Ras830 skrev:Hej.
Jeg er 20 år gammel, vejer 90,9 er 178 høj og med en fedt% på 17.2 og har desværre aldrig set mine abs ;) så nu skulle det være, og vil køre et 12 ugers forløb med et træningsprogram fra bladet Muscle & Fitness. Men jeg må ærligt indrømme at jeg ikke er så god til det med kost når det kommer til cutting, så derfor ville jeg høre jer om i har nogen kostplaner til cutting, til en som mig. Håber der er nogen der kan hjælpe

Tror hurtigt du vil køre død, hvis en person helt uden kendskab til dig, gav dig en kostplan du skulle følge. Jeg kan ikke vide om du eksempelvis er allergisk overfor peanuts, eller måske ikke kan få en spinat-omelet ned. Og så er det jo i virkeligheden ikke andres job, at fremlægge en færdig kostplan for dig (Venligt ment)
Der ligger rigtig mange kostplaner herinde, hvor du kan finde inspiration til at lave dine egene. Og må jeg foreslå, at du ikke begiver dig ud i at spise det samme hver dag. Det er ikke til at holde ud i længden.
Men på et cut er det vigtigt, at få næringsrig mad der mætter godt. Også en god idé at spise ting som indeholder få kcal ift mængde, samtidig med at det er mættende. Kan også anbefale at spise ting der kræver meget tyggearbejde.
Du kan tænke på dit daglige kcal-indtag som et budget. Dit budget er ikke særlig stort nu, da du har cuttet nogle kcal væk. Så gør nogle kloge valg omkring hvad du vil spise.
Der er forresten nogle gode artikler her på siden du også kan læse.