Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1463
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 1462

Følg bodybuilding.dk på

Broccoli efter styrketræning?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej alle

Jeg er vild med broccoli - jeg kan spise det hver eneste dag :) Derfor tænkte jeg, om det er en fin proteinkilde efter styrketræning, som kan erstatte en proteinshake? Altså, jeg har hørt, at nogle proteinkilder ikke er 'sat sammen på en måde, som gør det optimalt at spise efter træning'. Men da der er 8,8g protein i broccoli pr. 100 gram, og jeg sagtens ville kunne spise et helt brocollihoved efter træning (400g x 8,8g protein = 35,2g protein), vil jeg høre jer kloge hoveder, om jeg med god samvittighed kan droppe proteinshaken til fordel for brocolli?

Læg venligst mærke til, at jeg ikke spørger ind til alle de gode ting, som der er i proteinshake - jeg ved, at det er optimalt at drikke en sådan efter træning. Jeg spørger derimod ind til, om brocolli er en fin erstating? :)

/Jonas
Sidst rettet af 9to5 27. jul 2013, 20:21, rettet i alt 1 gang.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Det kan du godt, men ville nok tage lidt kylling til og selvom du ikke spørg ind til det, så ville jeg nok vælge at indtage nogle aminosyre (BCAA) efter træningen. Så efter træning kan du tage 200g broccoli og 100g kylling og 5g BCAA
Brugeravatar

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 65.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 100.00

Kostplan: Vis kostplan

Langkildee skrev:Det kan du godt, men ville nok tage lidt kylling til og selvom du ikke spørg ind til det, så ville jeg nok vælge at indtage nogle aminosyre (BCAA) efter træningen. Så efter træning kan du tage 200g broccoli og 100g kylling og 5g BCAA

Wow. Tak for det lyn hurtige svar. Men når du siger, at du synes, jeg skal supplere med andre proteinkilder og BCAA (som i grunden jo også er protein...), er det så fordi, at du ikke mener broccoli er 'nok'?

Billede
:delete:
Please..
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Logbog: Vis logbog

Kun broccoli absolut ikke! Broccoli har en masse dejlige effekter men at starte muskel proteinsyntesen er IKKE en af dem. 100 gram kogt broccoli indeholder kun ca. 0,13 gram leucin og du SKAL op og ramme ca. 3-4 gram leucin i din proteinkilde for at starte syntesen.

Mener ikke at man skal indtage en fast ting efter træning og især ikke i så store mængder, da man til sidst vil gå død i maden/drikkelsen. Jeg indtager ikke altid det samme efter træning og da jeg typisk indtager protein pulver, med diverse frugter efter, så ser jeg det som en slags belønning, for en god træning og var min belønning altid den samme smag i protein pulver og det samme stykke frugt, så ville det være kedeligt.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 65.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 100.00

Jigsaw skrev:Kun broccoli absolut ikke! Broccoli har en masse dejlige effekter men at starte muskel proteinsyntesen er IKKE en af dem. 100 gram kogt broccoli indeholder kun ca. 0,13 gram leucin og du SKAL op og ramme ca. 3-4 gram leucin i din proteinkilde for at starte syntesen.

Jeg snakker om rå brocolli - jeg kan dog ikke finde leucin-indholdet, når den er rå?

9to5 skrev:
Jigsaw skrev:Kun broccoli absolut ikke! Broccoli har en masse dejlige effekter men at starte muskel proteinsyntesen er IKKE en af dem. 100 gram kogt broccoli indeholder kun ca. 0,13 gram leucin og du SKAL op og ramme ca. 3-4 gram leucin i din proteinkilde for at starte syntesen.

Jeg snakker om rå brocolli - jeg kan dog ikke finde leucin-indholdet, når den er rå?

Det er ligegyldigt den er ca. 0,28 gram så det kommer ikke engang tæt på

Jigsaw skrev:
9to5 skrev:

Øv, det var sgu' da ærgerligt. Men tak for hjælpen.

Jigsaw skrev:
9to5 skrev:

Kunne en løsning være samme mængde broccoli (1,12g leucin) + 1 helt æg (2g leucin) ved et æg på 50g ca.
Hermed får jeg rigeligt med protein samt 3,12g leucin.

9to5 skrev:
Jigsaw skrev:
9to5 skrev:

Kunne en løsning være samme mængde broccoli (1,12g leucin) + 1 helt æg (2g leucin) ved et æg på 50g ca.
Hermed får jeg rigeligt med protein samt 3,12g leucin.

Jeg ville personligt foretrække at drikke noget whey eller tage lidt bcaa, ikke alverden, men det ville være tilstrækkeligt til at kunne holde kroppen kørende til du kommer hjem, så ville jeg spise det andet, når jeg var kommet hjem og sad og slappede af. Det giver lidt mere ro for kroppen. Men ja i teorien kan du sagtens have mad med, synes bare det er upraktisk+ så meget broccoli vil ikke være særligt let fordøjeligt og så især når kroppen i forvejen arbejder med at få pumpet blod tilbage i tarmsystemet og der er en hulens masse reguleringsprocesser igang. Så er det lidt lettere med en proteindrik. Men hvis du er opsat på at spise et rigtigt måltid efter træning så fjern eller skru ned for broccolien og spis noget andet i stedet for.

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 34 gæster