Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 65755 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049591 indlæg i 100423 emner

2 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1069
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1066

Følg bodybuilding.dk på

Anmeldelse/ Alternative Hypertrophy Training

Udskriv emne


Post din vurdering af et program du har kørt

Tilbage til Anmeld dit træningsprogram





Jeg har nu kørt programmet "Alternative Hypertrophy Training" af Thomas Jagd siden d 22 oktober / 9 rotationer = 3 gange gennem programmet.
http://news.bodylab.dk/artikler/1222-al ... y-training

Programmet:
Jeg har løbende tastet min træning ind i et skema for at følge min træning med så godt et overblik som muligt. Derudover har jeg skrevet hver træning ned i min logbog med dertilhørende kommentarer.
Overordnet er hver træningsrotation bygget op omkring 3 forskellige dage a 3 forskellige rotationer.
Der køres tre dage i træk, hvor øvelserne i forhold til sæt, reps, vægt og pause foregår under opbygningen for rotation 1 - herefter holder man en dags pause og starter forfra men denne gang på en opbygning på rotation 2. En dags pause, rotation 3 og en dags pause og forfra på rotation 1 osv.
Jeg har ikke ændret i programmet i forhold til artiklen, udover lidt omkring øvelses valget. se progression

AHT Progression.xlsx
(14.55 KiB) Downloadet 337 gange


Kommentarer:
Jeg havde selvfølgelig nogle gange hvor jeg ikke helt fik taget alle dage i træk, som man skulle, men jeg fandt hurtigt ud af at man ikke bare bytter om på pause dagen og træner f.eks. dag 3 og 1 og så pause. Programmet kan være utroligt hårdt for lænden, da det mere eller mindre er tre full-body dage i træk.
Jeg er helt vild med ideen om træning omkring basisøvelserne. Samtidig er jeg vild med den lave rep-range og de mange sæt og korte pauser. Det satte virkelig en på en prøve at bruge stopur i 12 sæt a 45 sekunder!
Det er ikke et program man kan køre med sin træningsbuddy, medmindre man tager samme kilo. Der er ikke tid til at skifte vægt.
Jeg skrev hver træning ned i noter på min Iphone, hvor jeg havde lavet en skabelon til hver rotation og dag, så jeg let blot kunne ændre frem og tilbage i kg. og reps - på denne måde kunne jeg se at hvis jeg f.eks. havde taget 100 kg squat dag 1 - rotation 1 - så næste gang jeg skulle træne squat (rotation 1, 2 eller 3) så kunne jeg let se hvad jeg tidligere havde taget og næste gang jeg nåede til dag 1 rotation 1, så vidste jeg at jeg skulle have flere kg. på. Så havde jeg taget 100 kg. squat og evt. noteret mig at det var "let" eller lignende, jamen så noterede jeg bare på forhånd at i dag skal jeg have f.eks. 105 kg. - så var jeg nærmest forberedt på at det var jeg nødt til. Det virkede rigtig godt for mig at have sådan en form for "mål" for hver træning. Uanset hvad så kunne man altid mindst tage samme vægt som tidligere.
Dog ramte jeg ud i nogle problemer under programmet med min lænd, der gjorde at jeg under programmet måtte holde pause og bruge bælte nogle gange. Det var en ubehagelig smerte, som er kommet af nogle dårlige squats og dødløft. Men hele forløbet har overordnet forbedret min teknik markant i alle øvelserne.
- Vær varsom med valg af kilo. Start ikke for tungt ud. Der er masser af mulighed for at stige senere og hellere det end at løbe ud i skader, overtræning eller stagnering af kg. - for det lækre i programmet er at man stiger fra gang til gang.
- Opvarm rigeligt. (Ikke for store spring i kg. fra opvarmningssæt til worksæt)

