Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65718 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049582 indlæg i 100422 emner

3 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1426
Medlemmer: 4
Skjulte: 0
Gæster: 1422

Følg bodybuilding.dk på

Bodymin vs. Omnimin

Udskriv emne


Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud





en kort introduktion: jeg var på netshopping efter vitaminer og mineraler og stødte på følgende information:

Bodylab skrev:Bodymin vs Omnimin

Til atleter anbefaler vi Bodymin produktet frem for Omnimin. Bodymin er et langt mere alsidigt og velafbalanceret multivitamin- og mineraltilskud der dækker dit behov 100 %. Bodymin er endvidere forstærket med B6, Zink og Chrom.

Uddybende information

Moderne livsstil øger behovet for mikronæringsstoffer langt udover det normale. Dette betyder i praksis, at de fleste mennesker har gavn af væsentligt højere dagsdoser af vitaminer, mineraler og sporstoffer end ADT (Anbefalet Daglig Tilførsel) foreskriver. Derfor er et godt og stærkt vitamin-mineral præparat af høj kvalitet god "livsforsikring". Det bedrer almenbefindende og livskvalitet.


det lyder alt sammen meget fornuftigt. jeg overvejede at købe bodymin og checkede derfor indholdet:
http://www.bodylab.dk/shop/bodylab-body ... -253p.html

og sammenlignede med indholdet af Omnimin, som ikke fremgår af bodylab.dk, men som jeg let kunne finde andre steder, bl.a.
http://www.netspiren.dk/pi/Omnimin-mult ... 4-533.aspx

man kan se, at bodymin stort set indeholder den samme dosering som standard-vitamin-pillen man køber i supermarkedet eller på apoteket (100% af ADT), mens omnimin har langt højere doser. hvis man dømmer ud fra, hvad bodylab.dk selv skriver i "uddybende information" er omnimin således helt klart et bedre produkt.
mit spørgsmål er derfor - hvorfor skulle man købe bodymin frem for omnimin? og hvis det forholder sig som jeg antager, burde bodylab.dk så ikke fjerne anbefalingen af deres eget produkt frem for at vildlede forbrugerne?
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1641
Tilmeldt: 4. okt 2007, 21:52
Geografisk sted: Odense
 
Træner her: OBBC
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Nu er mer jo ikke nødvendigvis bedre. Heller ikke når det gælder vitaminer/mineraler.

Hvis du mener at mer er bedre kan du jo evt. bare spise fx. 4 x almindelige 100 % vitaminpiller.....

Her er Per Brændgaards vurdering af Omnimin:

En ud af seks stjerner

Omnimin må frarådes. Det indeholder så meget E-vitamin, at det kan have en skadelig virkning på helbredet. E-vitamintilskud i høje doser kan nemlig være livsfarligt. Det indeholder også dobbelt så meget A-vitamin, som man har brug for. Til gengæld indeholder det ikke nok af det vitamin, som det kunne være relevant med en ekstra dosis af, nemlig D-vitamin. Jernindholdet er også i den lave ende, hvilket er problematisk for kvinder, der kan have brug for et jerntilskud. Så alt i alt et ret ubalanceret kosttilskud.
De opførte sig som vilde dyr. De hverken røg eller drak.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 828
Tilmeldt: 23. okt 2007, 07:28
 
Træner her: Fitnessmaster Hadsund
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 170.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (10)
Kostplan: Ingen kostplan



hej ISG, først og fremmest, tak for svaret :)

ISG skrev:Nu er mer jo ikke nødvendigvis bedre. Heller ikke når det gælder vitaminer/mineraler.

mere er heller ikke nødvendigvis bedre, men det er velkendt, at man har brug for flere næringsstoffer, vitaminer og mineraler når man er mere fysisk aktiv - præcis som bodylab.dk skriver. desuden er ADT i forvejen sat meget lavt, så det vil efter min overbevisning være tåbeligt, kun at gå efter 100% ADT. jeg vejer 90+ og er aktiv flere timer dagligt. det vil være nonsens at påstå, at jeg har samme behov som en kontordame på 45 kilo.

ISG skrev:Hvis du mener at mer er bedre kan du jo evt. bare spise fx. 4 x almindelige 100 % vitaminpiller.....

problemet er bare, at hvis jeg vil have de doser, jeg ønsker, skal jeg spise rigtig mange standard-vitaminpiller og så bliver det både skidt for min økonomi og mit helbred, eftersom der også er nogle stoffer, jeg helst ikke vil have for meget af.

angående Per Brændgaards kritik, så postulerer han bl.a. at E-vitaminindholdet i Omnimin skulle være skadeligt. det vil jeg meget gerne se en begrundelse for. jeg har ikke kunnet finde nogen undersøgelser der viser, at E-vitamin i så lille en dose (og dog kolossal ift. ADT) skulle have en skadelig virkning og da slet ikke på atleter.
se evt. den her metaanalyse, der sammenfatter forskellige analyser af e-vitamins potentielt skadelige virkning: http://www.annals.org/content/142/1/37.full
at der er mere a-vitamin i pillen end "man" har brug for ser jeg bare som en fordel. også med a-vitamin er der først potentielt skadelig virkning ved langt, langt højere doser, se evt. http://www.ajcn.org/cgi/content/abstract/52/2/183
Per Brændgaard skrev:Til gengæld indeholder det ikke nok af det vitamin, som det kunne være relevant med en ekstra dosis af, nemlig D-vitamin.

i så fald kunne man jo passende supplere med d-vitamin, hvilket man under alle omstændigheder også ville have behov for, hvis man købte standard-vitamin-pillen med 100% ADT.

der er ikke nogen fra bodylab, der kan forklare, hvorfor atleter skal vælge bodymin frem for omnimin?
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1641
Tilmeldt: 4. okt 2007, 21:52
Geografisk sted: Odense
 
Træner her: OBBC
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tilbage til Kost & kosttilskud




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 52 gæster