Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69645 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1535
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1532

Følg bodybuilding.dk på

Beskadiget altan

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Hey drenge,
For en uges tid siden, afholdte jeg en hyggeaften for en håndfuld kammerater, hvoraf vi drak nogle øl og lavede noget godt mad. En af mine kammerater havde taget 2 engangsgrille med, og insisterede på, at lave maden mens vi andre drak videre i stuen, hvilket vi selvfølgelig ikke havde nogen indvendinger mod. Madlavningen forgik på min altan, hvoraf min kammerat (skadevolderen) var kommet til, at stille den ene grill direkte på træet, heraf blev 4 af brædderne medtaget. Skadevolderen mener, at han havde stilt begge grille på et stativ. Logikken taler dog imod dette, da den ene gril (som højst sandsynligt ikke har stået på noget) næsten har brændt hele vejen igennem brædderne. Den anden grill (som højst sandsynligt har stået på et stativ) har kun efterladt et lille mærke.
Anyways problemet er nu egentlig heller ikke vores uoverensstemmelse over om grillene har stået på et stativ eller ej, da vi har aftalt at lade forsikringen klare det.
Vi har fået rådgivning om, at vi først og fremmest skal melde det til bygningsforsikringen, men da jeg aldrig før har skulle gøre brug af min forsikring, er jeg i tvivl om fremgangsmåden.

-Hvordan finder jeg ud af hvorhenne jeg er bygningsforsikret, er det min udlejer jeg skal hive fat i?
-Kan min udlejer på nogen måde komme i klemme, hvis det er bygningsforsikringen der skal dække tabet?
-Er det overhovedet realistisk, at bygningsforsikringen vil dække en sådan skade?

Jeg bor forresten til leje hos en privat udlejer.

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Hvis der skal forsikring ind over, så er det vel skadevolders indbosforsikring, der dækker gæstebudsskaden. Ring til dit forsikringsselskab og snak med dem. De ved præcis hvad der skal ske.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Kostplan: Vis kostplan

Pind skrev:Hvis der skal forsikring ind over, så er det vel skadevolders indbosforsikring, der dækker gæstebudsskaden. Ring til dit forsikringsselskab og snak med dem. De ved præcis hvad der skal ske.

Jeg har kontaktet vores forsikringsselskab (vi har begge DJØF og derigennem Codan) op til flere gange, det lader dog ikke til, at de forskellige rådgivere har været helt enige omkring sagens udfald.

Først blev vi informeret om, at det helt sikkert var skadevolders ansvarsforsikring der skulle dække skade, da altanen ikke er dækket af min indboforsikring. Derfor skulle skadevolderen lave en skadesrapport. Skadesrapporten blev lavet for nogle dage siden, og vi fik allerede svar i dag. Som svar skrev Codan nu følgende "jf erstatningsansvarsloven skal skaden anmeldes til bygningsforsikringen i første omgang, er der ikke dækning for skaden, bedes du kontakte mig igen med skriftligt afslag"

Grunden til, at jeg stiller spørgsmålene omkring bygningsforsikringen er, at jeg helst ikke vil have at min udlejer kommer i klemme pga. "min" fejl. Hvis det er tilfældet, at det kommer til, at gå ud over min udlejer vil jeg hellere undgå forsikringen, og selv sørge for at skaden bliver udbedret.

Reputation point: 0

Kostplan: Ingen kostplan

I vil altid kunne tage fat i udlejers forsikring og høre hvad konsekvenserne er hvis I gør brug af den. Så det ville jeg ikke være så bekymret omkring. Ud fra det kan man så vurdere om man selv skal udbedre skaden af egen lomme.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00