Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1479
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1476

Følg bodybuilding.dk på

æg før sengetid?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej alle...

Er det ikke korrekt, at man med fordel kan spise langsomt optagelige proteiner og sunde fedtstoffer før sengetid?

Jeg er ikke sikker, men mener jeg engang har læst, at proteinerne i æg var langsomt optagelige..

Umiddelbart lyder æg for mig som en rigtig god løsning, men har bare aldrig rigtig hørt om nogen, der spiste æg før sengetid.. sååh, er der nogle ulemper ved æggene..?

på forhånd tak...
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Kolding

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

osteconnie skrev:Hej alle...

Er det ikke korrekt, at man med fordel kan spise langsomt optagelige proteiner og sunde fedtstoffer før sengetid?

Jeg er ikke sikker, men mener jeg engang har læst, at proteinerne i æg var langsomt optagelige..

Umiddelbart lyder æg for mig som en rigtig god løsning, men har bare aldrig rigtig hørt om nogen, der spiste æg før sengetid.. sååh, er der nogle ulemper ved æggene..?

på forhånd tak...

Det er korrekt, at du med fordel kan indtage sundt fedt før sengen kalder, da det "gør optagelsen langsommere".
Det er også rigtigt, at det er en god idé at indtage protein før sengetid, så kroppen har noget at arbejde med.
Dog er æggeprotein ikke det optimale, da der findes proteiner der optages langsommere, så som kassein (mælkeprotein)!
Kassein findes i store mængde i fx. skummetmælk (80% af proteinerne). Herudover kan det også købes på pulverform, bl.a. på http://www.bodylab.dk.

Hvis du hverken er til mælk eller pulver kan du også spise lidt magert kød (fx. tun), da proteiner heri også er langsomt optagelige :)
"The best activities for your health are pumping and humping."
- Arnold Schwarzenegger

Logbog: Vis logbog

anders078 skrev:

på forhånd tak...

Det er korrekt, at du med fordel kan indtage sundt fedt før sengen kalder, da det "gør optagelsen langsommere".
Det er også rigtigt, at det er en god idé at indtage protein før sengetid, så kroppen har noget at arbejde med.
Dog er æggeprotein ikke det optimale, da der findes proteiner der optages langsommere, så som kassein (mælkeprotein)!
Kassein findes i store mængde i fx. skummetmælk (80% af proteinerne). Herudover kan det også købes på pulverform, bl.a. på http://www.bodylab.dk.

Hvis du hverken er til mælk eller pulver kan du også spise lidt magert kød (fx. tun), da proteiner heri også er langsomt optagelige :)

Sikker på at æggeprotein ikke er langsomtoptagelig? Har da kun hørte om whey, der skulle være hurig?
Brugeravatar

Træner her: Power Gym

Gozo skrev:
anders078 skrev:

på forhånd tak...

Sikker på at æggeprotein ikke er langsomtoptagelig? Har da kun hørte om whey, der skulle være hurig?

Det er ikke godt for hverken fordøjelsen og søvnen at spise lige før senge tid... EN time før er mere passende...

Æg er ikke den optimale løsning.. Kommer self, an på hvor mange æg du spiser om ugen... Men æggeblommen, indeholder rigtig meget fedt ca. 11g pr. æg.. og meget at det dårlige kolesterol... som ikke er godt for kroppen... Jeg tror ikke på det er godt at spise mere end et æg i gennemsnit pr. dag.. med mindre det kun er hviden... Ellers så lav dig en protein shake, af mælk og kassein protein (mælkeprotein) der er langsomt optageligt. Og drik den en time før ssengetid... Imo er det nok der mest optimale.. Evt i samarbejde, med an lille sandwich med godt med kød i.. Men intet stor måltid. Du må godt blive mæt. Men ikke stuffed.
Mere fart.
Brugeravatar

Geografisk sted: Låsby

Træner her: Ry Motions Klub

Kostplan: Vis kostplan

Gozo skrev:Sikker på at æggeprotein ikke er langsomtoptagelig? Har da kun hørte om whey, der skulle være hurig?

Ja - æggeproteinet er et "middel-hurtigt" optageligt protein, dvs. det ligger imellem valleprotein(whey) og kassein. Helt præcist tager det kroppen imellem 1,5 til 3 timer at optage æggeprotein.

Kilde: "Protein: The Key To Maximum Gains" af Layne Norton. (http://www.bodybuilding.com/fun/layne3.htm)

"Egg is a medium rate digesting protein, about 1.5-3 hours."
"The best activities for your health are pumping and humping."
- Arnold Schwarzenegger

anders078 skrev:
Gozo skrev:Sikker på at æggeprotein ikke er langsomtoptagelig? Har da kun hørte om whey, der skulle være hurig?

Ja - æggeproteinet er et "middel-hurtigt" optageligt protein, dvs. det ligger imellem valleprotein(whey) og kassein. Helt præcist tager det kroppen imellem 1,5 til 3 timer at optage æggeprotein.

Kilde: "Protein: The Key To Maximum Gains" af Layne Norton. (http://www.bodybuilding.com/fun/layne3.htm)

"Egg is a medium rate digesting protein, about 1.5-3 hours."

Ok - så blev vi så kloge :)
Brugeravatar

Træner her: Power Gym

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 60 gæster