Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1722
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1720

Følg bodybuilding.dk på

For få kcal?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej søde folk.

Jeg vil gerne ned i fedtprocent - hvilket derfor betyder at jeg lige har gået min kost i sømmene.
Jeg har skåret lidt ned i mit kulhydratindtag - på den måde at jeg tillader mig selv at spise fx havregryn om morgenen og rugbrød til frokost, men til aftensmad nøjes jeg med salat og grønt.
Af ren nysgerrigheds skyld, prøvede jeg at se ca. hvor mange kcal jeg fik på en dag vha. appen "lifesum"

Jeg kan se at jeg faktisk kun kommer op på 800 kcal om dagen, så jeg er bange for at mit kalorieindtag er alt for lavt. (Har med vilje indtastet lidt mere end hvad jeg troede jeg spiste, så appen ikke viste for lidt i hvert fald)
Det er overhovedet ikke fordi jeg sulter mig selv. Fx ser min kost på en dag ud på følgende måde:

Morgenmad (før træning): 30 g havregryn m skummetmælk
Efter træning: 1 proteinshake m skummetmælk
Frokost: Broccoli/gulerods-pølsehorn (kyllingepølse)
Eftermiddags snack: 1 gulerod og 15 g mandler
Aftensmad: Blandet salat med æg,tun eller kylling

Eftersom jeg styrketræner tungt 4 gange i ugen og spinner de dage jeg ikke styrketræner, kan jeg godt se at jeg nok også får forbrændt en del i løbet af dagen.

For god ordens skyld må jeg lige fortælle lidt om min kropstype. Jeg er 159 cm og ved ikke min vægt, men det er ikke fordi jeg er overvægtig. Tror ca. jeg vejer 55 kg. Men det er bare hvad der populært betegnes som "de sidste 5 kg" jeg gerne vil af med.

Så hvad er jeres råd? Er det fint nok, det jeg har gang i, eller hvad kan jeg gøre for at få lidt flere kalorier?
Det er ikke fordi jeg synes jeg er sulten hele tiden, så jeg vil nok have svært ved at spise meget mere.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Du kan ende med at buttfucke dig selv utrolig hårdt ved at indtage så lidt.. du har heller ikke noget fedt i din diæt. Smid en håndfuld nødder ind i din frokost og aftensmad, f.x bare 20g nødder ved hver af de måltider vil være 200 kcal mere, det ville være en start for at oppe i kcal indtag.. Er sikker på du får andre råd også :)
Sidst rettet af JeppN 22. mar 2014, 14:39, rettet i alt 1 gang.
Lev, kæmp og opnå kun det som du vil for dig SELV inderst inde! Lad dig ikke ændre af selv-paranoia eller folks meninger -- Du er elsket for den du er.

Brugeravatar

Reputation point: 62

Geografisk sted: Fyn

Styrkeliste
- Bænkpres: 233123.00
- Squat: 20.00
- Dødløft: 313133.00

Kostplan: Vis kostplan

Hej Cecilie

Det bedste du kan gøre for dig selv er at lære de mest grundlæggende ting om ernæring og træning! se:

artikler/kost-kosttilskud/kost-kosttilskud/grundlggende-ernring.html
newbies-helpfile-edit-2-t39845.html

Det korte svar til dit spørgsmål er NEJ, det er ikke fint det du har gang i!

Det kan godt være, at du ikke føler sult og kan holde din kost ud nu, men tro mig, man kan sagtens sulte sig selv uden at være sulten! 800 kcal er fuldstændigt absurd og vil ikke føre dig mod dit mål, tværtimod! Med et sådan indtag vil du tabe rigtigt meget muskelmasse og med garanti opleve et plateau i din vægt udvikling! Desuden vil jeg garanterer dig for, at et sådan indtag vil komme til at påvirke dig psykisk!

Læs de 2 artikler jeg har linket til dig. Mit gæt er, at du nok skal oppe dit kalorieindtag med mindst 800 kcal!

Reputation point: 15

Logbog: Vis logbog

Når ens krop igennem en længere periode får utroligt få kalorier kan den gå i en sulte tilstand, hvor man ikke taber sig på trods af sit lave indtag. En anden ting ved at cutte med meget få kalorier er at man mister en masse muskelmasse, og dermed ender man blot med at blive 'tyndfed', hvilket heller ikke er pænt overhovedet.
For at sikre dig selv et varigt vægttab vil man altid anbefale at cutte med -500 kalorier af dit ligevægtsindtag, og tvivler stærkt på at dit ligevægtsindtag er 1300 kalorier.
Har ikke den store viden omkring kvinders ligevægtsindtag, men vil tro din vil ligge omkring en 1800, så at cutte med 1300 kalorier bør kunne gøre det. Det vil også give dig mere energi i hverdagen og mere overskud fremfor at sulte kroppen som du gør nu :)

Reputation point: 60

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 190.00

Tak for hjælpen - det er altså ikke fordi jeg bevidst prøver på at spise for lidt.
Jeg har aldrig rigtig spist særlig meget - og jeg er netop igang med at 'træne min mavesæk op' så jeg en dag kan tage på restaurant uden at tjeneren tror at jeg ikke kan lide maden.

Men må prøve at få nogle flere nødder i min kost, og får også læst artiklerne, så tak for det! :)

Er det evt. en idé at gå fra skummetmælk op til letmælk? Og skal jeg prøve at få flere kulhydrater evt. også til aftensmaden?

Reputation point: 0

CecilieC skrev:Tak for hjælpen - det er altså ikke fordi jeg bevidst prøver på at spise for lidt.
Jeg har aldrig rigtig spist særlig meget - og jeg er netop igang med at 'træne min mavesæk op' så jeg en dag kan tage på restaurant uden at tjeneren tror at jeg ikke kan lide maden.

Men må prøve at få nogle flere nødder i min kost, og får også læst artiklerne, så tak for det! :)

Er det evt. en idé at gå fra skummetmælk op til letmælk? Og skal jeg prøve at få flere kulhydrater evt. også til aftensmaden?

Byt du bare skummetmælk ud med letmælk, men det ændrer ikke meget i det store hele. Der SKAL mere mad på. Det kan godt være, at du ikke sulter dig selv subjektivt, men du sulter dig selv objektivt.

Øg dit indtag med 100-200 kcal om ugen, indtil du når op på ca. 500 kcal underskud pr. dag. Mit bedste bud er, at du skal op omkring de 1300-1500 kcal.
Brugeravatar

Reputation point: 75

Galleri: Vis galleri (1)

Hvad med at bruge sødmælk fremfor letmælk (som det foreslås)

Avocado er også genialt til gode kalorier med sunde fedtstoffer og så smager det fantastisk IMHO :-)

Reputation point: 5

Flap Jacks er vejen frem en bar 115g 468kcal :)

Sent from my iPad using Tapatalk
pump it ! pump it up!
Brugeravatar

Reputation point: 110

Geografisk sted: Køge

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online