Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag
osteconnie skrev:Hej alle...
Er det ikke korrekt, at man med fordel kan spise langsomt optagelige proteiner og sunde fedtstoffer før sengetid?
Jeg er ikke sikker, men mener jeg engang har læst, at proteinerne i æg var langsomt optagelige..
Umiddelbart lyder æg for mig som en rigtig god løsning, men har bare aldrig rigtig hørt om nogen, der spiste æg før sengetid.. sååh, er der nogle ulemper ved æggene..?
på forhånd tak...

anders078 skrev:osteconnie skrev:Hej alle...
Er det ikke korrekt, at man med fordel kan spise langsomt optagelige proteiner og sunde fedtstoffer før sengetid?
Jeg er ikke sikker, men mener jeg engang har læst, at proteinerne i æg var langsomt optagelige..
Umiddelbart lyder æg for mig som en rigtig god løsning, men har bare aldrig rigtig hørt om nogen, der spiste æg før sengetid.. sååh, er der nogle ulemper ved æggene..?
på forhånd tak...
Det er korrekt, at du med fordel kan indtage sundt fedt før sengen kalder, da det "gør optagelsen langsommere".
Det er også rigtigt, at det er en god idé at indtage protein før sengetid, så kroppen har noget at arbejde med.
Dog er æggeprotein ikke det optimale, da der findes proteiner der optages langsommere, så som kassein (mælkeprotein)!
Kassein findes i store mængde i fx. skummetmælk (80% af proteinerne). Herudover kan det også købes på pulverform, bl.a. på http://www.bodylab.dk.
Hvis du hverken er til mælk eller pulver kan du også spise lidt magert kød (fx. tun), da proteiner heri også er langsomt optagelige

Gozo skrev:anders078 skrev:osteconnie skrev:Hej alle...
på forhånd tak...
Det er korrekt, at du med fordel kan indtage sundt fedt før sengen kalder, da det "gør optagelsen langsommere".
Det er også rigtigt, at det er en god idé at indtage protein før sengetid, så kroppen har noget at arbejde med.
Dog er æggeprotein ikke det optimale, da der findes proteiner der optages langsommere, så som kassein (mælkeprotein)!
Kassein findes i store mængde i fx. skummetmælk (80% af proteinerne). Herudover kan det også købes på pulverform, bl.a. på http://www.bodylab.dk.
Hvis du hverken er til mælk eller pulver kan du også spise lidt magert kød (fx. tun), da proteiner heri også er langsomt optagelige
Sikker på at æggeprotein ikke er langsomtoptagelig? Har da kun hørte om whey, der skulle være hurig?

Gozo skrev:Sikker på at æggeprotein ikke er langsomtoptagelig? Har da kun hørte om whey, der skulle være hurig?

anders078 skrev:Gozo skrev:Sikker på at æggeprotein ikke er langsomtoptagelig? Har da kun hørte om whey, der skulle være hurig?
Ja - æggeproteinet er et "middel-hurtigt" optageligt protein, dvs. det ligger imellem valleprotein(whey) og kassein. Helt præcist tager det kroppen imellem 1,5 til 3 timer at optage æggeprotein.
Kilde: "Protein: The Key To Maximum Gains" af Layne Norton. (http://www.bodybuilding.com/fun/layne3.htm)
"Egg is a medium rate digesting protein, about 1.5-3 hours."

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 60 gæster