Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65720 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049582 indlæg i 100422 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1375
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1372

Følg bodybuilding.dk på

Stronglifteren logger

Udskriv emne


Opret en logbog og lad andre følge din træning

Tilbage til Logbog





Jeg ville overveje at skifte. Du har kørt programmet længe nu, og måske træner du til noget nyt; om ikke andet, så for det mentalt.
Den mentale del, spiller en stor rolle.

Så vidt jeg husker, er dit mål vist en blanding af styrke og masse? I så fald, kunne back to basics jo være en mulighed. Hvis du vel at mærke har 4 dage om ugen til rådighed :)

http://news.bodylab.dk/artikler/261-sto ... -to-basics
Brugeravatar
 
Reputation point: 134
 
Indlæg: 7407
Tilmeldt: 29. mar 2011, 23:18
 
Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Malthe Johansen skrev:
toto_G4M3R skrev:Jeg ville overveje at skifte. Du har kørt programmet længe nu, og måske træner du til noget nyt; om ikke andet, så for det mentalt.
Den mentale del, spiller en stor rolle.

Så vidt jeg husker, er dit mål vist en blanding af styrke og masse? I så fald, kunne back to basics jo være en mulighed. Hvis du vel at mærke har 4 dage om ugen til rådighed :)

http://news.bodylab.dk/artikler/261-sto ... -to-basics


Jeg overvejer det også, men vil du ikke mene, at jeg nu burde skifte til noget mere "avanceret" program end programmer som Starting strengt, SL5x5 og B2B ? :)
Men jeg har min tvivl nu, for jeg var nede i centeret i dag og træne, og der var styrken virkelig over al forventning! Jeg ramte ca. min gamle PR. i squat på 81 kg, som før var med virkelig rådden teknik. Men i dag kom jeg igennem alle sæt med og der var til en smule mere efter endda, så det var virkelig positivt i dag. Teknikken var også noget bedre end sidste gang jeg ramte de 81 kg. Ja der sker sku noget med styrken, når man begynde at tage på og spise noget mere finder jeg da lige pludselig ud af ! :) Nu er de andre løft ikke oppe på max endnu, så kunne ikke sige noget om dem. Men der var også fremgang både i dipperen (dips) og chin-ups i dag, så i dag var styrken virkelig god! Så nu bliver jeg helt i tvivl om jeg alligevel skal holde ved programmet. Før træningen havde jeg nemlig i tankerne, at det nok vil blive en af de sidste træninger med SL5x5, men nu bliver jeg sku helt i tvivl pga. styrken i squat :-k

Du behøver slet ikke noget avanceret, på dit niveau - overhovedet.

Hvis du synes B2B er for kedeligt, kan du da overveje dette program: http://www.simplyshredded.com/mega-feat ... -2011.html
Det ved jeg at nogle stykker har haft gode erfaringer med. Blandt andet danielhansen her inde fra, som har kørt programmet i over et år og faktisk haft stabil og konstant fremgang i både styrke og masse, samtidig med at han gainede ca et kg om måneden. Han bulkede fra 75 til 90 kg på lidt over et års tid, uden at tage voldsomt meget fedt på.
Brugeravatar
 
Reputation point: 134
 
Indlæg: 7407
Tilmeldt: 29. mar 2011, 23:18
 
Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Omg. Det bekymrer dig stadig alt for meget om programmet er godt nok til dig. Selvfølgelig er det det, hvis bare du æder. Hvornår stopper galskaben. Hvis du brugte al den energi, som du bruger til at bekymre dig om alt muligt ligegyldigt, på at træne, så tør jeg da ikke tænke på hvor stærk du allerede ville være blevet.

Der er i øvrigt rigtig mange der har kørt PHAT, men jeg ville ikke køre det i dit tilfælde.
"We're Fragments of Fiction!"
Brugeravatar
 
Reputation point: 95
 
Indlæg: 1139
Tilmeldt: 4. mar 2012, 17:16
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Det som Pedes92 skrev... imo har du ikke fået malket det ud af programmet som du kan gøre. Hvis det er motivationen du syntes mangler, uden at det skal lyde for hårdt, er det vel bare at stramme ballerne, eller hvis det er helt galt, skifte til et program, som stadig har en linær progression. Greyskulls eventuelt :)
 
Reputation point: 15
 
Indlæg: 367
Tilmeldt: 4. jan 2010, 18:46
Geografisk sted: Århus
 
Træner her: Fitness World Århus
Fitness World Scandinavian Center
Ultimate Gym
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hold da op.. Der kommer skub i tingene nu. Gode dips btw! Hvordan går det med kropsvægten; er den begyndt at stige i et ordentligt tempo? :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 134
 
Indlæg: 7407
Tilmeldt: 29. mar 2011, 23:18
 
Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Malthe Johansen skrev:
toto_G4M3R skrev:Hold da op.. Der kommer skub i tingene nu. Gode dips btw! Hvordan går det med kropsvægten; er den begyndt at stige i et ordentligt tempo? :)


Ja det er virkelig lækkert ! Nu skulle det forhelvede bare gerne fortsætte!!!
Ja det synes jeg vægten gør, men den lejer alligevel med mig!
Kalorieindtaget har været det samme de sidste 3 uger (3400 kcal. træningsdage, 3100 kcal off-dage) og det værste er, at min vægt troller mig!!! det er gået således (note: 2 vejninger i ugen) :
startvægt: 66,2 kg
1. uge: Ons: 66,5 kg Lør: 66,6
2. uge: Ons: 67,2 kg Lør: 66,9 kg
3. uge: Ons: 67,2 kg Lør: 66,5 kg (hvad fuck sker der lige her!)

Men ja bortset fra den sidste vægt, så går det jo fremad :)

Skide godt, at vægten i det mindste flytter sig. Synes dog ikke det er megt fra uge 1 til uge 3. Hvor meget vil du gerne have den til at stige om ugen? :)
Ang dine pull up's hvor du ikke rigtig ved hvordan progressionen skal være; hvad så med at prøve DUP der også? Det ser da ud til at virke ret godt for dine dips :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 134
 
Indlæg: 7407
Tilmeldt: 29. mar 2011, 23:18
 
Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Godt med fremgangen, men hvorfor DL'er du 5x5 og ikke 1x5, some programmet foreskriver?
Brugeravatar
 
Reputation point: 695
 
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 29. okt 2012, 09:43
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Dødløft: 130.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tillykke med PR! Kan dog ikke se hvorfor du ikke skulle stige i squatten, bare fordi den er lidt presset. Meningen er vel, at man stiger hver gang man gennemfører med godkendt teknik? Husk på, at når du er presset til grænsen bliver løftene ikke altid så pæne som hvis du havde kørt med 60% af 1rm. Meningen er vel at man stiger når man gennemfører og forsøger med vægten 3 gange, inden man starter forfra? :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 134
 
Indlæg: 7407
Tilmeldt: 29. mar 2011, 23:18
 
Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Malthe Johansen skrev:
toto_G4M3R skrev:Tillykke med PR! Kan dog ikke se hvorfor du ikke skulle stige i squatten, bare fordi den er lidt presset. Meningen er vel, at man stiger hver gang man gennemfører med godkendt teknik? Husk på, at når du er presset til grænsen bliver løftene ikke altid så pæne som hvis du havde kørt med 60% af 1rm. Meningen er vel at man stiger når man gennemfører og forsøger med vægten 3 gange, inden man starter forfra? :)

Tak for det og egentlig virkelig lækkert med råd og inputs generelt ! ;)
regner da også med at jeg gør det, men det er mest fordi jeg er rimelig strict med teknikken, men du har helt sikkert ret i, at teknikken ikke er ligeså god jo højere man kommer op. :) men det er mest fordi jeg bare er lidt i tvivl om det nu var med helt godkendt teknik ;) er sikker på Jeg kom vandret ned med røven, men det var ikke en dyb ass to The grass ;)

Velbekomme :)
Jeg kan sagtens forstå at du er strict med teknikken, og det er godt. Men tænker man 100% teknik konstant og hele tiden, glemmer man somme tider det vigtigste for fremgang; af løfte tungt. Somme tider, gælder det bare om at komme over grænsen. Det betyder selvfølgelig ikke at man skal sige fuck teknik, for god teknik er vigtigt for at løfte tungt og for at undgå skader :)

Øg kg næste gang, film det, og smid det i loggen. Så dumper der sikkert en eller anden forbi, som har forstand på squat teknik. :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 134
 
Indlæg: 7407
Tilmeldt: 29. mar 2011, 23:18
 
Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Etrius skrev:Godt med fremgangen, men hvorfor DL'er du 5x5 og ikke 1x5, some programmet foreskriver?

tak for det:) Jeg dødløfter 5x5, fordi jeg synes generelt ddødløft er en kanon fed øvelse og jeg føler ikke det hæmmer mig, så jeg nyder bare af den højere volume. Programmet er heller ikke helt 5x1, men med Ramp up sæt + 1 topsæt lidt aller Bill star :) men jo du har helt ret i, at programmet er oprindeligt med 5x1.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 171
Tilmeldt: 5. jul 2014, 17:03
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Malthe Johansen skrev:
Etrius skrev:Godt med fremgangen, men hvorfor DL'er du 5x5 og ikke 1x5, some programmet foreskriver?

tak for det:) Jeg dødløfter 5x5, fordi jeg synes generelt ddødløft er en kanon fed øvelse og jeg føler ikke det hæmmer mig, så jeg nyder bare af den højere volume. Programmet er heller ikke helt 5x1, men med Ramp up sæt + 1 topsæt lidt aller Bill star :) men jo du har helt ret i, at programmet er oprindeligt med 5x1.

Det er selvfølgelig med ramp-up.

Nu DL'er du ikke så meget lige nu (5x5x91 kg), men når det for alvor bliver tungt, kan din ryg/lænd blive godt ristet efter 5x5 i både squat og dødløft. Bare pas på. :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 695
 
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 29. okt 2012, 09:43
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Dødløft: 130.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Etrius skrev:
Malthe Johansen skrev:
Etrius skrev:Godt med fremgangen, men hvorfor DL'er du 5x5 og ikke 1x5, some programmet foreskriver?

tak for det:) Jeg dødløfter 5x5, fordi jeg synes generelt ddødløft er en kanon fed øvelse og jeg føler ikke det hæmmer mig, så jeg nyder bare af den højere volume. Programmet er heller ikke helt 5x1, men med Ramp up sæt + 1 topsæt lidt aller Bill star :) men jo du har helt ret i, at programmet er oprindeligt med 5x1.

Det er selvfølgelig med ramp-up.

Nu DL'er du ikke så meget lige nu (5x5x91 kg), men når det for alvor bliver tungt, kan din ryg/lænd blive godt ristet efter 5x5 i både squat og dødløft. Bare pas på. :)


Vil jeg huske på ;) tak for det
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 171
Tilmeldt: 5. jul 2014, 17:03
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Jeg følger forresten nu med i din log. Der mangler efterhånden aktive SL 5x5-logs på BB.dk. :mrgreen:
Brugeravatar
 
Reputation point: 695
 
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 29. okt 2012, 09:43
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Dødløft: 130.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Malthe Johansen skrev:
Etrius skrev:Jeg følger forresten nu med i din log. Der mangler efterhånden aktive SL 5x5-logs på BB.dk. :mrgreen:


Lyder godt, dejligt med nogle som følger med derude og kan komme med lidt råd og inputs til træningen ! :) Dog ved jeg ikke lige, hvor længe jeg følger SL5X5, da jeg har kørt det i VIRKELIG lang tid, men lige pt. stiger min squat hvert fald, så det vil nok være dumt at skifte så længe jeg har progression. Men har altid følt der ikke var nok volume i SL5x5 til, at det var tilstrækkeligt til at have ikke kun styrkepotentiale, men også mit andet lige så mindst vigtige fokus, nemlig massepotentiale. Synes f.eks. ikke, at 2 bænk-øvelser på en uge ikke er den store volume, men jeg holder ved det, mindst fordi de fleste herinde råder og siger, at det er længe nok stimuli også til masse ;)

Hvad er virkelig længe? Du har langt fra - no offence - opnået de resultater, som de fleste vil kunne opnå med SL5x5 jf. din styrkeliste. Hvis du har det problem, at du på dit niveau ofte rammer plateauer, så kan jeg garantere, at du ikke får nok kalorier. Og får du ikke det, bliver masse- og styrkeforøgelsen også derefter. Lad være med at give SL5x5 skylden... :wink:

Og så tillykke med den PR. :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 695
 
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 29. okt 2012, 09:43
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Dødløft: 130.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Malthe Johansen skrev:
Etrius skrev:
Malthe Johansen skrev:
Etrius skrev:Jeg følger forresten nu med i din log. Der mangler efterhånden aktive SL 5x5-logs på BB.dk. :mrgreen:


Lyder godt, dejligt med nogle som følger med derude og kan komme med lidt råd og inputs til træningen ! :) Dog ved jeg ikke lige, hvor længe jeg følger SL5X5, da jeg har kørt det i VIRKELIG lang tid, men lige pt. stiger min squat hvert fald, så det vil nok være dumt at skifte så længe jeg har progression. Men har altid følt der ikke var nok volume i SL5x5 til, at det var tilstrækkeligt til at have ikke kun styrkepotentiale, men også mit andet lige så mindst vigtige fokus, nemlig massepotentiale. Synes f.eks. ikke, at 2 bænk-øvelser på en uge ikke er den store volume, men jeg holder ved det, mindst fordi de fleste herinde råder og siger, at det er længe nok stimuli også til masse ;)

Hvad er virkelig længe? Du har langt fra - no offence - opnået de resultater, som de fleste vil kunne opnå med SL5x5 jf. din styrkeliste. Hvis du har det problem, at du på dit niveau ofte rammer plateauer, så kan jeg garantere, at du ikke får nok kalorier. Og får du ikke det, bliver masse- og styrkeforøgelsen også derefter. Lad være med at give SL5x5 skylden... :wink:

Og så tillykke med den PR. :)



Nej du har helt ret i min styrke kunne have været noget bedre og jeg giver bestemt ikke programmet skylden for min manglende styrkefremgang. Men du vil også mene, at SL5x5 har tilstrækkelig volume til et massepotentiale og ikke kun styrke ?? . Jamen jeg har vel kørt det i over et halvt år. Men min styrke bliver heldigvis også bedre og bedre nu, hvilket nok har noget at gøre med, at jeg nu får noget mere mad indenbors og tager indtil videre jævnligt på. Ja jeg ved godt, at 300 gr. i ugen ikke er vanvittig meget, men indtil videre er det fint, nu når min styrke også stiger samtidig med. ;)

Nu er der jo en sammenhæng mellem styrke og muskelmasse, og SL5x5 giver dig begge dele. Uden tvivl. Du kommer ikke til at bænke 90+ kg eller squatte 110+ kg i sæt, uden at du også ligner en, der kan gøre det. :mrgreen: Det er bestemt opnåeligt med SL5x5, hvis der er styr på teknik og kost. :) Bare klø på!
Brugeravatar
 
Reputation point: 695
 
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 29. okt 2012, 09:43
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Dødløft: 130.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Malthe Johansen skrev: Godt nok :) men nu når vi lige snakker om kosten, er makrofordelingen så noget der er vigtigt at holde øje med, eller skal jeg mere bare tænkte mellem 2-2,5 gr. prots kg kropsvægt og 1 gr. fedt kg kropsvægt ? For der sker nemlig ofte, at jeg ligger lidt over 2,5 proteing pr. kg kropsvægt og skadet det noget? Altså om hvor vidt det har en betydning, at hvis jeg får det protein og fedt jeg skal have, om det så skader at fylde lidt op med flere proteiner ? er nemlig meget glad for skyr, mælk, hytteost, makrel og laks så det kan godt blive lidt high protein ;) ? Jeg spiser selvfølgelig også kulhydrater, som nok mindst ligger på 45% af kosten ;) For sådan som jeg gør det lige nu er bare at jeg ca. rammer det kcal jeg har bestemt, hvor jeg ved at jeg nogenlunde får det prots og fedt, og så fylder jeg bare sådan op med det jeg mest lyster, bare inde for rimelighedens grænser ;)

Jeg er nok ikke den rette at spørge, da jeg har et afslappet forhold til kostens sammensætning og ikke "tæller kalorier" m.m. :wink: Jeg spiser varieret med lidt fokus på proteinkilder. Og så bulker og cutter jeg ud fra "trial and error"-princippet/egne erfaringer. Under et bulk spiser jeg mere kalorierigt ved at øge fedtindholdet i maden en smule. Under et cut spiser jeg mindre portioner og skruer op for kredsløbstræningen.

2,0-2,5 g protein/kg kropsvægt er dog vist, hvad fagkundskaben anbefaler at indtage, hvis man vil give musklerne de bedste forudsætninger for at vokse (selvfølgelig ud over andre forudsætninger som fx højt kalorieindtag, træningsprogram med tilpas mekanisk stress af muskelgrupper osv.). 3,0 g lyder af meget, synes jeg. Hvis jeg var dig, ville jeg hellere spise lidt mere fed mad for at sikre, at du faktisk får kalorier nok per dag (du skal som bekendt ligge i "kalorieoverskud"). Muskelopbygning er jo en meget energikrævende proces.
Brugeravatar
 
Reputation point: 695
 
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 29. okt 2012, 09:43
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Dødløft: 130.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Malthe Johansen skrev:Men er der nogen derude, som har nogle kommentarer til den squat fra sidste træning ;)
Synes nemlig ikke selv, at jeg kommer langt nok ned og derfor burde jeg nok gentage med samme kilo i næste træningspas, har jeg ret ?
https://www.youtube.com/watch?v=_VYPTOB-vSM

Længere ned. :mrgreen: Åben evt. op i hoften/stå med lidt længere afstand mellem benene med fødderne pegende en smule udad.
Brugeravatar
 
Reputation point: 695
 
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 29. okt 2012, 09:43
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Dødløft: 130.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Brugeravatar
 
Reputation point: 695
 
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 29. okt 2012, 09:43
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Dødløft: 130.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Fedt at du fik de 5x5 i squatten.. Og ja, teknisk fail (som i ikke at komme dybt nok) er jo også at faile en squat, så det er nok fint nok at tage den om på samme vægt næste gang.
Noget andet jeg bider mærke i mht din squat, er at den ikke ser helt stabil ud. Det er som om, at du det første stykke prøver at holde dig meget oprejst og når du så når ned i bunden, falder du forover. Har du fokus på at få et godt opspænd og at få åbnet op i hoften? Nu har jeg selv haft lidt problemer med at falde forover i starten af den koncentriske fase, hvilket har taget en del kg fra mig. Det var især når det blev tungt. Det gjorde at jeg ikke kunne overføre maximal kraft i den koncentriske fase. Det kunne ses ved, at jeg havde et punkt i midten af løftet hvor farten gik af.

