Det første lyder sådan her: Jeg er rimelig spinkel bygget, 180 cm og vejer 64 kg. Har meget svært ved at tage på, og har ikke rigtig taget på i mens jeg har styrketrænet den første måned? har taget omkring 200-300 gram på, men det er jo ikke særlig meget. Med hensyn til min kost, så spiser jeg sundt, 3 store måltider og et par mellemmåltider (frugt osv). Efter træningen har jeg her i starten bare drukket kakaomælk / skummeltmælk og engang i mellem spist en banan. Dog har jeg tænkt på at købe body lab weight gainer, så jeg kunne tage lidt på og øge min muskelmasse. Tror i det vil hjælpe med weight gainer til min kropstype?
Det andet: ( kan godt være det virker litd forvirende)
Har det noget at sige, hvis man fordeler sin øvelser? altså tager 1x8 bænkpress og så går over til 1x8 Barbell curls, defter igen 1x8 bænkpress osv? eller skal man gøre sådan at man tager 3x8 bænkpress og så 3x8 Barbell curls? Vil bare gerne vide om det har noget at sige, hvilken rækkefølge man laver sine øvelser på
Hvis man f.eks. tager 3x8 bænkpress? kan man så godt tage 3x8 dumbell press? eller skal man vælge en af de øvelser?
Det trejde:
Jeg træner i et foreholdsvis lille motioncenter, hvor der er omkring 10-40 mennesker afhængig af hvilken tid det er. Jeg har aldrig nogensinde set nogen der oppe tage squat eller dødløft, og har hørt/læst at det er en af de bedste øvelser, med hensyn til ben og ryg. Jeg har heller ikke selv lavet nogle af disse 2 øvelser, da jeg har været lidt i tvivl om, hvor vidt man skal udføre den, da det let at få skade ved en ukorrekt teknik.
Er det vigtig at lave de øvelser? eller kan man sagtens undvære dem? vil helst være fri
Håber i ikke er faldt i søvn og gider at svare