Resultat / anbefaling / fordele, ulemper
De håndgribelige resultater:
Har testet 1RM i bænkpres og her er jeg steget fra 120kg til 135kg. (tror godt jeg kan tage 140kg)
Generelt er jeg blevet meget stærkere i alle øvelserne - Mit max i incline bænkpres var før 100kg og de kg sluttede jeg programmet i over 12 sæt a 2 reps.
Har kørt programmet under et mindre bulk, så er blevet tungere og føler mig helt klart større, hvilket folk også har kommenteret.
Jeg måler mig i næste uge og opdaterer herinde.
Fordelen ved programmet er helt klart at man både får stor forøgelse i styrken og samtidig en god portion masse - mange kommenterede mit program som værende udelukkende styrkeløft og jeg ikke ville opnå masse - men pga. de mange sæt og korte pauser så giver det rigtig godt til massen, som Thomas Jagd også skriver.
God teknik forbedring i de store øvelser. Simpel træning. Systematisk træning. Motiverende træning i forhold til styrkeforøgelse.
Ulempen er at hvis man er glad for pumps, så bliver man skuffet. Det kunne give nogle pumps under brystøvelserne og t-bar rows, men det var nærmest det eneste. Forstået sådan, at der er ikke noget isolationstræning til at give en pumps. Samtidig skal man træne alene - så det er et "asocialt" program, hvis man kan sige det sådan. Lang tid på hver øvelse. Kræver disciplin.

Kan overordnet anbefale dette program til alle der vil være store og stærke - jeg ville gerne køre det længere, men begyndte at savne lidt mere løs og fælles træning. Mine positive oplevelser med programmet bunder også i, at jeg spiser meget for tiden og dermed har energi til hver træning.
Begynder helt sikkert på det programigen.

Håber folk kan bruge anmeldelsen og har fået lyst til at prøve programmet - kritik modtages gerne.
Brugeravatar
 
Reputation point: 25
 
Indlæg: 1697
Tilmeldt: 21. jan 2010, 11:16
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 115.00
- Dødløft: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Så du er steget 15 kg i bænk på 36 dage? Vanvittigt!
Brugeravatar
 
Reputation point: 134
 
Indlæg: 7407
Tilmeldt: 29. mar 2011, 23:18
 
Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Rigtig flot anmeldelse!
Mvh Anders J, fysioterapeut.
LOG:
HAM DER BOR I NORGE
“Talent is God given. Be humble. Fame is man-given. Be grateful. Conceit is self-given. Be careful.”
Brugeravatar

 
Reputation point: 87
 
Indlæg: 1416
Tilmeldt: 30. jun 2005, 09:32
Geografisk sted: Skien, Norge
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Har du kørt i 9 uger? altså, 9x4dage?
Mvh Anders J, fysioterapeut.
LOG:
HAM DER BOR I NORGE
“Talent is God given. Be humble. Fame is man-given. Be grateful. Conceit is self-given. Be careful.”
Brugeravatar

 
Reputation point: 87
 
Indlæg: 1416
Tilmeldt: 30. jun 2005, 09:32
Geografisk sted: Skien, Norge
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tillod mig at ændre i programmet.

Nu kan du plotte ind i det grønne til venstre. Dine start 1RM skal stå her. Så genererer programmet sig efter 80%, 82,5% og 85%, som Jagd foresskriver. I det følgende rotationer, er der så tilføjet henholdsvis 2,5kg og 5kg.

Håber det kan bruges.
Vedhæftede filer
AHT Progression.xlsx
Edit by Stener & b000t
(13.12 KiB) Downloadet 280 gange
Mvh Anders J, fysioterapeut.
LOG:
HAM DER BOR I NORGE
“Talent is God given. Be humble. Fame is man-given. Be grateful. Conceit is self-given. Be careful.”
Brugeravatar

 
Reputation point: 87
 
Indlæg: 1416
Tilmeldt: 30. jun 2005, 09:32
Geografisk sted: Skien, Norge
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



toto_G4M3R skrev:Så du er steget 15 kg i bænk på 36 dage? Vanvittigt!

Ja det er ret vildt, men det bunder nok i at jeg tidligere har kørt flere gentagelser og ikke rigtig testet mit 1RM.
Så at jeg har ligget omkring de få reps har nok gjort at mit nervesystem har kunnet tilpasse sig hurtigere.
Samitidig kan jeg mærke at mit opspænd, vejrtrækning, greb og hele "følingen" med øvelsen er blevet bedre, på trods af at jeg synes den var god i forvejen. Har skiftet til greb med lillefingeren på "ringen" på stangen, hvor jeg før holdte omkring 3 fingre længere ude.
Så det har været en optimering af flere parametre der har forbedret min 1RM :)

b000t skrev:Har du kørt i 9 uger? altså, 9x4dage?

