Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65717 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049581 indlæg i 100422 emner

2 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1319
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1316

Følg bodybuilding.dk på

Styrketræning tidlig om morgen

Udskriv emne


Træning for styrke og eksplosivitet

Tilbage til Styrketræning





Hej

Jeg har fået af vide af en gl. elite udøver at det ikke er specielt godt at styrketræne tidlig morgen (6.20 - 8.00) for mit vedkomende en 4-5 dage ugentligt. Kan det passe og hvorfor/hvorfor ikke?
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: 23. jul 2008, 21:42
Geografisk sted: Aalborg
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



wadmann83 skrev:Hej

Jeg har fået af vide af en gl. elite udøver at det ikke er specielt godt at styrketræne tidlig morgen (6.20 - 8.00) for mit vedkomende en 4-5 dage ugentligt. Kan det passe og hvorfor/hvorfor ikke?


Det kan sagtens lade sig gøre! - du skal bare huske at få et godt morgenmåltid ned inden :)
Always getting better.
Brugeravatar
Månedens skribent: April 2009
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3103
Tilmeldt: 24. jun 2007, 20:37
Geografisk sted: Herlev
 
Træner her: Fitness World City
Fitness World Nørrebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 140.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Det er vigtigt at faa noget energirigt i maven inden traening. Gerne nogle gode kulhydrater, da de generelt optages hurtigt. Og saa husk proteiner efter endt traening.

Jeg mener generelt ikke at morgentraening er dumt, hvis du f0ler dig frisk. Det kan dog vaere lidt farligt at k0re rigtigt tungt pres paa rygs0jlen, idet den er fuld af vaeske om morgenen. Dette kan medf0re et st0rre press paa membranerne, specielt ved 0velser som squat eller d0dl0ft.

Og saa mener jeg at en grundig opvarmning er vigtig, for baade at undgaa skader, men lige saa meget for at 'vaekke' kroppen op.

Go traening
M.V.H. Mandrup
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 28. apr 2009, 13:02
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg træner selv fra klokken 06.00 om morgenen og man skal da lige vænne sig til det, men så kører det også derud af.
Det er måske ikke det mest optimale tidspunkt på dagen, men det er vel de færreste mennesker med en normal dagligdag som har mulighed for at tilrette alt optimalt.
Personligt så er jeg mere motiveret til træning om morgenen inden jeg skal på arbejde, fremfor efter jeg kommer hjem fra arbejde, og først skal handle ind, lave mad mv.
Så på det punkt tror jeg at jeg får mere ud af min træning ved at træne om morgenen.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 442
Tilmeldt: 4. jan 2008, 21:54
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Mandrup skrev:Det er vigtigt at faa noget energirigt i maven inden traening. Gerne nogle gode kulhydrater, da de generelt optages hurtigt. Og saa husk proteiner efter endt traening.

Jeg mener generelt ikke at morgentraening er dumt, hvis du f0ler dig frisk. Det kan dog vaere lidt farligt at k0re rigtigt tungt pres paa rygs0jlen, idet den er fuld af vaeske om morgenen. Dette kan medf0re et st0rre press paa membranerne, specielt ved 0velser som squat eller d0dl0ft.

Og saa mener jeg at en grundig opvarmning er vigtig, for baade at undgaa skader, men lige saa meget for at 'vaekke' kroppen op.

Go traening


grundig opvarmning er vigtigt, om du træner kl 6 eller 21...
Always getting better.
Brugeravatar
Månedens skribent: April 2009
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3103
Tilmeldt: 24. jun 2007, 20:37
Geografisk sted: Herlev
 
Træner her: Fitness World City
Fitness World Nørrebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 140.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



I ferierne og weekenderne træner jeg også tidligt, og det fungere rigtig godt, jeg indtager ca. min morgenmad en halv time før træning. Det har noget at gøre med energi depoterne skal være fyldt op, derfor er det smartest at træne senere på dagen, men tilgengæld er dit testosteron niveau højere om morgen, også en af grundene til mange har stådreng på om morgen.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3668
Tilmeldt: 13. dec 2007, 12:38
Geografisk sted: Hjørring
 
Træner her: Hjørring Helsestudie
Hobro Helse Sport
Sportshøjskolen
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 232.00
- Dødløft: 232.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Kolditz skrev:I ferierne og weekenderne træner jeg også tidligt, og det fungere rigtig godt, jeg indtager ca. min morgenmad en halv time før træning. Det har noget at gøre med energi depoterne skal være fyldt op, derfor er det smartest at træne senere på dagen, men tilgengæld er dit testosteron niveau højere om morgen, også en af grundene til mange har stådreng på om morgen.


Arhhh ok. syntes også der var noget uldent over de fyre i morges i centeret..... det forklarer jo en del..
[Gefährlich ist wer Schmerzen kennt]
Kroppen er som en udlejningsbil, den skal køres helt ud i alle gear og afleveres med tom tank...
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1893
Tilmeldt: 13. mar 2009, 09:53
Geografisk sted: Århus
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Man kan sagtens bygge muller tideligt om morgenen. Jeg havde engang en kollega, hvis mand satte uret til kl.04.30 hver morgen, bare for at han ku nå at træne, og læse avisen inden at ungerne stod op. Og han var sgu lidt af et brød..
Peace, Love, Black Metal
Brugeravatar
Moderator
 
Reputation point: 55
 
Indlæg: 12600
Tilmeldt: 28. apr 2007, 18:59
Geografisk sted: Frederikssund
 
Træner her: Fitness World
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 180.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



mic skrev:Man kan sagtens bygge muller tideligt om morgenen. Jeg havde engang en kollega, hvis mand satte uret til kl.04.30 hver morgen, bare for at han ku nå at træne, og læse avisen inden at ungerne stod op. Og han var sgu lidt af et brød..



04:30 - Christ! :shock:

Hvertfald, så syntes jeg nogen gange at trænning sådan 1-2 timer efter man er stået op er enormt godt! For der føler jeg virkelig at energien er i top :)


Jeg har tit problemer med at træne om aften, fordi jeg føler mig så træt/low på energi :)
The closer you are to failure, the closer you are to victory, it all depends on how closely you walk the line
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2009
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 6916
Tilmeldt: 5. jan 2009, 18:52
 
Træner her: Frederikssund Motion Center ApS
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Kidde skrev:
Kolditz skrev:I ferierne og weekenderne træner jeg også tidligt, og det fungere rigtig godt, jeg indtager ca. min morgenmad en halv time før træning. Det har noget at gøre med energi depoterne skal være fyldt op, derfor er det smartest at træne senere på dagen, men tilgengæld er dit testosteron niveau højere om morgen, også en af grundene til mange har stådreng på om morgen.


Arhhh ok. syntes også der var noget uldent over de fyre i morges i centeret..... det forklarer jo en del..


Jamen så siger vi da bare morgenfeder no probs der.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3668
Tilmeldt: 13. dec 2007, 12:38
Geografisk sted: Hjørring
 
Træner her: Hjørring Helsestudie
Hobro Helse Sport
Sportshøjskolen
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 232.00
- Dødløft: 232.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Jeg træner også om morgen, og det synes jeg faktisk er det optimale tidspunkt for mig. Selvom jeg havde tid senere på dagen ville jeg ikke gøre det.

Uden der ligger nogen videnskabelig baggrund for dette postulat, vil jeg mene det er fornuftigt, at træne om morgen da man har hele dagen til at fylde nærig på kroppen. Hvis man ellers træner et par timer før man går i seng vil det kræve noget af et måltid for at kroppen har nok at arbejde med.

Det bedste er vel en mellem ting, således at kroppens depoter er fyldt, og man stadig har massere af timer til at indtage føde efter træning.

Blot en tanke.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: 27. apr 2009, 10:29
 
Træner her: Unifitness
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Det er vel meget individuelt hvad man synes bedst om, og hvordan man kan få det til at hænge sammen.

Personligt har jeg ofte træningstøjet med i firmabilen, og træner ved 16-17 tiden på vej hjem fra arbejde, men i weekender træner jeg ofte om formiddagen, som sagt meget en spørgsmål hvordan man kan passe det ind i ens dagligdag.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 491
Tilmeldt: 28. dec 2008, 21:49
Geografisk sted: Odense
 
Træner her: Fitness World Odense, Vestre Stationsvej
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



the-QB skrev:
wadmann83 skrev:Hej

Jeg har fået af vide af en gl. elite udøver at det ikke er specielt godt at styrketræne tidlig morgen (6.20 - 8.00) for mit vedkomende en 4-5 dage ugentligt. Kan det passe og hvorfor/hvorfor ikke?


Det kan sagtens lade sig gøre! - du skal bare huske at få et godt morgenmåltid ned inden :)


Ja, sagtens!
Anders
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 17
Tilmeldt: 23. apr 2009, 12:29
Geografisk sted: Ugerløse
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tilbage til Styrketræning




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 30 gæster



cron