Jeg har trænet mange år – både med vægte og andre sportsgrene. Det sidste 1-2 år har jeg sat mig mere ind i det ernæringsmæssige aspekt. Jeg lå i overskud sidste efterår+vinter, hvor jeg tog 10kg på (ca 75-85). Sommeren stod på et cut til ca 80, hvor jeg nu står skarpere end jeg gjorde sidste sommer. Efter Roskilde festival har jeg ligget i stille overskud, men der er også dage hvor en lang cykeltur kan gøre at jeg kommer under. Jeg spiser gerne is, masser af grillmad, ekstra frugt osv osv. Det hører til sommeren og det ville jeg ikke være foruden. Det er ikke noget, der har haft negativt indspil på formen endnu. Efter roskilde synes jeg langsomt at jeg er blevet skarpere, men vægten ligger stadig lige over 80kg.
Jeg vejer ikke min mad, men estimerer mig til hvor meget protein og kcal jeg har fået i løbet af dagen, så jeg får nok protein uden at kcal bliver for lidt/meget. Det giver dog sig selv for det meste – man ved jo hvilke ting man har puttet i hovedet.
Træning
Jeg har meget sjældent trænet arme, da jeg altid har trænet flerledsøvelser til ryg og bryst. Jeg synes ikke mine pistoler halter, men ville gerne prøve at fokusere lidt på dem og derfor begyndte jeg på dr dooms armprogram. Det kører jeg sideløbende med et 3-split. Grunden til at det blev et 3-split er at træningerne bliver lige lidt længere pga dr doom og for at få en hel dag til ben alene.
Jeg vil ikke betegne mig selv som særlig stærk, men det er heller ikke mit mål.
Mål:
Trænings betydning for mig, bunder nok i at det er et frirum. Man kan tage fri fra alt og lade være med at tænke på noget som helst. Jeg har den samme følelse i mange andre situationer, men primært er det når jeg udfolder mig fysisk.
Højde 180cm
Vægt lige over 80
Fedtprocent… tja synlige veins på hofte og arme.
Dagens træning 22/7 2011
Pullups
12-8-8-8-8 *BW
Ingen kipning, bred og rimelig strict
Pulldown
5*9-10*60kg
Godt squeeze. Også bred og rimelig strict på 9 ud af 10 reps. Den nev i lats
læg i lægmaskine
5*10*50-60kg.
Fokus på squeeze i toppen. Rimelig langsomme. Maksbelastning på maskinen er 65kg
Supersettet med
BW decline crunches - fokus på stræk i bunden.
DB row
3*10*34kg på bænk. Ramte jorden mellem de fleste reps. Ret strict.
2*8*40kg op ad DB rack. Lidt mindre strict, men de blev langt fra svunget op. Ramte også jorden mellem hver rep.
2 sæt supineret 1-hånds kabelrow
Læg i benpressen
Læg: 4*10*160. samme fokus som læg ovenover
Supersettet med
Sidemave
2 sæt rotary torso og 2 sæt sidebend
chinups
4*8*bw
Dr. dooms armprogram: dag 1 uge 3.
Liggende db triceps extensions
16-16-14-12-10-9-8-7
8 reps. Max 20 sek pause mellem sæt.
Larry scott curl:
1*8*31,5kg
1*5*34kg der skulle have været 8stk, men alt det trækkeri havde vist bustet mine biceps.
1*5*34kg skulle egentlig have været 2,5-5 kg ekstra på, men det droppede jeg pga ovenstående.
Db hammer curl
1*8*16
1*8*18
1*8*20
Synes let det bliver mange øvelser, når jeg både skal igennem dagens muskelgruppe, armprogrammet og diverse. Diverse var i dag mave og læg som jeg følte godt kunne få et stød i løgposen.
Alt i alt en rigtig lækker træning.
>2 L væske. Heriblandt en hustler og PWO-shake (prots+kreatin). Hustler og banan indtaget da jeg er løbet tør for carbs.
Hjem og slappe, skrive log, spise 2 skiver rugbrød, 1 dåse makrel og torskerognssalat bestående af torskerogn fra dåse, råkost, yoghurt og avocado. Den er bedre med noget forårsløg, porrer eller lignende, men det havde vi ikke.
Sidst rettet af
frederiksn 14. apr 2012, 11:25, rettet i alt 1 gang.