Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69651 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1428
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1426

Følg bodybuilding.dk på

Fornuftig kalorieindtag pr dag, for ung kvinde.

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hey BB.

Om jeg har læst div. artikler ordenligt igennem har jeg nok ikke :wink: men ærligt talt er de begyndt at være lidt tunge at læse. Derfor har jeg nu endelig oprettet mig herinde, for at få lidt info, fra nogle der kender bedre til det.

Det er jo primært en meget mands domineret forum, men håber da I kan give lidt feetback alligevel.
Pt. kigger jeg en del logs igennem vedr. træning og øvelser for at få bare et lidt bedre indblik i trænings programmer. Har lige meldt mig ind i fitness center, men har pt. kun fat i primært cardio, men mangler lige lidt mere læsning i logs, før jeg vil indsætte løft/styrke træningprogram ind i min træning i fitness.
Jeg vil nemlig være sikker på jeg får sammensagt det mest fornuftigt program, som virker for mig.
Jeg har nemlig en lænd/ryg der skal tages lidt hensyn til, så her nytter det ikke noget jeg ligger forkerte øvelser ind der belaster ryggen/lænd mere end de gavner.

Men det jeg køre fast i gang på gang midt i alt den her læsning af logs, artikler og indlæg, er kalorieindtag pr dag når det glæder kvinder/piger.
Nogle siger 1500, hvilket i min verden er alt for lidt, jeg vil nok nærmere mene at for en kvinde skal man op på mellem 2200 til 2800 kalorieindtag pr dag.
Men der hvor jeg hænger fast i det, er hvad er det mest fornuftige, 2200 eller 2800.
Og er så godt klar over jeg skal ligge mellem 300 til 500 under, hvis man ønsker at tabe sig.

Jeg har været noget større end jeg er nu, og disse tabte kilo skete primært fordi jeg gik ud af et meget dårligt forhold, hvor jeg også var fanget i min egen krop m.m så de tabte kilo røg desværre også på den usunde måde, da jeg hadede at jeg var blevet så stor.
Jeg har endnu 26 kg der skal cuttes af, hvilket vil ligge mig ned i en vægt på lige godt 68 kg.

Fact`s

Højde: 174 cm.
Alder: 26 år.

Jeg har en lang overkrop i forhold til underkroppen, og da jeg ikke er ultra smalt bygget, vil længere ned i vægten end de 68 kg efter min mening, slet ikke klæde mig, og så tynd at det gør det sygeligt at se på, er slet ikke mig :?

Planen er at træne mellem 4-6 gange om ugen i fitness med både cardio og styrketræning, og selvfølelig op op spiste de her 5-6 gange om dagen.
Jeg er slet ikke bange for at skulle træne med håndvægte m.m da jeg godt er klar over at vi kvinder slet ikke har det der skal til at blive så store som mænd, på den naturlige måde.

Det jeg er ude efter, er at få en flot kvindelig pæn muskuløs krop stadig med de bløde kanter men også så man samtidig kan se jeg træner :wink: Jeg kan jo ufattelig godt lide de kvindelige bodybuildere der lige akkurat ligger på den naturlige muskelopbygning, feks. synes jeg at Vickey Santana, er en flot kvinde. Dog lidt for tynd efter min mening, men at bruge hende som lidt "forbillede" og træne hend imod det jeg ser som en flot muskuløs krop.
Jeg synes i hvert fald ikke det er et helt urealistisk mål.

Men det jeg vil med mit indlæg her, skal jeg ligge på 2200 eller 2800 Kalorier pr. dag med underskud på 300 eller 500, for at tabe mig de her 26 sidste kilo???
Så jeg kan få den krop jeg drømmer om :hihi:

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Det kan egentlig siges ret simpelt... du ved cirkus, hvor meget du spiser om ugen, når din vægt holder sig stabil. Opgør det i kalorier pr. dag, så ender ud på måske 2400. Skyd 500 under det om dagen enten ved at øge dit energiforbrug eller mindske dit energiindtag, eller en kombination. Så vil du begynde at tabe dig.

Sørg for at få godt med protein, en del fedt fra forskellige kilder, og fyld resten op, som det passer dig - fx med kulhydrater :)

Hvis du ikke kan overskue, hvad du plejer at spise, kan du notere alt ned over en uge og dividere med 7, hvis vægten er stabil (mål altid på samme tid, gerne før dagens første måltid). Så har du cirka dit daglige ligevægtsindtag.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 34 gæster