Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

asdda skrev:Hej bb,
Jeg står i den situation at jeg skal begynde at cutte ned til sommer.
Mit ligevægtsindtag er 3600 kcal, altså ville jeg med et 300 kcal underskud/dagen, skulle ligge på 3300 kcal.
Dette syntes jeg dog lyder af relativt meget, og jeg mener at have hørt; jo højere fedt procent, desto færre kalorier kan man tillade sig at spise.
Nu har jeg en fedtprocent der ligger på omkring 17%, og jeg ville gerne ned og ligge på de 8-10 inden juli.
Ville det være muligt at ligge med højere kcal underskud fordi jeg har så meget fedt på kroppen, eller burde jeg cutte med et underskud på 300 kcal/dagen? :-)

asdda skrev:Hej bb,
Mit ligevægtsindtag er 3600 kcal, altså ville jeg med et 300 kcal underskud/dagen, skulle ligge på 3300 kcal.
Dette syntes jeg dog lyder af relativt meget, og jeg mener at have hørt; jo højere fedt procent, desto færre kalorier kan man tillade sig at spise.
Nu har jeg en fedtprocent der ligger på omkring 17%, og jeg ville gerne ned og ligge på de 8-10 inden juli.
Ville det være muligt at ligge med højere kcal underskud fordi jeg har så meget fedt på kroppen, eller burde jeg cutte med et underskud på 300 kcal/dagen? :-)

jonasgadegaard skrev:asdda skrev:Hej bb,
Jeg går ud fra t du har brugt en kalorieberegner til at finde dit ligevægts indtag, men det afhænger jo meget af højde, vægt alder og aktivitetsniveau, men hvordan ser det ud med det? Min erfaring er at kalorieberegnere tit estimerer dit ligevægtsindtag for højt. Det lyder som om du skal tabe en 5-10 kg, så hvis du ligger i 300 kcal underskud så vil det tage ved 7 kg 7000/300*7= 163 dage. Dette er umiddelbart ret lang tid, men hvis du tager væsketab osv. i betragtning, så går det hurtigere. Jeg foretrækker dog at cutte hurtigt med ca. 500 kcal i underskud. Men vil du ikke skrive vægt osv. så er det nemmere at vurdere?

kasperroed skrev:Så kan du da også regne ud at su skal tabe dig hurtigere end med de 300'kcal i underskud? Medmindre du taber en hel masse væske?

asdda skrev:kasperroed skrev:Så kan du da også regne ud at su skal tabe dig hurtigere end med de 300'kcal i underskud? Medmindre du taber en hel masse væske?
Ja har du egentlig ret i, men var bare bange for at tabe for meget masse hvis jeg kører for meget underskud, så denne tråd er lidt for at finde ud af hvor meget jeg kan tåle at ligge i underskud. Tænker at den må være højere jo højere fedt % jeg har

jonasgadegaard skrev:asdda skrev:kasperroed skrev:Så kan du da også regne ud at su skal tabe dig hurtigere end med de 300'kcal i underskud? Medmindre du taber en hel masse væske?
Ja har du egentlig ret i, men var bare bange for at tabe for meget masse hvis jeg kører for meget underskud, så denne tråd er lidt for at finde ud af hvor meget jeg kan tåle at ligge i underskud. Tænker at den må være højere jo højere fedt % jeg har
Hvis du siger at der er 3 måneder til du vil være nede. Så skal du indtage følgende 7,6 kg * 7000 kcal / 3 måneder / 30 dage = 590 kcal under ligevægt. Dette vil jeg mene at du godt kan gøre uden at tabe nævneværdigt muskelmasse!

asdda skrev:jonasgadegaard skrev:asdda skrev:kasperroed skrev:Så kan du da også regne ud at su skal tabe dig hurtigere end med de 300'kcal i underskud? Medmindre du taber en hel masse væske?
Hvis du siger at der er 3 måneder til du vil være nede. Så skal du indtage følgende 7,6 kg * 7000 kcal / 3 måneder / 30 dage = 590 kcal under ligevægt. Dette vil jeg mene at du godt kan gøre uden at tabe nævneværdigt muskelmasse!
Hvorfor * 7000 kcal?=

jonasgadegaard skrev:asdda skrev:jonasgadegaard skrev:asdda skrev:kasperroed skrev:Så kan du da også regne ud at su skal tabe dig hurtigere end med de 300'kcal i underskud? Medmindre du taber en hel masse væske?
Hvorfor * 7000 kcal?=
Den mængde energi det cirka tager at forbrænde et kilo fedt

Gorilla skrev:Så længe din fedtprocent er så høj kan du sagtens ligge 1000+ kcal om dagen uden, at det går for meget ud over din muskelmasse. Først nå du kommer under 10% skal du ned på 500 under dit ligevægtsindtag.

Gorilla skrev:Så længe din fedtprocent er så høj kan du sagtens ligge 1000+ kcal om dagen uden, at det går for meget ud over din muskelmasse. Først nå du kommer under 10% skal du ned på 500 under dit ligevægtsindtag.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 42 gæster