Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1471
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 1470

Følg bodybuilding.dk på

faktura/kvitering (postdanmark/told)

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

n
Sidst rettet af magnus28765 23. jul 2011, 13:51, rettet i alt 1 gang.
tjek min log! nu med billeder

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

hej alle.

jeg har bestilt en pakke fra et amerikansk firma som sender fra Kina
i pakken er der nogle caps de blev første gang sendt til mig 5 juni den blev så sendt tilbage til Kina den 28 juni uden at tolden havde gjort noget videre end at skrive at den var under toldbehandling. så blev den så sendt fra Kina til Danmark igen og er ankommet til Danmark den 15. nu har de så kontaktet mig og sagt at de mangler en faktura.

mit spørgsmål er at på den sedl jeg har fået står der "de bedes inden 14 dage indsende en faktura, proformafaktura, kvittering, eller en bekræftelse på varens betaling via et betalingssystem eks visa, paypal eller lign. i vedlagte svarkuvert.

men ved ikke hvilken af de overstående muligheder jeg har. har betalt via mastercard og fået en bekræftelse af mit køb på mail men er det godt nok
tjek min log! nu med billeder

når jeg har købt vare uden for EU, har jeg kopiret den mail jeg har fået fra dem, samt skrevet sagsnr. i mailen :) og et par dage efter lå pakken til afhentning. :hihi: - min bror sendte en bank udskrift med beløbet på :) og han fik også sine ting.
Brugeravatar

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Svendborg Motion & Vægttræning
Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 120.00

Problemet er, at afsender givetvis har forsøgt at sende varen som en gave eller på anden måde ikke har leveret fyldestgørende oplysninger til tolden. Om du rammer tolden er et lotteri, men en varegruppe som "gaver" fra Kina er relativt overvågede.

Hvor meget har din vare kostet? Du skal overveje, hvor meget toldomkostningerne løber op i - Kender ikke lige tariffen for din vare, men sædvanligt er færdigproducerede varer og især tøj relativt højt sat. Hertil skal du betale 160-165 kroner i importgebyr til PostDK. - Det står dig stadig frit for, at nægte modtagelse af varen og sende den retur.

1) Ta' et billede fra din netbank, der beviser overførslen
2) Bed afsender om invoice på dit varekøb
3) Har du ikke modtaget en faktura/kvittering på mail? Den vil også kunne printes.

Såfremt tolden ikke godkender dit købsbevis, så kan du betale udfra et skøn af tolderne (baseret på Danmarks Statistik). Når der er tale om caps, så er det ikke så galt, vil jeg tro (forestil dig den gennemsnitlige værdi af samtlige varer, der indføres i den varegruppe).

Når du har indsendt ovenstående, så sørg for at rykke postvæsenet :-) Du får tildelt en "kontaktperson", som er din bedste mulighed for, at kommunikere med toldvæsenet.

Hvis du har spørgsmål, så skriver du bare. Vil prøve at hjælpe så godt jeg kan.
http://www.facebook.com/fitprojectdk - Matcher klienter med personlige trænere i hele Danmark
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens

Træner her: WT Center
Fitness World Vesterbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 235.00