Ja, altså mere eller mindre. Startede d 22 oktober og sidste dag var d 6 december - på den tid har jeg nået at træne 27 gange - så må du selv regne ud :D
I forhold til din tilrettelse, så er jeg ikke kørt så meget efter de procenter må jeg indrømme, men tak for rettelsen :)

Edit: og tak for ros B000t :mrgreen:
Brugeravatar
 
Reputation point: 25
 
Indlæg: 1697
Tilmeldt: 21. jan 2010, 11:16
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 115.00
- Dødløft: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Rigtig flot anmeldelse! Det skal helt sikkert testes på eget korpus!
 
Reputation point: 5
 
Indlæg: 77
Tilmeldt: 23. nov 2010, 14:51
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 180.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Rigtig flot anmeldelse :) - Vil klart overveje at prøve det program.

Kunne godt tænke mig at høre lidt om:
Hvor meget trænings erfaring du havde før du startede?
Hvad du normalt har trænet? - Altså om du normalt har ligget og taget sæt med 8-12 gentagelser eller hvordan :)
Hvor meget du er steget i vægt (BW).

mvh
Christian M
Brugeravatar
 
Reputation point: 25
 
Indlæg: 946
Tilmeldt: 29. nov 2012, 11:40
Geografisk sted: København N
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 150.00
- Dødløft: 220.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



cmvs skrev:Rigtig flot anmeldelse! Det skal helt sikkert testes på eget korpus!

Mange tak :) - vi er jo alle forskellige, men vil helt klart anbefale folk at prøve det.

Christian M skrev:Rigtig flot anmeldelse :) - Vil klart overveje at prøve det program.

Kunne godt tænke mig at høre lidt om:
Hvor meget trænings erfaring du havde før du startede?
Hvad du normalt har trænet? - Altså om du normalt har ligget og taget sæt med 8-12 gentagelser eller hvordan :)
Hvor meget du er steget i vægt (BW).

mvh
Christian M

Tak Christian :)
Jeg har trænet med vægte siden jeg var 16 år (er 22 år). Men først sådan mere seriøst siden 2011.
Jeg har tidligere prøvet programmer som Back to basics (1+2), German Volume Training (også advanced), George Turner, Smolov jr og sådan traditionelt 2,3 og til tider 4 split. Så det har vekslet meget i reps, men det laveste antal reps og sæt er nok i Back to basics 2, hvor der i den sidste uge blev tager 4 sæt a 4-6 gentagelser, men i det program kommer man tilbage på 10-12 reps igen. Ellers har jeg trænet lidt ego-træning med min kammerat, altså hvor vi bare ville se hvor højt vi kunne komme op ( :mrgreen: ).
Mener jeg vejede omkring 83 kg i oktober og er i hvert fald på 88 kg. i dag (fedtprocent uvis men føler mig langt fra tykkere). Skal nok prøve at opdatere med nogle stats hurtigst muligt.
Brugeravatar
 
Reputation point: 25
 
Indlæg: 1697
Tilmeldt: 21. jan 2010, 11:16
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 115.00
- Dødløft: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Flotte resultater. AHT er en glimrende måde at blive stor og stærk på, og det kan sættes sammen på et hav af forskellige måder.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør
 
Reputation point: 168
 
Indlæg: 5555
Tilmeldt: 18. jun 2006, 09:39
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Thomas Jagd skrev:Flotte resultater. AHT er en glimrende måde at blive stor og stærk på, og det kan sættes sammen på et hav af forskellige måder.

Mange tak Thomas - skal helt sikkert igang med programmet igen og overvejer at prøve det på en anderledes sammensætning, da denne sammensætning var lidt hård for lænden. Er dog i tvivl om hvordan sammensætningen ellers kunne se ud.

Jeg vejer idag 90 kg. og føler mig bestemt ikke "tykkere", så det er helt sikkert en stor portion muskelmasse jeg har fået gennem perioden.
Brugeravatar
 
Reputation point: 25
 
Indlæg: 1697
Tilmeldt: 21. jan 2010, 11:16
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 115.00
- Dødløft: 150.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



Tilbage til Anmeld dit træningsprogram




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster