Bruger login







Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!


Statistik

Vi har 57318 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er Robertbut

Vores medlemmer har i alt skrevet 2039830 indlæg i 95519 emner

20 nye indlæg i dag


Online
I alt: 387
Medlemmer: 9
Skjulte: 0
Gæster: 378

Følg bodybuilding.dk på

Football bar

Udskriv emne


Diskussion af egne skader eller forhold omkring skader

Tilbage til Skader





Hej alle sammen

Kender nogle af jer denne football bar (swiss bar), eller har en mening om den? Tror I den er god? Jeg overvejer nemlig at købe den, da jeg har problemer med mine skuldre i bænkpres.

https://www.billig-fitness.dk/products/swiss-bar-50-mm

Tror I den her er bedre?

https://www.strengthshop.de/solid-steel-swiss-bar
Brugeravatar
 
Reputation point: 180
 
Indlæg: 2099
Tilmeldt: 13. mar 2015, 12:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Hej Taler

Brug af swiss bar har hjulpet mig ret meget i forbindelse med samme problematik.(Irriterede skuldre ved bænkpres)

Der kan ofte hentes meget ved først og fremmest forbedre teknikken i bænkpres samt træne rotator cuffen specifik. Når det er sagt virker det også fint for mig at afveksle de liggende pres øvelser med fx swiss bar, håndvægte, fat bars samt alm OL stang med forskellige grebsbredder og dybder.

Tilbage til dit spørgsmål; Jeg har den swiss bar fra billig-fitness og hvad kvalitet angår har jeg ikke noget dårligt at sige. Den er tung, robust og med mulighed for både neutrale og skrå greb og den har som sagt hjulpet mig rigtigt meget.
Du skal dog være opmærksom på bredden af anlægsfladerne,- den var simpelthen for bred til mit powerrack (fra Powertec). Jeg har derfor delt den over på midten, afkortet den ca. 40mm og svejset den sammen igen.

Hvis du vil have en med roterende ender (som på en OL-stang) laver Watson nogle der virker ret lækre. Hvis du kan nøjes med en fast stang er den fra billig-fitness ganske fin,- bare vær opmærksom på målene.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 17
Tilmeldt: 9. okt 2007, 08:32
Geografisk sted: Østjylland
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 220.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



MA: Tak for dine gode råd. :)

Godt at høre at den har hjulpet dig, det har jeg hørt flere sige nu. Jeg træner også rotator cuffen specifik, men det har ikke været helt nok.

Det med bredden virker dog ikke så optimalt, slet ikke da jeg ikke har mulighed for selv at svejse.

Har du nogen meninger om de billigere modeller på kun 10 kilo. Den her kan belastes med op til 200 kilo og er noget billigere?

https://www.strengthshop.de/olympic-swiss-bar
Brugeravatar
 
Reputation point: 180
 
Indlæg: 2099
Tilmeldt: 13. mar 2015, 12:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Vi har et par af dem i crossfit boxen..de fungerer fint, og er også et fede i en high incline press.
Naturvidenskab er sjovt!

http://hufysik.blogspot.dk/
Brugeravatar

 
Reputation point: 165
 
Indlæg: 2524
Tilmeldt: 6. jan 2008, 16:31
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 137.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 195.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



M.A. skrev:Hej Taler

Brug af swiss bar har hjulpet mig ret meget i forbindelse med samme problematik.(Irriterede skuldre ved bænkpres)

Der kan ofte hentes meget ved først og fremmest forbedre teknikken i bænkpres samt træne rotator cuffen specifik. Når det er sagt virker det også fint for mig at afveksle de liggende pres øvelser med fx swiss bar, håndvægte, fat bars samt alm OL stang med forskellige grebsbredder og dybder.

Tilbage til dit spørgsmål; Jeg har den swiss bar fra billig-fitness og hvad kvalitet angår har jeg ikke noget dårligt at sige. Den er tung, robust og med mulighed for både neutrale og skrå greb og den har som sagt hjulpet mig rigtigt meget.
Du skal dog være opmærksom på bredden af anlægsfladerne,- den var simpelthen for bred til mit powerrack (fra Powertec). Jeg har derfor delt den over på midten, afkortet den ca. 40mm og svejset den sammen igen.

Hvis du vil have en med roterende ender (som på en OL-stang) laver Watson nogle der virker ret lækre. Hvis du kan nøjes med en fast stang er den fra billig-fitness ganske fin,- bare vær opmærksom på målene.

Vi er ikke skabt til at have albuen strittende fra overarmen ud til siden som ofte nærmest er parallel med stangen, istedet kan det hjælpe rigtig meget at holde arm, albue meget mere ind til kroppen som en... kat der rejser sig fra gulvet; Måske at studere en kat el. købe en kat at studere kan være en ide?
Her er sgu en ide!
For folk som har kat og/el. har kat og problemer med skuldrene:

Kontakt mig gerne her, el. pm. og beskriv problemet og så vil jeg beskrive hvordan, med hvad i fokus, hvordan at lave film med/af katten.
 
Reputation point: 20
 
Indlæg: 1031
Tilmeldt: 14. maj 2019, 11:35
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



taler skrev:MA: Tak for dine gode råd. :)

Godt at høre at den har hjulpet dig, det har jeg hørt flere sige nu. Jeg træner også rotator cuffen specifik, men det har ikke været helt nok.

Det med bredden virker dog ikke så optimalt, slet ikke da jeg ikke har mulighed for selv at svejse.

Har du nogen meninger om de billigere modeller på kun 10 kilo. Den her kan belastes med op til 200 kilo og er noget billigere?

https://www.strengthshop.de/olympic-swiss-bar


Det var så lidt! :)

Jeg har ikke selv haft den swiss bar fra strengthshop i hænderne, men er godt tilfreds med alt jeg har købt dernede fra så er overbevist om at den nok skal klare jobbet fint.
Brugeravatar
 
Reputation point: 0
 
Indlæg: 17
Tilmeldt: 9. okt 2007, 08:32
Geografisk sted: Østjylland
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 220.00
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Bilsten skrev:Måske at studere en kat el. købe en kat at studere kan være en ide?
.


Muligheder ved problemer ved press øvelser..du har nu 4 muligheder



Joke aside:

Jeg kan anbefale man prøver at se på det arbejde Kelly Starrett har lavet med Supple Leopard eller hvad Dr. Aaron Horschig laver på Squat University.

https://squatuniversity.com/2018/09/14/ ... exibility/

https://squatuniversity.com/2016/08/05/ ... -mobility/

Pavell har også skrevet en del om skulderproblemer og pressøvelser med Kettlebells i "Enter the Kettlebell"

Ellers er Go Wod et værktøj jeg leger med nu her.
Vedhæftede filer
kat.png
Naturvidenskab er sjovt!

http://hufysik.blogspot.dk/
Brugeravatar

 
Reputation point: 165
 
Indlæg: 2524
Tilmeldt: 6. jan 2008, 16:31
 
Styrkeliste
- Bænkpres: 137.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 195.00
 
Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tak for rådene alle sammen. Nu glæder jeg mig bare til at få min football bar.

Jeg vil skrive her i tråden om de erfaringer jeg gør mig med den.
Brugeravatar
 
Reputation point: 180
 
Indlæg: 2099
Tilmeldt: 13. mar 2015, 12:36
 
Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan



Tilbage til Skader




Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster