Jeg er en gut på 32 år som efter et årti med lidt/ingen reel fysisk aktivitet nu har fundet glæde ved at kaste lidt rundt med nogle vægte. I november 2011 meldte jeg mig ind i den nærmeste FW og har været rimelig flittig gæst siden. Det er dog først de sidste to måneder, hvor jeg har fået trænet konsekvent og regelmæssigt. Jeg startede ud med at træne fullbody et par måneder, men jeg har siden nytår trænet et 2-split. Jeg kører 5x5 i de tre store og som regel 3x8 i støtteøvelserne. Det veksler dog lidt i øvelser som BB BOR, pull-ups og dips.
Mit program ser nogenlunde således ud:
Bryst, skulder, triceps
Bænkpres
DB Flyes
Military press/DB skulderpres
Dips
Tricep pushdown variant
Ben, ryg, biceps
Dødløft/Squat
Siddende lægpres i benpresmaskine
Pull-ups
BB BOR/DB BOR/Siddende kabel rows
Chin-ups/DB Curls
Derudover smider jeg nogle facepulls, rotatormanchet-øvelser og andre småting ind efter humør.
Jeg føler mig godt tilpas med alle øvelser på nær squatten, som har voldt mig nogle problemer. Jeg har meget stramme/korte hoftebøjere og er generelt ikke særlig smidig. Derfor kæmper jeg en del med teknikken, men jeg giver ikke op og håber på fremgang inden længe.
Med hensyn til kost har jeg indtil videre bare prøvet at hive nok mad indenbords og ikke spekuleret vanvittigt meget over det. Det har resulteret i en lille smule ekstra på sidebenene, men det er planen, at det skal skraldes af inden længe.
Stats
Alder: 32 år
Højde: 193cm
Vægt: 98kg
Update 26. september 2012
Nu går jeg i gang med Wendler 5-3-1. Det bliver spændende at se, om jeg kan få rykket nogle grænser.

Jeg fortsætter med mit 2-split program de næste par måneder

Det var så sørgeligt, at jeg ikke engang kunne grine af det. Så jeg hoppede af cyklen og gik i gang med dagens program.