Men ang dine tanker omkring volumen i SL5x5. Så ér volumen høj nok til at stimulere muskelvækst og styrkefremgang. Det sker dog kun, hvis du får nok mad og kropsvægten stiger. Det samme gør sig gældende for selv programmer med høj volumen som fx 10x10; får du ikke nok mad dér, stiger din muskelmasse heller ikke.. :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 134
 
Indlæg: 7407
Tilmeldt: 29. mar 2011, 23:18
 
Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Malthe Johansen skrev:
toto_G4M3R skrev:Fedt at du fik de 5x5 i squatten.. Og ja, teknisk fail (som i ikke at komme dybt nok) er jo også at faile en squat, så det er nok fint nok at tage den om på samme vægt næste gang.
Noget andet jeg bider mærke i mht din squat, er at den ikke ser helt stabil ud. Det er som om, at du det første stykke prøver at holde dig meget oprejst og når du så når ned i bunden, falder du forover. Har du fokus på at få et godt opspænd og at få åbnet op i hoften? Nu har jeg selv haft lidt problemer med at falde forover i starten af den koncentriske fase, hvilket har taget en del kg fra mig. Det var især når det blev tungt. Det gjorde at jeg ikke kunne overføre maximal kraft i den koncentriske fase. Det kunne ses ved, at jeg havde et punkt i midten af løftet hvor farten gik af.

Men ang dine tanker omkring volumen i SL5x5. Så ér volumen høj nok til at stimulere muskelvækst og styrkefremgang. Det sker dog kun, hvis du får nok mad og kropsvægten stiger. Det samme gør sig gældende for selv programmer med høj volumen som fx 10x10; får du ikke nok mad dér, stiger din muskelmasse heller ikke.. :)


Tak for de gode ord!
Opspændet i squatten er helt klart noget jeg skal arbejde på og jeg prøver også at fokusere på det , det har du ret i. Jeg har nemlig ja tendensen til at falde lidt forover, hvilket også gør at belastningen kommer lidt på forfoden frem for hælene. Jeg prøvede at stå lidt bredere denne her gang og det hjalp lidt på at åbne op i hoften, men stadig ikke optimal. Men jeg synes nok opspændet er det jeg skal arbejde mest med. Generelt skal jeg lære at være mere "hård" i hele kroppen i diverse øvelse. f.eks. også Overhead Press, der skal jeg også have fokus på opsænd igenne hele kroppen. Det er nu egentlig ikke, fordi jeg burde mange styrke i coren, for har altid kunne stå planke i evigheder og tager også weigted crunches med 100+ kg, så det er fokusset nok :) Prøvede du bare at fokusere på IKKE at falde forover, eller hva gjorde du som hjælp til squatten ? :)

For at få et mere stabilt squat, hvor jeg falder mindre forover har jeg gjort flere ting. Hvilken der har gjort udslaget, er dog ikke til at sige. Mit gæt er, at det er en blanding.

Lidt bredere fodstand, og tæerne (og dermed knæenes bane) vinklet lidt mere ud af, så jeg får åbnet lidt mere op i hoften.

Squat med pause i bunden. De blev primært udført som 3'ere med 90-100 kg (5RM på det tidspunkt var ca 115 kg).

Overhead squat. Jeg synes personligt at overhead squat er en ret fed måde at arbejde med at holde spændet. Det er nemlig så simpelt, at hvis du taber spændet og ryger forover, så taber du stangen! Det gør, at man faktisk er tvunget til at holde sig oprejst gennem hele bevægelsen. Der ud over rister den din core ret godt!


Nu er jeg jo ingen ekspert inden for området, men jeg føler selv at ovenstående har haft en positiv effekt.


