Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65711 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049578 indlæg i 100422 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1276
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1274

Følg bodybuilding.dk på

Proteinkure skader dit hjerte - wat.

Udskriv emne


Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic





Nu har det dog ikke været muligt at opdrive denne artikel på nettet - men sidder med den på min iPad.
Den er fra http://www.BT.dk og der står;

Næsten alle tidens "hotte" slankekure handler om at spise færre kulhydrater - og til gengæld skrue op for proteiner. Folk svælger i bacon, skinke og bøffer mens munden snerpes i, når der står hvidt brød, hvide ris og pasta på bordet. Men pas på advarer førende forskere nu. Du risikerer at skulle betale med dit liv

Sådan skriver BT. Er der andre der har læst denne? Og hvad er tankerne?
Synes da det er lidt skræmmende at tænke, når de skriver "De, der drastisk sparede på kulhydraterne, havde ikke mindre end 65 pct. højere risiko for hjerte kar-sygdomme. De fik hurtigere blodprop i både hjerte og hjerne, kredsløbsbesvær i benene osv."
)(._____)
Brugeravatar
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 678
Tilmeldt: 9. maj 2011, 12:31
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg kan ikke få linket til at virke, det eneste jeg kan finde er at de reklamere for en proteinkur...

Men oftest, når de her undersøgelser kommer frem igennem B.T eller E.B, bør man have sine kritiske briller på. Oftest viser det sig, at hvis man nær læser(eller bare skimter) den undersøgelse, der henvises til, så er det en meget dårlig fortolkning.

Der kommer hele tiden nye og åndssvage artikler på den slags hjemmesider, der fastslår at æbler er skadelige, og grapefrugter er den nye fatburner. 2 uger senere, kommer der en ny artikel omkring at grapefrugter ikke virker, og at æbler er den eneste frugt du bør indtage.

Så indtil at der kommer en lavine af undersøgelser, der fastslår at protein kure slår dig ihjel, så kan du rolig fortsætte dit kød-feast.
Brugeravatar
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 732
Tilmeldt: 10. dec 2005, 00:19
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Her er lidt info fra vores eget Bodylab fitness news.

http://news.bodylab.dk/artikler/197-hoj ... ket-er-det
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 915
Tilmeldt: 7. mar 2012, 20:54
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Alt med måde, hvis du indtager 500 gram protein om dagen - ja så er det skadeligt. Ligesom det at indtage 500g fedt om dagen ikke er skide sundt.
Proud member of Team Fat Ups.
Brugeravatar
 
Reputation point: 68
 
Indlæg: 1912
Tilmeldt: 14. jun 2011, 20:22
 
Træner her: TarGet Fitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 40.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



CaliWali skrev:Alt med måde, hvis du indtager 500 gram protein om dagen - ja så er det skadeligt. Ligesom det at indtage 500g fedt om dagen ikke er skide sundt.


Hvad baserer du det på?
Det eneste jeg ved, er, at jeg intet ved.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 795
Tilmeldt: 23. dec 2010, 03:40
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Animal skrev:
CaliWali skrev:Alt med måde, hvis du indtager 500 gram protein om dagen - ja så er det skadeligt. Ligesom det at indtage 500g fedt om dagen ikke er skide sundt.


Hvad baserer du det på?


Common sense?

Så alt i alt er der god videnskabelig basis for bekymring, når vi snakker om højt protein indtag og nyresundhed. - fra bodylabs artikel. Dog er der endnu ingen konkrete evidens for, at et højt (her snakker vi 1.5-2.5g gram protein pr. kg legemsvægt) er skadeligt, men stort set alt i for høje mængder er usundt.
Proud member of Team Fat Ups.
Brugeravatar
 
Reputation point: 68
 
Indlæg: 1912
Tilmeldt: 14. jun 2011, 20:22
 
Træner her: TarGet Fitness
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 40.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



CaliWali skrev:
Animal skrev:
CaliWali skrev:Alt med måde, hvis du indtager 500 gram protein om dagen - ja så er det skadeligt. Ligesom det at indtage 500g fedt om dagen ikke er skide sundt.


Hvad baserer du det på?


Common sense?

Så alt i alt er der god videnskabelig basis for bekymring, når vi snakker om højt protein indtag og nyresundhed. - fra bodylabs artikel. Dog er der endnu ingen konkrete evidens for, at et højt (her snakker vi 1.5-2.5g gram protein pr. kg legemsvægt) er skadeligt, men stort set alt i for høje mængder er usundt.


Der er stor forskel på at være usundt til at være direkte skadeligt.
Det eneste jeg ved, er, at jeg intet ved.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 795
Tilmeldt: 23. dec 2010, 03:40
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Off topic




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 252 gæster



cron