Jeg vil lige kort opridse mine forudsætninger mht hardware og ind- og udgange:
Fjernsyn: Sony Bravia med 2 HDMI-indgange,1 Optisk udgang, 1 "Pc IN" og nogle andre, jeg ikke helt har styr på.
Surround Receiver: Sony DAV DZ 660: http://www.sony.dk/product/hcs-surround ... /dav-dz660 med 1 HDMI Out, 1 Digital in (til optisk eller coaxial), 1 DMPORT, 1 Audio.
Bærbar computer: Sony Vaio med Hdmi og minijack.
Problemet er som følger.
1) Jeg kan ikke får optimal lyd ud af højttalerne, når jeg ser almindelig tv. Det bliver helt elendigt. Det skal siges, at jeg kun har prøvet at forbinde fjernsyn og reciever mhh. minijack/minijack og Audio(Rød&hvid)/minijack.
2) Når jeg afspiller film fra computeren over fjernsynet kan jeg via HDMI få billedet op på fjernsynet. Jeg kan imidlertid ikke finde ud af, at få ordentlig lyd ud af højttalerne. Jeg har forsøgt mig med minijack/minijack-løsningen. Men også her bliver lyden enormt ringe, og jeg forestiller mig, der findes en mere enkelt løsning.
Så jeg håber, der sidder et klogt hoved derude, der lige kan hjælpe mig med at samle trådende, hvis spørgsmålet og forklaringen ellers er forståelig. Ellers skal man endelig bare spørge