Ang din squat, så er det jo vildt at den pludselig stiger så godt. Du kommer dog desværre ikke helt dybt nok.
MEN FÅ SÅ FOR HELVEDE VENDT DE VIDEOER RIGTIGT!!! Det er pisse irriterende at skulle vende sin computer, når man skal se dine videoer :mrgreen:
Brugeravatar
 
Reputation point: 134
 
Indlæg: 7407
Tilmeldt: 29. mar 2011, 23:18
 
Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Altså "smide dem i vasken" er jo så meget sagt, for du er tydeligvis blevet stærkere! Og ja, det gav ret hurtigt kg på stangen at få rettet op på. Jeg er heller ikke i tvivl om, at det havde givet endnu flere hvis ikke der var kommer rod i privatlivet som har gjort at jeg lige har smidt 20 kg af styrken i squat på 3 uger, grundet manglende mad og træning. :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 134
 
Indlæg: 7407
Tilmeldt: 29. mar 2011, 23:18
 
Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Malthe Johansen skrev:
toto_G4M3R skrev:Altså "smide dem i vasken" er jo så meget sagt, for du er tydeligvis blevet stærkere! Og ja, det gav ret hurtigt kg på stangen at få rettet op på. Jeg er heller ikke i tvivl om, at det havde givet endnu flere hvis ikke der var kommer rod i privatlivet som har gjort at jeg lige har smidt 20 kg af styrken i squat på 3 uger, grundet manglende mad og træning. :)

Ejj hvor træls, men håber du har fået styr på det igen :) men ja jeg er da nok blevet lidt stærkere :) Men nu er jeg da meget i tvivl Hvad jeg skal gøre med progressionen ? :) Det er vel dumt at øge videre i squatten hvis jeg ikke kommer 100 % ned eller hvad tænker du? :) eller er det "godt nok" til at køre videre på ;) ?

Det er heldigvis på vej i den rigtige retning. Det er mest squatten der er påvirket. Fik 3x6x85 i bænken i dag, hvilket kun er 10 kg under det bedste jeg har lavet 3x6 med, så det er et spørgsmål om kort tid før jeg er på toppen igen dér :)

Ang progressionen, så spotter på og prøv at komme dybere på samme vægt. Får du ikke 5x5 med godkendt dybde inden for de næste to træninger, hedder det vel bare deload :)
Brugeravatar
 
Reputation point: 134
 
Indlæg: 7407
Tilmeldt: 29. mar 2011, 23:18
 
Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



j
Sidst rettet af Malthe Johansen 13. okt 2015, 18:20, rettet i alt 1 gang.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 171
Tilmeldt: 5. jul 2014, 17:03
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Malthe Johansen skrev:Humøret til træningen var ikke så god i dag. Squatten er for tung, og ærlig talt, så tiltaler det mig ikke så meget længere at køre så tungt i squat, da jeg ikke føler mig så sikker og dermed kommer jeg til at mangle dybde. Jeg overvejer desuden at skifte program, simpelthen fordi, at jeg har kørt det i meget tid og det har ikke rigtig sat spark i tingene. Jeg giver ikke programmet skylden, da min egen vægt har stået stille i en stor del af programmet, og derfor har det haft en effekt på styrken, men jeg kan mærke, at jeg er ved at køre lidt træt i alt den tunge træning, ikke mindst i squatten hvert fald, og føler mig lidt udbrændt. Styrken i kropshævelseøvelserne er dog altid positive! men ellers har der kun været en lille stigning i squatten og bænken på det seneste.

Har du husket at reducere volumen som SL 5x5 foreskriver?
De vil ha' skulderklap, giv dem noget jantelov
Tag bøffen fra dem, giv dem noget Jaka Bov
Brugeravatar
 
Reputation point: 50
 
Indlæg: 352
Tilmeldt: 13. maj 2014, 19:36
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Malthe Johansen skrev:En masse vrøvl....

Malthe Johansen skrev:Jeg ved ikke om jeg forventer FOR MEGET på for kort tid med henhold til styrken, men mit bænkpres er f.eks. aller højest steget 2,5 kg på halvanden måned og det ved jeg egentlig ikke om det er okay.


Du forventer slet ikke for meget, kan godt forstå din store bekymring. Taget dit enorme madindtag og din store vægtøgning i betragtning, er det mig en kæmpe gåde hvordan du ikke er blevet stærkere??!!11=?

