Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65715 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049579 indlæg i 100422 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1315
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1312

Følg bodybuilding.dk på

120g protein pr. dag - hvordan?

Udskriv emne


Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud





Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal indtage 120g protein pr. dag.. Kan det lade sig gøre kun ved hjælp af grøntsager o.l. eller skal jeg ud og investere i protein pulver? Hvilke grøntsager er meget protein rige? Hvad er i det hele tager godt at spise for at få dækket alle de fedt, kulhydrat og protein og div. vitamin behov min krop har? Jeg ved ikke ret meget om det her, så del lidt af jeres viden, ikke kun for min skyld:P


(Jeg beklager at dette emne måske tages op igen, men jeg er simpelthen elendig til at benytte søge systemer på den her slags forum)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 118
Tilmeldt: 23. maj 2006, 20:36
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



protein pulver er fint at tage hvis du ikke kan få nok proteiner gennem din almindelige kost. Hmm.. jeg tror at der er mange proteiner i bønner, men er ikke sikker. Spis kød, som kalkun og kylling. andet kunne være ris bananer og havregryn hver morgen og ellers Alt det du kan komme i nærheden af. er ikke en ekspert i det med mad men vil tro det kunne hjælpe. :)
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 429
Tilmeldt: 6. feb 2006, 19:40
Geografisk sted: Hals
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 170.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Det vil altid være godt at indtage hurtigt optagelige proteiner lige efter træning. F.eks protein pulver.. Bananer har jeg hørt sgu være godt.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 501
Tilmeldt: 3. dec 2005, 11:42
Geografisk sted: Sjælland
 
Træner her: Form & Figur ApS
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 101.00
- Dødløft: 131.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Testikael skrev:Det vil altid være godt at indtage hurtigt optagelige proteiner lige efter træning. F.eks protein pulver.. Bananer har jeg hørt sgu være godt.


Men bananerne er pga. de er sprængfyldte med kulhydrater ;)
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1415
Tilmeldt: 11. jan 2006, 10:42
Geografisk sted: Aalborg
 
Træner her: Fitness World Aalborg
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 170.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (1)
Kostplan: Vis kostplan



Jeg bruger en levnedsmiddeltabel til at se hvad de forskellige fødevarer indeholder af energi, næringsstoffer og hvilken sammensætning de har af fedt, protein og kulhydrater. Sådan en tabel kan du købe i en boghandel, som regel er det ikke noget de har liggende men bestiller gerne en til dig ved forespørgsel. Den jeg har koster ca. 90 kr. og dækker over ca. 800 fødevarer. Men, spørg boghandleren om hvilke de kan tilbyde til netop dine behov, da der ikke er nogen grund til at investere i én der er alt for avanceret.

Håber du kan bruge svaret til noget.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 4
Tilmeldt: 27. apr 2006, 14:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



bare søg efter kosttabel på google.
120 g protein er ikke svært at dække.

220 gram kylling / kalkun indeholder 40 gram protein så er det bare at spise en blanding af kød og grøntsager 3 gange om dagen så er de dækket ind..

et bedre forlslag er at dele det ud over dagen så du napper noget morgen mad med 50/ 50 indhold (50% kul, og 50 % protein) så har du hentet nogle af dine 120 gram der, så ser du hvad der er tilbage til resten af dagen og deler det ud over 4-5 andre måltider som du så spiser sammen med 100-150 gram grønt pr måltid.

nu ved jeg jo ikke hvad du vejer eller hvad det er du vil opnår. men den formel jeg har givet dig der burde hjælpe dig lidt på vej.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 65
Tilmeldt: 1. jun 2006, 17:56
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



De proteiner der er i grønsager er ikke så meget værd som de protein der er i kød eller valleprotein (whey). Det har noget med aminosyreprofilen og den biologiske værdi at gøre.
-- Smerte er svaghed der forlader kroppen --
Proteinpulver kreatin weight gainer
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 1607
Tilmeldt: 10. maj 2006, 21:24
Geografisk sted: Århus
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 140.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Kost & kosttilskud




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 58 gæster