT Jedi fra nogle årtier siden. Om det så var i Jones, Mentzer eller Darden følge er underordnet, kodeordet var religion og dogmatik. Der er ingen der anskuer træning ud fra et objektiv, un-biased, alene evidens- og koncensusbaseret perspektiv. I et eller andet omfang er der altid tale om livsstilsvalg, en pakke af normer og holdninger. Være det sig styrkeløft, vægtløfning, bodybuilding, eller CrossShit. Der er utvivlsomt tumper af samme kaliber i SL, VL og BB som der er i CS, forskellen er bare at der er færre undergrupperinger i CrossShit, kombineret med en meget fyldig tilstedeværelse på fora og i pressen mv, så CrossShit hæren virker det større.
Ingen med hovedet skruet ordentligt på vil forsvare CrossShits trænings"principper" og metodikker andet end hvis formålet er det åbenlyse, brænde nogle kalorier og få en rimelig anaerob og aerob belastning. Det kan man også opnå ved at lave englehop i 5 minutter. Det behøver man ikke en WORKOUT OF THE DAY/WOD!! for.
Problemerne med CrossShit er mange. For det første det store problem, at det som udgangspunkt betyder, at man laver en hel masse, og bliver gode til ingen af delene.
Et væsentligt antal af CrossShittere er vind og skæve og har strukturelle ubalancer i hoved og røv, hvilket jo giver ganske god mening, deres arbitrære, flerleds/multiledsøvelsesvalg uden at have grundformen i orden in mente. Det kræver hundredevis af træningsløft for almindelige mennesker at lave olympiske discipliner med rimelig teknik. CrossShittere hopper derudad med masser af viljestyrke, men også krum ryg, hævet hæl, dårlige sko, og elendig hastighed.
CrossShit protokollerne giver dig heller ikke styrke, power eller speed. Fokus er energisystem, energisystem, energisystem, kondi, kondi, kondi. Du kan jo selv læse Jokerens absurd ringe forsvar for kipping/advanced parkinson's pull-ups med at det er "bedre for kondien".
Det er jo også sjældent at CrossShittere egentlig retter spotlightet mod resultater, altså en resultatorientering. Det har jo sin ganske gode forklaring. Det er fordi der ikke er så mange resultater. Systemets (forsøg på) merit er et oprør mod etableret, velfunderet træningsmetodik som er ganske kommercielt ladsiggørligt da ikke meget udstyr er krævet, og så er det hårdt arbejde, få pulsen og op mærke hjertet slå. Det er CrossShit. Tænk hvad man kunne opnå af brugbare, konkrete, målbare, faktiske resultater i form af træningstilpasninger hvis man tog al den indsats man lagde i CrossShit og i stedet lagde den i en overvejet, periodiseret model der gav mening. Det er en tanke som de fleste CrossFittere ikke tænker, hvilket jo har sin ganske naturlige forklaring:

Billede

MVH
SandyFrink
Supertrainer & problem solver
Value BB.dk member
You can put 10 pounds of muscle a year on, so when I'm 50 I'll weigh 500 pounds. I'll be the freak of the week.

http://www.supertraining.dk.
http://www.instagram.com/simonsupertrainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 2314
 
Indlæg: 7369
Tilmeldt: 10. jan 2009, 15:25
Geografisk sted: Island of Simonia
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Gad godt kunne skrive som Mr. Sandy Frink. Han skriver rigtigt flot. :wub:
dedikation, motivation, inspiration.
Brugeravatar
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 2117
Tilmeldt: 5. nov 2007, 11:22
Geografisk sted: viborg
 
Træner her: DIT Studie
Falkevejens Motionscenter
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 168.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 260.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (4)
Kostplan: Ingen kostplan



