Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1253
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1250

Følg bodybuilding.dk på

Dækker disse øvelser hele min krop?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Skulder: Military press, Lateral raises macine.

Bryst: Bænkpress.. Det er den eneste øvelse jeg kører da selve mine bryster er meget store og markeret og jeg er bange for de bliver for store da det går en del ind af ved maven..

Ryg: BOR, Dødløft, Chinups/seated low row.

mave: Crunch, Cable kneeling crunch. Og den hvor man ligger på en bænk og hæver benene strækt.

Ben: Squat, og en læg øvelse.

Biceps: Seated preacher curls, Hammer curls.

Triceps: Dips, Cable triceps pushdowns..

Spørgsmålet er så, Er min krop dækket nok ind med de øvelser? kører fullbody og det er et langt program..

Og hvad for en muskelgruppe skal jeg starte med? Gerne skrive en rækkefølge..

TAK!!!
Citius, Altius, Fortius
Brugeravatar

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 150.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Du har godt nok en del tråde oppe og vende for tiden :wink: Start altid med de mest teknisk krævende og de største øvelser først, fx:

Squat
Dødløft
Bænkpres
Chins
osv.

Der er virkelig tusindvis af tråde omkring FB, så søg lidt på emnet, så du kan se hvilken rækkefølge folk har valgt.
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Ingen kostplan

flamingopikken skrev:Du har godt nok en del tråde oppe og vende for tiden :wink: Start altid med de mest teknisk krævende og de største øvelser først, fx:

Squat
Dødløft
Bænkpres
Chins
osv.

Der er virkelig tusindvis af tråde omkring FB, så søg lidt på emnet, så du kan se hvilken rækkefølge folk har valgt.

Ja, men det er jeg desværre nød til da ingen vil hjælpe over msn og hvis man spørger om 20 spørgsmål i et så svarer folk kun på 2 :p..

Men jeg skal køre muskelgruppen helt færdig ikke? Jeg kan ikke køre ben og så feks ryg og så gå tilbage til ben senere vel? jeg skal køre benene færdige når jeg er igang med dem? :)
Citius, Altius, Fortius
Brugeravatar

Styrkeliste

Alexanderkm skrev:
flamingopikken skrev:Du har godt nok en del tråde oppe og vende for tiden :wink: Start altid med de mest teknisk krævende og de største øvelser først, fx:

Squat
Dødløft
Bænkpres
Chins
osv.

Ja, men det er jeg desværre nød til da ingen vil hjælpe over msn og hvis man spørger om 20 spørgsmål i et så svarer folk kun på 2 :p..

Men jeg skal køre muskelgruppen helt færdig ikke? Jeg kan ikke køre ben og så feks ryg og så gå tilbage til ben senere vel? jeg skal køre benene færdige når jeg er igang med dem? :)

Jeg tror nærmere folk ikke vil svare, da der er mange gentagende spørgsmål, som er blevet besvaret hundrede gange før :hihi:

Du kan sagtens tage en benøvelse -> rygøvelse -> benøvelse. Det det handler om er at få kørt de mest teknisk krævende og største øvelser først, som sagt.
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Du kunne IMO godt skære nogle af øvelserne. Husk at de 3 store (bænkpres, dødløft og squat) træner mange muskelgrupper som du så igen går over med isolerede øvelser, og den samlede aktivering bliver således større end man måske kunne tro.

F.eks. vil du ved korrekt udført bænkpres, squat og dødløft også aktivere din mave/core - nok mest squat (ihvertfald for mit vedkommende), men du skal have en stram opspændt core i alle 3.
Når du så har 3 isolations øvelser til mave oveni, så tror jeg ikke du får så godt return on investment, således forstået at du nok ville få mere ud af at tage 1 maveøvelse, og så virkeligt køre den intenst.

Jeg ville nok skrotte lateral raise maskinen, der er masse af skulder øvelser der kan køres med frie vægte, og stabilisator musklerne i skulderen er vigtige at få med da du også skal bruge dem i en del andre øvelser.

Ellers tror jeg det ser nogenlunde fornuftigt ud, det vil afhænge mere af din udførelse end noget andet egenligt.

Og som flamingopikken siger, så start med de stor komposit øvelser, altså bænkpres, squat, dødløft. Altid tage de isolerende øvelser til sidst til at køre musklen helt ud. Hvis du starter med at køre din skulder ned, så får du et problem med at udføre din bænkpres korrekt, og hvis du har kørt mave og core, så vil du få problemer med at spænde nok op til squat og dødløft.

K.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 80.00
- Dødløft: 130.00

Hvad for en rækkefølge ville i tage i? Og skal jeg lave det om til lidt mindre mave øvelser og så bare tage en eller 2 forskellige øvelser og så bare nogle flere sæt?