Pind skrev:Jeg fatter simpelthen ikke folk gider blive ved med at hjælpe dig Malthe. Det er jo som at slå i en dyne. Der sker bare intet ved det. Du har fået svar på hvad du bør gøre af flere personer, og i flere tråde endda. Alligevel vælger du at køre videre i samme spor.
"We're Fragments of Fiction!"
Brugeravatar
 
Reputation point: 95
 
Indlæg: 1139
Tilmeldt: 4. mar 2012, 17:16
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Hvis du har lyst til at skifte, så skift. Folk har givet dig nogle åbenlyse løsninger (mere mad, 3x5).
Og masse kommer ikke uden mad og kropsvægtøgning.
hej hej
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 65
Tilmeldt: 4. jun 2014, 14:13
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Mere kropsvægt = mere masse
SL giver mere masse, hvis du altså tager på i vægt. B2B giver også mere masse, hvis du altså tager på i vægt.
I mit hoved, er det der vil give dig størst fremgang masse-mæssigt mere kropsvægt. Og så et program som du kan lide. Det lyder ikke som om at du er synderligt begejstret for SL.
hej hej
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 65
Tilmeldt: 4. jun 2014, 14:13
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Du finder svar på dit over/underhåndsgrebs spørgsmål i bodylabs artikel omkring b2b.
http://news.bodylab.dk/artikler/261-sto ... -to-basics
Hvis svaret ikke er fyldestgørende, så er jeg sikker på google har masser af svar (på engelsk).
hej hej
 
Reputation point: 10
 
Indlæg: 65
Tilmeldt: 4. jun 2014, 14:13
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Det lyder som om at du har misforstået B2B en smule..
Du siger du har ændret nogle øvelser til 5x5. Alligevel skal du op på 7 reps for at stige i vægt; altså kører du 5 x 5-7, dvs én rep mindre end de andre øvelser. Det gør ikke den store forskel :)
Hvis det var mig, ville jeg holde mig til de 6-8 rep som programmet foreskriver. Ellers kommer du jo ikke rigtig ud af det gamle spor, og 6-8 reps vil også give dig styrke.
Det lyder dog til at du har misset progressionen lidt, da du kun nævner det i udvalgte øvelser. Men i B2B er det meningen at du skal stige i en øvelse hver gang du gennemfører 4 x 8.

Eksempel:

Træning 1: 8,7,7,6 reps x 50 kg - Så bliver du på vægten
Træning 2: 8,8,8,8 reps x 50 kg - Så stiger du
Træning 3: 7,6,5,5 reps x 52,5 kg - Så bliver du på vægten til du får 4 x 8 igen, hvor du så stiger :)


Men alt i alt, synes jeg ikke det er nogen dårlig beslutning at skifte program og "starte på en frisk". Men så husk at få nok mad, så du stiger i kropsvægt. Det er som sat 5736 gange før, det vigtigste af det hele! :)
Men får du presset dig selv, øget når du skal og spist nok mad, så skal du nok få gode resultater af B2B.

Smid evt et par billeder op af formen, så der er mulighed for at vurdere fremskridtene på de 2,5 måneder :)

Held og lykke med programmet!
Brugeravatar
 
Reputation point: 134
 
Indlæg: 7407
Tilmeldt: 29. mar 2011, 23:18
 
Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Det var nu heller ikke så meget dét.. Dine 5x5 er jo reelt ikke 5x5.. Det er 5 x 5-7.. Altså er der kun én rep til forskel fra dine øvrige øvelser :)

Ang dips, så er det imo en fin ide. Jeg ville dog fjerne fransk pres. En triceps øvelse passer imo fint til volumen på resten af øvelserne.
Men mht dine chin up's, så tror jeg det er meningen at du skal køre dem med overhåndsgreb. I hvert fald, hvis du foretrækker det.
Brugeravatar
 
Reputation point: 134
 
Indlæg: 7407
Tilmeldt: 29. mar 2011, 23:18
 
Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan


ForegåendeNæste

Tilbage til Logbog




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 306 gæster