SandyFrink skrev:Hvis CrossFittere dyrkede deres ineffektive træning i fred, uden at genere andre, så fred være med det. Desværre er CrossShit blevet et kultisk, religiøst foretagende, hvilket er helt klart ved deres udtryk og sporbrug. CrossFit centeret er "Kirken". "are you fit, or are you CROSSFIT" "Our warm-up is your workout". Magen til pompøs, arrogant og falleret jargon. De minder ganske meget om HIT Jedi fra nogle årtier siden. Om det så var i Jones, Mentzer eller Darden følge er underordnet, kodeordet var religion og dogmatik. Der er ingen der anskuer træning ud fra et objektiv, un-biased, alene evidens- og koncensusbaseret perspektiv. I et eller andet omfang er der altid tale om livsstilsvalg, en pakke af normer og holdninger. Være det sig styrkeløft, vægtløfning, bodybuilding, eller CrossShit. Der er utvivlsomt tumper af samme kaliber i SL, VL og BB som der er i CS, forskellen er bare at der er færre undergrupperinger i CrossShit, kombineret med en meget fyldig tilstedeværelse på fora og i pressen mv, så CrossShit hæren virker det større.
Ingen med hovedet skruet ordentligt på vil forsvare CrossShits trænings"principper" og metodikker andet end hvis formålet er det åbenlyse, brænde nogle kalorier og få en rimelig anaerob og aerob belastning. Det kan man også opnå ved at lave englehop i 5 minutter. Det behøver man ikke en WORKOUT OF THE DAY/WOD!! for.
Problemerne med CrossShit er mange. For det første det store problem, at det som udgangspunkt betyder, at man laver en hel masse, og bliver gode til ingen af delene.
Et væsentligt antal af CrossShittere er vind og skæve og har strukturelle ubalancer i hoved og røv, hvilket jo giver ganske god mening, deres arbitrære, flerleds/multiledsøvelsesvalg uden at have grundformen i orden in mente. Det kræver hundredevis af træningsløft for almindelige mennesker at lave olympiske discipliner med rimelig teknik. CrossShittere hopper derudad med masser af viljestyrke, men også krum ryg, hævet hæl, dårlige sko, og elendig hastighed.
CrossShit protokollerne giver dig heller ikke styrke, power eller speed. Fokus er energisystem, energisystem, energisystem, kondi, kondi, kondi. Du kan jo selv læse Jokerens absurd ringe forsvar for kipping/advanced parkinson's pull-ups med at det er "bedre for kondien".
Det er jo også sjældent at CrossShittere egentlig retter spotlightet mod resultater, altså en resultatorientering. Det har jo sin ganske gode forklaring. Det er fordi der ikke er så mange resultater. Systemets (forsøg på) merit er et oprør mod etableret, velfunderet træningsmetodik som er ganske kommercielt ladsiggørligt da ikke meget udstyr er krævet, og så er det hårdt arbejde, få pulsen og op mærke hjertet slå. Det er CrossShit. Tænk hvad man kunne opnå af brugbare, konkrete, målbare, faktiske resultater i form af træningstilpasninger hvis man tog al den indsats man lagde i CrossShit og i stedet lagde den i en overvejet, periodiseret model der gav mening. Det er en tanke som de fleste CrossFittere ikke tænker, hvilket jo har sin ganske naturlige forklaring:



MVH
SandyFrink
Supertrainer & problem solver
Value BB.dk member


1 Den farve er super træls at læse og brug gerne afsnit...
2 Du bruger alt for mange ord på at sige meget lidt, og det du siger er mest flaming ved at bruge "inteligente" ord som CrossShit, eller andre ligegyldige nedladende bemærkninger...
3 Har du måske overvejet at der er MANGE fordele ved at være god til en del, uden at mestre noget?

Stortset alle former for kampsport kan gøre god brug af crossfit, samme kunne jeg forestille mig gælder andre sportsgrene hvor helkropsøvelser er gavnligt (håndbold, basketball amerikansk fodbold osv.) Der er ingen som har påstået at det er det eneste man kan lave med dette er et godt supplement til styrketræning...

Nej de bænker, dl'er, squatter ikke det samme... OG???? Hvorfor er det nu et problem? Hvis den form for træning kan gavne dem i deres sportsgren hvad er så problemet?

Hvordan defineres styrke? Er det alene defineret ved 1rm? eller hvad man kan tage 30 gange, mange sportsgrene skal man kunne holde til at lave den samme bevægelse mange gange...

Jeg ved godt at sidens navn er BB.dk, men mener nu at folk godt kunne være mere åbentsindet overfor at folk har forskellige mål med træningen... Nogle mennesker vil gerne være god til en masse forskellige bevægelser samt have udholdenheden til at lave disse ved høj intensitet over en længere periode... Andre er interesseret i at se hvor meget de kan presse deres 1rm, og er kolde over at de ikke kan tage trapperne til 5 sal i tempo uden at sætte træskoene (Inden der starter for meget diskussion angående sidste afsnit, sarkastisk og sat på spidsen)
Mål:
Bænk 5x5x100kg
Squat 4x10x100kg
Dødløft 5x5x150kg
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 526
Tilmeldt: 21. aug 2007, 23:03
Geografisk sted: KBH
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 140.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan


ForegåendeNæste

Tilbage til Fitness & bodybuilding




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 40 gæster