Og Hvad for nogle muskelgrupper SKAL jeg starte med.. Altså jeg varmer op og så Squat, Bænkpress Dødløft, BOR, Military Press, Dips og så Tage det fra en enda af med iso øvelserne? Altså Læg, Low row. Lateral raises, og så triceps osv osv..?? :)
Citius, Altius, Fortius
Brugeravatar

Styrkeliste

Du ved godt at du på et tidspunkt rent faktisk er nødt til også
at træne, og ikke bare sidde og lave smarte programmer
på zhee internet 6 gange om ugen uden at forstå hvad folk siger til dig ?
Deal with it..
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 270.00
- Dødløft: 270.00

Galleri: Vis galleri (1)

Hippo skrev:Du ved godt at du på et tidspunkt rent faktisk er nødt til også
at træne, og ikke bare sidde og lave smarte programmer
på zhee internet 6 gange om ugen uden at forstå hvad folk siger til dig ?

Fordi du ved også om jeg træner jo? Jeg sidder jo bare her uden at træne.. Smart kommentar.. Du må da også have massere af tid siden du gider spilde din tid på ingenting.. ](*,) #-o
Citius, Altius, Fortius
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg ved i hvert fald at du ikke kan læse og forstå.

Nu har du spurgt om det samme i 50 forskellige tråde,
og fået de samme svar gang på gang, men alligevel
bliver du ved med at spørge.

Det er folk som dig der fucker forummet op, så folk herinde
ikke længere gider svare på de her spørgsmål.

Så ja, måske du skulle spænde hjelmen og prøve at køre
dit program igennem og se hvordan det funker for dig,
hvilket vi i bund og grund alligevel ikke kan afgøre for dig.

Jeg ved godt det er meget at forlange af dig, at du faktisk
selv skal lave noget og finde ud af hvad der virker for dig...
Deal with it..
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 270.00
- Dødløft: 270.00

Galleri: Vis galleri (1)

Alexanderkm skrev:Hvad for en rækkefølge ville i tage i? Og skal jeg lave det om til lidt mindre mave øvelser og så bare tage en eller 2 forskellige øvelser og så bare nogle flere sæt?

Og Hvad for nogle muskelgrupper SKAL jeg starte med.. Altså jeg varmer op og så Squat, Bænkpress Dødløft, BOR, Military Press, Dips og så Tage det fra en enda af med iso øvelserne? Altså Læg, Low row. Lateral raises, og så triceps osv osv..?? :)

Jeg ved ikke om der er nogen muskelgrupper man SKAL starte med. Jeg kan ikke umiddelbart se nogen fysiologisk årsag til det. Det eneste der er vigtigt er ikke at udmatte de muskler du skal bruge til compound øvelserne ved at køre isolations øvelser.
Det er logisk at hvis biceps f.eks. er en stabilisator eller hjælpe muskel i en øvelse, så duer det ikke at du allerede har kørt den træt og derfor ikke kan aktivere alle de andre muskler i en ellers glimrende compound øvelse fordi biceps bliver det svage led.

Nu kører jeg splits, så de 3 store er som regel ikke på samme dag, men du kan jo prøve dig frem hvilken rækkefølge der fungerer bedst. F.eks. bench, deadlift, squat, military press (som så vidt jeg husker også er en forholdsvis god compound øvelse), og så bare starte fra en ende af med resten af isolations øvelserne.

Der er ingen facitliste ved bodybuilding eller træning - udover at folk reagerer forskelligt på træning, så er der jo også en VERDEN til forskel på hvor intenst du kører din træning. Udsving i intensitet vil helt sikkert overskygge al mulig planlægning af hvornår du kører biceps i forhold til triceps.

K.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 80.00
- Dødløft: 130.00

wireframed skrev:
Alexanderkm skrev:Hvad for en rækkefølge ville i tage i? Og skal jeg lave det om til lidt mindre mave øvelser og så bare tage en eller 2 forskellige øvelser og så bare nogle flere sæt?

Jeg ved ikke om der er nogen muskelgrupper man SKAL starte med. Jeg kan ikke umiddelbart se nogen fysiologisk årsag til det. Det eneste der er vigtigt er ikke at udmatte de muskler du skal bruge til compound øvelserne ved at køre isolations øvelser.
Det er logisk at hvis biceps f.eks. er en stabilisator eller hjælpe muskel i en øvelse, så duer det ikke at du allerede har kørt den træt og derfor ikke kan aktivere alle de andre muskler i en ellers glimrende compound øvelse fordi biceps bliver det svage led.

Nu kører jeg splits, så de 3 store er som regel ikke på samme dag, men du kan jo prøve dig frem hvilken rækkefølge der fungerer bedst. F.eks. bench, deadlift, squat, military press (som så vidt jeg husker også er en forholdsvis god compound øvelse), og så bare starte fra en ende af med resten af isolations øvelserne.

Der er ingen facitliste ved bodybuilding eller træning - udover at folk reagerer forskelligt på træning, så er der jo også en VERDEN til forskel på hvor intenst du kører din træning. Udsving i intensitet vil helt sikkert overskygge al mulig planlægning af hvornår du kører biceps i forhold til triceps.

K.

Mange tak! Jeg prøver.. jeg er glad for du ville svare på mine spørgsmål :)
Citius, Altius, Fortius
Brugeravatar

Styrkeliste

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online