Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 66119 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er peinoin

Vores medlemmer har i alt skrevet 2049701 indlæg i 100440 emner

0 nye indlæg i dag


Online
I alt: 1030
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1028

Følg bodybuilding.dk på

Eksplosiv træning

Udskriv emne


Træning for styrke og eksplosivitet

Tilbage til Styrketræning





nogen som har nogle forslag, til et komplet træningsprogram, eller bare nogle øvelser til eksplosiv til træning.
Her tænker jeg acceleration, deceleration, topfart, "hurtige fødder" håber i forstår (fx ladder drills) evt også nogle øvelser til at øge mit vertikale hop, da større springstyrke må have indflydelse på acceleration eller tager jeg fejl? ellers kunne de vertikale hop bare være en afveksling i træningen.

på forhånd tak(:
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 51
Tilmeldt: 8. jan 2011, 13:05
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hva skal det bruges til? Fodbold, håndbold, basket....??
Hvad er din træningserfaring (sport, styrketræning, konditionstræning) - år samt programmer?
Skader? Tid til rådighed? Udstyr til rådighed? Hvor god er din teknik i et vægtlokale? Hvor hurtig/eksplosiv er du på nuværende tidspunkt? Højde, kropsvægt?
Always getting better.
Brugeravatar
Månedens skribent: April 2009
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3103
Tilmeldt: 24. jun 2007, 20:37
Geografisk sted: Herlev
 
Træner her: Fitness World City
Fitness World Nørrebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 140.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



the-QB skrev:Hva skal det bruges til? Fodbold, håndbold, basket....??
Hvad er din træningserfaring (sport, styrketræning, konditionstræning) - år samt programmer?
Skader? Tid til rådighed? Udstyr til rådighed? Hvor god er din teknik i et vægtlokale? Hvor hurtig/eksplosiv er du på nuværende tidspunkt? Højde, kropsvægt?

skal bruges til fodbold. har spillet fodbold i ca 9 år. Har styrketrænet lidt her de seneste 4-5 måneder. mht til kondition, så er jeg i god form. teknikken i træningslokalet er rimelig. vejer ca. 62 og er 175, og er forholdsvis hurtig/eksplosiv. håber jeg fik svaret på alle spørgsmålene(:
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 51
Tilmeldt: 8. jan 2011, 13:05
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Dolor ad tempus, superbia aeternum.


Hey

Prøv evt. at købe den bog

http://www.elounge.com/Pages/ProductDetails.aspx?ProductIndeks=7651141&affiliate=ef03913a

Den hedder Styrketræning og er skrevet af to meget erfarene udøverer (linket er til det billigste sted jeg kunne finde bogen). Det er trænings programmer til alle mulige forskælige sportsgrene og øvelserne er super beskrevet. Det ud over er der skrevet om styrketræning generelt. Den er super god, især hvis man vil træne til en bestemt sportsgren også via. eksplosiv træning. Det kræver selv at man ofre lidt penge på den.

Håber det kan hjælpe lidt.
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 8. jan 2011, 12:57
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan



skal bruges til fodbold. har spillet fodbold i ca 9 år. Har styrketrænet lidt her de seneste 4-5 måneder. mht til kondition, så er jeg i god form. teknikken i træningslokalet er rimelig. vejer ca. 62 og er 175, og er forholdsvis hurtig/eksplosiv. håber jeg fik svaret på alle spørgsmålene(:


Det mest optimale for at kende dit nuværende niveau, ville være hvis du havde nogle tal på vægte fra styrketræning, lidt tider på sprint (20-40-60 meter måske), og en form for test - ala RAST test, hvor din alaktiske kapacitet kan aflæses. Derudover ville det være kanon, hvis du havde en form for video til at vurdere din teknik i SQ, Rows, BP, f.eks...

Hvor mange gange om ugen spiller du fodbold, hvor mange gange vil du kunne træne ved siden af, og hvor lang tid pr. gang?
Hvilket udstyr har du til rådighed til styrketræning? Er der bokse, så du kan lave boxjumps? Nogle trapper så der er mulighed for stair boundings?
Kunstgræs, indendørs atletik område, eller andre steder med mulighed for at lave løbe træning, på trods af det dårlige vejr?
Always getting better.
Brugeravatar
Månedens skribent: April 2009
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 3103
Tilmeldt: 24. jun 2007, 20:37
Geografisk sted: Herlev
 
Træner her: Fitness World City
Fitness World Nørrebro
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 140.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tilbage til Styrketræning




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 2 gæster



cron