Lidt om mig:
Jeg har i det meste af mit liv haft en lidt halvslatten kontornusser krop, men efter at have løbetrænet og cyklet lidt on/off i ca. 3 år er det da blevet lidt bedre.
1. nov. sidste år påbegyndte jeg et lille vinter-hobby projekt, som gik ud på at se om jeg kunne bygge lidt muskelmasse på kroppen (hvilket aldrig før var lykkedes mig, med den noget fesne vægttræning jeg havde præsteret indtil da).
Planen var klar: spis rigeligt og træn hårdt og tungt
Jeg startede ud med 3 ugers Stripped Down Hypertrophy og skiftede derefter til et klassik 2-split med 4-5 træninger om ugen.
3 mdr. senere (1. feb. 2010) var jeg steget fra 89 -> 99 kg. Ca. halvdelen muskler og havldelen fedt.
Dermed var projektet lykkedes!
Siden har jeg haft en plan om at cutte ned, så jeg kan få mine mavemuskler at se for først gang nogensinde..;-) Må dog indrømme, at "spis rigeligt og træn hårdt" konceptet er noget sjovere og nemmere end "spis noget mindre og træn hårdt". Så derfor er der ikke sket det store siden februar.
Men det gør der nu... Sæt igang!
Træningserfaring: 1 år (½år seriøst - 3-5 gange vægttræning per uge)
Krop per 18/5-2010:
Alder: 34
Højde: 195 cm
Vægt: 97,5 kg
Fedt%: 17,8 (3-punktsmåling)
FFM: 80,1 kg
Mål per 10/8-2010 (12 uger fra start):
Vægt: 93 kg (-5,5kg)
Fedt%: <12 (-5,8%)
FFM: 82,1 (+2kg)
Træningsprogram:
2-split vægttræning m. 1 tung dag(4-6reps) + 1 let dag (10-12 reps) per split
4 træninger per uge totalt
Programmet inkluderer de store øvelser + noget iso, hvilket vil komme til at fremgå af loggen.
Alle iso øvelser køres til udmattelse i alle sæt, evt. med undtagelse af de store øvelser, hvor jeg måske vil holde en smule tilbage i de første sæt (det kommer lige an på en prøve, hvordan det går med det).
Herudover 20 min steady state /medium intensitet cardio efter alle vægttræninger.
Samt 1-2dage per uge med højintensitets cardio 20-30min.
Kosten baseres på at ramme 2500 - 3000 kalorier per dag. 6 måltider om dagen. Fokus på masser af grøntsager, kylling, tun og andet lean meat. Havregryn m. mælk og proteinpulver om morgenen. Frugt + proteinshake som eftermiddagssnack, samt i forb. træning.
Tilskud: proteinpulver, fiskeolie, multivitamin
Årsagen til at jeg, noget optimistisk, går efter at cutte samtidig med forøgelse af min muskelmasse er, at min korte træningserfaring, samt relativt høje fedtprocent potentielt bør gøre det muligt.
De to første vægttræninger blev overstået de to foregående dage og idag gælder det, så bare lidt højintesitets cardio.
Sidst rettet af
Thor 19. maj 2010, 19:48, rettet i alt 1 gang.