Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65719 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049582 indlæg i 100422 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1422
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1420

Følg bodybuilding.dk på

Færrer kcal ved bulk pga. alkohol?

Udskriv emne


Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud





Hej alle,

Jeg skal i gang med at bulke, og har derfor fundet mit ligevægts tal til at være 2650 kcal. Jeg ved ikke om dette lyder fornuftigt i forhold til jeg er 22 år, vejer 78 kg, er 185 cm og træner 3 gange om ugen?

Men det er i hvert fald sådan, at jeg er glad for at drikke alkohol. Jeg drikker nok 6-8 gange om måneden. Dette er selvfølgelig noget jeg gerne vil have skåret ned på samtidig med jeg skærer ned på øl og i stedet drikker vodka og sodavand light. Men jeg kommer nok ikke under 4 ganges druk om måneden.

Jeg har førhen ikke medregnet den alkohol jeg drikker i min kostplan, da jeg nogen dage så kun skulle indtage alkohol for at overholde den kcal mæssigt. Der er dog nogle gange jeg ikke spiser så meget, når jeg ved jeg skal på druk.

Men alle disse ekstra kalorier fra alkoholen gør jo jeg tager på. Derfor vil jeg høre jer, om jeg stadig bør bulke de 500 kcal over mit ligevægts tal eller i stedet kun lean bulke 300 kcal over? Kunne evt. også øge min cutting periode?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 85
Tilmeldt: 26. feb 2014, 20:30
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hold dig til 40%'er og pepsi max. Eller cut 750-1000kcal ud af diæten til drikke/fedtet forfestsmad.

Martin Berkhan ved dog mere om dette:
http://www.leangains.com/2010/07/truth- ... uscle.html
To be succesful in life, you gotta breathe
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 14
Tilmeldt: 1. okt 2014, 19:20
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 82.50
- Squat: 115.00
- Dødløft: 152.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Super god artikel! Tak for det!
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 85
Tilmeldt: 26. feb 2014, 20:30
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Taget i betragtning at det kun er den monovalente ethanol og den trivalente glycerol, der ernæringsmæssig spiller nogen rolle, kan vi kigge på indholdet af energi og næringsstoffer i f.eks. spiritus.
Nu vælger jeg kun at kigge på næringsindholdet, da det nok er dette der har mest betydning for dig. Spiritus har et næringsindhold på 0 g prot og 1 g kulh. pr. 100 g. Derfor ville spiritus være at foretrække, ligesom Kasper_AKA_SB er inde på.
En alm. øl, som du selv skriver du nyder, har derimod et næringsindhold på 0,3 g protein og 2,6 g kulhydrat pr. 100 g :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 36
Tilmeldt: 17. okt 2014, 16:27
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 180.00
- Squat: 220.00
- Dødløft: 280.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tilbage til Kost & kosttilskud




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 68 gæster